Al vanaf dat ze er is is ze hier kind aan huis en vice versa. Maar ook vanaf de eerste dag maak ik me zorgen over het beessie. Ze zou toen 7 weken moeten zijn toen ze kwam, maar ze was nog niet eens volledig afgespeend. Heb het stel dus geprobeerd bij te staan en inmiddels zijn we een aantal maanden verder...
Ze is nu ongeveer 5-6 maanden, weegt 19 kilo, ze is weer drie kilo afgevallen. Nu zijn er een heleboel dingen die ik anders had gedaan, maar het is mijn hond niet en het enige dat ik kan doen is ze af en toe raad geven en er het beste van hopen.
Ik vind haar erg klein en erg smal, wat dunnetjes, maar niet mager. Zelf hebben wij het idee dat ze gekruisd is hoor, dus daar komen mijn vragen;
- Hoe groot zou ze nu moeten zijn, hoe zwaar?
- Ze knarsetand, maar ze is ook aan het wisselen, zo goed als klaar schijnt ze nu te zijn...mijn schoonzus zegt dat ze een probleemgebit heeft, maar ik kijk er steeds naar: gewoon mooie sterke tandjes, alleen wat klein. Ze heeft wel een loeisterk gebit en haar kiezen zijn enorm.
- Ze eet altijd, al bijna vanaf het begin, gewoon voer voor volwassen honden, mijn idee is dat dit véél te vroeg is en ze dus flink bijgevoerd zou moeten worden. Ook heeft ze constant last van diarree en overgeven, lijkt me dat je dan toch gaat overstappen naar ander voer toch? Schoonzus houdt vol dat de DA zegt dat het prima is wat ze krijgt, terwijl ze heeft dezelfde DA als ik en kan me gewoon niet voorstellen dat dit waar is!
- Ja, misschien moet ik me er niet te druk om maken, maar dat doe ik dus wel. Als ik kijk naar bijvoorbeeld onze eigen Gigi, die was toen al een stuk flinker! Ook de rest vanm het nest, die zijn allemaal veel verder geweest op die leeftijd.
Maak ik me terecht zorgen??
- Laatste vraag: hoe oud wordt een Bordeaux??
Tenslotte...een mooi plaatje van de leuke dame

en eentje waarop ze aan het stoeien is met onze eigen Tara;

Deze foto's zijn van een week of twee geleden
Ik hoor het graag!