Nanna schreef:Als ik het bos inloop dan willen Hoppa en Bakkie, vers losgeklikt, nog wel eens schijngevechten uitvoeren uit pure vreugde en dat gaat (op zijn Puli's) gepaard met veel gekef.
Nou wonen er ook mensen aan dat bos en een mevrouw heeft mij laatst (heel netjes hoor) gevraagd of ik op zondag de honden even 200 meter pas los wil doen omdat zij dan graag uitslapen. Nou loop ik daar pas om 09.00 op zondag hoor

Maar goed, ik heb ja gezegd en wil me daar ook best aan houden. Waarom zou ik die mensen hun uitslaaptijd vergallen?
Dit vind ik normaal, dat mensen even iets vragen en dat je niet moeilijk er over doet en er rekening mee houdt.
Nanna houdt de eer van de hondenmensen hoog
Ik woon in een hondrijke omgeving, mijn buren hebben een galgo die wild wordt van katten, en als ze op het balkon zitten en mijn katten gaan de tuin in dan kan ze nog even uit de stekker gaan, maar daar wordt gewoon op gecorrigeerd, en het is bijna al tot op nul gereduceerd, verderop in de flat die hond blaft zijn oude honden blaf als hij naar buiten komt en blij is dat hij weer uit mag, die herken je meerdere malen per dag, maar is niet storend.
Ik hoor ook wanneer een bepaald jack russeltje op het veld echt heel ver weg speelt, die heeft zo'n hoog kef blafje

ik stoor me daar niet zo aan.
Mijn nieuwe buuf die er ook alweer een jaar woont, heeft ook twee hondjes. En aan dat geblaf stoor ik me soms wel, tegenwoordig blaffen ze niet meer als we passeren op straat, en ook niet meer als ze het hek voorbij loopt waar mijn honden achter liggen, maar als ik bij haar voorbij loop

of andere honden, kinderen, fietsers.. in de zomer irriteer ik me er best wel aan, die slaan continue aan en dan heb ik wel eens iets van gut gooi ze naar binnen of corrigeer. In de ochtend ook wel om een uur of zeven. En ik weet dat meerdere mensen dit hebben
Het is een lieve vrouw maar dat gekef kan wel wat minder, ja zegt ze ik krijg het er niet uit, ze ziet wel dat als mijn blafgrage herder reageert op iets dat ik haar zonder pardon naar binnen stuur. Buiten zijn prima, maar geen geblaf naar passanten
Maar ach, als mijn hond als ik niet thuis ben overmatig blaft en men geeft dat aan dan ben ik blij dat het wordt aangegeven dat men er last van heeft. En dan kan ik werken aan een oplossing.