Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Petitie tégen Cesar Milan

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Re: Petitie tégen Cesar Milan

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Budkes schreef:
Wil de hond schreef:
Als zo'n hond al uitvalt, gewoon omdat het er inzit, dan kunnen sommige bazen dat dus niet in goede banen leiden, maar daarmee hebben ze het er nog niet ingebracht. Ze zijn gewoon niet in staat om het eruit te krijgen.
Ik ga geloof ik een stapje verder,

Ik beweer dat het feit dat bepaald gedrag in aanleg aanwezig is niet inhoudt dat dit gedrag tot uiting zal komen. Of dit wél of niet gebeurt en in welke mate hangt voor een deel van de omgeving af maar in de eerste plaats van de manier van omgaan met de hond.

Bij iemand die een hond die leiding nodig heeft lekker zijn gangetje laat gaan krijg je een hond die ander gedrag laat zien dan wanneer diezelfde hond bij iemand was opgegroeid die wél van jongsaf duidelijke leiding had gegeven.
Dan ga je geen stapje verder hoor, dan zeg je precies hetzelfde als mij.
Nou nee, dat denk ik niet, eerlijk gezegd.

Jij hebt het over gedrag dat "er inzit" en "er uit is gekomen".

Ik heb het over gedrag dat in aanleg aanwezig is maar er niet "uit komt" doordat de eigenaar dat niet heeft laten gebeuren middels een juiste begeleiding van de hond in kwestie van jongsaf aan, dus van voordat het gedrag "er uit kwam".
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Wil de hond schreef:
Budkes schreef:
Wil de hond schreef: Ik ga geloof ik een stapje verder,

Ik beweer dat het feit dat bepaald gedrag in aanleg aanwezig is niet inhoudt dat dit gedrag tot uiting zal komen. Of dit wél of niet gebeurt en in welke mate hangt voor een deel van de omgeving af maar in de eerste plaats van de manier van omgaan met de hond.

Bij iemand die een hond die leiding nodig heeft lekker zijn gangetje laat gaan krijg je een hond die ander gedrag laat zien dan wanneer diezelfde hond bij iemand was opgegroeid die wél van jongsaf duidelijke leiding had gegeven.
Dan ga je geen stapje verder hoor, dan zeg je precies hetzelfde als ik.
Nou nee, dat denk ik niet, eerlijk gezegd.

Jij hebt het over gedrag dat "er inzit" en "er uit is gekomen".

Ik heb het over gedrag dat in aanleg aanwezig is maar er niet "uit komt" doordat de eigenaar dat niet heeft laten gebeuren middels een juiste begeleiding van de hond in kwestie van jongsaf aan, dus van voordat het gedrag "er uit kwam".
Ja, dat zeg ik. :19: Het gedrag komt er niet uit doordat de eigenaar de hond goed begeleidt.
Ik zeg vervolgens dat het bij andere honden er uit is gekomen omdat het door de eigenaar niet goed is begeleidt. Dat is dan toch precies hetzelfde als wat jij zegt. :denken:
Laatst gewijzigd door Budkes op 12 feb 2011 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

@ Wil de hond
Budkes schreef:
Ik denk wel dat honden helemaal niet blanco geboren worden. Ik denk echter dat de eigenaar voor een groot gedeelte kan voorkomen dat dit zich ontwikkeld tot probleemgedrag.

Dit zeg ik namelijk in mijn eerste quote.
Gr. Aniek

Afbeelding
Roompie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roompie »

Inge O schreef:
tekkel schreef:Ik zag hem vanavond in de weer met twee griezelige duitse doggen: teef en reu, en de reu beet. Ook CM werd gebeten. In z'n pols: z'n hand was geheel in de muil van de reu verdwenen :N: Maar in een uurtje had hij hem calm submissive, en bleek het een sul van een hond te zijn :mrgreen: Ik blijf het geweldig vinden :ok:
ik vond hem vooral prachtig met de doodsbange herderkruising. voor mensen die hem totaal verketteren : kijk daar eens naar en kraak hem dan nog eens totaal af?

Worden die afleveringen vanmiddag ook herhaald? Ik heb het gemist.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Inge O schreef:
ik vond hem vooral prachtig met de doodsbange herderkruising. voor mensen die hem totaal verketteren : kijk daar eens naar en kraak hem dan nog eens totaal af?
Ik heb het niet gezien, maar hij zal ongetwijfeld geweldig zijn geweest. Ik heb meer staaltjes CM gezien die ik geweldig vond. Maar het doet niets af aan het feit dat ik hem soms ook echt dingen zie doen waarbij ik me afvraag of ik nou gek ben of hij. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Eline* schreef:
Inge O schreef:ik vond hem vooral prachtig met de doodsbange herderkruising. voor mensen die hem totaal verketteren : kijk daar eens naar en kraak hem dan nog eens totaal af?
Ik heb het niet gezien, maar hij zal ongetwijfeld geweldig zijn geweest. Ik heb meer staaltjes CM gezien die ik geweldig vond. Maar het doet niets af aan het feit dat ik hem soms ook echt dingen zie doen waarbij ik me afvraag of ik nou gek ben of hij. :wink:
Ik moet soms denken aan die oude postbank reclame met John Cleese, waarbij hij argeloze voorbijgangers vroeg of ze klant waren bij de postbank.
"Say yes or I'll break your arm" :mrgreen: :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Jaap*
Zeer actief

Inge O schreef:maar in wat goed is heeft hij zijn gelijke niet en ik kan daar erg van genieten.
Dat is een feit :ok:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Inge O schreef:
Eline* schreef:
Inge O schreef:
ik ook hoor, absoluut, en dat heb ik hier ook al meermaals gezegd (in andere bewoordingen dan).

maar in wat goed is heeft hij zijn gelijke niet en ik kan daar erg van genieten.
Eens, dan doet hij de dingen echt prima. Maar wat vond jij nu van die doggen? De mening over de herderkruising deel ik, maar de doggen vond ik een vreselijke blamage. Ik vond de doggen op geen enkel moment ontspannen, hij liet de eigenaar die de dog duidelijk niet aan kon de dog corrigeren voor de beet in CM hand. Ook zag ik dat het een jonge dog was en ik durf er gif op in te nemen dat bij deze aanpak de dog op een dag opstaat tegen de eigenaar. Deed hij in feite al. Hij leek te wijken voor de baas maar in feite hield hij stand. Kop stond naar baas gericht en hij bleef loeren langs de baas. Op mij kwam het over alsof de dog dus zijn deel bewaakte en de eigenaar het andere deel. De dog heb ik zelf niet zien schikken, alleen zien wijken om de prikkende hand te vermijden. Dat was volgens CM ineens geen probleem en het was goed zo. Ik zag helaas alles behalve een onderdanige dog. Ik zag een zenuwachtige hond die prima in staat was zijn stress weer om te zetten in redirectieve agressie. Ook zag ik dat hij pas "kalm" was nadat hij volledig afgemat was. Daarbij de lus om de nek en dan vind ik het dus geen kunst om de hond mee te kunnen trekken. Te afgemat om boe of bah te zeggen en de keuze was wel stikken of slikken.

Mijn gevoel zegt dat de doggen een heel groot probleem blijven en dat de eigenaren ze totaal niet aan konden. Ze liepen zelfs behoorlijk risico door de aangeraden aanpak. De hond beet flink en dat gaat hij op deze manier ook bij zijn eigenaar doen. De eigenaar had 0 overwicht maar strafte wel. Die combi is in mijn ogen zo fout als wat. Ik zag aan het gedrag van de dog dat die een grens had. Ik zag ook dat CM de dog niet fysiek benaderde maar alleen indirect. Daarom begrijp ik het advies niet aangezien dat was dat de eigenaar wel fysiek moest doen. Die dog ging dat nooit accepteren als hij niet eerst totaal afgemat wordt waardoor hij hijgend en schuimend geen kracht meer had om er iets aan te doen. :wink:

Dat is wat ik zag. En op basis waarvan moet die dog nog ander gedrag gaan vertonen? Er werd niks mee gedaan en dit is wat ze gekregen hebben door twee van dit soort honden samen het huis te laten overnemen. Waar is het resultaat op lange termijn? Feit blijft nl dat die honden geen enkel alternatief geboden werd en dat ze niks anders kenden. Met die honden wandelen is en blijft voor de eigenaren geen optie. Dat zag ik al meteen. Dat gaan ze dus niet meer doen zonder CM en dat had hij ook wel kunnen zien. :wink: Zelf ga ik ook niet lopen met twee van die honden die mensen en honden grijpen.

Ik vind dus CM ook heel goed soms, maar soms ook heel slecht. De doggen gister waren voor mij echt een voorbeeld van wat ik slecht vind. Het was domweg niet haalbaar en dan moet je realistisch zijn en niet gaan faken dat je ook dat wel opgelost hebt :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Dat laatste beeld heb ik dan inderdaad gemist. :80: :mrgreen: Ik denk dat dat 5 keer goed gaat en dan gaat hij toch op zijn bek met die honden hahaha. Ik vond het overigens wel hele mooie doggen. Maar veel te krachtig en te hevig voor dat oudere echtpaar. Over de training van die doggen zijn we het dus eens. Denk er net zo over als jij. Uiteraard vind ik het ook goed dat hij de schuld bij de eigenaar legt. Terecht. Logisch ook want anders zou hij de dog zelf als een fout wezen typeren en dat zou hij nooit doen. :wink:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Deze aflevering heb ik gemist.
Weet iemand of ik die ergens via internet terug kan zien?
:zweep:
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

Sinds ik honden heb zie ik veel overeenkomsten met autistische mensen.

Omdat ze onze taal niet begrijpen voelen ze zich vaak onveilig wat probleemgedrag kan veroorzaken.
Het probleemgedrag geeft ze uiteindelijk veel duidelijkheid, op deze manier krijgen ze weer controle over de situatie.

Het is de kunst dat wij onze communicatie zo aanpassen dat honden begrijpen wat we van ze verwachten ( en andersom)
Ik denk dat rangorde methodiek ( die CM ook toepast) heel snel resultaat kan bieden, het is een taal die honden schijnbaar instinctief begrijpen. Voor honden wordt de wereld dan ineens inzichtelijker en voorspelbaarder, waardoor ze beter kunnen ontspannen en geen probleemgedrag meer hoeven laten zien om duidelijkheid te krijgen.
Dat zie je dus vaak in de uitzendingen van CM, je ziet dat honden zó enorm opknappen als ze zich veilig voelen, dan hoef je vaak ook niet meer eindeloos verder te trainen met koekjes omdat het gaat om basisveiligheid, dat is natuurlijk een heel belangrijk fundament in het leven.

Het probleem met de rangorde methodiek is dat wij mensen eigenlijk deze instinctieve taal eigenlijk niet heel goed beheersen. We komen wel een heel eind maar je ziet mensen vaak ook vaak hier onmachtig mee omgaan, dan word het een regide aangeleerd kunstje, ook zie je dan dat mensen honden pijn gaan doen ( wat volgens mij weinig met rangorde te maken heeft :( )

Ik geloof zelf dat er nog veel meer "talen" zijn die honden begrijpen ( er zijn meer methodieken die zich bewezen hebben) Voor sommige honden is het ook allemaal van minder belang, die hobbelen lekker door het leven heen en raken minder van slag dat ze mensen niet goed "verstaan", dat zijn meestal de stabiele zelfverzekerder honden, die hebben minder sturing nodig en redden zichzelf ook beter.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Paulala schreef:Deze aflevering heb ik gemist.
Weet iemand of ik die ergens via internet terug kan zien?
Ze worden in het weekend op zaterdag en zondag meestal een paar keer herhaald. Vanmiddag weer tussen 4 en 6 en om 7 of 8 uur en morgenmiddag vanaf 2 uur de heeeeeeeeeeeeeele middag.
Roompie
Zeer actief

Ik ga zo kijken, heb ze gister ook gemist. Thanks! :ok:
Afbeelding
Kelev de oude
Actief
Mijn ras(sen): 1 Kruising whippet
2 Galgo's
en een onduidelijke kruising

Ongelezen bericht door Kelev de oude »

Mariaa schreef;
Het probleem met de rangorde methodiek is dat wij mensen eigenlijk deze instinctieve taal eigenlijk niet heel goed beheersen. We komen wel een heel eind maar je ziet mensen vaak ook vaak hier onmachtig mee omgaan, dan word het een regide aangeleerd kunstje, ook zie je dan dat mensen honden pijn gaan doen ( wat volgens mij weinig met rangorde te maken heeft
Op dit ogenblik heb ik weinig met rangorde te maken, omdat mijn windhonden zich daar niet druk om maken. Zij zijn minder hiërarchie gevoelig omdat zij niet afhankelijk zijn van samenwerking met anderen. Zij kunnen zonder hulp zelfstandig hun prooi vangen.
Maar ook toen ik nog andere honden had, hield ik mij niet bewust bezig met rangorde. Ik vond het altijd heel vanzelfsprekend dat ik de leiding nam. Zodat ik daar eigenlijk nooit een gedachte aan besteedde. Misschien vonden mijn honden dat net zo vanzelfsprekend, en maakten zij daarom weinig problemen.
Ik geloof zelf dat er nog veel meer "talen" zijn die honden begrijpen ( er zijn meer methodieken die zich bewezen hebben) Voor sommige honden is het ook allemaal van minder belang, die hobbelen lekker door het leven heen en raken minder van slag dat ze mensen niet goed "verstaan", dat zijn meestal de stabiele zelfverzekerder honden, die hebben minder sturing nodig en redden zichzelf ook beter.
Honden verstaan ons beter dan je zou denken. Zij lezen onze lichaamstaal heel nauwkeurig.
Zo weten zij wanneer ik rugpijn heb. Ik loop dan wat scheef om de pijn te ontwijken, en zij blijven dicht bij mij in de buurt. Zij "voelen" of ruiken onze conditie, en weten wanneer wij ziek zijn.
Zij maken heel veel op uit de intonatie waarmee wij het woord tot hen richten.
Wanneer ik uitnodigend met 'hoge' stem roep: "Ga je mee naar huis"??? Dan springen zij over mijn kop van enthousiasme. Maar wanneer is ze toesnauw: "Gemene luis"! Dan deinzen zij verschrikt terug. Zij horen echt niet het verschil tussen die twee betekenissen, maar zij interpreteren feilloos het verschil in klank.
Mits goed aangeleerd, reageren zij ook vlot op gebarentaal. En zij kunnen zelfs onze gelaatsuitdrukking doorgronden.
Natuurlijk zijn er domme of ongevoelige honden, en hyper sensitieve intelligente honden.
Maar dat is met mensen niet veel anders. De ene mens is opmerkzamer dan de andere.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik vond die man met die doggen heel dapper hoor, ik zou er zo niet mee over straat durven :engel: , en alls voorbijganger met hond was ik er ook niet langs gelopen :N: .
Bij het zwemband ging de teef ook beton blokken gedrag vertonen, vond ik leuk om te zien hoe hij dat oploste( het kan dus wel, nu ik nog :engel: )
zo steek ik alle keren toch weer dingetjes op.
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

laeken schreef:Ik vond hem met de doggen helemaal niet goed. Met de herderkruising wel, maar dat kwam omdat hij daarbij dus geen correcties gaf. Wat me wel stoorde bij de herderkruising was dat hij alles in een keer deed. Riem leren lopen, opvoeden bij de deur etc. Alles in 1 ruk door. Vraag me dan af hoeveel er blijft hangen als hij weer weg is. Maar het begrip vond ik prima. Bij de doggen kreeg ik serieus het gevoel dat ze totaal afgemat waren. De kwijl zat ze tot aan de oren en de buiken schokten van het hijgen. Daarna een lus om de keel en trekken maar. De dog hing letterlijk te kokken aan de zwembadrand en als je goed keek zag je dat die lus door de druk de nek 1/3e dunner maakte. Stikken dus. Ik heb die doggen dus ook niet zien ontspannen, niet zelf met plezier het water in zien gaan en niet bepaald gelukkig zien zijn. De doggen in het water controleren is natuurlijk een peulenschil als je zelf met je voeten op de grond staat. Dus itt veel andere mensen vond ik het heel erg onprettig. :wink: Ik vond de doggen dus zielig en onbegrepen. Ik denk ook dat er nog steeds niemand binnen kan en dat de reu nog steeds bijt. Dat weet ik bijna zeker.
Die doggen vond ik ook niet prettig om naar te kijken.
Wat jij zegt. Ik dacht echt dat die ene dog het loodje ging leggen zo vreselijk stond hij te hijgen en te doen. Ik vond het eigenlijk zelfs gevaarlijk worden zoals hij daarna die lus nog zo strak om die nek deed en hem dat zwembad in trok.
Ontspannen heb ik die honden ook niet gezien en idd, natuurlijk kun je ze makkelijk controleren in zo'n zwembad.
Nee, ik vond dat geen mooi stukje van CM.
Ik snap het ook gewoon niet. Waaaaaaarom in hemelsnaam moeten die honden nou toch dat zwembad in? Als je dat dan zo graag had gewild had dan een golden retriever of een labrador genomen en niet een dog.
En dat is ook mijn minpuntje van CM. Dat hij alles bij die honden voor elkaar gaat krijgen wat de baasjes zich maar wensen. Zonder dat hij nou eens een keer zou zeggen "goh maar waarom moet je hond dat dan perse doen?" "waarom mag hij niet gewoon lekker naast het zwembad liggen toekijken? wat is het nut ervan?".

Ik vind CM gewoon met heel veel honden geweldig, zoals hij ze leest, met ze omgaat, de eigenaren op dingen wijst.
Maar ik zit ook weleens met gefronste wenkbrauwen te kijken hoor. Dan vind ik de keuze van zijn aanpak bijv. niet juist.

Plus dat ik denk dat 9 van de 10 honden gewoon weer net zo strontvervelend zijn als ze waren voor CM langskwam.
Alleen maar omdat ze van die debiele bazen hebben.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Cash
Zeer actief

Net als trouwens met die Cattledog die los rondliep op een boerderijachtig iets.
Die beet dus als er mensen het terrein opkwamen. Oh wat waren die mensen in zak en as want niemand kwam meer langs vanwege de hond, bbq'en konden ze ook al niet meer met hun vrienden vanwege die hond.
Ben ik nou gek? dan lijn je die hond toch aan? Leg je hem toch aan de ketting? Bouw je toch een kennel waar die hond in kan zodra er visite komt?
AfbeeldingAfbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Cash schreef:Net als trouwens met die Cattledog die los rondliep op een boerderijachtig iets.
Die beet dus als er mensen het terrein opkwamen. Oh wat waren die mensen in zak en as want niemand kwam meer langs vanwege de hond, bbq'en konden ze ook al niet meer met hun vrienden vanwege die hond.
Ben ik nou gek? dan lijn je die hond toch aan? Leg je hem toch aan de ketting? Bouw je toch een kennel waar die hond in kan zodra er visite komt?
Dat is het meest makkelijke om te doen, je hond volledig beperken en het probleem niet aan te pakken. Vond dit een mooie oplossing zowel voor de mensen als voor de hond op langer termijn. De hond houd alle vrijheid en mag/moet waken maar mag niet bijten.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Roompie
Zeer actief

Kelev de oude schreef:Mariaa schreef;
Het probleem met de rangorde methodiek is dat wij mensen eigenlijk deze instinctieve taal eigenlijk niet heel goed beheersen. We komen wel een heel eind maar je ziet mensen vaak ook vaak hier onmachtig mee omgaan, dan word het een regide aangeleerd kunstje, ook zie je dan dat mensen honden pijn gaan doen ( wat volgens mij weinig met rangorde te maken heeft
Op dit ogenblik heb ik weinig met rangorde te maken, omdat mijn windhonden zich daar niet druk om maken. Zij zijn minder hiërarchie gevoelig omdat zij niet afhankelijk zijn van samenwerking met anderen. Zij kunnen zonder hulp zelfstandig hun prooi vangen.
Maar ook toen ik nog andere honden had, hield ik mij niet bewust bezig met rangorde. Ik vond het altijd heel vanzelfsprekend dat ik de leiding nam. Zodat ik daar eigenlijk nooit een gedachte aan besteedde. Misschien vonden mijn honden dat net zo vanzelfsprekend, en maakten zij daarom weinig problemen.
Helemaal mee eens. :ok:
Afbeelding
Cash
Zeer actief

chrico schreef:
Cash schreef:Net als trouwens met die Cattledog die los rondliep op een boerderijachtig iets.
Dat is het meest makkelijke om te doen, je hond volledig beperken en het probleem niet aan te pakken. Vond dit een mooie oplossing zowel voor de mensen als voor de hond op langer termijn. De hond houd alle vrijheid en mag/moet waken maar mag niet bijten.
Jawel dat snap ik ook nog wel.
Alleen moet je je afvragen of deze mensen dus in staat zijn om dit zo te gaan doen in het vervolg als CM weg is.
Het ziet er met CM erbij heel gemakkelijk uit en dan kunnen die baasjes dat wel maar dan moetne ze datzelfde gaan doen zonder hem erbij.
Dan krijg je dus mensen die zenuwachtig en onzeker wat met zo'n racket in de weer gaan bij een hond die totaal uit zn naatje aan het gaan is..... die hond is niet gek hoor.
AfbeeldingAfbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

chrico schreef:
Precies en daarna kon die man gewoon veilig binnen komen zonder steeds naar zijn auto te hoeven vluchten :mrgreen:

Ik vond de doggen trouwens ook erg mooi :ok: Bij het kruising hondje in het asiel had ik eerst zoiets van waarom hebben ze dat arme beest niet ingeslapen :ugh: dat het daarna zo goed kon komen en ze goed in het gezin mee draaide had ik niet verwacht. Ik vind die updates op het eind altijd erg leuk om te zien.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Bij die herdermix, Sisi, toen ze zich aanbood voor een buikkriebel....op dat moment sprongen de tranen van ontroering me in de ogen. Ik vond dat echt heel mooi om te zien.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Neeltje

Cash schreef:
chrico schreef:
Jawel dat snap ik ook nog wel.
Alleen moet je je afvragen of deze mensen dus in staat zijn om dit zo te gaan doen in het vervolg als CM weg is.
Het ziet er met CM erbij heel gemakkelijk uit en dan kunnen die baasjes dat wel maar dan moetne ze datzelfde gaan doen zonder hem erbij.
Dan krijg je dus mensen die zenuwachtig en onzeker wat met zo'n racket in de weer gaan bij een hond die totaal uit zn naatje aan het gaan is..... die hond is niet gek hoor.
dat zie je toch bij de update hoe het gaat?
Neeltje

Miranda schreef:Bij die herdermix, Sisi, toen ze zich aanbood voor een buikkriebel....op dat moment sprongen de tranen van ontroering me in de ogen. Ik vond dat echt heel mooi om te zien.
Idem dito hier.
Jaap*
Zeer actief

Neeltje schreef:dat zie je toch bij de update hoe het gaat?
Oh, dat vind ik meestal ook wel leuk. Die updates zijn vaak wel eerlijk, zo te zien tenminste :wink:
Daar zijn ook vaak genoeg gevallen bij met terugval, of waarvan duidelijk wordt gemaakt dat het allemaal nog niet zo geweldig gaat.
Eigenlijk vind ik hem vaak helemaal wel eerlijk en redelijk realistisch. Het is echt in bepaalde gevallen dat ik mij niet kan vinden in zijn aanpak.
Maarja, aan de andere kant, doe zelf eens iets en laat dat zien aan miljoenen mensen. Die dat dan ook nog eens 10 keer in slow motion kunnen ontleden als ze dat willen. Dan is het logisch dat er over gepraat wordt.
Op het moment zelf doe je gewoon iets, en achteraf is het dan makkelijk praten. Zo is het dan ook wel weer.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Jaap* schreef:[Eigenlijk vind ik hem vaak helemaal wel eerlijk en redelijk realistisch. Het is echt in bepaalde gevallen dat ik mij niet kan vinden in zijn aanpak.
Nou, dat gevoel heb ik dus ook, en dat vind ik al heel wat, gewoon redelijk eerlijk zijn in wat je doet en bereikt.
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

tineke schreef:
Jaap* schreef:[Eigenlijk vind ik hem vaak helemaal wel eerlijk en redelijk realistisch. Het is echt in bepaalde gevallen dat ik mij niet kan vinden in zijn aanpak.
Nou, dat gevoel heb ik dus ook, en dat vind ik al heel wat, gewoon redelijk eerlijk zijn in wat je doet en bereikt.
sorry, dat ben ik dus :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Miranda schreef:Bij die herdermix, Sisi, toen ze zich aanbood voor een buikkriebel....op dat moment sprongen de tranen van ontroering me in de ogen. Ik vond dat echt heel mooi om te zien.

Daar zat goede muziek onder en een leuke montage. Niet dat het dan nog steeds niet gaaf was maar het helpt wel erg met het buikkriebel gevoel :engel: Waterschapsheuvel-effect.
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Inge O schreef:jan, wil je eens ophouden met die vermomming :smile: .

:oohja: ik zal voortaan even opletten :smile:
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

laeken schreef:

Daar zat goede muziek onder en een leuke montage. Niet dat het dan nog steeds niet gaaf was maar het helpt wel erg met het buikkriebel gevoel :engel: Waterschapsheuvel-effect.
Tuurlijk. En ik heb griep, ben ik ook altijd wat emotioneel onstabieler.
Maar het was nog steeds ontroerend :D
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”