Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

HD onderzoek - waar doen jullie dat?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Josee
Zeer actief
Mijn ras(sen): weimaraners
Contacteer:

HD onderzoek - waar doen jullie dat?

Ongelezen bericht door Josee »

Ik vroeg me af wat jullie betalen en wat jullie ervaringen zijn bij verschillende klinieken.

Ik ga al jaren naar Dijkshoorn te Zeist, maar begin me eigenlijk een beetje te irriteren aan de manier waarop je behandeld wordt. Je betaald in mijn ogen een behoorlijk bedrag (geloof 165 euro uit m'n hoofd) voor 1 foto (ok wel zonder roesje) en dan wordt je in de wachtkamer ff snel verteld dat het wrsl een A is en een goededag, je wordt nog niet eens aangekeken :eek: .
Nou sorry, maar zo hoort het niet in mijn ogen.
Ik kom vanuit Arnhem richting Zeist en die reistijd is helemaal niet erg maar dan wil ik voor die reistijd en dat bedrag wel ff fatsoenlijk geholpen worden.
En als dit nu 1x zo was ala, maar dit is de laatste 3 keren dat ik door Dijkshoorn zelf geholpen ben zo geweest.
Tussendoor nog 1 x een andere vrouwlijke dierenarts gehad en toen mochten we mee naar achter , werden de foto's besproken en kon je ze zelf ook even zien. Zo hoort het in mijn ogen (en zo deed Dijkshoorn het een aantal jaren geleden zelf ook, maar blijkbaar vindt hij het nu kunnen om dit in de wachtkamer te zeggen waar anderen zitten te wachten , vraag me af of hij dat ook doet als hij een D score zou verwachten).

Waar doen jullie de HD en wat zijn jullie ervaringen (en prijzen?)
Hoop dus eigenlijk een retegoed adres te vinden binnen een uur reistijd waar je wel fatsoenlijk geholpen wordt :wink: .
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: HD onderzoek - waar doen jullie dat?

Ongelezen bericht door marian* »

Geen ervaring maar is de Pietersberg niks?Is over het algemeen wel duur vind ik trouwens.
http://www.dierenkliniekpietersberg.nl/ ... emeen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Wij hebben het laten doen bij Daan Kranendonk in Putten. Weet even alleen niet meer hoe duur het was/is. De toekomstige honden gaan daar ook naar toe. Ik ben heel tevreden over Daan.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik lees even mee. In principe zouden we met Ushi naar Maarten Kappen gaan, daar gaan de fokkers ook naar toe en dan konden we met een paar honden tegelijk. Maar ik heb geen idee wt het kost.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik heb onlangs HD- en ED-foto's laten maken bij Maarten Kappen in Eersel, en was daarvoor 245 euro kwijt, ik kreeg de CD-rom met de foto's direct en zonder verdere kosten mee. Mijn ervaring daar (met Sjefke, Nozem en Tapas daar geweest) is heel goed, de assistentes zijn aardig en er wordt snel en zeer kundig geröntgend, alles gaat digitaal tegenwoordig waardoor de hond maar heel even op de tafel hoeft te blijven liggen.
Daar bovenop heb ik de Raad 93 euro moeten betalen voor de officiële beoordeling van heupen en ellebogen.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Ik ben met Elena en Kenji bij de Baronie in Prinsenbeek geweest.

Heb er hele goede ervaringen mee.

Toen met Elena was ik zo zenuwachtig dat ik echt met knikkende knieen zat. Toen de chip vervolgens onvindbaar was had ik t helemaal niet meer.

Maar de dierenarts heeft me gerust gesteld, chip is uiteindelijk gevonden ( Amerikaanse chip dus ze moesten een andere lezer hebben )

Bij beide honden erbij mogen blijven.
Roesje werd gegeven, even wachten tot t begon te werken .
Hond in de bak gelegd, vasthouden, foto maken en klaar.

Foto ontwikkelen en er daarna bij geroepen om te bespreken.
Er is echt de tijd genomen voor evt vragen.

Elena hoefde alleen maar voor hd, toen was ed nog niet verplicht.
Kenji hd en ed

We gingen voor ed want daar verdachten we haar van ( bleek ze later een teen gekneusd :oohja: )
Nja en dan waren we er toch dan kon hd ook wel gelijk gedaan.

Dan hoor je dat ze kapot is op de heupen en ellebogen zijn puntgaaf.
Nja onnodig te vertellen dat ik er kapot van was.

De dierenarts heeft toen erg uitgebreid de tijd genomen voor adviezen, en om te troosten.
Kwam nog met een grote doos tissues aanzetten.

Ook andere mensen die daar voor foto's zijn geweest spreken niets anders dan lof

De kosten weet ik niet meer, maar heb wel de foto's meegekregen.
Van Elena een echte ( was voordat ze digitaal werkten ) en van Kenji heb ik ze op een cdtje staan.
Allemaal kostenloos.

Edit : toen ik laatst belde omdat mijn dierenarts bewijs wilde dat Kenji idd pijnstillers vanwege haar heupen mag werd er direct contact opgenomen met ze.
Er werd zelfs ook nog gevraagd hoe het met haar is, en of ze nog steeds zo druk is haha
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
CharlesvdBerkt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders

Ongelezen bericht door CharlesvdBerkt »

Vorig jaar bij Dijkshoorn nog een controle foto laten maken.
We hebben zelf meegeholpen met de hond op de tafel en na even wachten werden we weer binnengeroepen en werd de foto samen met ons bekeken en uitleg gegeven. Het moet allemaal wel een beetje snel lijkt het.

Met het laatste span zijn we in bij Heinrich Camp in Kleve (Duitsland) geweest om foto's te laten maken.
Eerst de heupen en die zijn dacht ik wel 5 keer overnieuw gedaan voordat de hond helemaal goed lag voor de foto.
Direct daarna de ellebogen en daarna is nog DNA afgenomen.
Ik dacht dat het hele pakket iets van 140 euries kostte. Daar kwam nog wel de beoordeling in Duitsland boven op, maar de Raad van Beheer zal ongetwijfeld ook wel een acceptgirootje sturen.

Ik hoor ook goede berichten over dhr Kooken in Budel
Iets van € 65,- voor HD/ED en rug en digitaal mee op DVD
Laatst gewijzigd door CharlesvdBerkt op 04 feb 2011 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

ik ga al jaren naar hellendoorn, weet zo niet wat het kost maar dat kan ik wel nakijken als je wilt. ben ook wel eens bij kranendonk geweest voor iets anders en dat is ook heel goed bevallen. dat is ook niet zo ver weg voor jou.
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Kranendonk in Putten. Doet officieel en onofficieel. De prijzen weet ik zo niet maar die zijn heel redelijk. Ik dacht 90€ voor HD, ED en rug (onofficieel zonder roesje).
Maarten Kappen ben ik ook geweest voor Pennhip foto's, hij doet ook gewone HD foto's. De prijzen weet ik zo ook niet maar ik vind dat je daar ook fijn en kundig geholpen wordt.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Ik ben nu een paar keer in Hellendoorn geweest en dat beviel goed.
Ik weet niet meer wat ed kosten waren.
Groetjes, Marjan
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door *Anita* »

ben naar budel gegaan naar dap de meermortel.
was 175 euro kwijt voor hd, ed, sd en rug met een roesje en kreeg alles mee op cd rom
Super tevreden hoe het daar ging. Namen ruimschoots de tijd ondanks dat het daar lopende band werk
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik heb destijds Dijkshoorn gemaild voor wat informatie maar kreeg daar geen reactie op dus ook niet gebeld voor een afspraak. Weet niet of het voor jou te ver is, maar wij zijn uiteindelijk naar de kliniek in Hellendoorn gegaan. Zijn hier prima begeleid vind ik :ok: Zo uit mijn hoofd waren wij ongeveer 200,- kwijt voor HD en ED fotos (plus fotos op CD).
Josee
Zeer actief
Contacteer:

Weet je afstand maakt me niet uit, ik vind het gewoon super belangrijk dat de foto's gewoon super secuur genomen worden en er even de tijd voor je is. Zeker omdat je de foto's maar 1 keer kan insturen moeten ze gewoon goed zijn!!
Dus Hellendoorn is zeker een optie, ik zal die anderen ook eens googlen waar ze exact liggen en wat de afstand is.
Kijk ik kan ook gewoon foto's laten maken bij mijn gewone dierenarts, maar heb toch het gevoel dat Dijkshoorn kundiger was. En er zullen best meer dierenartsen zijn die met zeer grote regelmaat HD foto's maken met precisie

Bij Dijkshoorn mag je idd er zelf bij blijven en help je je hond in de bak en gaat het meestal ook zonder roesje, lukt dat niet zonder dan krijgt je alsnog een roesje. Dat vind ik wel erg prettig, maar neem ook even de tijd om mensen erna te woord te staan. Ik kom al jaren bij hem omdat de foto's over algemeen heel secuur genomen worden en erjuist even tijd was. Verder altijd hele goede HD scores gehad (ligt natuurlijk niet alleen aan de foto's maar ook aan de hond haha :wink: )
Kijk 'HD foto's laten maken is gewoon duur (165 euro HD foto en dan nog 42 euro RVB) maar als je dan tevreden weg gaat dan is het goed toch.

200,- voor HD en ED vind ik niet duur, en helemaal leuk als je het dan ook nog CDrom mee krijgt.
Nu heb je niks, nou ja de beoordeling dan die hopelijk binnenkort in de bus valt
Maar ik merk al dat de prijzen idd uiteen lopen.... me nooit in verdiept .
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Waterpoort, Sneek.
Je mag zelf assisteren als je wilt, de foto's worden direct bekeken en besproken en je krijgt meteen een link thuisgestuurd waarop je de foto's kunt downloaden.
125 voor officiële foto's zonder roesje.
Het lukt deze da (Paul Groenestein) vrijwel altijd zonder roesje en alle honden hier zijn volkomen blind van hem, hij is er echt heel goed mee.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:Ik heb onlangs HD- en ED-foto's laten maken bij Maarten Kappen in Eersel, en was daarvoor 245 euro kwijt, ik kreeg de CD-rom met de foto's direct en zonder verdere kosten mee. Mijn ervaring daar (met Sjefke, Nozem en Tapas daar geweest) is heel goed, de assistentes zijn aardig en er wordt snel en zeer kundig geröntgend, alles gaat digitaal tegenwoordig waardoor de hond maar heel even op de tafel hoeft te blijven liggen.
Daar bovenop heb ik de Raad 93 euro moeten betalen voor de officiële beoordeling van heupen en ellebogen.
Weet je zo ook wat alleen hd kost?
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

Josee schreef:Weet je afstand maakt me niet uit, ik vind het gewoon super belangrijk dat de foto's gewoon super secuur genomen worden en er even de tijd voor je is. Zeker omdat je de foto's maar 1 keer kan insturen moeten ze gewoon goed zijn!!
Dus Hellendoorn is zeker een optie, ik zal die anderen ook eens googlen waar ze exact liggen en wat de afstand is.
Kijk ik kan ook gewoon foto's laten maken bij mijn gewone dierenarts, maar heb toch het gevoel dat Dijkshoorn kundiger was. En er zullen best meer dierenartsen zijn die met zeer grote regelmaat HD foto's maken met precisie

Bij Dijkshoorn mag je idd er zelf bij blijven en help je je hond in de bak en gaat het meestal ook zonder roesje, lukt dat niet zonder dan krijgt je alsnog een roesje. Dat vind ik wel erg prettig, maar neem ook even de tijd om mensen erna te woord te staan. Ik kom al jaren bij hem omdat de foto's over algemeen heel secuur genomen worden en erjuist even tijd was. Verder altijd hele goede HD scores gehad (ligt natuurlijk niet alleen aan de foto's maar ook aan de hond haha :wink: )
Kijk 'HD foto's laten maken is gewoon duur (165 euro HD foto en dan nog 42 euro RVB) maar als je dan tevreden weg gaat dan is het goed toch.

200,- voor HD en ED vind ik niet duur, en helemaal leuk als je het dan ook nog CDrom mee krijgt.
Nu heb je niks, nou ja de beoordeling dan die hopelijk binnenkort in de bus valt
Maar ik merk al dat de prijzen idd uiteen lopen.... me nooit in verdiept .
Doe jij alleen hd of ook ed erbij?
Afbeelding
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Sassy »

Wij waren ook in Budel (DAP de Meemortel), een sportkeuring kost daar nog geen 70 euro, dat is dan rug, ellebogen en heupen. NIET voor officiele beoordeling, dat kost meer, maar goeie foto's, digitaal mee op cd (op het formaat wat je nodig hebt voor beoordeling) en als je dat wil sturen hun zelfs alles op...
Komen inderdaad honden binnen aan de lopende band, geloof die doen niet veel anders dan foto's, maar de uitleg is zeker goed, er wordt nog gevraagd of het duidelijk genoeg uitgelegd is, ze vragen ook of je een kopje koffie wilt :D
Nu moesten wij ook wel van ver komen, dat wisten ze, EN we hadden meteen 3 honden mee.

Dat kan ik dus zeker iedereen wel aanraden hoor :ok:
Afbeelding
daan_86
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse Herdershond

Ongelezen bericht door daan_86 »

Wat een prijzen vragen sommige dierenartsen, jeetje zeg, daar schrik ik toch wel van!

Wij gaan naar Duitsland in Meppen waar we € 150,- betalen voor HD, ED en DNA. Het is een kleine praktijk en wij krijgen altijd een afspraak voor het spreekuur zodat de DA alle tijd voor ons heeft en ons alles helder en duidelijk uitlegd, echt super! We zijn dan als enige in de praktijd dus alle rust en tijd. Wij zijn er nu 4 keer heen geweest en we blijven daar zeker naar toe gaan.

Voorheen gingen we altijd naar Camp in Kleve. In mijn ogen meer een fabriek geworden. De laatste dat wij er waren hebben wel 5 verschillende medewerkers aan ons gevraagd waarvoor we daar ook alweer waren :oeps: HD-foto's zijn tig keer opnieuw gemaakt want de "nieuwe assistent" kon het nog niet zo goed. Ook met een fokproduct van ons wezen te röntgen en de eigenaar van de hond zag dat de elleboog niet goed lag voor de foto. Camp was hier behoorlijk door geirriteerd en zei dat zijn assistenten prima röntgenen maar dat die elleboog gewoo niet goed was. Hij heeft toch onder protest zelf de foto overnieuw gemaakt en je zag een compleet nieuwe elleboog !!!! De beoordeling was uiteraard ook ED-A. Maar toen waren we er helemaal klaar mee !!

Over Budel hoor ik inderdaad ook altijd hele goede verhalen voor een redelijke prijs.
Groetjes,
Daniëlle

Duitse Herder Werkhondenkennel "vom Heiligental"
Website: http://www.vom-heiligental.com
Afbeelding
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wenmart20 »

Mijn teefje gaat getest worden in best

150 euro hd en ed zonder narcose.
als de hond echt niet te houden is wordt narcose wel gebruikt komt er een beetje een meerprijs bij.
Afbeelding
Telgter Toller
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tollers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Telgter Toller »

ik ben op de afgelopen jaren bij 3 verschillende DA's geweest voor HD-foto's. De eerste keer bij mijn eigen DA, Bob Carrière in Ermelo. Niets op aan te merken, behalve dan dat hij altijd foto's maakt onder een roesje. Om dat te vermijden ben ik een paar keer vervolgens bij Dijkshoorn in Zeist beland. Ik krijg daar inderdaad een soort lopende band-gevoel, geen persoonlijke benadering en flink betalen. Afgelopen jaar ging ik met onze Moro voor het eerst naar Daan Kranendonk in Putten en ik ga dus nooit meer ergens anders heen. Zeer vriendelijke, deskundige benadering naar hond en baas, geen haastwerk, geen roesje en, ook niet geheel onbelangrijk, vriendelijk voor de portemonnee.
Groetjes,
Mariëtte

Ylva 24-10-2013
Sybèl 09-04-2016
Freya 12-10-2016
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

nathalie schreef:
LongFields schreef:Ik heb onlangs HD- en ED-foto's laten maken bij Maarten Kappen in Eersel, en was daarvoor 245 euro kwijt, ik kreeg de CD-rom met de foto's direct en zonder verdere kosten mee. Mijn ervaring daar (met Sjefke, Nozem en Tapas daar geweest) is heel goed, de assistentes zijn aardig en er wordt snel en zeer kundig geröntgend, alles gaat digitaal tegenwoordig waardoor de hond maar heel even op de tafel hoeft te blijven liggen.
Nee, sorry, ik heb niet specifiek gevraagd wat de kosten waren per onderzoek, dat is voor mij ook niet belangrijk omdat ik toch beiden wil laten doen.
Ik heb voordat ik foto's ging laten maken gewoon een aantal dierenartsen gebeld om hun tarief te vragen, dat kun jij toch ook gewoon doen?
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Danielle »

Bij Maarten kost alleen HD 125 euro
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Wij gaan naar Berghem http://www.dapberghem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Uit m'n hoofd enkel HD foto's (officieel) rond de 100 euro.
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:
nathalie schreef:
Nee, sorry, ik heb niet specifiek gevraagd wat de kosten waren per onderzoek, dat is voor mij ook niet belangrijk omdat ik toch beiden wil laten doen.
Ik heb voordat ik foto's ging laten maken gewoon een aantal dierenartsen gebeld om hun tarief te vragen, dat kun jij toch ook gewoon doen?

Natuurlijk kan ik bellen, maar kan het ook zo vragen toch :mrgreen: Was gewoon benieuwd wat het daar kost, omdat ik zoveel prijsverschil hoor.
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

Danielle schreef:Bij Maarten kost alleen HD 125 euro
Dankjewel!
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

ff aanvullend, als de hond handig is gewoon zonder roesje, zo niet met, prijs blijft bij mijn weten gelijk...

foto's worden doorgenomen, er is alle tijd voor je, heel relaxed, je kan buitenom de rontgenruimte in, dus niet door behandelkamers oid...
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Magic »

Wij zijn bij Kranendonk in Putten geweest, wij vonden het een hele prettige dierenarts die heel lief was voor Magic en ons goed uitlegde hoe we konden assisteren. Magic mocht eerst even met de dierenarts knuffelen, en tijdens het maken van de foto's bleef Kranendonk rustgevend tegen Magic praten.
Na afloop kregen we uitgebreid uitleg over wat we op de foto zagen en konden we vragen stellen.
Wij waren erg tevreden en zouden een volgende keer zeker weer daar terug gaan :).
Afbeelding
Iedere dag feest!
Josee
Zeer actief
Contacteer:

wat een prijsverschil zeg!
Had ik niet verwacht.
Ik ga voor Cleo maar oa eens informeren in Putten, want zij moet komende maanden toch ook echt op de foto!
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Ik ben pasgeleden met een vriendin en haar teefje bij Maarten Kappen in Eersel geweest.. Flink eind rijden vanaf regio Rotterdam, maar ik vond dat we er zeer vriendelijk geholpen zijn.. Wat ik écht leuk vond was dat ik als buitenstaander ook gewoon mee de röntgenkamer in mocht, kreeg ook zo'n schort voor en er werd ook nog echt de tijd genomen om mij als newbie in de wereld van HD vanalles uit te leggen :) Na het maken van de foto's zijn we nog even in een naburig bos lekker gaan wandelen, bijkomend voordeel ;)

Hoogstwaarschijnlijk ga ik van het voorjaar met mijn reu ook naar Eersel :j
Xella
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Xella »

Doordat wij gingen verhuizen in onze nieuwe woonomgeving per toeval bij de Meemortel in Budel terecht gekomen en moet zeggen dat het ons prima bevalt.....nemen er de tijd voor, geen geworstel omdat de DA zonodig zonder een roesje wil..kan t iedereen aanraden en erg nette prijzen.....175 euro hd ed officieel Belgie.
Ook de zorg rondom ons eerste nestje was prima...nooit teveel .....

Wij zijn eerder in Eersel geweest en dat was een geworstel.....zonder roesje(wij woonden toen nog in Ned)
vlugvlug tussendoor......en een doos van een assistente die vergeten was de foto's op te sturen....kom je na 2 weken achter.....en als ze nu sorry had gezegd......en in 2005 145 euro kwijt voor alleen hd off Ned.
Groetjes Marjon en een poot van,Xella,,Unoxi,Izzie,Lette
Afbeelding
www.ankafaxxes.be
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”