Nou nee, dat denk ik niet, eerlijk gezegd.Budkes schreef:Dan ga je geen stapje verder hoor, dan zeg je precies hetzelfde als mij.Wil de hond schreef:Ik ga geloof ik een stapje verder,Als zo'n hond al uitvalt, gewoon omdat het er inzit, dan kunnen sommige bazen dat dus niet in goede banen leiden, maar daarmee hebben ze het er nog niet ingebracht. Ze zijn gewoon niet in staat om het eruit te krijgen.
Ik beweer dat het feit dat bepaald gedrag in aanleg aanwezig is niet inhoudt dat dit gedrag tot uiting zal komen. Of dit wél of niet gebeurt en in welke mate hangt voor een deel van de omgeving af maar in de eerste plaats van de manier van omgaan met de hond.
Bij iemand die een hond die leiding nodig heeft lekker zijn gangetje laat gaan krijg je een hond die ander gedrag laat zien dan wanneer diezelfde hond bij iemand was opgegroeid die wél van jongsaf duidelijke leiding had gegeven.
Jij hebt het over gedrag dat "er inzit" en "er uit is gekomen".
Ik heb het over gedrag dat in aanleg aanwezig is maar er niet "uit komt" doordat de eigenaar dat niet heeft laten gebeuren middels een juiste begeleiding van de hond in kwestie van jongsaf aan, dus van voordat het gedrag "er uit kwam".