malinois schreef:
ow nee dat ben ik ook met je eens, ik zie jou ook niet zo hoor, want jij schrijft ook dat iedereen moet doen wat hij zelf het beste vind en jij hebt niet van die aanvallende berichten. Maar ik heb idd. nog steeds (en eigenlijk steeds meer in de loop der jaren) het gevoel dat als je brok voert hier een aantal mensen zitten die dit werkelijk vinden. (mishandelen).
Toen ik hier net kwam was het zo erg dat je alleen daarom al geen vers of kvv zou willen voeren... het werd je zo opgedrongen.
Ik heb me, dankzij een aantal oud-gedienden hier, toch over laten halen vers en kvv ERBIJ te voeren en daar ben ik nog steeds erg tevreden over hoor, maar die drammen ook niet door, laten je in je waarde.
Maar als ik sommige berichten lees dan kan ik me echt goed voorstellen dat mensen in de ankers schieten en juist het tegendeel gaan doen.
Gelukkig maar, want zo'n persoon wil ik echt niet zijn.
Ik weet dat ik in het begin toen ik net een paar maanden rauw voerde zelf ook behoorlijk fel kon reageren, maar ik ben
daar behoorlijk in veranderd.
Als mensen mij vragen stellen over wat ik voer en waarom, wil ik dat met alle plezier uitleggen.
Maar tegenwoordig geef ik die informatie niet meer als vaststaand feit, maar presenteer het als mijn mening en mijn kijk erop. Het is gewoon een keuze van mij, omdat ik geloof dat dit het beste is voor mijn honden. En als mijn buurvrouw vindt dat een brok van merk X voor haar hond beter is, dan zal ik haar echt niet proberen over te halen om iets anders te gaan geven.
Pas als zij zelf naar mij toe komt met vragen omdat ze niet tevreden is en iets anders wil proberen, help ik haar met alle liefde op weg.
Ik moet niet vergeten dat ik zelf jarenlang brokken heb gevoerd aan mijn honden en dat ik toen ook mijn best deed om het beste te geven wat ik kon.
Ze hebben ook een lange tijd Aldi brok gegeten, omdat ik gewoonweg geen geld had voor iets anders in die periode.
Wat ik gewoon jammer vind is dat het soms lijkt of er twee kampen bestaan in de hondenwereld.
En dat die twee lijnrecht tegenover elkaar staan, brokvoerder versus versvoerder.
Terwijl we allemaal één heel belangrijk deel gemeen hebben: liefde voor onze honden.
Dat wordt nog wel eens uit het oog verloren.