Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

slimme Cy of toch een beetje dom?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

slimme Cy of toch een beetje dom?

Ongelezen bericht door Podenji »

Gisteren liepen mijn moeder en ik in het bos, toen Cy en Thirza ineens een spoortje vonden en daar achteraan gingen. Dat gebeurt wel vaker en dan lopen wij gewoon door en na een minuut of 5 zijn ze er weer of in elk geval Cy want Thirza blijft wel eens wat langer weg, maar dit keer duurde het wat langer....Thirza was binnen 10 minuten terug en dat verbaasde ons want Cy kwam er dus niet achteraan. Wij bleven 5 minuten wachten en nog steeds geen Cy.... ik besloot terug te lopen naar de plek waar ze de bosjes ingingen en mijn moeder liep door naar het volgende kruispunt in het bos, maar na 10 minuten nog steeds geen Cy :( ik begon me zorgen te maken , en toen belde mijn moeder mij op ( lang leve de mobiele telefoon! ) ze had Cy gevonden, gelukkig helemaal heel :wink:
wat was er nu gebeurt..in het bos is een weiland waar zomers runderen staan te grazen, dit weiland is afgezet met een hek en poortjes die vanzelf dichtklappen als je ze open doet. Cy was op de een of andere manier achter dat hek gekomen maar wist dus niet hoe hij terug moest komen, hij kan er natuurlijk makkelijk overheen maar Cy is nogal braaf aangelegd en deed dat waarschijnlijk om die reden niet.
Elke keer als mijn meoder Cy riep hoorde ze hoog geblaf als reactie, dus ze ging op dat geluid af, toen Cy mijn moeder in zicht kreeg begon hij als een gek op en neer te springen achter dat hek :cheer: Cy is nu trouwens heel erg klef want hij vond het helemaal niet leuk dat hij ons " kwijt" was. Ik vind het slim van Cy om op deze manier te reageren op ons, alleen had hij best wel over dat hek gekunt en er ook zelfs wel onderdoor want de poortjes zijn van hout maar daarnaast staat gewoon draad en daar staat nu ook geen stroom op ( geen prikkeldraad ), dus is ie nou slim of toch een beetje dom? :lol1:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Liselore
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua, Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 6

Re: slimme Cy of toch een beetje dom?

Ongelezen bericht door Liselore »

Heel herkenbaar! Timo weet om de een of andere reden altijd wel hoe hij een weiland in moet (eerst riet, dan sloot) als hij een konijn gespot heeft, maar het vrouwtje moet hem altijd redden, want terug het weiland uit is ineens hartstikke moeilijk!!

Mika is anders dom . . . een sloot is een sloot, en daar kan je (uit stilstand!!) overheen springen, ook al is de betreffende sloot 5 meter breed . . . .
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Hahaha die Cy, wel een domme actie met een slim randje eraan ;)
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Ellen. schreef:Hahaha die Cy, wel een domme actie met een slim randje eraan ;)
ik denk dat dat domme komt omdat hij even daarvoor met een blondje gespeeld heeft :smile2:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Liselore schreef:Heel herkenbaar! Timo weet om de een of andere reden altijd wel hoe hij een weiland in moet (eerst riet, dan sloot) als hij een konijn gespot heeft, maar het vrouwtje moet hem altijd redden, want terug het weiland uit is ineens hartstikke moeilijk!!

Mika is anders dom . . . een sloot is een sloot, en daar kan je (uit stilstand!!) overheen springen, ook al is de betreffende sloot 5 meter breed . . . .
zie dat een podenco prima in je roedeltje past :engel:
Liselore
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua, Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Liselore »

Hoef ik geen minuut aan te wennen denk ik, haha! Een podenco is gewoon een smalle ridgeback, of een ridgeback een forse podenco :D

En dan nog beduusd kijken ook, in dat weiland waar hij weer uit wil . . . . je wil niet weten hoe vaak ik me al in bochten heb moeten wringen om hem te laten zien dat hij in tijgersluipgang best langs de zijkant van het hek kan . . . het is maar goed dat ze me zo vertrouwen, anders had ik z'n 45 kilo over een hek van 1.60 meter heen kunnen tillen! Ik ben natuurlijk hartstikke sterk enzo, maar toch . . . . :lol1:
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Podenji schreef:
ik denk dat dat domme komt omdat hij even daarvoor met een blondje gespeeld heeft :smile2:
:neenee: Nee nee, zo werkt dat niet.. :hmmm:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

doet me denken aan de keer dat ik met smitthy een wildrooster over moest, de anderen liet ik zien dat ze er langs konden lopen en dat deden ze dus ook braaf, maar smitthy durfde niet, en op het moment dat ik maar besloot haar op te tillen ( 20 kilo kan nog wel :lol1: )springt ze ineens zo dat wildrooster in :N: :jank: gelukkig kwam ze er met een schram vanaf, dat had zo anders af kunnen lopen :ugh:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Ellen. schreef:
Podenji schreef:
:neenee: Nee nee, zo werkt dat niet.. :hmmm:
heus wel :smile:
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

Ohw, Cy's kleine zusje is ook zo ehm, suf :roll:

Danne was er gracieus overheen gesprongen :pffff:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”