Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

loopse teven in losloopgebied

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Wilm@

Re: loopse teven in losloopgebied

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Laatste keer.
Zeg dwingeland, mocht je niet meer aan dit topic willen deelnemen dan staat het je vrij om te vertrekken.
En de enige reden dat die reu dan een tik krijgt is omdat de baas niks doet, niks anders helpt en ik geen pups wil. Dat is normaal. :wink:
Nee, dat is volstrekt achterlijk gedrag. Als ik met mijn reu in een losloopgebied loop en hij neemt even vrij een sprintje ( Je weet wel, even vrij rennen omdat hij niet 3 weken aan de lijn hoeft) om vervolgens een loops teefje tegen te komen -welke los loopt en ik daar geen probleem mee heb- dan verwacht ik van die eigenaar dat hij/zij het fatsoen kan opbrengen dat ik mijn reu terug haal zonder dat er gemept gaat worden. Want hoe denk jij dat mijn reu voortaan gaat reageren als er wel dekgedrag van hem verwacht wordt? Jij gaat uit van; de baas doet niks, niks anders helpt en ik wil geen pups. Jij kan niet verwachten dat iedereen maar zijn hondje dicht bij zich houdt omdat jij daar komt kachelen met je loslopende loopse teef.

Ontelbare keren heb ik geschreven dat we als hondeneigenaar elkaar even kunnen inseinen, beide onze hond aanlijnen, elkaar passeren en dan onze wandeling vervolgen.

En dat is wel normaal gedrag. Zo lossen wij dit hier op, in de stad en in het losloop gebied. Ik weet wel zeker dat als jij hier met je hondje gaat lopen en je handelt zoals je beschrijft dat je binnen no-time hier een heel groot probleem hebt, met heel veel hondeneigenaren. Net zo goed als dat jij zegt; mijn teefje en daar komt niemand aan, net zo goed zegt men hier, mijn hond en daar blijf jij vanaf. Misschien ben jij met je riante woonplek wel zo verwend dat je de fatsoensregels totaal uit het oog bent verloren.

------------------------------------------------------------------------------------------

Jay, ik wens je oprecht alle sterkte toe met je angst voor 'mensen zoals Wilma.'
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Wilm@ schreef:Want hoe denk jij dat mijn reu voortaan gaat reageren als er wel dekgedrag van hem verwacht wordt?
gewoon doen wat hij moet doen :19: Hier zijn alle reuen altijd gecorrigeerd op reageren op loopse teven en toch wist mijn reu toch prima te dekken toen het wel mocht hoor.... geen probleem.
Ik moet fatsoenlijk met mijn eigen teef kunnen lopen zonder dat hij haar dekt nl. hij heeft zich maar te gedragen dus en pas te dekken als ik dat zeg.
Zou toch lekker zijn.... Daarnaast kom ik op wedstrijden altijd loopse teven tegen, is het niet op het veld dan wel van de toeschouwers erbuiten... dan zou ik direct kunnen stoppen met de sport want dan zou hij totaal niks meer doen... niks hoor.. pas als het vrouwtje ja zegt wordt er gedekt anders niet.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Reny »

Wilma en Martijn,
Volgens mij praten jullie net langs elkaar heen,
Martijn heeft het over een reu die het stadium van erop af lopen en snuffelen al voorbij is en hopsa bovenop de teef zit.
Wilma heeft het over het stadium ervoor (dus heterop af lopen en snuffelen) en het liefst nog ver daarvoor bij het elkaar zien eigenlijk.
En de groeten van de mannen :zwaai
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik denk dat dit een onderwerp is waar we nooit uitkomen.

En dat ik in heb begin zei dat ik er het recht op heb om ook in het bos te lopen wil niet zeggen dat ik het recht opeis.
Want dat antwoord over het recht opeisen was volgens mij voor mij.
Volgens mij was er een stukje terug verkeerd geciteerd. Doordat sommige mensen met reuen soms gelijk beginnen met schelden kan ik je wel zeggen dat ik soms niet echt op mijn gemak loop. Vind dat zo kinderachtig dat mensen gaan lopen schelden. ik scheld nooit op iemand in het bos of hun hond mijn hond nu een knauw geeft of een reu die achter mijn loopse teven aanloopt maakt me allemaal niks uit.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Wilm@

Reny schreef:Wilma en Martijn,
Martijn heeft het over een reu die het stadium van erop af lopen en snuffelen al voorbij is en hopsa bovenop de teef zit.
Wilma heeft het over het stadium ervoor (dus heterop af lopen en snuffelen) en het liefst nog ver daarvoor bij het elkaar zien eigenlijk.
Ja, ik heb steeds aangegeven.....ver VOOR die tijd elkaar even inseinen, aangelijnd passeren en vriendelijk je wandeling voortzetten. Er werd van alles bijgehaald van; grote negatieve reuen, mijn teef mag los want die staat altijd onder àppel, jij voedt je reu maar op, ik gebruik mijn werparm wel tot aan 'angst voor mensen zoals Wilma'.

Niemand heeft, in geen enkele situatie, het recht om mijn eigendom (dat is een hond voor de wet) te pijnigen door te slaan, meppen of anderszins. Wees tolerant naar elkaar en ga niet op strepen staan die we geen van tweeën hebben.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Hier komt een loopse teef op haar hoogtijdagen niet van de 8 meter rollijn punt, ook al zijn er geen reuen, mijn teven gaan de reuen gewoon zoeken dan hoor, luisteren hebben ze dan ook nog noooooooit van gehoord! HIER ??? wasda :smile2:

In de zomer betekent dat dat ik heel veel nina spelletjes e.d. met ze doe om ze toch voldaan te krijgen, in de winter staan ze voor de kar en kunnen ze daar meer dan genoeg hun energie in kwijt.
PattyB

Ongelezen bericht door PattyB »

Ik zeg: Liefde, vrede en harmonie en begrip voor elkaar. :pffff: :engel:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Je bedoelde denk ik Marc (laeken). :wink:
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Ik snap het probleem van beide kanten niet zo eigenlijk, ik vind het vrij simpel.
Als mijn reuen geil gaan doen lijn ik ze aan. Dan rennen ze maar even niet in het rond, dat komt later wel weer.
En van de andere kant ben ik nog nooit boze mensen tegengekomen die verwachten dat alle reuen onder appèl staan
(je kunt het als loopse-teven-eigenaar wel willen, maar de praktijk ligt nu eenmaal anders).
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Ik neem mijn loopse teef ook gewoon mee het losloopgebied in. Ik kan mijn eigen reu prima onder controle houden als mijn (of een andere) teef loops is. Bovendien laat mijn teefje niks toe en snauwt ze de reuen zelf af, en ze wijkt niet van mijn zijde.
Afbeelding
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

LongFields schreef:
Je bedoelde denk ik Marc (laeken). :wink:

Moeten ze maar niet van naam veranderen :boos: :wink:
En de groeten van de mannen :zwaai
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wilm@ schreef:
Ja, ik heb steeds aangegeven.....ver VOOR die tijd elkaar even inseinen, aangelijnd passeren en vriendelijk je wandeling voortzetten. Er werd van alles bijgehaald van; grote negatieve reuen, mijn teef mag los want die staat altijd onder àppel, jij voedt je reu maar op, ik gebruik mijn werparm wel tot aan 'angst voor mensen zoals Wilma'.

Niemand heeft, in geen enkele situatie, het recht om mijn eigendom (dat is een hond voor de wet) te pijnigen door te slaan, meppen of anderszins. Wees tolerant naar elkaar en ga niet op strepen staan die we geen van tweeën hebben.
Je wil het gewoon niet begrijpen. Daarnaast heb jij niet het recht je reu mijn teef te laten dekken als ik dat niet wil. Dus dan draai ik het gewoon om. Misschien begrijp je het dan? Want je leest mijn posts helemaal niet. Ik lijn mijn hond aan, vraag jou dat te doen en dan is het toch prima? Wat is je probleem? Ik laat alleen als jij op 300 meter verder staat te paffen en eens halfslachtig je hond roept die niet komt mijn teef niet dekken. Als je hond niet goedschiks gaat, dan maar kwaadschiks. Of mag ik de pups bij jou voor de deur zetten? :roll:
Afbeelding
Wilm@

laeken schreef:
Wilm@ schreef:

Je wil het gewoon niet begrijpen. Daarnaast heb jij niet het recht je reu mijn teef te laten dekken als ik dat niet wil. Dus dan draai ik het gewoon om. Misschien begrijp je het dan? Want je leest mijn posts helemaal niet. Ik lijn mijn hond aan, vraag jou dat te doen en dan is het toch prima? Wat is je probleem? Ik laat alleen als jij op 300 meter verder staat te paffen en eens halfslachtig je hond roept die niet komt mijn teef niet dekken. Als je hond niet goedschiks gaat, dan maar kwaadschiks. Of mag ik de pups bij jou voor de deur zetten? :roll:

Ik stop met jou, je gaat in mijn negeer want met jou een fatsoenlijke discussie aangaan is volstrekt onmogelijk.

Al sta ik op 300 meter 'te paffen' zoals jij dit zo lekker denigrerend uit, dan nog blijf je met je klauwen van mijn hond af! Kwaadschiks kan tegen je keren, Barca laat zich niet meppen. Je bent daadwerkelijk niet goed bij je verstand om nu aan te geven dat ik 'maar sta te paffen en mijn halfslachtige hond roept die maar niet komt.' Heb je nog meer rijkelijk gefantaseerde minpunten om je gelijk te halen? Uit ze maar, lucht je vast op.

Heb je Barca ooit ontmoet? Heb je hem zien trainen?

Op advies van mijn echtgenoot en twee zonen stop ik deze door jouw vertrapte waardeloze discussie. Jij krijgt hier het laatste woord, maar ik neem het recht om jou het meppen te ontnemen zodra je dit naar mijn hond gaat doen.

Topic is nu geheel voor jouw, maak er wat moois van!
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Als nu eens iedereen die het recht denkt te hebben dat omzet in rekening houden met elkaar is het probleem opgelost :engel:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

laeken schreef:[ Een tik met de werparm? Dat is niks.
En dus zal het weinig tot geen effect op een hitsige reu hebben als het niks voorstelt.
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.

Ongelezen bericht door sky »

Hier twee "hele" teven.
Beide werkhonden zowel ervoor gefokt om te werken als dat ik er ook echt meerdere keren per week mee train.
As ze loops zijn gaan ze gewoon mee trainen net als ze mee naar het bos gaan.
Hier 3 mooie stukken park/bos in de omgeving wat allemaal losloop is van aug. tot april. het geen wat zomers aanlijngebied is is alleen te berijken als je eerst een heel stuk (15min.) door losloop gebied loop.
Dan hebben we hier 2 paden naar het dorp vanaf mijn huis beide paden zijn loloopgebied.

Mijn honden lopen hier dus ook los als er geen andere honden te bekennen zijn een ervan houd zachtgezecht niet van vreemde honden dus die loopt zoiezo alleen los als er geen andere honden in de buurd zijn.

Ik heb hiervoor 3 reuen gehad die vrijwel altijd losliepen en deze stonden altijd onder appel ook als ze al met hun neus onder een loopse teef zaten en het baasje toen pas aangaf dat ze loops was.
Ze hebben gewoon te luisteren. Dit waren een am/staff een jack russel en een herder dus ook niet rasafhankelijk of zo.

Ook ik kan mijn honden geen 3 weken opsluiten of zelfs aan de riem laten dan worden de honden en ik (plus omgeving) gek en een hond die met alles en iedereen (zoals vreemd bezoek of vreemde buiten) wil knokken dat heb ik er niet voor over.
Daarbij mijn honden staan onder apel dus waarom mogen ze niet los.
mijn hond gaat dus gewoon los.

Zie ik een hond gaan ze vast loops of niet.

Komt er een reu aan los zonder baas die na mijn wegjagen toch wil rijden, dan hangt er zoiezo een erin.
Tuurlijk geef ik de baas ruim de tijd zijn reu optehalen maar zit ie er zowat op dan ga ik echt mijn teef niet meer bij me houden. Als ik een nest wil kies ik zelf de reu wel uit.
Tot nu toe losen mij teven het zelf op jammer voor die reu.
tineke

chrico schreef:Als nu eens iedereen die het recht denkt te hebben dat omzet in rekening houden met elkaar is het probleem opgelost :engel:
Inderdaad ,als ik een teef zou hebben die loops was ging ik bijv. niet in het Groenendaalse bos lopen waar je stuikelt over de honden om de paar meter.
Dan zocht ik rustiger gebieden op .
Hier eigenlijk zelden problemen met mensen met loopse honden.
laeken
Zeer actief

tineke schreef:
laeken schreef:[ Een tik met de werparm? Dat is niks.
En dus zal het weinig tot geen effect op een hitsige reu hebben als het niks voorstelt.
Jawel hoor, het werkt perfect. :ok:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

sky schreef:
Ook ik kan mijn honden geen 3 weken opsluiten of zelfs aan de riem laten dan worden de honden en ik (plus omgeving) gek en een hond die met alles en iedereen (zoals vreemd bezoek of vreemde buiten) wil knokken dat heb ik er niet voor over.
Ik vraag mij altijd af als mensen beginnen te roepen dat een hond gek word van 3 weken aan de riem lopen hoe men dat gaat oplossen als de hond iets mankeerd waardoor er verplicht lijnrust moet zijn. Doen jullie dat dan ook niet omdat anders zowel de hond als jezelf helemaal gek word?
Waar is de fantasie en creatieviteit gebleven om je hond te beweging te geven als hij/zij aangelijnd is.
Daarbij, als de hond onder appel staat krijgt hij toch ook de beweging niet die hij/zij nodig heeft om energie kwijt te raken?
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

tineke schreef: Inderdaad ,als ik een teef zou hebben die loops was ging ik bijv. niet in het Groenendaalse bos lopen waar je stuikelt over de honden om de paar meter.
Natuurlijk doe je dat niet met je loopse teef, en zo ga ik ook niet op zondagmiddag bij lekker weer uitgebreid in de Groene Weelde wandelen. Maar gewoon in een rustig gebied tijdens daluren zal weinig tot geen mensen, laat staan reuen, overlast bezorgen.
laeken
Zeer actief

Wilm@ schreef: Ik stop met jou, je gaat in mijn negeer want met jou een fatsoenlijke discussie aangaan is volstrekt onmogelijk.

Al sta ik op 300 meter 'te paffen' zoals jij dit zo lekker denigrerend uit, dan nog blijf je met je klauwen van mijn hond af! Kwaadschiks kan tegen je keren, Barca laat zich niet meppen. Je bent daadwerkelijk niet goed bij je verstand om nu aan te geven dat ik 'maar sta te paffen en mijn halfslachtige hond roept die maar niet komt.' Heb je nog meer rijkelijk gefantaseerde minpunten om je gelijk te halen? Uit ze maar, lucht je vast op.

Heb je Barca ooit ontmoet? Heb je hem zien trainen?

Op advies van mijn echtgenoot en twee zonen stop ik deze door jouw vertrapte waardeloze discussie. Jij krijgt hier het laatste woord, maar ik neem het recht om jou het meppen te ontnemen zodra je dit naar mijn hond gaat doen.

Topic is nu geheel voor jouw, maak er wat moois van!
Vraag je echtgenoot of je zonen eens te lezen wat ik precies schrijf. Want je reacties zijn nergens voor nodig. Je mag mij op de negeer zetten maar wat er hier gebeurd ligt wel geheel bij jou. :wink: Je pakt er zinnen uit en betrekt alles op jezelf. Zo kan je overal over gaan vallen. Maargoed, als je dat wil moet je dat doen hoor. Alleen moet je het niet bij mij neerleggen :wink:
Afbeelding
tineke

LongFields schreef:
tineke schreef: Inderdaad ,als ik een teef zou hebben die loops was ging ik bijv. niet in het Groenendaalse bos lopen waar je stuikelt over de honden om de paar meter.
Natuurlijk doe je dat niet met je loopse teef, en zo ga ik ook niet op zondagmiddag bij lekker weer uitgebreid in de Groene Weelde wandelen. Maar gewoon in een rustig gebied tijdens daluren zal weinig tot geen mensen, laat staan reuen, overlast bezorgen.
Inderdaad :ok:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

chrico schreef:
sky schreef:
Ik vraag mij altijd af als mensen beginnen te roepen dat een hond gek word van 3 weken aan de riem lopen hoe men dat gaat oplossen als de hond iets mankeerd waardoor er verplicht lijnrust moet zijn. Doen jullie dat dan ook niet omdat anders zowel de hond als jezelf helemaal gek word?
Waar is de fantasie en creatieviteit gebleven om je hond te beweging te geven als hij/zij aangelijnd is.
Daarbij, als de hond onder appel staat krijgt hij toch ook de beweging niet die hij/zij nodig heeft om energie kwijt te raken?
Hier lopen ze idd. zo goed als nooit aangelijnd, dan moet er wel een hele zware blessure zijn waar de hond anders de rest van zijn leven door getekend zou zijn, dan zou dan zit er niks anders op hem aan een flexi te doen... maar hier hebben ze met alles doorgelopen eigenlijk... als het rustig moet om een reden gaat diegene apart mee uit, maar wel los...
Ik moet er ook niet aan denken hoor ze meer dan een dag aan te lijnen... na een dag op een wedstrijd bijv. in de auto doorgebracht te hebben is al een drama dan moeten ze echt de volgende dag een paar uur uitrennen...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Wilm@ schreef: Al sta ik op 300 meter 'te paffen' zoals jij dit zo lekker denigrerend uit, dan nog blijf je met je klauwen van mijn hond af! Kwaadschiks kan tegen je keren, Barca laat zich niet meppen.
ik betrek dit niet op jou maar mocht een eigenaar idd. zich totaal niet in de benen maken om zijn reu op te halen dan heb ik het allang opgelost hoor en dat is dan wel met maatje 43. Ik heb nl. over het algemeen een reu samen met mijn teef lopen en die is absoluut niet gediend van vreemde reuen bij zijn dame.
Dan kan ik straks alleen 2 knokkende reuen uit elkaar gaan halen dus die vreemde komt al niet eens in de buurt hoor kan ik je vertellen, daar zorg ik wel voor :wink:
Ook bij mijn teef moet er buiten de 2 a 3 dekrijpe dagen van haar geen vreemde reu een poging wagen, die kon dan weleens van een koude kermis thuiskomen... even refererend aan jouw eerder genoemde opmerking: mijn reu moet ook nog dekken... nou daar zal die dan heel voorzichtig in worden als hij mijn teef heeft geprobeert het hof te maken buiten haar dekrijpe dagen...

Daarom wil ik ook niet dat mijn reu dat doet, als hij moet dekken ben ik er nl bij dus kan ik de reactie van de teef sturen... mijn reu wordt nl niet gebeten, laat ik hem op een loopse teef buiten aflopen kan hij weggebeten worden dus daar heb ik al helemaal geen behoefte aan.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

chrico schreef:
sky schreef:
Als ik mijn hond ivm ziekte tijdelijk moet aanlijnen wordt ze net zo goed gek. :wink: Nooit meegemaakt maar ze wordt al na 1 of 2 dagen heel irritant en ze gaat hoe dan ook lopen. Binnen dus. Heen en weer en heen en weer. Net een tijger uit de dierentuin. Klak klak klak op de laminaat. Maar dan heb ik dus geen keuze. Nu wel, want er is nl niks aan de hand als ik die hond loslaat als ze loops is. :ok: Dus waarom niet? :wink:
En heel eerlijk? Als Eva heel erge HD heeft en 2 operaties moet om evt wat beter te worden waarbij ze maanden moet revalideren dan doe ik dat niet. :neenee: :wink:

En waarom zou je constant appel hebben als je hond lekker rond rent? Ik weet dat als ik roep ze meteen komt. Dat lijkt me ruim voldoende toch? Verder ballen wij elke dag, fiets ik 3 keer in de week. Maar reuen zijn toch overal. Dus het maakt verder niet uit wat ik doe. Vandaar dat ik gewoon doe wat ik altijd doe. Waarom niet? Ik zie geen enkele reden om mijn hond aan de lijn te houden als die komt als ik roep? Wat zou de reden zijn om je hond dan aan te lijnen? Daar is toch tijd genoeg voor? :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

malinois schreef:
Wilm@ schreef: Al sta ik op 300 meter 'te paffen' zoals jij dit zo lekker denigrerend uit, dan nog blijf je met je klauwen van mijn hond af! Kwaadschiks kan tegen je keren, Barca laat zich niet meppen.
ik betrek dit niet op jou maar mocht een eigenaar idd. zich totaal niet in de benen maken om zijn reu op te halen dan heb ik het allang opgelost hoor en dat is dan wel met maatje 43. Ik heb nl. over het algemeen een reu samen met mijn teef lopen en die is absoluut niet gediend van vreemde reuen bij zijn dame.
Dan kan ik straks alleen 2 knokkende reuen uit elkaar gaan halen dus die vreemde komt al niet eens in de buurt hoor kan ik je vertellen, daar zorg ik wel voor :wink:
Ook bij mijn teef moet er buiten de 2 a 3 dekrijpe dagen van haar geen vreemde reu een poging wagen, die kon dan weleens van een koude kermis thuiskomen... even refererend aan jouw eerder genoemde opmerking: mijn reu moet ook nog dekken... nou daar zal die dan heel voorzichtig in worden als hij mijn teef heeft geprobeert het hof te maken buiten haar dekrijpe dagen...

Daarom wil ik ook niet dat mijn reu dat doet, als hij moet dekken ben ik er nl bij dus kan ik de reactie van de teef sturen... mijn reu wordt nl niet gebeten, laat ik hem op een loopse teef buiten aflopen kan hij weggebeten worden dus daar heb ik al helemaal geen behoefte aan.
Wij merken dat Eva loops wordt omdat ze dan niet meer tegen vreemde honden kan. :N: Je kan er gif op innemen dat als Eva ineens vreselijk tekeer gaat tegen honden (wat ze normaal nooit doet) ze dus elk moment loops wordt. Ze is doodeng met reuen die komen buurten en ik durf niet eens te proberen wat ze dan doet. Ze vliegt er met blikkerende tanden op af en dat neem ik dan maar serieus :O: De eerste keer liep ik doodleuk langs een golden. Normaal geen probleem. Ineens vliegt ze toch uit naar die hond. Jezus, ik schrok me kapot en dacht "oh nee he? Niet weer een hondagressieve hond" :boos: Goddank is het alleen als ze loops is. Reuen moeten echt uit de buurt blijven want die gaan niet heel blijven als ze doordrukken dat ze willen rijden. Ze kiest er een. De laatste keer een bordercollie. Die mag dan wel. Maargoed, als ik "kom eens hier" zeg is ze het alweer vergeten :smile:

Vandaar ook dat ze gewoon los kan. Ze doet lelijk en laat zich niet dekken en anders lijn ik haar wel aan en jaag ik de reu zelf wel weg, geen probleem. Ik wil geen pups. :U:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

malinois schreef: Hier lopen ze idd. zo goed als nooit aangelijnd, dan moet er wel een hele zware blessure zijn waar de hond anders de rest van zijn leven door getekend zou zijn, dan zou dan zit er niks anders op hem aan een flexi te doen... maar hier hebben ze met alles doorgelopen eigenlijk... als het rustig moet om een reden gaat diegene apart mee uit, maar wel los...
Ik moet er ook niet aan denken hoor ze meer dan een dag aan te lijnen... na een dag op een wedstrijd bijv. in de auto doorgebracht te hebben is al een drama dan moeten ze echt de volgende dag een paar uur uitrennen...
Maar jij heb er ook geen moeite mee om je honden terug te roepen als er een loopse teef aangelijnd word met de brul ze is loooooops, net zoals jij er geen moeite mee heb om je loopse teef naast je te roepen als er een hond aankomt.
Die laat je niet in een losloopgebied rondrennen terwijl er meerdere honden zijn waaronder een stel reuen.
Als je haar wel laat rondrennen zonder rekening te houden met andere honden dan vind ik dat je niet moet piepen als er een reu achter haar aan zit en al helemaal niet moet gaan meppen als die reu er bovenop klimt. Het is de verantwoording voor beide en als de teef hoogloops is en je laat haar los rennen waar andere honden zijn dan ligt de verantwoording grotendeels bij de teefeigenaar. Vandaar dat ik zei, als iedereen nu eens die denken het recht te hebben dat omzet naar rekening houden met elkaar is er veel minder narigheid.

Ik laat hier een hoogloopse teef ook niet uit samen met de mannen, die paar dagen dat dat duurt redden ze allemaal wel.

Toch blijf ik het een raar gegeven vinden dat mensen zich het recht opeisen om hun hond los te laten lopen in een losloopgebied om welke rede dan ook. Ook daar kan je rekening houden met elkaar om elkaar niet in de problemen te brengen. Als er dan als rede gegeven word, ik word gek als hij niet loskan rennen dan heb ik zoiets van dan zoek je iets verder naar een plek waar dat wel kan en als dat teveel moeite kost word dan maar wat creatiever in het bedenken hoe je je hond wel energie kwijt kan laten raken die paar dagen dat ze hoogloops zijn. Die hoeven die paar hoogtijdagen niet in een losloopgebied rond te rennen terwijl er reuen lopen en dan verwachten dat iedereen het instinct van zijn reu kan uitschakelen :piew:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
chrico
Zeer actief

laeken schreef: Vandaar ook dat ze gewoon los kan. Ze doet lelijk en laat zich niet dekken en anders lijn ik haar wel aan en jaag ik de reu zelf wel weg, geen probleem. Ik wil geen pups. :U:
Dus zij mag hondagressief zijn omdat zij loops is ?
Ehm was jij niet oa degene die continu iedereen er op wijst dat je met een hondagressieve hond niets te zoeken heb in een losloopgebied?
Daarbij, wat heb je te zoeken met je loslopende hoogtijteef in een losloopgebied als je geen pups wil? Dat is de kat op het spek binden
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
laeken
Zeer actief

Hoi Whera, je geeft er een rare draai aan. :wink: Je denkt toch werkelijk niet dat de mensen die hun teef los laten lopen in een losloopgebied dat doen in een groep vreemde reuen? Niemand hier wil pups. Waar het om gaat is dat je gewoon op een rustig moment daar gaat lopen en als er dan onverhoopt een hond komt roep je je teef en vraag je de eigenaar van de reu dat ook te doen. Dat is toch juist rekening met elkaar houden? Alleen wordt je dan al vaak afgebitched omdat je blijkbaar niet eens buiten mag komen met een loopse teef. :engel:

Want je doet nu net alsof mensen die een loopse teef hebben die gaan loslaten in een groep reuen en dan gaan roepen dat verder iedereen zijn hond onder controle moet hebben. Volgens mij doet niemand dat want dan krijg je toch gewoon pups. Wie zit daar nu op te wachten? :denken:

Ik vind het helemaal niks met rekening met elkaar houden te maken hebben als ik maar binnen moet blijven. En ik denk ook niet dat je een idee hebt waar het over gaat als je vindt dat ik Eva wel even 3 weken aan de lijn kan houden. Dat gaat dus niet. Ik kan dan fietsen tot ik een ons weeg maar die hond krijgt daar alleen conditie van en wil dan meer. Geestelijk heeft ze gewoon vrijheid nodig om lekker te raggen. Mijn honden lopen elke dag los rond. Dat hebben ze gewoon nodig. Cleo kan niet eens zo goed aan de riem omdat ze zwerfhond is geweest. Die gaat dan in de riem bijten uit protest. Dat kan ik wel verbieden maar ik zie dat als signaal dat ze gewoon los moet kunnen lopen. Alleen dan is ze echt happy. Ik begrijp dat sommige honden nooit los kunnen maar dat wil niet zeggen dat ik dat niet zielig vind. :(:
Afbeelding
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Wat een mega discussie is dit geworden zeg. Zo moeilijk is het niet. Wanneer men ergens problemen mee heeft is er maar een gegarandeerde oplossing die werkt. Namelijk de oplossing die bij hen zelf ligt. Doe er mee wat jullie willen, maar wanneer men dit als uitgangspunt neemt, zal men zien dat veel aanhoudende problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Vertaald naar dit probleem, heb je een reu waarmee je in losloopgebied wandelt, en je wilt niet dat die op loopse teven duikt, dan zul je hem dat moeten leren, want ook loopse teven zul je er tegengekomen en ongeacht hoe je er over denkt, zal dat blijven bestaan.
Heb je een loopse teef en je wil niet dat er reuen opduiken, dan kun je beter maatje 46 dragen om ze weg te trappen en losloopgebieden zoveel mogelijk mijden, want ongehoorzame reuen kom je er altijd tegen.
Heb je een hond en wil je niet dat die ergens een trap oploopt, dan zul je moeten zorgen dat ie altijd onder jouw controle staat, want niet de andere recreanten, maar jij bent verantwoordelijk voor de veiligheid van je eigen hond.

Zolang je oplossingen voor problemen bij anderen zoekt, zul je er tegenaan blijven lopen en dat gaat wat mij betreft met veel onnodige stress gepaard. Zonde van je energie.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”