Zeg dwingeland, mocht je niet meer aan dit topic willen deelnemen dan staat het je vrij om te vertrekken.Laatste keer.
Nee, dat is volstrekt achterlijk gedrag. Als ik met mijn reu in een losloopgebied loop en hij neemt even vrij een sprintje ( Je weet wel, even vrij rennen omdat hij niet 3 weken aan de lijn hoeft) om vervolgens een loops teefje tegen te komen -welke los loopt en ik daar geen probleem mee heb- dan verwacht ik van die eigenaar dat hij/zij het fatsoen kan opbrengen dat ik mijn reu terug haal zonder dat er gemept gaat worden. Want hoe denk jij dat mijn reu voortaan gaat reageren als er wel dekgedrag van hem verwacht wordt? Jij gaat uit van; de baas doet niks, niks anders helpt en ik wil geen pups. Jij kan niet verwachten dat iedereen maar zijn hondje dicht bij zich houdt omdat jij daar komt kachelen met je loslopende loopse teef.En de enige reden dat die reu dan een tik krijgt is omdat de baas niks doet, niks anders helpt en ik geen pups wil. Dat is normaal.![]()
Ontelbare keren heb ik geschreven dat we als hondeneigenaar elkaar even kunnen inseinen, beide onze hond aanlijnen, elkaar passeren en dan onze wandeling vervolgen.
En dat is wel normaal gedrag. Zo lossen wij dit hier op, in de stad en in het losloop gebied. Ik weet wel zeker dat als jij hier met je hondje gaat lopen en je handelt zoals je beschrijft dat je binnen no-time hier een heel groot probleem hebt, met heel veel hondeneigenaren. Net zo goed als dat jij zegt; mijn teefje en daar komt niemand aan, net zo goed zegt men hier, mijn hond en daar blijf jij vanaf. Misschien ben jij met je riante woonplek wel zo verwend dat je de fatsoensregels totaal uit het oog bent verloren.
------------------------------------------------------------------------------------------
Jay, ik wens je oprecht alle sterkte toe met je angst voor 'mensen zoals Wilma.'