Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond te leen?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Re: Hond te leen?

Ongelezen bericht door Strega »

gyanty schreef:Het zou dus al een makkelijke hond moeten zijn.....
Wat een rare oordelen. Hoe weet je dat nou? Ze doet toch niet voor niets die opleiding? Ze wordt hier afgeschilderd als een of ander dom mokkel dat tot nog toe alleen een speelgoedhondje gezien heeft en het zomaar in de bol gekregen heeft. Echt heel raar, flauw, oneerlijk en behoorlijk arrogant vind ik sommige reacties hier.

Waar is dat nou voor nodig?
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Strega schreef:
Wat een rare oordelen. Hoe weet je dat nou? Ze doet toch niet voor niets die opleiding? Ze wordt hier afgeschilderd als een of ander dom mokkel dat tot nog toe alleen een speelgoedhondje gezien heeft en het zomaar in de bol gekregen heeft. Echt heel raar, flauw, oneerlijk en behoorlijk arrogant vind ik sommige reacties hier.

Nou, dát dus :wink: .

Enne, het is dat je te ver uit de buurt woont, want Kyra of Lyndie had je van mij mogen lenen (na een goed verlopende kennismaking, dat dan weer wel :mrgreen: ). Ik denk dat mijn dames het wel erg fijn vinden om eens alle aandacht voor zich zelf te krijgen.
Afbeelding
Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

Als ik in de buurt had gewoond bij je en ik had mee gemogen dan had je Bumba mogen lenen, al denk ik niet dat Bumba het daarmee eens zou zijn :mrgreen:
Hoop voor je dat je alsnog een hond vind, kun je geen hond van een familielid lenen?
succes in ieder geval :ok:
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Strega schreef:

:E:
Afbeelding
Char7
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Char7 »

gyanty schreef:Maar je vriend werkt toch niet 24 uur per dag en zijn er geen ouders of vrienden die je in de dagen voor de cursus met je naar asiel kunnen rijden? Overleg eens met asiel? Vind dat je je daar wel heel makkelijk van af maakt. Het zou toch helemaal mooi zijn als de hond al 3 daagjes van te voren bij je is, zodat je ook een beetje band met de hond kan kweken. Onder motto gastgezin, goed uitje voor de hond weet ik veel. Denk dat een asiel best wel mee wil werken, maar je probeert het niet eens en laat het allemaal van andere afhangen. Wees assertief en creatief.
Mijn vriend en ik werken allebei in de horeca, ik werk veel buiten de school dagen om, dus dat de hond al eerder bij mij kan zijn lijkt me niet eerlijk tegenover de hond..
Mijn vriend werkt idd niet 24 uur.. maar wel van 11 tot 11 en omdat ik 's nachts ook vaak moet werken ben ik niet een vroege vogel die er mooi optijd uit gaat om eventjes wat te doen..
vaddie
Actief
Mijn ras(sen): Geen voorkeur, heb nu twee vuilnisbakkies.

Ongelezen bericht door vaddie »

Muk schreef:
Tulp schreef:
Suzanne123 schreef:Prima, goed, en al die andere uren van die 2 weekenden dan? Waar is de hond dan?
Wordt hij verondersteld interactie te hebben met de andere honden? Hoe wordt dan de veiligheid van elk dier gewaarborgd? Gebeurd alles aan de lijn? Op een secuur omheind veld?
Wie garandeert mij dat dat ook daadwerkelijk zo gebeurd?

Werkelijk .. ik snap deze wereld niet; hoe kun je überhaupt bedenken dat de vraag normaal zou kunnen zijn...

Ach ja, ik heb geen kinderen maar ben net begonnen aan een opleiding peuterleidster. Mag ik van iemand op het forum de peuter 2 weekenden lenen?

Die vraag zou dan ook normaal zijn???
Als iemand op het verzoek om ene peuter te lenen "ja" zegt, dan leent diegene vast de hond ook wel even uit....

Suzanne
Wat maakt dat jou uit wat er mee gebeurt? Jouw honden komen toch niet in aanmerking. Omdat we (massam en ik) precies weten hoe het er daar aan toe gaat staan we er wel positief tegenover.
Jij niet. Dat is prima hoor, maar probeer eens niet je mening aaan een ander op te dringen :neenee:
Vragen staat vrij, maar ik ben het wel met Suzanne en Ennath eens. Als je zelf niet een aantal jaren een hond hebt, dan kom je op mij niet geloofwaardig over als instructeur / therapeut. Want uit boeken en een paar praktijkweekenden kun je mijns inziens onvoldoende gedragskennis halen. Verder vind ik het ook vreemd dat je zelf geen hond hebt en wel die opleiding doet. Al moet je zoiets natuurlijk helemaal zelf weten, maar ik zou mijn hond hier dus niet voor afstaan. Ik zou er bij willen zijn, mijn hond geef ik niet af aan een vreemde.

Dus ja, ik begrijp Suzanne en Ennath wel en ben het er ook wel mee eens. Maar ik gun eenieder zijn hobby en studie.

@Char7
Als je een rijbewijs hebt, kun je ook een auto huren. Dat maakt je mobieler en zo kun je eventueel ook makkelijk naar een asiel gaan, mocht je daar een hond kunnen lenen. En anders kun je misschien iemand charteren om je te halen en brengen?

En dat zeg je tegen gynocoloog ook? Heb je al wel een paar kinderen gebaard want anders weet je niet waar je het over hebt?
Juist om dingen te leren bestaan er opleidingen voor. En tuurlijk ervaring doe je pas op in de praktijk.
Telling: 2 honden, 7 konijnen, 2 cavia's, 1 schildpad
Getrouwd op 16/04/2011
Op 15-01-2012 bevallen van een fantastische dochter.
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Maar het is ook helemaal niet zo dat ze verder geen ervaring met honden heeft, schrijft ze toch :19: . Als ik nu een huis vond en bij mijn ouders weg zou gaan, had ik ook geen hond maar dat neemt die 24 jaar mét honden samenleven toch niet ongedaan. Ik snap gewoon echt niet waarom er zo laatdunkend gedaan wordt :hmmm: .
Char7
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Char7 »

Ik begrijp er ook niks van, maar goed.
Ik ben blij dat sommige het iig geen 'rare' vraag vonden :mrgreen:
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Ik vind het ook geen rare vraag hoor :U: Ik vind het raar dat sommige mensen zo heftig reageren. Als je je hond noooooit uit zou lenen, wat zeur je dan? Dan doe je het toch lekker niet? Probleem opgelost en dan hoef je je er ook niet over op te winden.
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Jammer dat je zo ver woont want Tank had ideaal geweest voor je die heeft al een keer een collega van mij geholpen op haar cursus voor instructeursopleiding waarmee hij iedere week mee ging naar Zoetermeer en is met een vriendin mee geweest naar haar school voor een examen van iets. Succes met je opleiding.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Ik vind het ook geen rare vraag hoor, ik heb Gina ook eens uitgeleend aan iemand die een hond nodig had voor een bepaald weekend.
Dat meisje is voor die tijd een dag bij me geweest om Gina te leren kennen, voor zover dat gaat in een dag natuurlijk ;)
Alleen zou ik niet mijn hond het hele weekend mee laten gaan, ik zou haar tussendoor wel terug willen hebben.
Maar goed, aan mij heb je natuurlijk ook niks :?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik heb ook zo vaak honden geleend om mee te nemen naar school voor bijv. EHBO lessen enzo. :U:
En voor clickertrainingen mocht ik ook van mensen honden lenen.
Ik heb ook geen hond dus heb je niet veel aan verder. :mrgreen:
Ladybug
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier Black and Tan

Ongelezen bericht door Ladybug »

nee hoor geen vreemde vraag
ik zou t zelf niet doen zonder dat ik iemand goed ken natuurlijk
of zou als t in de buurt is iedere keer meegaan ofzo ....

maar nee kan wel begrijpen... voor een visagie of schoonheidsopleiding of kappersopleiding heb je toch ook modellen nodig ??

net als trimmers en als gedragstheraputes en als trainers!!!
nogal logisch ....

al op marktplaats geadverteerd? en al eens in je wijk geneusd ??
kun je ook mensen vragen :)
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Een rare vraag vind ik het niet, maar zelf zou ik mijn hond niet zomaar aan iemand uitlenen die ik niet ken. Dat heeft niets met jou te maken maar alles met mijzelf. Dat is gewoon een gevoelsmatig iets. Tis gewoon jammer dat je niet mobiel bent. Dan had je veel meer opties gehad denk ik. (asiel e.d.) zijn er ook geen stichtingen bij jou in de buurt die honden opvangen of iets dergelijks waar je het misschien kunt proberen. Of toch buren die je kent? (noem ook maar wat hoor)

Wens je in ieder geval veel succes en van reacties als onderstaande en meer moet je je gewoon niets aantrekken. :ok:

Ennath schreef:Nog even daargelaten dat ik het van de zotte vind dat al die jonge meiden (ik ken er verscheidene) die nog niet eens een eigen hond bezitten, een MBO opleiding Instructeur en (nog erger) Gedragstherapeut volgen.
Met de bedoeling om dan allemaal maar beroepsmatig de opleiding en begeleiding van honden ter hand te nemen.
Ik zie daar grote problemen van komen. :N:

Kind: zoek een baan, koop een hond, ga trainen en sporten met die hond en kom over 10 jaar nog een keer terug.

:roll:
Ennath schreef:
Char7 schreef:
Ennath schreef:Kind: zoek een baan, koop een hond,
Als dit naar mij bedoeld was..
Ik héb een baan, met opleidingen en weet ik wat waar ik prima de rest van mijn leven mee kan vertoeven, maar dat wíl ik niet.. dus ga ik mijn hart achterna, en dat is deze opleiding..
En ik had een hond, maar die is verdwenen.
Goed misschien iets kort door de bocht: maar in mijn ogen kan je pas instructeur worden als je een goed aantal jaren ervaring met honden hebt.
Voor gedragstherapeut moet je er nog meer hebben.
Om een hond moeten bedelen om je cursus te kunnen doen komt bij mij niet over alsof je er klaar voor bent.
Ach ja, je kunt in jouw ogen dus ook alleen maar kinderarts worden als je er zelf 1 of meer hebt en daar een goed aantal jaren ervaring mee hebt. Verloskundige mag je ook alleen maar worden als je zelf op zijn minst 1 kind hebt geworpen. Wanneer mag je volgens de wet van ennath eigenlijk tandarst worden? :scratch: Als je met goed gevolg en zonder al te veel damage je eigen gebit hebt getrokken :smile:

Kind wat een gezever toch weer :N:

Strega schreef:
Ennath schreef:Goed misschien iets kort door de bocht: maar in mijn ogen kan je pas instructeur worden als je een goed aantal jaren ervaring met honden hebt.
Voor gedragstherapeut moet je er nog meer hebben.
Om een hond moeten bedelen om je cursus te kunnen doen komt bij mij niet over alsof je er klaar voor bent.
Wat een onzin zeg. Het is niet voor niets een opleiding. Bah, wat een nare, onnodige, enorm uit de hoogte komende reactie zeg :kotz: .
Dit dus :ok:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Ladybug
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier Black and Tan

Ongelezen bericht door Ladybug »

JAAA is dat geen idee???

een asiel! ie hebben altijd hondjes
en ook wel s hondjes die niet zo goed in een asiel kunnen want daar worden ze onrustig van!!!
of hondjes die eerst wat training nodig zijn, voor zij eigenlijk in de adoptie circulatie kunnen!

misschien kun je zo iets doen (en dan vervoer je jezelf met de trein of met de bus of bel gewoon t asiel eens op! wie weet woont iemand bij je in de buurt die wel auto rijd en daar werkt ofzo die dan t hondje langsbrengt en weer haalt om terug te brengen bij t asiel!!)
Afbeelding
Turbo!
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Turbo! »

je hebt en pb!
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

vaddie schreef: En dat zeg je tegen gynocoloog ook? Heb je al wel een paar kinderen gebaard want anders weet je niet waar je het over hebt?
Juist om dingen te leren bestaan er opleidingen voor. En tuurlijk ervaring doe je pas op in de praktijk.
Wat heeft een gynaecoloog met honden te maken? Helemaal niets dus, dit hoeft er niet bij betrokken te worden. Maar nee persoonlijk zou ik geen gynaecoloog willen die zelf geen kinderen heeft gebaard.
Ik wil ook geen gedragstherapeut of hondenschool leraar die zelf geen honden hebben. Als ik een gedragstherapeut zoek dan moet die of hetzelfde ras hebben als ik of het ras gehad hebben en het liefst meerdere honden.
Daarnaast is het voor iedereen ook wel makkelijk om te roepen jaaaa ik zou mijn hond zo uitlenen hoor, maar het kan niet.
Ik dacht trouwens dat ze op Barneveld zelf honden hebben, ik heb daar namelijk ook EHBO gevolgd en toen gebruikte wij honden die daar in kennels zaten.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Valerie schreef:
vaddie schreef: En dat zeg je tegen gynocoloog ook? Heb je al wel een paar kinderen gebaard want anders weet je niet waar je het over hebt?
Wat heeft een gynaecoloog met honden te maken? Helemaal niets dus, dit hoeft er niet bij betrokken te worden. Maar nee persoonlijk zou ik geen gynaecoloog willen die zelf geen kinderen heeft gebaard.
Ik wil ook geen gedragstherapeut of hondenschool leraar die zelf geen honden hebben. Als ik een gedragstherapeut zoek dan moet die of hetzelfde ras hebben als ik of het ras gehad hebben en het liefst meerdere honden.
Daarnaast is het voor iedereen ook wel makkelijk om te roepen jaaaa ik zou mijn hond zo uitlenen hoor, maar het kan niet.
Ik dacht trouwens dat ze op Barneveld zelf honden hebben, ik heb daar namelijk ook EHBO gevolgd en toen gebruikte wij honden die daar in kennels zaten.

de quiebus opleiding is in samenwerking met barneveld. theorie is in barneveld, praktijk in kerkwijk (staffordtimes terrein)
Afbeelding
Valerie
Zeer actief

Oké dan heb je inderdaad niets aan de kennelhonden daar :mrgreen:
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Valerie schreef: knip

knip .
Je hebt ook wel eens een gyneacoloog nodig zonder dat het iets met kinderen baren nodig heeft :denken: .
De meeste mannelijke gyneacologen hebben doorgaans geen kinderen gebaard :engel:
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
Strega
Zeer actief

Nee en dan zeker ook een oncoloog die per se kanker moet hebben gehad :19: . Als de kennis en de ervaring er maar zijn... En die zijn er volgens mee, dus :ok: .
Valerie
Zeer actief

Tulp schreef:

knip .
Je hebt ook wel eens een gyneacoloog nodig zonder dat het iets met kinderen baren nodig heeft :denken: .
De meeste mannelijke gyneacologen hebben doorgaans geen kinderen gebaard :engel:
Ik moet ook geen vreemde vent daar :mrgreen:
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

Valerie schreef:
Tulp schreef:

knip .
Ik moet ook geen vreemde vent daar :mrgreen:
Wat een onzin zeg .. Ik denk dat je wel anders praat op het moment dat je die gyn nodig bent. Dan ga je verdorie toch niet vragen sorry meneer u heeft geen kinderen gehad dus .. u mag mij niet helpen. En dan heb ik het niet over zwanger zijn of iets dergelijks .. want je hebt ook welleens een gyn ergens anders voor nodig.

Meis als jij dichterbij had gewoont had ik 2 honden voor je gehad die je zo mocht lenen.
Valerie
Zeer actief

shanty schreef:
Wat een onzin zeg .. Ik denk dat je wel anders praat op het moment dat je die gyn nodig bent. Dan ga je verdorie toch niet vragen sorry meneer u heeft geen kinderen gehad dus .. u mag mij niet helpen.

Meis als jij dichterbij had gewoont had ik 2 honden voor je gehad die je zo mocht lenen.
Dat werd bij dit topic gehaald wat sowieso al onnodig was. Het slaat nergens op om ineens andere dingen erbij te halen daarom reageer ik erop. Ik ga echt niet serieus over gynaecologen praten in een hondenschool topic :denken:
Daarnaast als je dr echt wilt helpen breng je je honden toch gewoon? Anders is die reactie net zo onzinnig als mensen die zeggen hun hond niet te willen uitlenen.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

shanty schreef: Dan ga je verdorie toch niet vragen sorry meneer u heeft geen kinderen gehad dus ..
Ik denk niet dat dat de reden is waarom Valerie daar geen vreemde vent wil :wink: :engel:

Qua karakter van Beau gaat het hier niet lukken, anders had je hem mogen lenen. Succes met je zoektocht!
Afbeelding
Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Mekkie »

Valerie schreef:Ik ga echt niet serieus over gynaecologen praten in een hondenschool topic :denken:
Wat ontzettend flauw zeg wie a zegt moet ook b zeggen.. :Q:

Mogen er geen baasjes bij zijn?
Een heel weekeind is geen optie maar misschien wil ik Fritz wel brengen en halen. Wil er dan bij de training zelf ook bij zijn om een oogje in het zeil te houden.
Afbeelding
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

Hilde schreef:
shanty schreef: Dan ga je verdorie toch niet vragen sorry meneer u heeft geen kinderen gehad dus ..
Ik denk niet dat dat de reden is waarom Valerie daar geen vreemde vent wil :wink: :engel:

Qua karakter van Beau gaat het hier niet lukken, anders had je hem mogen lenen. Succes met je zoektocht!
Ja joh die vreemde Gyn is ook echt uit op iets anders :piew:

Valerie ik woon 3,5 uur uit de richting. Lichamelijk is het voor mij nu niet te doen die kant op te rijden anders had ik dat nog wel gedaan ook.
mixy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder

Ongelezen bericht door mixy »

Ik vind het een beetje vreemd dat er gelijk zo fel gereageerd word. Als ze nou bij je in de buurt woont, kunnen jullie toch gewoon eerst kennis maken voor je haar de hond mee geeft? Niet iedereen heeft slechte bedoelingen.. tjees waar gaat het heen met Nederland.

(en misschien is dit bericht al niet echt meer van toepassing.. sorry dan voor dit nutteloze bericht. ik heb geen zin om 3 pagina's met berichten door te gaan lezen)
LittleBoy
Actief

Ongelezen bericht door LittleBoy »

Ik vind dit echt te gek voor woorden!

Dus als je full-time werkt, word je hier moreel verplicht om je hond mee te geven aan een uitlaatservice of je bent een hondenbeul eerste klas. Verder vinden de meesten het hier behoorlijk normaal om je hond in een hondenhotel te droppen als ze op vakantie trekken en de hond niet mee kan.
Bij mijn weten ben je ook niet altijd zeker of je hond daar geen (zoals ik hier al las) maagtorsie zal oplopen of niet in aanvaring zal komen met een andere hond. Je gaat er van uit.. omdat je hoopt op ervaren mensen, maar de praktijk toont toch meestal een ander plaatje.
Dus ik vind een hele hoop van deze reacties van de pot gerukt!

Zo ook die reactie over de peuter. Je hoeft je peuter niet uit te lenen. Als je hem naar school stuurt en uw peuter/kleuter krijgt les van een stagiair... ga je dan ook steigeren zoals je hier doet? Deze situatie lijkt me weinig verschil. De TS geeft zelf aan dat ze daar zullen werken met de hond onder begeleiding. :19:

Sommigen kunnen het 'honden bezitten' echt verheffen tot de moeilijkheidsgraad van kernfysica of ze reageren alsof je zo meteen met King Kong aan een leiband gaat lopen. :roll:
Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Mekkie »

ElieVandoorne schreef:Ik vind dit echt te gek voor woorden!

Dus als je full-time werkt, word je hier moreel verplicht om je hond mee te geven aan een uitlaatservice of je bent een hondenbeul eerste klas. Verder vinden de meesten het hier behoorlijk normaal om je hond in een hondenhotel te droppen als ze op vakantie trekken en de hond niet mee kan.
Bij mijn weten ben je ook niet altijd zeker of je hond daar geen (zoals ik hier al las) maagtorsie zal oplopen of niet in aanvaring zal komen met een andere hond. Je gaat er van uit.. omdat je hoopt op ervaren mensen, maar de praktijk toont toch meestal een ander plaatje.
Dus ik vind een hele hoop van deze reacties van de pot gerukt!

Zo ook die reactie over de peuter. Je hoeft je peuter niet uit te lenen. Als je hem naar school stuurt en uw peuter/kleuter krijgt les van een stagiair... ga je dan ook steigeren zoals je hier doet? Deze situatie lijkt me weinig verschil. De TS geeft zelf aan dat ze daar zullen werken met de hond onder begeleiding. :19:

Sommigen kunnen het 'honden bezitten' echt verheffen tot de moeilijkheidsgraad van kernfysica of ze reageren alsof je zo meteen met King Kong aan een leiband gaat lopen. :roll:
Dit dus ja.

Als de stagiair van het kinderdagverblijf mijn draak van een peuter een weekeind mee naar huis wil nemen en hem voor de eerste keer mee een drukke trein in wil nemen ga ik ook stijgeren :F:
Daarentegen zou ik nooit s'nachts mijn peuter in de bijkeuken opsluiten. Mijn hond elke nacht :engel:

Daarnaast geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om mijn hond met een uitlaat service mee te geven en een kennel is ook geen optie. Maar toch vind ik het anders dan met een (sorry :roos: ) meisje.
Als Fritz besluit een hapje van een andere hond of fietser te nemen bij een "proffessional" die dat vaker mee gemaakt heeft en daar mee om kan gaan, kan ik hooguit foeteren op de instelling waar ik mijn hond onder gebracht heb dat ze niet beter op mijn hond gepast hebben.
Ik zou het echt heel erg vinden als dat zou gebeuren bij TS, waar ik mijn hond aan mee zou geven om haar te helpen..
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”