Gister kwam een arts binnen, ik moest ergens mee helpen. Haar oog valt op de foto's van de honden die ik naast mijn bureau heb hangen. "oh herders, zijn die van jou?"

ja inderdaad, oh wat mooi zeg, oh die ogen! (Foto van Finn waarop de kleur dat amberkleurige goed te zien is) Oh zei ze die kleur ogen heeft mijn hond ook, daar zit ook iets van herder in zeggen veel mensen, en als ik nu jouw foto's zie dan herken ik dat zo.
Gut ik vond haar direct leuk

, zij had een eerste hond genomen, terwijl ze op zoek waren naar een pup van een middelmatig ras. Maar op straat kwam ze iemand tegen met een cavalier die weg moest vanwege problemen in de roedel in huis. Dus deze overgenomen. Een vrij grote cavalier zo ze aanduidde. Toen deze kwam te overlijden, tsja zei ze, ik kon niet meer zonder hond. Daarna op straat ook weer kwam ze iemand tegen met een pup kruising herder van een maand of vier en wat andere honden, gut wat een leuk dier zeg! Toen bleek dus dat deze hond uit Portugal kwam en al herplaatst was bij twee andere adressen, en nu bij een opvanggezin van de stichting was opgenomen weer om opnieuw te socializeren.
Dit is de hond geworden die ze nu alweer bijna vier jaar heeft en het geweldig doet. Ik vind dat zo leuk om dat soort gesprekken te hebben.
Ook een andere collega die weer oude hulphonden/blindegeleide honden overneemt heb ik vaak leuke gesprekken mee. De liefde voor de honden/dieren straalt er van af.
Wilde het even kwijt