Gisteren liepen mijn moeder en ik in het bos, toen Cy en Thirza ineens een spoortje vonden en daar achteraan gingen. Dat gebeurt wel vaker en dan lopen wij gewoon door en na een minuut of 5 zijn ze er weer of in elk geval Cy want Thirza blijft wel eens wat langer weg, maar dit keer duurde het wat langer....Thirza was binnen 10 minuten terug en dat verbaasde ons want Cy kwam er dus niet achteraan. Wij bleven 5 minuten wachten en nog steeds geen Cy.... ik besloot terug te lopen naar de plek waar ze de bosjes ingingen en mijn moeder liep door naar het volgende kruispunt in het bos, maar na 10 minuten nog steeds geen Cy

ik begon me zorgen te maken , en toen belde mijn moeder mij op ( lang leve de mobiele telefoon! ) ze had Cy gevonden, gelukkig helemaal heel
wat was er nu gebeurt..in het bos is een weiland waar zomers runderen staan te grazen, dit weiland is afgezet met een hek en poortjes die vanzelf dichtklappen als je ze open doet. Cy was op de een of andere manier achter dat hek gekomen maar wist dus niet hoe hij terug moest komen, hij kan er natuurlijk makkelijk overheen maar Cy is nogal braaf aangelegd en deed dat waarschijnlijk om die reden niet.
Elke keer als mijn meoder Cy riep hoorde ze hoog geblaf als reactie, dus ze ging op dat geluid af, toen Cy mijn moeder in zicht kreeg begon hij als een gek op en neer te springen achter dat hek

Cy is nu trouwens heel erg klef want hij vond het helemaal niet leuk dat hij ons " kwijt" was. Ik vind het slim van Cy om op deze manier te reageren op ons, alleen had hij best wel over dat hek gekunt en er ook zelfs wel onderdoor want de poortjes zijn van hout maar daarnaast staat gewoon draad en daar staat nu ook geen stroom op ( geen prikkeldraad ), dus is ie nou slim of toch een beetje dom?

My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.