Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

We krijgen een...Update: hij is hier + foto pag 3

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Inc

We krijgen een...Update: hij is hier + foto pag 3

Ongelezen bericht door Inc »

Mijn man zit altijd nogal wat te klagen over de honden en doet alsof ze hem niet zoveel interesseren. Ik weet dat hij er stiekem wel heel gek mee is. Maar ik heb gezegd dat nu met Sophie, 3 middel tot hele grote honden (diesel) we nu echt eigenlijk al teveel hebben. Voer kost een vermogen, en daar begint het alleen al mee.

Hij is loodgieter, en komt dus veel bij mensen thuis. Ook soms hele vieze huizen. Het toppunt was dat hij een keer bij hele arme mensen was, die deden hun was in een grote emmer en sloegen erop met een tennis racket :N: Zielig dacht ik, maar die mensen hadden hem verteld dat ze het wel prima vonden zo en geen zin hadden om te werken :80:
Echt hoor, hij komt met de vreemdste verhalen thuis!

Nou ja, een uurtje of twee geleden krijg ik een smsje, of ik een pit pupje wilde...Uhhm hoezo? Blijkbaar hadden hele arme mensen een nestje liggen dat behoorlijk verwaarloosd was. En als mijn man zegt dat dat pupje hulp nodig heeft, dan is dat ook ECHT zo. Dus ik heb gezegd....MEENEMEN!
Hij moest er nog voor betalen ook, wat hij ook nooit wilde doen (alle drie onze honden waren gratis :mann: ), geen groot bedrag. Maar het feit dat hij haar daar weg wilde hebben, en er zelfs voor wil betalen, zegt mij genoeg.
Hij gaat proberen haar vandaag mee te nemen daar vandaan.

Ik weet alleen dat het een teefje is en dat ze zo'n 7 weken oud is. Heb nog geen foto oid gezien, ben dus heel benieuwd, en dan vooral in wat voor toestand ze is.

Misschien houden we haar, misschien knappen we haar op en dan zoeken we naar een goed huisje. Wat ik bij voorbaat eigenlijk niet wil, ivm de vele honden gevechten hier.

Maar goed, ik wilde dit even delen. Maak me zorgen dat er ergens een klein puppenmeisje is dat hulp nodig heeft en dat het misschien wel een paar dagen kan duren voordat ze hier komt.

Iemand die wat info heeft over een zogenaamd 'pitje'? Het zijn kruisingen die lijken op een Stafford maar daar is ook alles mee gezegd.

Feit is wel dat we dan drie teefjes hebben, maar de vraag of dat goed gaat komen.
Laatst gewijzigd door Inc op 16 feb 2011 01:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Supernova
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: We krijgen een pitje....

Ongelezen bericht door Supernova »

Is het een APT? Of een kruising? Ik zou er in ieder geval voor het gemak er van uit gaan dat ze later niet meer met de andere teven kan, maar voorlopig gewoon heel erg genieten :I:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Waarom neemt hij dan geen reu mee?
Inc

Daar zal ze op lijken gok ik. Hoorde net dat ze bruin is met wat witte vlekken.

Is de kans groot dat ze later niet meer met de roedel kan? Vanaf ca een jaar als ze volwassen beginnen te worden?

Als dat het geval is kan ik misschien beter een heeel goed huisje voor haar zoeken waar ze de enige hond is. Maar dat gaat lastig worden hier in de buurt :N:

Ik wil haar iig eerst gaan 'opknappen' zodat ze zich beter voelt. En dan zien we wel verder.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Teven kunnen behoorlijk pittig worden ja, zeker met andere teven. Denk dat het tot een jaar of 2 wel goed gaat. Weet niet hoe jouw tuin is maar wellicht kun je het opdelen in 2 delen? Dat je ze gescheiden kunt houden als het nodig is?
Oh en nu komen we zeker weten langs hoor, we zijn gek op pitjes :I:
Afbeelding
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

ik heb geen antwoord op je vragen
wel ben ik heel benieuwd hoe dit verhaal verder gaat!
Super lief dat jullie je zo om het beestje bekommeren! :ok:
Afbeelding
Inc

Mit schreef:Teven kunnen behoorlijk pittig worden ja, zeker met andere teven. Denk dat het tot een jaar of 2 wel goed gaat. Weet niet hoe jouw tuin is maar wellicht kun je het opdelen in 2 delen? Dat je ze gescheiden kunt houden als het nodig is?
Oh en nu komen we zeker weten langs hoor, we zijn gek op pitjes :I:
Moet je doen!! :ok:

Ja, in een topic van een paar weken geleden had ik al vermeld dat de dames en heer de tuin echt omploegen, en dat we een ander deel willen gaan afzetten, naast de wei van de paarden.
Dat kan dus helemaal goed komen. Dan kan zij daar met Diesel en Sophie en Molly kunnen dan in de tuin.
Wordt wel een gedoe maar goed.

Ik ben heel benieuwd naar haar, als hij haar vandaag mee kan nemen (kon niet direct omdat hij moeilijk een pup in de auto kan laten als ze aan het werk zijn, dus ligt aan de afstand waar ze de laatste klus hebben vandaag) ga ik natuurlijk gelijk foto's maken.
Kan bijna niet meer wachten nu, al zit ik eigenlijk ook niet te wachten op weer slapeloze nachten :blah:

Ik heb onze bench meegegeven met onze opvanger Charlie, aangezien hij die heel prettig vond en we verder geen bench gebruiken. Dus net maar een grote (herder maat) reiskennel opgehaald van mijn schoonouders en die ga ik nu maar even schoonmaken.

Enige dat mij zorgen maakt is dat hij zegt dat het pupje echt daar vandaan moet. En dat zegt hij ECHT niet snel.

Ik hoop alleen dat de roedel niet te veel verstoord wordt, het loopt net allemaal lekker soepel hier :ok:
Mit
Zeer actief

Voor nu zal het in elk geval wel goed gaan. Ik ben benieuwd in wat voor toestand ze nu is. Je man komt over een uurtje of 2 thuis?
Alvast veel succes met puppedup :ok:
Afbeelding
Inc

Ik weet het Nanna :jank: Het is ook maar een druppel op de gloeiende plaat.

Maar even met hem erover hebben wat hij wil ermee.

@Mit: inderdaad, een uurtje of 2!
Valerie
Zeer actief

Ik zou geen tijd eraan vast knopen hoe lang het goed kan gaan. Ze kan namelijk nu ook al meteen jouw honden gemeend aanvallen. Het kan volgende maand gebeuren maar het kan ook voor altijd goed gaan. Alles kan, al schat ik de kansen klein in aangezien dat jij zegt dat er veel gevochten wordt in de buurt. Dan schat ik de kans groot in dat ze een afstammeling is van daadwerkelijke vechthonden.
Ik zou nu vast veel informatie lezen over de breakstick en hoe je honden moet scheiden dmz een vechtende pitbull moet losmaken.
Een pitbull is trouwens geen kruising stafford maar een American Pitbull Terrier een op zichzelf staand ras dus.
Inc

Dank je wel Valerie!

Ik heb helemaal geen verstand van 'dit soort' honden om eerlijk te zijn. Als het goed gaat mag ze wat mij betreft blijven, maar dat zal helemaal aan haar liggen.

Een ander huisje zoeken gaat lastig worden maar dat moet uiteindelijk wel gaan lukken. Gewoon heel selectief zijn en een huisbezoek vooraf doen.
Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

Ik zou me nog niet te druk maken om iets wat je nog niet weet.

Wel alvast voorbereid zijn. dat is alleen maar makkelijk

maar als het goed gaat lekker laten gaan dan toch???

ik duim voor jullie dat alles goed gaat en dat ze lekker bij jullie oud mag worden.
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Valerie
Zeer actief

Ik zou vooral goed voorbereid zijn. Mijn bull terrier had toen hij 8 maanden was bijna de hond van mijn zus dood gebeten mede omdat ik absoluut niet voorbereid was dus echt niet wist hoe ik moest handelen en iedereen zei dat ze pas vanaf een jaar of 2 a 3 niet meer met dominante reuen konden. Dat een gevecht er zo hard aan toe kon gaan werd mij nooit verteld.
Supernova
Zeer actief

Valerie schreef:Ik zou vooral goed voorbereid zijn. Mijn bull terrier had toen hij 8 maanden was bijna de hond van mijn zus dood gebeten mede omdat ik absoluut niet voorbereid was dus echt niet wist hoe ik moest handelen en iedereen zei dat ze pas vanaf een jaar of 2 a 3 niet meer met dominante reuen konden. Dat een gevecht er zo hard aan toe kon gaan werd mij nooit verteld.
Vechtende honden uit elkaar halen is best heel lastig als je niet weet wat je doet, zeker bij dit type honden. De tip van Valerie vind ik dus een hele goede, want je wilt niet dat je ze niet meer uit elkaar kan halen :N:
Inc

:eek: 8 maanden.
Alleen Molly is hier dominant, en dat is een teef dus misschien gaan die niet goed samen. Sophie raakt heel snel heel opgewonden en durft dan te 'nippen' aan Molly wat dus al een keer fout is gegaan. Geen gaatjes maar wel schrik.
Sophie is niet dominant te noemen en Diesel geeft geen bal om die rangorde zolang hij maar te vreten krijgt :engel:

Nou ja, ik ga er dus niet vanuit dat ze hier kan blijven. Hij heeft haar al 'gekocht' dus kan er niets meer aan doen.
Valerie
Zeer actief

Jigzy greep al honden tot bloedens toe toen ze 8 weken oud was :wink:
Maar het kan dus ook gewoon goed gaan :19: Ik zeg alleen wees voorbereid. Koop een breakstick liefst meerdere en leg ze overal door het huis.
Als ze beginnen te vechten zet eerst de rest van de honden weg, bind diegene die vasthoud vast(als je alleen thuis bent) en haal ze los dmv de breakstick in de opening bij de mondhoeken te zetten en half te draaien en sleep snel de andere hond weg.
Supernova
Zeer actief

Nanna schreef:
Valerie schreef:Jigzy greep al honden tot bloedens toe toen ze 8 weken oud was :wink:
Maar het kan dus ook gewoon goed gaan :19: Ik zeg alleen wees voorbereid. Koop een breakstick liefst meerdere en leg ze overal door het huis.
Als ze beginnen te vechten zet eerst de rest van de honden weg, bind diegene die vasthoud vast(als je alleen thuis bent) en haal ze los dmv de breakstick in de opening bij de mondhoeken te zetten en half te draaien en sleep snel de andere hond weg.
Ik neem later wel gewoon een Poedel :engel: veel minder gedoe ;-)
Ja daarom heb ik nu ook een poedel :mrgreen:
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Ze hadden een nestje liggen? Wat gaat er nu met de andere puppen gebeuren dan?
Afbeelding
Valerie
Zeer actief

Ik weet zeker als ik een poedel neem dat die het staffordkarakter krijgt :mrgreen: dan denkt iedereen ooh schattig hondje :N: nee doe dan maar ook het stafford uiterlijk erbij :mrgreen:
Supernova
Zeer actief

Valerie schreef:Ik weet zeker als ik een poedel neem dat die het staffordkarakter krijgt :mrgreen: dan denkt iedereen ooh schattig hondje :N: nee doe dan maar ook het stafford uiterlijk erbij :mrgreen:
Nou dan moet jij die poedel wel heel erg verkloten :smile:
Supernova
Zeer actief

Nanna schreef:
Denise. schreef:
Nanna schreef: Ik neem later wel gewoon een Poedel :engel: veel minder gedoe ;-)
Ja daarom heb ik nu ook een poedel :mrgreen:
Afbeelding
Vind ik ook :pffff: :wink:
Valerie
Zeer actief

Denise. schreef:
Valerie schreef:Ik weet zeker als ik een poedel neem dat die het staffordkarakter krijgt :mrgreen: dan denkt iedereen ooh schattig hondje :N: nee doe dan maar ook het stafford uiterlijk erbij :mrgreen:
Nou dan moet jij die poedel wel heel erg verkloten :smile:
Nee dat is niet mijn schuld maar die van Jigzy :lees:
Inc

Nakisha schreef:Ze hadden een nestje liggen? Wat gaat er nu met de andere puppen gebeuren dan?
:U: Die waren al verkocht. Dit was de laatste :U:

Valerie, waar verkopen ze die break sticks?
Mit
Zeer actief

Ik weet niet of je die dingen wel kunt krijgen in Amerika eigenlijk?
Je zou denken van wel vanwege het trainen op hondengevechten maar ik heb echt geen idee.
Mochten ze ze niet hebben en je hebt haar in augustus nog dan kunnen we er eventueel wel 1 meenemen. Geen idee hoe groot ze zijn.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief

http://www.pbrc.net/breaksticks.html" onclick="window.open(this.href);return false;

:wink:

Dit is trouwens wel een goed voorbeeld

" onclick="window.open(this.href);return false;
Inc

Nanna schreef:
Valerie schreef: Dit is trouwens wel een goed voorbeeld
Als dat beest zó lang Simone had vast gehad was ze alláng dood geweest.... :ugh:
maar wij hebben geen Simone's :mann:

Bedankt voor de voorbeelden, ik ga kijken of ik hier break sticks kan kopen. Ik gok maar zo dat ik daarvoor niet naar Wall-Mart kan :engel:

Bedankt Mit, misschien ga ik je daar aan houden!
Valerie
Zeer actief

Nanna schreef:
Valerie schreef: Dit is trouwens wel een goed voorbeeld
Als dat beest zó lang Simone had vast gehad was ze alláng dood geweest.... :ugh:
Hij heeft ook geen goede break stick :mrgreen: en voert een show op.
Ik denk trouwens dat de duur van het vasthouden niet alles zegt :ugh: ze hebben aardig wat kaak kracht wat ervoor kan zorgen dat het al snel over is.
Valerie
Zeer actief

Nanna schreef:
Valerie schreef: ze hebben aardig wat kaak kracht wat ervoor kan zorgen dat het al snel over is.
Ja, dat zeg ik. Ik hou dat soort honden dus liever vèrre van me. Bijt elkaar maar aan gort, maar niet mijn teckel. :pffff:
Die van mij vinden teckels het bekijken niet waard :mrgreen:
Valerie
Zeer actief

Om even serieus te reageren dit type hond hoort geen uitdaging uit de weg te gaan, maar wanneer zo een hond een teckel een uitdaging vind heeft deze een bril nodig. Dat klopt namelijk niet.
Valerie
Zeer actief

Nanna schreef:
Valerie schreef:Om even serieus te reageren dit type hond hoort geen uitdaging uit de weg te gaan, maar wanneer zo een hond een teckel een uitdaging vind heeft deze een bril nodig. Dat klopt namelijk niet.
Ik wacht maar even niet af of de aanpalende pitbull Hans Anders heeft bezocht of niet, als ik u niet ontrief ;-)
Dat doe ik zelf ook niet :F:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”