Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe hondenmensen een slechte naam krijgen...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Hoe hondenmensen een slechte naam krijgen...

Ongelezen bericht door Strega »

Ik ben nu bij mijn ouders in Friesland en word net wakker omdat er een hond blaffend om het huis loopt. Nog geen tel later hoor ik hem een stuk verder blaffen, en even later weer dichterbij. Nou weet ik wel dat echt verdwaalde honden meestal niet blaffen, maar het leek me toch dat er een hond alleen liep, want hoe kwam hij anders in de tuinen en welke gek laat zijn hond om zeven uur 's ochtends blaffen dat het een lieve lust is?

Ik ben dus met mijn slaperige hoofd op zoek gegaan, maar ineens niets meer. Kom ik thuis, wordt me verteld dat het een hond van nieuwe mensen hier is die die hond gisteren ook uren hebben laten blaffen en die het blijkbaar niet kunnen opbrengen om even 100 meter naar het bos te lopen en hem daar los te laten :oeps: .

Dat is toch idioot? :scratch:
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
estherchip
Actief
Mijn ras(sen): beauceron

Re: Hoe hondenmensen een slechte naam krijgen...

Ongelezen bericht door estherchip »

uhm tsja... het lijkt mij niet dat die mensen zeggen tegen die hond goh ga hier is ff lekker blaffen
als ik zo de paarden ga voeren ( doordeweeks is dat ook om 7 uur) blaffen de honden ook omdat ze willen spelen maar ja dat doe ik niet expres hoor haha
L O V E Chip en Jolie mijn lieve beaucerons!
amber81

Ongelezen bericht door amber81 »

Ik heb ook een blaffer hahaha, Gigi van ons blaft ook om alles. Ze heeft heel veel verschillende blafjes en piepjes, op welk tijdstip van de dag dan ook. Ook 's ochtends vroeg dus, als ze om half 6 de eerste ronde gaan doen. Alles is interessant, eng of juist leuk. Tja, ik zit er niet mee hoor. Kazan blafte ook veel en vaak en ontzettend hard, zodra hij ook maar een reden zag, deed hij dat. Daar klaagden buren weleens over ja en op straat vonden mensen dat weleens eng, maar hij was gewoon erg vocaal, om het zo maar te zeggen. Je doet dat als eigenaar niet expres, al zou ik de honden nooit alleen laten lopen op zo'n tijdstip, niet eens in de tuin. Tuurlijk zei en zeg ik daar wat van en dan houden ze ook op, maar ik zeg het alleen als het onophoudelijk gebeurt/gebeurde. Een hond blaft nou eenmaal!
Bongo, die laatst bij mij heeft gezeten een tijdje, scheen ook altijd veel te blaffen en was getraind met een blafband. Dat zou ik dus nooit willen doen. Ieder voor zich hoor, maar ik ben daar gewoon niet voor. Zijn broertje Boy heeft ook de blafband gehad als klein pupje, was ik het ook niet mee eens, maar hij blaft nagenoeg nooit nu. Persoonlijk vind ik dát dan niet natuurlijk.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Nou afhankelijk van waar je woont vind ik dat je met blaffende honden best rekening kunt houden met de buren.
Wij zijn ook altijd vroeg op maar dat wil niet zeggen dat er dan maar op los geblaft kan worden.
Ook als we naar de auto gaan voor de vroege ochtendwandeling zorgen we dat de honden even rustig blijven.
Als ze later op de dag weleens blaffen vind ik dat geen probleem als er maar niet constant wordt doorgeblaft.
Maar goed dat doen ze niet dus dat is niet aan de orde.
amber81

tineke schreef:Nou afhankelijk van waar je woont vind ik dat je met blaffende honden best rekening kunt houden met de buren.
Wij zijn ook altijd vroeg op maar dat wil niet zeggen dat er dan maar op los geblaft kan worden.
Ook als we naar de auto gaan voor de vroege ochtendwandeling zorgen we dat de honden even rustig blijven.
Als ze later op de dag weleens blaffen vind ik dat geen probleem als er maar niet constant wordt doorgeblaft.
Maar goed dat doen ze niet dus dat is niet aan de orde.
tuurlijk kun je rekening houden met je buren, doe ik toch ook? Maar voorkomen dat ze weleens blaffen? Ik kan er wat van zeggen en dan houden ze hun koppies. En bovendien kan een hond geen klokkijken, zo bedoelde ik het eigenlijk. Er op losblaffen, mag hier ook niet. Dat is knap irritant!
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Ik vind je verhaal wat overdreven, ik loop voor 7 uur met de hondjes buiten en als we een andere hond tegenkomen of een dwaas figuur dan blaffen ze. Ik laat ze niet zo vroeg in de tuin en ze mogen ook geen blaf spelletjes doen.
Moet ik dan pas om 10 uur uit omdat ze eventueel hun bekje open doen, dacht het niet :mrgreen:
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Ik heb het over echt non-stop blaffen en door de tuinen van allemaal mensen rauzen...
Strega
Zeer actief

En het is letterlijk twee minuten open voor je in het bos zit. Als je je hond even vasthoudt tot je daar bent, heeft niemand last van z'n geblaf. Dora is ook hysterisch en blaft als een malloot, maar wel pas als ze los mag en dat is dan dus pas in het bos. Ik vind het echt behoorlijk asociaal om je hond maar gewoon te laten doen zonder rekening met anderen te houden.
Lillith
Zeer actief

Ik denk dat jij alles hoort :engel: :ok: :slaap:
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Bij ons achter woont zo'n hond, pfff. Ik begin te vermoeden dat hij buiten in een kennel wordt gehouden, want je hoort hem echt altijd blaffen, aan een stuk door. Vooral 's avonds. Maakt niet uit op welke tijd je naar bed gaat, je hoort hem. Zo irritant. Gelukkig is het een paar straten verder en kan ik me redelijk van het geblaf afsluiten, maar je zal er maar naast wonen :hmmm:

Mijn honden mogen niet blaffen. Natuurlijk slaan ze wel eens aan, maar ik geef ze direct het commando: Klaar! Dan zijn ze stil. Ik besef me heus wel dat blaffen natuurlijk gedrag is van een hond, maar ben bang dat mijn buren dat besef niet hebben. En ik wil geen last hebben van de buren, dus hebben de buren geen last van mij en de honden. Kan het niet 100% uitsluiten dat ze de honden weleens horen, maar probeer het tot het minimum te beperken, vooral 's ochtends en 's avonds als er veel mensen gewoon thuis zijn.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Ik stoor mij er een beetje aan als 'hondenmens' bestempeld te worden. Ik ben gewoon iemand met een hond, net zoals iemand met een kind geen 'kindenmens' is of iemand met een auto een 'automens' ofzo. Het zou fijn zijn als mensen gewoon eens niet iedereen onder 1 noemer probeerden te plaatsen.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nou, ik zou daar niet blij mee zijn.

Wij wonen hier ook twee minuten van het bos en als iemand dat hier zou doen zou ik dat knap vervelend vinden.
Omdat je dat niet doet en ook omdat onze honden dan mee gaan doen en dat wil ik ook niet.
Maar als er een hond langs de heg loopt te tetteren is dat wel begrijpelijk.

Dus ja, ik zou dat erg irritant vinden en ook idioot.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

amber81 schreef:Ik heb ook een blaffer hahaha, Gigi van ons blaft ook om alles. Ze heeft heel veel verschillende blafjes en piepjes, op welk tijdstip van de dag dan ook. Ook 's ochtends vroeg dus, als ze om half 6 de eerste ronde gaan doen. Alles is interessant, eng of juist leuk. Tja, ik zit er niet mee hoor. Kazan blafte ook veel en vaak en ontzettend hard, zodra hij ook maar een reden zag, deed hij dat. Daar klaagden buren weleens over ja en op straat vonden mensen dat weleens eng, maar hij was gewoon erg vocaal, om het zo maar te zeggen. (...)Een hond blaft nou eenmaal!
Ik vind wel dat jij erg weinig rekening houdt met je omgeving als ik dat zo lees. Als mijn hond zo zou blaffen zou ik haar dat toch proberen af te leren. En niet alle honden 'blaffen nou eenmaal' :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
heidi66
Actief
Mijn ras(sen): teckel, ooit...

Ongelezen bericht door heidi66 »

Wij hebben geen bos op 2 minuten loop afstand, maar als je dat wel hebt zou ik inderdaad vragen aan deze buren of ze daar hun hond los kunnen laten om 7 uur.Of t 7 uur uitlaatje even aan de riem doen.

Hier komt om 7 uur de stad op gang, brommers, auto's, motoren, op zondag ist gelukkig wat later. Maar ik ben ook op maandag vrij....Dan haalt met de glasbak leeg om half 8 :slaap: :O:

De blaffende honden vallen me eigenlijk niet zo op. Behalve die van de buurvrouw aan de overkant. Die doet de openslaande deuren open, legt daar de mand neer (een hoog) en gaat dan weg. 3 honden blaffen dan naar alles wat voorbij komt. En dat is dus veel....
Nu valt er met dit gezin niet zo te praten. Ik noem ze:mijn eigen tokkie"s. Zij spreken alleen schreeuwend :cheer:
Gelukkig ist nu winter dus hoor ik ze niet meer.

Maar in principe maakt het mij niet zo uit of t 7 uur is of 12 uur. Ik vind dat als je buren hebt je gewoon het overlast zoveel mogelijk moet beperken.
amber81

tekkel schreef:
amber81 schreef:Ik heb ook een blaffer hahaha, Gigi van ons blaft ook om alles. Ze heeft heel veel verschillende blafjes en piepjes, op welk tijdstip van de dag dan ook. Ook 's ochtends vroeg dus, als ze om half 6 de eerste ronde gaan doen. Alles is interessant, eng of juist leuk. Tja, ik zit er niet mee hoor. Kazan blafte ook veel en vaak en ontzettend hard, zodra hij ook maar een reden zag, deed hij dat. Daar klaagden buren weleens over ja en op straat vonden mensen dat weleens eng, maar hij was gewoon erg vocaal, om het zo maar te zeggen. (...)Een hond blaft nou eenmaal!
Ik vind wel dat jij erg weinig rekening houdt met je omgeving als ik dat zo lees. Als mijn hond zo zou blaffen zou ik haar dat toch proberen af te leren. En niet alle honden 'blaffen nou eenmaal' :wink:
Huh?!Hoezo hou ik dan geen rekening met mijn omgeving?!Laterop poste ik ook nog iets, ik corrigeer heus wel. Maar dat ze blaft, tja, het is een hond!En volgens mij kunnen alle honden blaffen hoor!Het is wat anders als iemand aan een stuk door zijn hond laat blaffen, dat ben ik eens met de anderen en jij dus. Maar als mijn hond een keer blaft en daar wordt dan meteen over ge-emmerd, dat is dan jammer. Het is geen verbod ofzo en als ik zeg dat het klaar is, is het klaar. Alleen IK zit er niet mee. Ik bedoel eigenlijk meer dat over het algemeen altijd wel wat te zeiken is, vind ik. Ik heb met die zogenaamd geweldige omgeving van me genoeg te stellen gehad, heb ik al eens een topic over geopend. Er zijn hier vele malen meer honden die velen malen vaker blaffen, daar zeur ik ook niet over, een hond blaft.
Wat TS vertelt vind ik echter ook niet oke, dat doe je gewoon niet, je hond gewoon maar laten gaan en blaffen overal. Maar dat doe ik toch niet? Als mijn honden 's ochtends vroeg of 's avonds laat in de tuin gaan lopen blaffen, zeg ik daar ook wat van en houden ze hun kop. Maar er staat ook geregeld iemand aan mijn poort die ze loopt te zieken, dus mogen ze van mij dan wel blaffen. Gewoon bij mijn poort wegblijven, want dat zijn ook de zeikerds!!

maar als ik op straat loop en ze gaan te vroeg of te laat zo'n herrie maken, dat kan gebeuren ja., En daar zeg ik wat van. Tenzij er een enge vent ofzo voor me staat. Maar ze luisteren wel als ik zeg dat het klaar is.
amber81

Nanna schreef:
tekkel schreef:
Weinig rekening? Ik vind het ronduit asociaal tokkengedrag. En als je mensen hebt die een giga hekel aan honden hebben moet je niet raar kijken als je je krijsjoekel een keer vergiftigd vindt...
jezus nanna, doe effe normaal zeg! Ik doe nix verkeerds hoor, hou genoeg rekening met mijn omgeving!wat een gekkigheid!Met je tokkengedrag! Zeg jij vooral nix!Krijsjoekel... :smile: echt, soms...!!!
Laatst gewijzigd door amber81 op 12 feb 2011 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Lillith
Zeer actief

heidi66 schreef:Wij hebben geen bos op 2 minuten loop afstand, maar als je dat wel hebt zou ik inderdaad vragen aan deze buren of ze daar hun hond los kunnen laten om 7 uur.Of t 7 uur uitlaatje even aan de riem doen.

Hier komt om 7 uur de stad op gang, brommers, auto's, motoren, op zondag ist gelukkig wat later. Maar ik ben ook op maandag vrij....Dan haalt met de glasbak leeg om half 8 :slaap: :O:

De blaffende honden vallen me eigenlijk niet zo op. Behalve die van de buurvrouw aan de overkant. Die doet de openslaande deuren open, legt daar de mand neer (een hoog) en gaat dan weg. 3 honden blaffen dan naar alles wat voorbij komt. En dat is dus veel....
Nu valt er met dit gezin niet zo te praten. Ik noem ze:mijn eigen tokkie"s. Zij spreken alleen schreeuwend :cheer:

Maar in principe maakt het mij niet zo uit of t 7 uur is of 12 uur. Ik vind dat als je buren hebt je gewoon het overlast zoveel mogelijk moet beperken.
Dat bedoelde ik, ik woon in een stadje om 6 uur is mijn achterbuurman al met zijn duiven aan het scharrelen.
De brommers en auto's vertrekken aan alle kanten. Meerdere hondjes zeggen een keer waf, een krijsende kat :wink:
Daar ga ik me echt niet druk overmaken, je staat op of draait je nog een keer om :engel: :ok:
amber81

Nanna schreef:
amber81 schreef: jezus nanna, doe effe normaal zeg! Ik doe nix verkeerds hoor, hou genoeg rekening met mijn omgeving!wat een gekkigheid!Met je tokkengedrag! Zeg jij vooral nix!Krijsjoekel... :smile: echt, soms...!!!
:mrgreen:
Voor elf uur al iemand over de zeik. POWERRRR :engel:
en dat noemt mij met me tokkengedrag!
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Tja, ik heb ook een hond gehad die veel blafte. Dat je dat niet altijd kunt voorkomen snap ik best. Wat ik niet snap is dat je hem daarbij door de tuintjes van andere mensen laat rausen. Gewoon even aangelijnd houden, lijkt mij. :19:
amber81

Nanna schreef:
amber81 schreef: me tokkengedrag!
MIJN tokkengedrag :engel:
zucht....weltrusten nanna
Lillith
Zeer actief

:smile: :smile: Echte Honden Mensen :ok: :ok:
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Lillith schreef:Ik vind je verhaal wat overdreven, ik loop voor 7 uur met de hondjes buiten en als we een andere hond tegenkomen of een dwaas figuur dan blaffen ze. Ik laat ze niet zo vroeg in de tuin en ze mogen ook geen blaf spelletjes doen.
Moet ik dan pas om 10 uur uit omdat ze eventueel hun bekje open doen, dacht het niet :mrgreen:
ik heb dus ook blaffers, en niets houd ze tegen. Ik laat ze hierdoor dus wel later uit. En dan nog krijg ik commentaar van een van de bejaarde bewoners van de flat naast ons :hmmm: Die notabene zelf een hond heeft.
Ook ik baal van mijn keffers maar oh wat zijn ze lief :mrgreen:
Afbeelding
gevni havanezers
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik probeer zoveel mogelijk rekening te houden met de buren, maar dat lukt niet altijd, ik heb er een hond bij die is werkelijk heel erg, die blaft niet die gaat keihard hysterisch gillen als ze iemand op de galerij ziet, en ze hoeft geeneens iemand te zien, kan ook zijn dat ze de hond van de buren ruikt die eerder uitgelaten word. Als ik om half zeven sòchtends weg gaat is er weleens iemand die voordat hij/zij naar het werk gaat hun hondje even laten plassen/poepen en dat ruikt dat mormel dan, en ik kan er dan wel wat van zeggen maar dat wordt ze helemaal hysterisch ze vindt het namelijk heel erg als ik boos op haar wordt.

Ik denk dat sommige buren ook niet blij zijn met onze honden, maar ja, ga ze er niet voor wegdoen. Volgens mijn bovenbuurman zitten mijn honden constant te blaffen als wij weg zijn, maar andere buren zeggen dat het doodstil is bij ons en dat ze de honden alleen maar horen als we thuiskomen, heb het een poosje opgenomen en een keer hebben ze wel 4 minuten zitten blaffen, maar dat was overdags en maar vier minuten kan er ook niks aan doen.
Maar een poos terug waren er hier van die leuke kinderen die het leuk vonden om de honden te pesten en hier constant op de bel drukten of op de muur bonsden, ja dan reageren die honden natuurlijk ook, ze zijn daarna wel meer op geluidjes gaan reageren.
Ik hoor trouwens zoveel geluiden er zijn mensen die hebben midden in de nacht keihard muziek aanstaan en in de zomer zitten ze tot midden in de nacht buiten keihard op de balkons te gillen, dus als ze mijn honden af en toe horen kan ik er ook niks aan doen.

Het is geven en nemen hoor, in een flat heb je nu eenmaal weleens last van elkaar. Ik doe er nooit moeilijk over hoor als mensen herrie maken, hoe meer hoe liever kunnen ze in ieder geval niks van mijn honden zeggen. Mijn bovenbuurman klaagt wel, maar ik hoor steeds getik boven mijn hoofd net of de kat ergens mee speelt op het laminaat.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
heidi66
Actief

Lillith schreef::smile: :smile: Echte Honden Mensen :ok: :ok:
:smile:
heidi66
Actief

Lillith schreef:
heidi66 schreef:Wij hebben geen bos op 2 minuten loop afstand, maar als je dat wel hebt zou ik inderdaad vragen aan deze buren of ze daar hun hond los kunnen laten om 7 uur.Of t 7 uur uitlaatje even aan de riem doen.

Dat bedoelde ik, ik woon in een stadje om 6 uur is mijn achterbuurman al met zijn duiven aan het scharrelen.
De brommers en auto's vertrekken aan alle kanten. Meerdere hondjes zeggen een keer waf, een krijsende kat :wink:
Daar ga ik me echt niet druk overmaken, je staat op of draait je nog een keer om :engel: :ok:
hmmm, ik kan wel de pest in krijgen hoor. Ben nogal gevoelig voor prikkels :boos: :19: :19:
Zou ook eigenlijk beter functioneren ergens in de provincie Groningen. Maar ja zoek daar maar eens een leuke baan. Plus dat mijn man al moet huilen van alleen het idee dat hij niet in Amsterdam zou wonen. :piew:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

blacky schreef:
Lillith schreef:Ik vind je verhaal wat overdreven, ik loop voor 7 uur met de hondjes buiten en als we een andere hond tegenkomen of een dwaas figuur dan blaffen ze. Ik laat ze niet zo vroeg in de tuin en ze mogen ook geen blaf spelletjes doen.
ik heb dus ook blaffers, en niets houd ze tegen. Ik laat ze hierdoor dus wel later uit. En dan nog krijg ik commentaar van een van de bejaarde bewoners van de flat naast ons :hmmm: Die notabene zelf een hond heeft.
Ook ik baal van mijn keffers maar oh wat zijn ze lief :mrgreen:
:denken: Dit snap ik dus niet, waarom zouden mensen jou niet aan mogen spreken op het gedrag van je honden terwijl je zelf honden hebt?
Dat jij het blaffen niet in de hand hebt vind ik niet echt een chique excuus; ik zou dat, ook met honden (juist met honden!) niet op prijs stellen.
Voor andere mensen zijn jou honden niet lief, maar gewoon kutkeffers :19:

Als we het over die boeg gaan gooien kan ik Charlie ook wel gewoon laten flippen naar andere honden en Pluis achter katten aan laten rennen, want ze zijn zooooooo lief!
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Rhodi is ook zo'n vocaal geval, maar ik probeer hem tussen 10 uur 's avonds (in de praktijk eerder 8 uur trouwens) en 10 uur 's ochtends wel stil te houden. Dat lukt meestal wel, op een enkele uitzondering na... maar ik vind niet dat mensen overlast van mijn honden moeten hebben.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nakisha schreef:Rhodi is ook zo'n vocaal geval, maar ik probeer hem tussen 10 uur 's avonds (in de praktijk eerder 8 uur trouwens) en 10 uur 's ochtends wel stil te houden. Dat lukt meestal wel, op een enkele uitzondering na... maar ik vind niet dat mensen overlast van mijn honden moeten hebben.
:ok: Dat is het ook. Nu heb ik van de herder van onder (ook erg vocaal) absoluut geen last omdat mijn honden er aan gewend zijn en dus niet terug blaffen.
Maar wanneer er wel zo'n blaffer voorbij komt vind ik het vervelend voor m'n buren dat Charlie aan slaat op ongemakkelijke tijden.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Nanna schreef:Als ik het bos inloop dan willen Hoppa en Bakkie, vers losgeklikt, nog wel eens schijngevechten uitvoeren uit pure vreugde en dat gaat (op zijn Puli's) gepaard met veel gekef.
Nou wonen er ook mensen aan dat bos en een mevrouw heeft mij laatst (heel netjes hoor) gevraagd of ik op zondag de honden even 200 meter pas los wil doen omdat zij dan graag uitslapen. Nou loop ik daar pas om 09.00 op zondag hoor ;-) Maar goed, ik heb ja gezegd en wil me daar ook best aan houden. Waarom zou ik die mensen hun uitslaaptijd vergallen?
Dit vind ik normaal, dat mensen even iets vragen en dat je niet moeilijk er over doet en er rekening mee houdt.
Nanna houdt de eer van de hondenmensen hoog :cheer:

Ik woon in een hondrijke omgeving, mijn buren hebben een galgo die wild wordt van katten, en als ze op het balkon zitten en mijn katten gaan de tuin in dan kan ze nog even uit de stekker gaan, maar daar wordt gewoon op gecorrigeerd, en het is bijna al tot op nul gereduceerd, verderop in de flat die hond blaft zijn oude honden blaf als hij naar buiten komt en blij is dat hij weer uit mag, die herken je meerdere malen per dag, maar is niet storend.
Ik hoor ook wanneer een bepaald jack russeltje op het veld echt heel ver weg speelt, die heeft zo'n hoog kef blafje :lol1: ik stoor me daar niet zo aan.
Mijn nieuwe buuf die er ook alweer een jaar woont, heeft ook twee hondjes. En aan dat geblaf stoor ik me soms wel, tegenwoordig blaffen ze niet meer als we passeren op straat, en ook niet meer als ze het hek voorbij loopt waar mijn honden achter liggen, maar als ik bij haar voorbij loop :roll: of andere honden, kinderen, fietsers.. in de zomer irriteer ik me er best wel aan, die slaan continue aan en dan heb ik wel eens iets van gut gooi ze naar binnen of corrigeer. In de ochtend ook wel om een uur of zeven. En ik weet dat meerdere mensen dit hebben :roll:
Het is een lieve vrouw maar dat gekef kan wel wat minder, ja zegt ze ik krijg het er niet uit, ze ziet wel dat als mijn blafgrage herder reageert op iets dat ik haar zonder pardon naar binnen stuur. Buiten zijn prima, maar geen geblaf naar passanten :lees:
Maar ach, als mijn hond als ik niet thuis ben overmatig blaft en men geeft dat aan dan ben ik blij dat het wordt aangegeven dat men er last van heeft. En dan kan ik werken aan een oplossing.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Het lijkt mij niet meer dan ''normaal'' dat je rekening houdt met elkaar en dat je zo min mogelijk voor overlast zorgt.
Ik werk uitlsuitend alleen late diensten en komt daardoor altijd laat thuis, eer dat ik ga slapen is het midden in de nacht. Ik slaap dan altijd uit, anders trek ik de avond niet, mijn buren hebben sinds kort een hondje die ze smorgens vroeg zo rond 7 uur in de tuin gooien en die gaat dan non stop blaffen. IK werd daar bloedsaggo van :evil: Dus ik ben even langs gegaan en verteld dat ik last van hun hond heb. Zeggen, nouja zeg je heb zelf toch ook honden dan weet je toch dat ze blaffen :scratch: IK zeg ja... en... natuurlijk kunnen honden blaffen maar daar kom ik niet voor. IK heb last van uw hond, als uw deze in de tuin gooit en niet meer naar om kijkt. Tja wat mot ik anders he zegt ze :roll: Misschien eens uitlaten opperde ik nog. Jadaag daar heb ik geen zin in. En toen zakte me broek helemaal af, waarom heb je dan een hond genomen. Daar wist ze geen anwoord op te geven, maar ik was er helemaal klaar mee. Heb gezegd, mocht ik weer last hebben van uw hond dan maak ik er werk van, dan schakel ik de wijkagent in en de woningbouw vereniging en ben weg gelopen. Tot mijn verbazing heb ik de hond niet meer gehoord :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”