Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stichting eist fokverbod

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

wilhelmina
Actief

Re: Stichting eist fokverbod

Ongelezen bericht door wilhelmina »

Ik ben dit topic eens aan het volgen , want mijn ouders hebben altijd cavaliers gehad en hebben er nu no twee, waarvan er eentje komt uit een D x A combinatie.
dit cavaliertje zit vol klachten, krabben aan de lijn, kan geen halsbandje om , laat zich met geen mogelijkheid borstelen, kan niet op de bank springen en gilt zo nu en dan vreselijk als je haar op wilt pakken.
Ze is nu 19 mnd en loopt erbij alsof ze zeker 8 jaar is , dus ik zit hier behoorlijk van mijn stoel te vallen als ik lees dat er gewoon nog steeds D honden worden in gezet.
Ik mag toch van harte hopen dat hondeschool shana niet meer met dit D teefje gaat fokken.
De syring vererft steeds sterker , iedere genaratie, hoe stom kun je zijn om een aangedane hond in te zetten.
Dit is vragen om ellende ofwel bewust ellende op de wereld zetten.
Ik zie dagelijks waar zo'n hondje doorheen moet, nu met medicijnen gaat het wat beter ,maar wie wil er dat zijn hondje benden de twee jaar al zwaar aan de medicatie zit? daar koop je toch geen hond voor en daar zouden fokkers zich eens wat bewuster van moeten worden.
hoeveel verdriet je de mensen aandoet door zulke combinatie's te maken.
Dit hele ras is kapot gefokt door fokkers die maar steeds die DxA combinatie's goed praten .
Het valt allemaal wel mee??????? Dacht het niet :boos:
En als zo'n rasvereniging nou echt eens liefde had voor zijn ras dan zou deze zulke fokkers weren ,maar ze doen allemaal net zo hard mee :oeps: . Wat een prutclub :mep:
Tegen een fokverbod zeg ik heel hard JA!
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

wilhelmina schreef:Ik ben dit topic eens aan het volgen , want mijn ouders hebben altijd cavaliers gehad en hebben er nu no twee, waarvan er eentje komt uit een D x A combinatie.
dit cavaliertje zit vol klachten, krabben aan de lijn, kan geen halsbandje om , laat zich met geen mogelijkheid borstelen, kan niet op de bank springen en gilt zo nu en dan vreselijk als je haar op wilt pakken.
En dit is D? :80:

Ik zou niet eens medicatie overwegen.
Dit is geen leven voor een dier. Vreselijk.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
wilhelmina
Actief

Ongelezen bericht door wilhelmina »

Marjoleine schreef:
wilhelmina schreef:Ik ben dit topic eens aan het volgen , want mijn ouders hebben altijd cavaliers gehad en hebben er nu no twee, waarvan er eentje komt uit een D x A combinatie.
En dit is D? :80:

Ik zou niet eens medicatie overwegen.
Dit is geen leven voor een dier. Vreselijk.

Nee dit is E .
Ze is gescant toen ze 15 mnd was en kreeg een E gradatie.
dit bewijst weer dat syringo sterker vererft.
Veel fokkers willen de kopers doen geloven dat je juist AxD combinatie's moet doen om te verbeteren,maar het tegendeel is waar,het cavaliertje van mijn ouders is daar het levende zoveelste bewijs van.
AxD heeft E gegeven :cry: en zij is niet de enigste uit dat nest met klachten.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Zo'n hondje zou niet moeten doorleven.
En zo'n fokker zou niet moeten doorfokken.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik vind eigenlijk dat zo'n rv die zoiets durft te schrijven wat ze nu hebben gedaan meteen zijn erkenning kwijt moet raken. Of iig het bestuur laten weten dat dit echt niet kan.
Het klinkt precies als een kind die persé sorry moet zeggen van zijn moeder tegen een ander kind waar hij een pesthekel aan heeft.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Walgelijk.
Alles over de ruggen van die arme diertjes.

Hier in het park loopt een oud 12 of 13 jarig Cavaliertje. Altijd vrolijk, loopt dagelijks lange wandelingen, ontzettend lief ding en je ziet haar leeftijd er niet aan af. Laatst weer bij de Da haar check-up gehad en ze had geheel tegen de verwachting van de DA in zelfs geen hartruisje. Ook een móói hondje.

Ik denk dan meteen OH wat zonde dat ze geen nestje heeft gehad...Maar een erg gelukkig hondje. Hoe haar schedel is weet ik niet natuurlijk. Uiterlijk (gedrag) zie je er niets van. Ik zou van haar haar stamboom wel willen weten.
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Maria7
Actief

Ongelezen bericht door Maria7 »

Miranda schreef:
Maria7 schreef:Indien deze percentages doorberekend worden dan is de kans op een gezonde hond, - aangenomen dat een gemiddelde hond maar één erfelijke ziekte heeft -, minder dan 10%. Voor honden van tien jaar is de kans dat de Cavalier gezond is ongeveer 1%
Jij hebt cavaliers. Ik vraag me af, vind jij dat het ras moet blijven bestaan? (Ik bedoel dat niet aanvallend, ik ben daar oprecht nieuwsgierig naar. Ik weet namelijk hoe het is om verliefd te worden op een ras.)
Ik ben voor een fokverbod!!!Juist omdat ik vreselijk verliefd op dit ras ben geworden.Het is SCHANDALIG wat zij met dit lieve ras hebben gedaan/doen.Ik noem het moord met voorbedachte rade.Lijden tot de dood er op volgt. Opzettelijk letsel toebrengen. Dit valt voor mij onder ernstige dierenmishandeling. :boos:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Puk en Cappy voor altijd in mijn hart.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Maria7 schreef:
Miranda schreef:
Maria7 schreef:Indien deze percentages doorberekend worden dan is de kans op een gezonde hond, - aangenomen dat een gemiddelde hond maar één erfelijke ziekte heeft -, minder dan 10%. Voor honden van tien jaar is de kans dat de Cavalier gezond is ongeveer 1%
Jij hebt cavaliers. Ik vraag me af, vind jij dat het ras moet blijven bestaan? (Ik bedoel dat niet aanvallend, ik ben daar oprecht nieuwsgierig naar. Ik weet namelijk hoe het is om verliefd te worden op een ras.)
Ik ben voor een fokverbod!!!Juist omdat ik vreselijk verliefd op dit ras ben geworden.Het is SCHANDALIG wat zij met dit lieve ras hebben gedaan/doen.Ik noem het moord met voorbedachte rade.Lijden tot de dood er op volgt. Opzettelijk letsel toebrengen. Dit valt voor mij onder ernstige dierenmishandeling. :boos:
Oké. Ik ben het denk ik wel met je eens (al heb ik me niet in het ras verdiept, maar ik ga er van uit dat jij dat wel hebt).
Ik ga even persoonlijk worden, en je bent uiteraard vrij om daar niet op te antwoorden, of per PB te antwoorden. Hebben jouw hondjes klachten? Zijn ze gescreend? Als ze klachten zouden krijgen, wat zou je dan doen?
(Ik wil écht niet vervelend doen, maar ik wil inzicht krijgen in wat 'een' liefhebber van het ras zou doen)
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Maria7
Actief

Cappy CM(uitgezakte hersentjes)en Psom.
Puk SM in de hoogste gradatie,F.

Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Maria7 schreef:Cappy CM(uitgezakte hersentjes)en Psom.
Puk SM in de hoogste gradatie,F.
Vind je dat niet onder ernstig lijden vallen, dan?
Ik bedoel, de woorden 'ernstige dierenmishandeling' zijn van jou, toch?

Edit: Nogmaals, ik wil je niet aanvallen. Echt niet. Ik vind echter wel dat ook hondenbezitters (en kopers) een net zo grote verantwoordelijkheid hebben als fokkers en keurmeesters en dergelijke. Ik ga er van uit dat je helemaal niet op de hoogte was met deze problematiek toen je je hondjes kreeg.
Maar - en ik besef wát ik tegen je zeg, en ik bedoel het echt oprecht en liefdevol - waaróm laat je bijvoorbeeld Puk niet een zachte humane dood sterven? Waarom moet hij door blijven leven met iets wat bekend staat als een van de meest pijnlijke ziektes?
Niemand die van z'n honden houdt wil ze missen, maar als leven lijden is, is het dan niet het meest liefdevolle om te doen?
And few will ever climb
Maria7
Actief

Ik wist dat jij mij deze vraag zou stellen.
Wij hebben het hier over een fokverbod .Over fokkers,rasvereniging,raad van beheer, die al meer dan 15 jaar op de hoogte van deze ziekte zijn.Die deze ziekte angstvallig onder tafel hebben gehouden.Mijn DA en nog veel meer DA,S wisten het bestaan van deze ziekte niet.Ik ook niet.

Het is niet te verbeteren want er zijn ook zat ''G'' honden getest en de normale schedels zijn niet te vinden ,door inteelt krijg je fouten in het skelet en die zijn er niet meer uit te fokken ,het probleem rondom de cavalier is mega groot .De hersenen die knel zitten en een hersenstam waar een knik inzit(CM) !
Het percentage wordt ieder dag groter,het is werkelijk A BLOODY SHAME''dat het fokken nog goedgepraat wordt !DE KLEINE SCHEDEL IS NIET TE VERBETEREN en alle fokkers hebben dit zelf van Eric Noorman gehoord op de laatste fokkersbijeenkomst .Waarom dan toch blijven doorfokken?Vandaar mijn opmerking.

Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Wat dat betreft ben ik het volledig met je eens hoor.

En ik weet niet wat ik zelf zou doen in jouw situatie, maar ik denk dat ik een hond die ernstig lijdt zou laten euthaniseren.
And few will ever climb
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”