Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ervaringen loopse teef vs reuen
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Re: Ervaringen loopse teef vs reuen
Als je toch wilt castreren, zou ik het gelijk nu doen. Snap niet goed waarom je dan eerst alle moeite moet gaan doen om ze te scheiden enzo, terwijl je de boel er toch uit gaat laten halen.
Ik heb een intacte teef en reu. Bram gaat rond dag 9 weg en komt rond dag 12 terug. Izzie is dekrijp op dag 10 en 11. Daarvoor en erna niks geen gedoe. Maar als ze dekrijp is :N:
Ik heb een intacte teef en reu. Bram gaat rond dag 9 weg en komt rond dag 12 terug. Izzie is dekrijp op dag 10 en 11. Daarvoor en erna niks geen gedoe. Maar als ze dekrijp is :N:

Linda, Izzie en Bram
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
je blijft altijd een mens dat klopt maar hier toen kwam er geen hond los terwijl er nog een andere los liep, slotjes etc. tig keer gecheckt voor een ander los ging etc.amber81 schreef:toch, er kan altijd wel iets fout gaan, hoe goed je ook oplet en nadenkt. Die heb ik nou al zo vaak gehoord! alsof ik zo dom ben en laconiek benmalinois schreef:Nee hoor, niet als je goed oplet... ik heb een tijdje 4 intacte reuen en 1 intacte teef thuis gehad... kwestie van heel goed opletten en nadenken bij alles wat je doet.amber81 schreef:
Er kan altijd iets mis gaan, zeker als je twee reuen hebt. Of kinderennie ech hoor
Ik heb nu hier 5 reuen zitten en 1 teef, alles intact... alleen zit niet alles binnen nu.. maar er is er niet eentje die de laatste loopsheid iets heeft geprobeerd hoor, ook niet de reu die al gedekt heeft...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Contacteer:
Bedankt voor de tips en de ervaringen 
Gelukkig hebben we de mogelijkheid tot scheiden en is er altijd iemand thuis want het worden 3 lange weken volgens mij. :N:
Drie weken toch? 
Mukkie begint al lekker te ruiken volgens Benthor dus ik vraag me af of castreren nu verstandig is. Ik heb dus echt geen idee wanneer ze loops moet worden en ik wil natuurlijk zo min mogelijk risico's bij een operatie.
Gelukkig hebben we de mogelijkheid tot scheiden en is er altijd iemand thuis want het worden 3 lange weken volgens mij. :N:
Mukkie begint al lekker te ruiken volgens Benthor dus ik vraag me af of castreren nu verstandig is. Ik heb dus echt geen idee wanneer ze loops moet worden en ik wil natuurlijk zo min mogelijk risico's bij een operatie.
- Smooth Criminal
- Actief
- Mijn ras(sen): Smooth Fox Terrier, Dwergschnauzers zwart-zilver, Jack mix en een Duitse Herder.
- Contacteer:
Bij ons ging het best wel goed, wij hebben ook een intacte reu en teef natuurlijk wel gescheiden gehouden als wij er niet bij waren. Maar alleen de reu heeft eigenlijk geen interesse in onze teef ook niet in de vruchtbare dagen toen had Bibi meer interesse in Pepyn wat op een gegeven moment gewoon zielig voor hem werd.... hij is gewoon kieskeurig wat dat betreft
Want vorige week was er een loopse teef bij de behendigheid en toen brak hij het hele veld af. 
Groetjes Rianne
"A dog is the only thing on Earth that loves you more than he loves himself."
Kennel Smooth Criminal

met dank aan _Inge_ !
"A dog is the only thing on Earth that loves you more than he loves himself."
Kennel Smooth Criminal

met dank aan _Inge_ !
-
amber81
malinois schreef:je blijft altijd een mens dat klopt maar hier toen kwam er geen hond los terwijl er nog een andere los liep, slotjes etc. tig keer gecheckt voor een ander los ging etc.
Ik heb nu hier 5 reuen zitten en 1 teef, alles intact... alleen zit niet alles binnen nu.. maar er is er niet eentje die de laatste loopsheid iets heeft geprobeerd hoor, ook niet de reu die al gedekt heeft...
Kazan is trwns al hitsig bij het eerste luchtje tot het laatste luchtje, dus hier zaten ze echt drie en een halve week apart...maar ik moet zeggen, sinds iedereen geholpen is, de meisjes dus, ik ben blij dat ik dit gedaan heb. Nouja, de DA
-
miekmiek
met mijn lekenverstand zou ik zeggen dat haar baarmoeder nu meer doorbloed zal zijn dan anders en de kans op complicaties groter is, en je wellicht nu beter kan wachten. Heb je eventueel de optie om haar uit logeren te sturen? Ik wens je veel sterkte de komende weken, hou je ons een beetje op de hoogte van hoe het gaat?EstherK schreef: Mukkie begint al lekker te ruiken volgens Benthor dus ik vraag me af of castreren nu verstandig is. Ik heb dus echt geen idee wanneer ze loops moet worden en ik wil natuurlijk zo min mogelijk risico's bij een operatie.
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
3 intacte reuen en 2 intacte teven hier. niets gaat uit logeren, ze hebben een aparte kamer, als er een loops is gaan de dames alleen mee naar kantoor en de dag er op de heren, dus overdag zijn ze sowieso al prima gescheiden, thuis gaan dan meestal de dames in hun kamer en de heren gewoon in de woonkamer, dat willen ze vaak zelf al, lekker rustig zullen ze denken
de deur van de honden slaapkamer gaat dan ook goed dicht en die kunnen ze ook niet openkrijgen als we er niet zijn. Ik houdt de reuen zeker 2 weken van de loopse dames gescheiden, zo voorkom ik het beste ruzie en blijft de rust in de roedel het beste gehandhaafd heb ik gemerkt.
een indicatie voor vruchtbare dagen is ook ( ik weet niet of het al gezegt is hoor, heb niet alles gelezen ) als het bloed zeer helder wordt, dan is/ wordt ze gauw vruchtbaar.
edit: betreft castratie teef ,vlak voor de loopsheid mag het niet en tijdens en vlak na ook niet, wordt een teef schijnzwanger dan moet je ook wachten tot dat voorbij is. Noodgevallen daar gelaten natuurlijk.
de deur van de honden slaapkamer gaat dan ook goed dicht en die kunnen ze ook niet openkrijgen als we er niet zijn. Ik houdt de reuen zeker 2 weken van de loopse dames gescheiden, zo voorkom ik het beste ruzie en blijft de rust in de roedel het beste gehandhaafd heb ik gemerkt.
een indicatie voor vruchtbare dagen is ook ( ik weet niet of het al gezegt is hoor, heb niet alles gelezen ) als het bloed zeer helder wordt, dan is/ wordt ze gauw vruchtbaar.
edit: betreft castratie teef ,vlak voor de loopsheid mag het niet en tijdens en vlak na ook niet, wordt een teef schijnzwanger dan moet je ook wachten tot dat voorbij is. Noodgevallen daar gelaten natuurlijk.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- under the red sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Wij hebben vier reuen en zeven teven, alles intact. We houden ze vanaf het begin van de loopsheid strikt gescheiden en dat is goed te doen. Natuurlijk zijn de heren onrustig rond de vruchtbare dagen maar niet in de zin dat ze de boel afbreken of bij elkaar gillen. Voordeel is natuurlijk dat wij met z'n tweeën thuis zijn, geen kinderen die stiekem deuren gaan openzetten ofzo.
- Chris*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herders
WAW....dat is wel een heel vreemde gedrag...Hutsje schreef:buiten het scheiden van de dame en heer zou ik me ook wel een beetje zorgen maken om de heren zelf. dat ze niet gaan knokken om haar. ik zou haar geloof ik uit logeren sturen.
Hier heeft Ike welgeteld een sec nodig en zit hij op de teef...
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
ja als je dat toestaat wel... hier weten ze dat ik beslis of er gedekt gaat worden... dus dat doen ze niet als ik erbij ben...Chris* schreef:WAW....dat is wel een heel vreemde gedrag...Hutsje schreef:buiten het scheiden van de dame en heer zou ik me ook wel een beetje zorgen maken om de heren zelf. dat ze niet gaan knokken om haar. ik zou haar geloof ik uit logeren sturen.
Hier heeft Ike welgeteld een sec nodig en zit hij op de teef...
Meestal lopen ze nog wel gewoon bij elkaar met uitlaten...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Chris*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herders
Ik heb wel percies een verkeerde topic gequote...had het over die van:
Joera:
Joera:
Hier ook een ongecastreerde teef en reu. Tijdens haar loopsheid kunnen ze prima samen onder toezicht. Ook tijdens haar hoogte dagen slapen ze gewoon samen bij ons in de slaapkamer en doen ze niks. Mijn reu is wel erg makkelijk tov haar. Op vreemde loopse teven reageerd hij veeeel heftiger dan op ons eigen teef. Misschien weet ie dat het zn "zusje"is
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Nou :N: , Jakko wilde maar al te graag zijn zus Lola dekken toen zij loops was.Chris* schreef:Ik heb wel percies een verkeerde topic gequote...had het over die van:
Joera:Hier ook een ongecastreerde teef en reu. Tijdens haar loopsheid kunnen ze prima samen onder toezicht. Ook tijdens haar hoogte dagen slapen ze gewoon samen bij ons in de slaapkamer en doen ze niks. Mijn reu is wel erg makkelijk tov haar. Op vreemde loopse teven reageerd hij veeeel heftiger dan op ons eigen teef. Misschien weet ie dat het zn "zusje"is
Jakko mocht lekker even uit logeren.
typo.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Ik heb gewoon een brave welopgevoede reu
Hij reageerd buiten op vreemde teven wel heel heftig, maar ook dat is die binnen 10sec weer vergeten als de teef en geur uit beeld zijn.
Mijn teef blijft trouwens echt wel een dikke week of langer echt lekker ruiken voor mijn reu..
ipv 2 a 3 dagen. Maar NOOIT accepteerd zij gedonder aan dr achterste. Dus ze is wel dekrijp maar wil absoluut niet gedekt worden... dus wat dat betreft regelen ze het zelf best goed
Hij reageerd buiten op vreemde teven wel heel heftig, maar ook dat is die binnen 10sec weer vergeten als de teef en geur uit beeld zijn.
Mijn teef blijft trouwens echt wel een dikke week of langer echt lekker ruiken voor mijn reu..
ipv 2 a 3 dagen. Maar NOOIT accepteerd zij gedonder aan dr achterste. Dus ze is wel dekrijp maar wil absoluut niet gedekt worden... dus wat dat betreft regelen ze het zelf best goed

-
kleine2758
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder
Mijn reu veranderde totaal toen een van mijn teven loops werd.
Ik werd er echt gek van. Om 03.50uur was de dag begonnen volgens hem en begon hij met neusfluiten....
En was ik met haar weg van huis en dan werd hij gewoon gek blijkbaar.
Ik zou het echt niet meer willen hoor. En inderdaad het is zo gepiept, als ze beiden willen.
Ik werd er echt gek van. Om 03.50uur was de dag begonnen volgens hem en begon hij met neusfluiten....
En was ik met haar weg van huis en dan werd hij gewoon gek blijkbaar.
Ik zou het echt niet meer willen hoor. En inderdaad het is zo gepiept, als ze beiden willen.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hier was Dapper heel relaxed op de niet dekrijpe dagen maar dat kwam deels omdat Eva hem afwees. Dus die gromde en hapte als hij wat probeerde. Dat lieten wij lekker gaan onder toezicht en ineens was alles anders. Ze gingen keihard rennen en spelen en toen mocht hij haar ineens wel bespringen. Ik was net op tijd om ze uit elkaar te halen want dat leek wel even heel makkelijk te gaan lukken :N: Daarna elke dag even samen laten (aan de riem) en kijken hoe het liep. Na 3 - 4 dagen begon ze hem weer af te wijzen en dat accepteerde hij ook dus het was over. Het viel me mee want piepen en doen hebben ze niet gedaan. Wel was ik thuis. Dus ik heb ze nooit alleen gelaten, ook niet in bench vs los. Dat zou ik niet 100% vertrouwd hebben omdat ze ineens wel heel wat handiger leken dan dat loze gerij van de dagen ervoor. Ineens ging Eva staan en werkte ze op zijn zachtst gezegd nogal goed mee

-
chrico
- Zeer actief
De eerste loopse doos bij de dames was rede tot het afbreken van mijn huis
Mijn god wat een stel varkens waren het. Kennelhekken neergezet om teef bij de reuen weg te houden maar de heren braken gewoon de boel weer net zo hard af. Ik gaf het op en stuurde loopse doos uit logeren en bleven er twee magere mannetjes hier (ze vraten gewoon niet meer). Ik ben toen heel lullig maar waar, gaan trainen met de mannen en loopse teven om te kijken hoe wij een beetje de rust erin kunnen houden. Nu een muts in huis die het voor elkaar krijgt om zo te klooien met haar loopsheid dat wij al bijna 8 weken met ogen op steeltjes lopen, honden scheiden bij afwezigheid en de nacht en moet zeggen dat het mij deze keer erg meevalt. Volgens de DA is er geen medische oorzaak maar pfffffffffff het begint zeer vermoeiend te worden
Ik kan ze samen uitlaten, samen in huis laten zodra ik er ben. Als ik ga plassen gaat er 1 achter het hek, als ik naar boven ga gaat de reu mee enz enz. leuk hoor teven en reuen samen 
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- EstherK
- Zeer actief
- Contacteer:
Mukkie is loops. Let the games begin
Benthor is al helemaal gek op Mukkie met haar kinky zwarte broekje.
Iarik wil af en toe eens ruiken maar toont een stuk minder interesse.
Laat de komende weken snel voorbij zijn.
Benthor is al helemaal gek op Mukkie met haar kinky zwarte broekje.
Laat de komende weken snel voorbij zijn.
-
miekmiek
sterkte. heeeel veel sterkte. 
- EstherK
- Zeer actief
- Contacteer:
Dankje :N:miekmiek schreef:sterkte. heeeel veel sterkte.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Nu is het nog grappig, vond ik tenminste wel. Totdat Izzie dekrijp was hahaha. Ik verwacht dat ze binnenkort weer loops wordt. Meneer Bram gaat op de dekrijpe dagen mooi ergens logeren 

Linda, Izzie en Bram
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
:N: :N: Sterkte :N:
Wacht maar tot je 3 nachten niet geslapen hebt van al het gejank.... dan spreken we elkaar weer
Wacht maar tot je 3 nachten niet geslapen hebt van al het gejank.... dan spreken we elkaar weer
- EstherK
- Zeer actief
- Contacteer:
Het gaat tot nu toe nog goed. Iarik is nog steeds niet geïnteresseerd. Benthor wel maar die houdt het redelijk rustig. Mukkie is nog niet dekrijp want ze wil geen polonaise aan haar achterste.
Dekrijp duurt een dag of drie, toch?
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
jah als je geluk hebt, ken er ook, die zich rustig een dag of 10 graag laten dekken hoorEstherK schreef:Het gaat tot nu toe nog goed. Iarik is nog steeds niet geïnteresseerd. Benthor wel maar die houdt het redelijk rustig. Mukkie is nog niet dekrijp want ze wil geen polonaise aan haar achterste.
- EstherK
- Zeer actief
- Contacteer:
:N:yamie schreef:jah als je geluk hebt, ken er ook, die zich rustig een dag of 10 graag laten dekken hoorEstherK schreef:Het gaat tot nu toe nog goed. Iarik is nog steeds niet geïnteresseerd. Benthor wel maar die houdt het redelijk rustig. Mukkie is nog niet dekrijp want ze wil geen polonaise aan haar achterste.
Dekrijp duurt een dag of drie, toch?![]()
Het komt allemaal goed.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat hoeft niet per per sé.. heb hier twee intacte broertjes die heel goed weten wie de alpha is. Niet dat ze nooit een soort van broertjestwist hebben... best wel. Maar geruzie tussen de twee heb ik tijdens loopsheden van de teeft nooit meegemaaktNanna schreef:Ik welEstherK schreef: Ik verwacht niet dat onze heren gaan vechten om een teef.
De underdog schikt zich dan in zijn positie....
-
blondie
- Zeer actief
haha succes, ik neem nooit risico in het aantal dagen dat het "normaal" dekrijp zou moeten zijn. En deze hier blijft haar staart redelijk lang opzij schuiven om hem uit te nodigen. Zolang ze dat blijft doen zijn ze gescheiden als ik er niet bij benEstherK schreef::N:yamie schreef:jah als je geluk hebt, ken er ook, die zich rustig een dag of 10 graag laten dekken hoorEstherK schreef:Het gaat tot nu toe nog goed. Iarik is nog steeds niet geïnteresseerd. Benthor wel maar die houdt het redelijk rustig. Mukkie is nog niet dekrijp want ze wil geen polonaise aan haar achterste.
Dekrijp duurt een dag of drie, toch?![]()
Het komt allemaal goed.
- EstherK
- Zeer actief
- Contacteer:
Mukkie schuift nog niet met haar staart maar Benthor wil er wel op. Ze doet niet meer snauwerig maar nodigt niet uit. Iarik is nog steeds superrustig.
Sinds vanochtend laten we Mukkie apart uit. Daarna kwam ik erachter dat apart eten ook wel handig is.
Sinds vanochtend laten we Mukkie apart uit. Daarna kwam ik erachter dat apart eten ook wel handig is.
-
miekmiek
't is zo gebeurd he, ik zou ze nu toch wel zo'n beetje strikt uit elkaar gaan houden.
- EstherK
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat gebeurt vanaf vandaag ook.miekmiek schreef:'t is zo gebeurd he, ik zou ze nu toch wel zo'n beetje strikt uit elkaar gaan houden.
-
miekmiek
kiek. nou haal de oordopjes maar uit de kast dan.
nee hoor, ik hoop dat het allemaal een beetje soepel gaat verlopen!
nee hoor, ik hoop dat het allemaal een beetje soepel gaat verlopen!