Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraagjes over de Bordeauxdog...

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

amber81

Vraagjes over de Bordeauxdog...

Ongelezen bericht door amber81 »

Even in het kort; mijn zwager en zijn vriendin hebben een Bordeaux pup. Een schat van een dier, een heerlijk, vrolijk, jong diertje!

Al vanaf dat ze er is is ze hier kind aan huis en vice versa. Maar ook vanaf de eerste dag maak ik me zorgen over het beessie. Ze zou toen 7 weken moeten zijn toen ze kwam, maar ze was nog niet eens volledig afgespeend. Heb het stel dus geprobeerd bij te staan en inmiddels zijn we een aantal maanden verder...
Ze is nu ongeveer 5-6 maanden, weegt 19 kilo, ze is weer drie kilo afgevallen. Nu zijn er een heleboel dingen die ik anders had gedaan, maar het is mijn hond niet en het enige dat ik kan doen is ze af en toe raad geven en er het beste van hopen.
Ik vind haar erg klein en erg smal, wat dunnetjes, maar niet mager. Zelf hebben wij het idee dat ze gekruisd is hoor, dus daar komen mijn vragen;

- Hoe groot zou ze nu moeten zijn, hoe zwaar?
- Ze knarsetand, maar ze is ook aan het wisselen, zo goed als klaar schijnt ze nu te zijn...mijn schoonzus zegt dat ze een probleemgebit heeft, maar ik kijk er steeds naar: gewoon mooie sterke tandjes, alleen wat klein. Ze heeft wel een loeisterk gebit en haar kiezen zijn enorm.
- Ze eet altijd, al bijna vanaf het begin, gewoon voer voor volwassen honden, mijn idee is dat dit véél te vroeg is en ze dus flink bijgevoerd zou moeten worden. Ook heeft ze constant last van diarree en overgeven, lijkt me dat je dan toch gaat overstappen naar ander voer toch? Schoonzus houdt vol dat de DA zegt dat het prima is wat ze krijgt, terwijl ze heeft dezelfde DA als ik en kan me gewoon niet voorstellen dat dit waar is!
- Ja, misschien moet ik me er niet te druk om maken, maar dat doe ik dus wel. Als ik kijk naar bijvoorbeeld onze eigen Gigi, die was toen al een stuk flinker! Ook de rest vanm het nest, die zijn allemaal veel verder geweest op die leeftijd.

Maak ik me terecht zorgen??
- Laatste vraag: hoe oud wordt een Bordeaux??
Tenslotte...een mooi plaatje van de leuke dame :engel:
Afbeelding

en eentje waarop ze aan het stoeien is met onze eigen Tara;

Afbeelding

Deze foto's zijn van een week of twee geleden

Ik hoor het graag!
S@ndr@
Zeer actief

Re: Vraagjes over de Bordeauxdog...

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

geen echte tenminste :mrgreen: , maar wel een heule leukerd hoor :ok:
amber81

Nanna schreef:Tis alvast géén Bordeaux dog ;-)
Een BD ziet er zó uit:
Afbeelding

het lijkt me een kruising met een Stafford of zo. Hoop dat ze er niet teveel voor betaald hebben.....
PeSIES, zo ken ik ook alleen de Bordeaux! Mijn partner zei al eens gekscherend dat ze gekruisd was met een teckel :lol:
Maar het zou kunnen ja, met een staff...
S@ndr@ schreef:geen echte tenminste :mrgreen: , maar wel een heule leukerd hoor :ok:
ja dat wel he?
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Een BD wordt niet oud, de gemiddelde leeftijd op dit moment is 6 jaar. Ik denk ook dat er iets anders door zit, tis wel een leukerd. Onze reu had als pup ook heel veel problemen met eten enz.
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Duidelijk een kruising ja, wel een leuke.
Die van mijn ouders kreeg toen hij 5 jaar was een hartstilstand in het bos. Jammer dat ze niet zo oud worden, vind ze ook prachtig en zo lief.
Afbeelding
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Luna87 »

Dat is inderdaad geen echte bordeauxdog. Ik zou ook zeggen kruising met een staf. Over het gewicht zou ik niets kunnen zeggen, maar als ze 3 kilo afvalt lijkt me dat toch niet goed.
Afbeelding
Nonsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull terrier en Chinese naakthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nonsy »

Duidelijk een kruizing... en ik denk indd ook iets van staff.. als je die oorstand ziet...

Dus het is moeilijk om te zeggen, hoe zwaar ze zou moeten worden.. En als ze steeds aan de dunne is, zou ik toch eens kijken waar dat van komt..

leuk hondje trouwens..
Dieren zijn vrienden voor het leven, laten wij mensen dat ook voor hun zijn!
Afbeelding

www.nonsyszoo.come2me.nl
www.nonsyschins.come2me.nl
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

- Ze eet altijd, al bijna vanaf het begin, gewoon voer voor volwassen honden, mijn idee is dat dit véél te vroeg is en ze dus flink bijgevoerd zou moeten worden.
Niets mis mee, hier hebben de honden nooit pupbrok gehad, altijd volwassen brok.
Als de hond constant diarree heeft dan kunnen ze beter de hond eens goed laten onderzoeken, want dat is niet normaal :wink:
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger

Ongelezen bericht door Abby »

Hier alleen ervaring met een volwassen bordeauxdog. Maar dit hondje lijkt mij ook een kruising. Ik wist trouwens niet dat de levensverwachting zó laag ligt... Ik dacht zelf een jaar of 8. Yolah wordt over ruim een week 4... Kan alvast gaan afschrijven dus? :tongue:
Over het puppengewicht kan ik ook niet oordelen. Yolah is nu dus bijna 4 en weegt 52 kilo. Geen grammetje vet, niks te dik, precies mooi. :I:

Qua afvallen en diarree zou ik ze toch echt naar de da sturen. En misschien eens wat kvv ofzo geven. (aan de hond he... :hmmm: )
Marina
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marina »

een heel leuk hondje echt superrr maar het is idd een kruising.

Ik zou ook is goed laten onderzoeken want vaak aan de diarree is niet goed
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler

Ongelezen bericht door vania »

heb ff opgezocht, een BD teef zou ongeveer evenveel wegen als een DC teef
dus als ik dan vergelijk met onze teven pups (8 stuks) wegen die allemaal om en bij de 20 kg (buiten 1tje dat was en is nog steeds de kleinste)
schofhoogte van een volwassen BD teef is 58 tot 66cm
schofhoogte van een volwassen DC teef is 56 tot 62 cm
de pups zijn nu allemaal (weer buiten dat 1tje) rond de 50 cm schofhoogte

hier hebben de pups nooit alleen puppy brok gehad, ik heb zelfs toen de pups een maand of 3 waren de reu eigenaren aangerade om hen over te zetten op volwassen voer omdat ze veel te snel in 1 keer groeide, dus het kan geen kwaad dat ze geen puppybrok eet hoor
ik zou inderdaad wel overstappen van voer als ze diarree blijft hebben en blijft overgeven
hier zijn de pups (2 teefjes) best makkelijk in eten, maar hun vader weer niet, als hij iets anders krijgt als Cavom (qua brok, kvv kan weer wel) word zijn poep "plat", geen diarree maar ook geen "mooie" drollen

wij hebben een BD gehad, een teefje, is bij ons gekomen toen ze 8 was en is spijtig genoeg een half jaar later overleden aan een maagkanteling
ik denk wel dat de gemiddelde leeftijd veel jonger is als dat Kyra is geworden
Afbeelding
amber81

haihai allemaal!

Ja, ik denk zelf ook echt een kruising hoor, anders kan ze toch nooit zo klein en fijn zijn? Maar ja, ze houden zelf vol dat ze een echte is, terwijl ze geen moeder of iets hebben gezien en dr ergens achteraf hebben opgehaald...maarja, dat is wéér wat anders...

Over het voer: ik ben daar zelf niet zo kapot van, als je nou een gezonde pup heb zonder problemen en die voer je volwassen voer en dat gaat goed, zal je mij niet horen! Maar dit gaat al niet goed vanaf het begin en ik denk zelf dat ze gewoon een heel ander dieet moet krijgen...idd vers enzo, al is het om nu aan te sterken en aan te laten komen, want het is me een smal dingetje!
Over de leeftijd; ik hoorde zoiets ja, maar de bordeaux's die ik ken, dat zijn er niet heel veel hoor, zijn toch tussen de 8 en 10 geworden. Dus dat is handig om te weten dat dit idd niet zo hoog ligt...jammer!
De diarree en het braken...ja, ze zegt dus de deur plat te lopen bij de DA, maar ik twijfel daar over. Ik ken mijn DA, die zou daar toch meer zorg in steken...

dankjewel voor alle antwoorden!
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

amber81 schreef: Afbeelding

Afbeelding
haha, een kruising tussen Char & Pluis :tongue: vind d'r echt mooi van lelijkheid :F:

Zo op de onderste foto te zien vind ik haar eigenlijk niet mager; mijn halve bordeaux is droger.
Wel zou ik met haar naar de dierenarts gaan en even laten controleren op parasieten etc. Als er verder geen medische oorzaak is overstappen van voer. Misschien willen de baasjes Smuldier geven?
Scheelt ze waarschijnlijk ook nog in de portemonnee.
amber81

vania schreef:heb ff opgezocht, een BD teef zou ongeveer evenveel wegen als een DC teef
dus als ik dan vergelijk met onze teven pups (8 stuks) wegen die allemaal om en bij de 20 kg (buiten 1tje dat was en is nog steeds de kleinste)

hier hebben de pups nooit alleen puppy brok gehad, ik heb zelfs toen de pups een maand of 3 waren de reu eigenaren aangerade om hen over te zetten op volwassen voer omdat ze veel te snel in 1 keer groeide, dus het kan geen kwaad dat ze geen puppybrok eet hoor
ik zou inderdaad wel overstappen van voer als ze diarree blijft hebben en blijft overgeven
hier zijn de pups (2 teefjes) best makkelijk in eten, maar hun vader weer niet, als hij iets anders krijgt als Cavom (qua brok, kvv kan weer wel) word zijn poep "plat", geen diarree maar ook geen "mooie" drollen

wij hebben een BD gehad, een teefje, is bij ons gekomen toen ze 8 was en is spijtig genoeg een half jaar later overleden aan een maagkanteling
en die van 20 kilo was ook een half jaartje?!

dat van dat advies na een aantal maanden volwassen voer hebben wij inderdaad ook met een aantal reutjes toen gedaan, die groeiden ook te snel en eentje werd er echt ook erg vet van, niet erg mooi :oeps: dus oke, dat tot daaraan toe, maar idd ander voer zou toch wel raadzaam zijn he?

enne...een maagkanteling, dat lijkt me zo afschuwelijk als je hond dat krijgt!

thnx voor je mooie bericht!
amber81

dagmar88 schreef:
amber81 schreef: Afbeelding

Afbeelding
haha, een kruising tussen Char & Pluis :tongue: vind d'r echt mooi van lelijkheid :F:

Zo op de onderste foto te zien vind ik haar eigenlijk niet mager; mijn halve bordeaux is droger.
Wel zou ik met haar naar de dierenarts gaan en even laten controleren op parasieten etc. Als er verder geen medische oorzaak is overstappen van voer. Misschien willen de baasjes Smuldier geven?
Scheelt ze waarschijnlijk ook nog in de portemonnee.
hahaha ja he? zeg ik ook altijd, mooi van lelijkheid!
Zei ik dus ook, smuldier! lekker goedkoop en de complete variant zou toch moeten zijn voor dr?
Mager vind ik haar overigens ook niet hoor, gewoon heel dun. Zeker nu, maar vind drie kilo afvallen ook veel te veel hoor!
willemieke
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labradoodle, Cairn terrier,
Bouvier
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door willemieke »

Volgens mij is het ook inderdaad geen volle Bordeaux dog.

Over het puppy voer versus volwassen voer, wij hebben onze boef ook nooit puppie brok gegeven, daar zitten veel eiwitten in en dan gaan die 'grotere' rassen te snel groeien, wat allerlei problemen kan veroorzaken in oa de gewrichten. De meeste da die ik ken raden puppiebrok voor grote rassen zelfs af.
Amber; 11 september gedekt! Spannend!!!
m33rtje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Ruwharige teckel

Ongelezen bericht door m33rtje »

Ik kan zo snel even geen foto vinden van onze bordeaux dog, mistral, maar ik heb niet het idee dat het een "volbloed" is.

Veel braken en diarree is nooit goed lijkt me en misschien ook een reden dat ze zoveel afvalt?
Onze Mistral is 9 geworden, we hebben haar in moeten laten slapen omdat ze een dusdanige hartafwijking had dat haar hart 10 keer zo hard pompte en 3 keer zo groot was. Als ik zo lees wat de levensverwachting is hebben wij nog veel geluk gehad met onze Missy.
http://www.moosdeteckel.nl

"Als je het probleem kunt oplossen, hoef je niet te piekeren. Als je het probleem niet kunt oplossen, heeft piekeren geen zin. Pieker dus niet."
Cindy1
Actief
Mijn ras(sen): Cane Corso Chihuahua
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cindy1 »

Je zou je vraag ook nog even op het Bordeauxdogforum kunnen plaatsten http://www.bordeauxdogforum.com/" onclick="window.open(this.href);return false;, wie weet levert je dat nieuwe inzichten en tips op!
Afbeelding
http://www.dierenboekenbestellen.nl De Chihuahua * De Shih Tzu * De Cane Corso
amber81

willemieke schreef:Volgens mij is het ook inderdaad geen volle Bordeaux dog.

Over het puppy voer versus volwassen voer, wij hebben onze boef ook nooit puppie brok gegeven, daar zitten veel eiwitten in en dan gaan die 'grotere' rassen te snel groeien, wat allerlei problemen kan veroorzaken in oa de gewrichten. De meeste da die ik ken raden puppiebrok voor grote rassen zelfs af.
Goh ja...zoals het hier allemaal gesteld wordt had ik het nog niet bekeken, dat kan natuurlijk, juist voor de grotere rassen...zzoals ik eerder al zei, wij zeiden dat met een paar reuen ook dat ze eerder over konden op gewoon...maar dan nog. In dit geval denk ik gewoon echt dat ze het verkeerde voer krijgt.
m33rtje schreef:Ik kan zo snel even geen foto vinden van onze bordeaux dog, mistral, maar ik heb niet het idee dat het een "volbloed" is.

Veel braken en diarree is nooit goed lijkt me en misschien ook een reden dat ze zoveel afvalt?
Onze Mistral is 9 geworden, we hebben haar in moeten laten slapen omdat ze een dusdanige hartafwijking had dat haar hart 10 keer zo hard pompte en 3 keer zo groot was. Als ik zo lees wat de levensverwachting is hebben wij nog veel geluk gehad met onze Missy.
Ja, dat denk ik ook! Dan is 9 toch stokoud! Ben wel benieuwd naar een plaatje van jullie Mistral, mooie naam trwns, en wat vreselijk, zo'n hartafwijking! Is dat die afwijking in de hartspier, die langzaam het hart, tenminste de wanden, verdikt? Want dat had onze Kazan ook...
Cindy1 schreef:Je zou je vraag ook nog even op het Bordeauxdogforum kunnen plaatsten http://www.bordeauxdogforum.com/" onclick="window.open(this.href);return false;, wie weet levert je dat nieuwe inzichten en tips op!
Heb ik aan gedacht, maar ik vind het hier te gezellig :engel:
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

wat een leuk hondje
vind ze wel een beetje op storm lijken

en vind haar ook niet mager lijken op de onderste foto,

zou misschien wel andere brokken gaan voeren als ze steeds aan de diaree is of misschien versvlees, dat is ook niet duur 0,47 cent per pakje
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ze is zeker niet mager
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind dat ze er perfect uitziet. Niks op aan te merken. Het is geen overdreven op show gefokte hond maar ik sluit niet uit dat ze wel een bordeauxdog is. Ik zie tenminste vrijwel alleen bordeaux in het hondje maar wel een erg weinig typisch geheel. De teefjes van dat ras kunnen erg klein uitvallen. De reuen meestal niet. Je hebt ze van kolossaal tot labrador-formaat. Als er stafford doorheen zit heeft ze daar toch vrij weinig van weg. Vooral op de speelfoto zie ik echt een bordeaux op afstand. Ook de schedel is echt bordeaux op het gebrek aan type na.

Ze gaat ook nog heel erg uitzwaren. Ik zou dat eens aankijken en zien waar ze dan uit komt met het uiterlijk. Wie weet trekt ze nog heel erg bij.

Dit is een stafford x bordeaux. Hier zie ik veel meer stafford dan in het hondje van je zus.
Afbeelding

Bordeauxdoggen heb je in meer en minder typische lijnen. Van zeer licht met lange neus tot extreem breed en zwaar. Kijk, twee bordeaux-reuen. Lijken niet eens op elkaar. Teven kunnen geen veel minder zwaar uitvallen en toch bordeaux zijn.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik zie er ook wel bordeaux in, maar of het zuiver is...... Vind dat op deze leeftijd nog moeilijk om te beoordelen. Ik heb een aantal bordeaux honden in mijn puppy en gehoorzame huishond cursussen gehad en heb daar ook wel behoorlijk wat verschil in gezien.
En een pup foto vergelijken met een volwassen extreem grof exemplaar (die ik juist bij de gemiddelde hondenbaas niet tegengekom, wel juist het wat lichtere type) is ook niet helemaal reeel natuurlijk. Daar kan deze nooit op lijken.
Maar behalve het feit dat ik haar oren niet kan rijmen voor een bordeaux(en daar begrijp ik het aandeel stafford wel in denk ik), denk ik dat er zeker een groot aandeel bordeaux inzit.

En tja dat het niet jou manier is, zegt niet dat het een slechte manier is. Van sommige brokken heb je helemaal geen puppyvariant en het is ook niet bewezen dat puppybrokken echt noodzakelijk zijn. Die diarree heeft natuurlijk niet van de brokken te zijn. Hoe zit het met de ontworming? Is de ontlasting al eens op kweek laten zetten? En is het wel echt diarree (dus geen vorm meer in, gewoon vloebaar dus) of gewoon dunne ontlasting? Echte diarree houdt een hond niet lang vol.

Ik vind de hond er overigens totaal niet mager uitzien! Ik vind hem er meer dan goed uitzien! Zulke honden moet je op deze leeftijd zeker zo mooi houden! Het zijn geen volwassen honden, zijn volop in de groei en met tijd en wijle daardoor wel eens slungelig.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Een rozenoor komt vrij veel voor bij Molossers. Veel bordeauxdoggen moet je plakken. De hond die ik in mijn vorige post gezet heb is van iets zwaarder type, maar ook hij neigt naar een rozenoor zoals je kan zien. Ook bij de bullmastiff komt dat voor. Niet gewenst, niet de bedoeling maar zeker geen kenmerk van onzuiverheid. Zo komen bij staffords zowel staande als klap als rozenoren voor. Zelfs tipoor komt voor. Dus de stand van de oren maakt niet dat een hond een kruising zou moeten zijn. Zo is een herder met hangoren ook niet per definitie onzuiver. :wink:
Afbeelding
Huge & Denver
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bordeauxdog & Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Huge & Denver »

Mwah, naar mijn mening is dit geen kruising hoor. Op het BD forum zit er ook zo'n ieniemienie (nee, niet dezelfde :D ) en dit zijn 2 druppels water. Haar broertje is veel massiever dan het zusje en het zusje was het kleinste pupje uit het nest (buien het feit dat teefjes zowiezo minder bone hebben). Te mager vind ik haar zeker niet als ik naar de 2e foto kijk. Wel ben ik voor voeren op Large Breed om de juiste verhoudingen te krijgen. Continue diaree bij een pup doen mij de alarmbellen rinkelen en dat is niet omdat het een BD is, bij elke pup welk ras dan ook dus. Nu is het ook zo dat de BD tijdens de groei echt compleet uit de verhouding gaat en als ik deze foto zo zie....is het echt een pup in de groei en pas na zo'n 15-20 maanden zullen ze weer redelijk "te bezichtigen" zijn. Als ik de foto's bekijk (helaas geen digitaal) van Jazz* met 6-7 maanden ziet hij er ook echt niet uit en liggen de oren ook vrij hoog, is gewoon gelukkig allemaal weer goed gekomen naar een flinke reu van 70 kilo.

De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 7 & 8 jaar. De oudste op het forum, dus die ik ken, is nu 10. Vorig jaar is er een overleden die 11 was. Onze 1e BD is wegens hartfalen (bekende doodsoorzaak) met net geen 7 overleden, als ik Huge bekijk, 7, gaat hij voorlopig nog wel even mee. Maar bij dit soort rassen moet je wel heel alert zijn op overgewicht omdat er veel op de borst en dus hart rust.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Nanna schreef:Mwah. Een raszuivere BD ziet er ook als pup al behoorlijk raszuiver uit.
Afbeelding

Dit is een kruising van een BD met een Pit. Die lijkt veel meer op de hond van de foto's van TS.
Afbeelding
Ik zie dus duidelijk pit in die kruising die jij post. Totaal niet in het hondje van de TS. :wink: Want bordeauxdoggen zijn niet allemaal hetzelfde. Ik ken ze zoals ze gepost is door de TS en zoals jij ze kent. Het zijn wat dat betreft net Ambullen. De ene is bully en enorm. De andere heeft ineens een hele lange neus en een hele ranke bouw. Toch zijn ze dan allebei raszuiver.

Ik denk dus dat het een raszuivere hond is. Want ik zie er dus geen pit en eigenlijk gewoon een bordeauxpup van rank en fijn type. Deze pup is bv ook heel rank met een hele lange neus. Hij heeft weer gigantische oren. :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Onze raszuivere BD als pup van 11 weken

Afbeelding

en volwassen

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Donar is 7 geworden,
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

ik denk ook dat het wel een zuivere is ik ken er verschillende en je hebt ook verschillende types
en dat braken en diarree zou ik toch ff goed na laten kijken dat is niet echt gezond
1 van mijn bordeauxdogs was ook zo rond dat gewicht en heeft ook aleen volwassen brok en vlees gehad
bij haar heeft het vast te maken met het slechte eten wat ze doet maar er zitten ook kleinere bordeauxdoggen in haar familie
en nu 15 maanden is ze al bijna net zo groot als dr moeder dus over de grote en gewicht zou ik me geen zorgen maken en gewoon afwachten tot een maand of 15 tot 2 jaar
en over de leeftijd is heel verschillend ik ken er genoeg ik heb meegemaakt dat ze 4 worden maar ook 6 en ook een paar van 8 en een paar uitzonderingen van 12 tot 14 jaar dus ik kan er weinig over zeggen
Afbeelding
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

Nanna schreef:Tis alvast géén Bordeaux dog ;-)
Een BD ziet er zó uit:
Afbeelding

het lijkt me een kruising met een Stafford of zo. Hoop dat ze er niet teveel voor betaald hebben.....
nanna zo ziet niet elke bordeauxdog eruit je hebt verschillende breedtes en kop vormen binnen de bordeauxdog
zoals dit plaatje zo ziet de jongste van mij er ongeveer uit terwijl allebei de ouders een iets langere neus hebben als op deze foto en minder rimpels in hun kop
Afbeelding
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler

Ongelezen bericht door vania »

amber81 schreef:
vania schreef:heb ff opgezocht, een BD teef zou ongeveer evenveel wegen als een DC teef

en die van 20 kilo was ook een half jaartje?!

dat van dat advies na een aantal maanden volwassen voer hebben wij inderdaad ook met een aantal reutjes toen gedaan, die groeiden ook te snel en eentje werd er echt ook erg vet van, niet erg mooi :oeps: dus oke, dat tot daaraan toe, maar idd ander voer zou toch wel raadzaam zijn he?

enne...een maagkanteling, dat lijkt me zo afschuwelijk als je hond dat krijgt!

thnx voor je mooie bericht!

ons nest is van eind september '10, dus ze zijn allemaal nu een kleine 4,5 maand oud
en de teven wegen allemaal om en bij de 20kg, de reuen gaan naar de 25kg

ik weeg geen brokken, dus ik heb geen idee hoeveel de pups (of de andere honden) juist krijgen, worden ze te dik, geef ik minder, begin je vrij goed de ribben te zien, geef ik ze meer :engel:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”