Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ervaringen loopse teef vs reuen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ervaringen loopse teef vs reuen

Ongelezen bericht door EstherK »

We hebben nu drie intacte honden: Mukkie (teef) en Benthor en Iarik (reuen).
Mukkie zal waarschijnlijk binnen een paar maanden loops worden maar ik heb geen idee wanneer.

Nu heb ik wel een beeld van een loopse Mukkie en Benthor en Iarik die het huis afbreken :engel: maar ik weet niet of dit ook de realiteit is.
We hebben de mogelijkheid om de honden te scheiden als we er niet bij zijn. Mukkie kan in de hal en de kerels in de kamer. Ze kunnen haar dan nog wel ruiken.
Wat we ook kunnen doen is Mukkie in een bench doen in de woonkamer. Of is een bench geen opstakel voor een dekking?

het mag duidelijk zijn dat ik een leek ben in het behartigen van teven-zaken. :F:

Ik hoor dus graag ervaringen. Wat kan ik verwachten? Ook tips hoor ik graag!
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Re: Ervaringen loopse teef vs reuen

Ongelezen bericht door Maeve »

Ervaring heb ik niet maar ik heb al wel gehoord dat ze inderdaad kunnen dekken als de hond in de bench zit. Gewoon door de tralies heen zeg maar :ugh:
Ik denk dat het toch even afwachten is. Misschien valt het allemaal wel mee en blijven de heren lekker rustig als Mukkie in de hal zit. Hoe doe je dat trouwens op de dekrijpe dagen?
samzel
Actief

Ongelezen bericht door samzel »

wij hebben ook een loopse hier :lol1:. Nu hebben we hier geen reuen maar als ik aan het wandelen ben, heb ik toch regelmatig een joekel van een ridgeback achter mij aan..

Overigens zijn het niet alleen de reuen die enorm gewillig zijn, maar de teef zelf ook ;)
[color=#000080]Groetjes!
En pootjes ;)
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Hmm bench is denk ik niet helemaal veilig :wink: ik ken iemand die haar teef in een bench had gedaan en met haar rug naar de bench toe wat anders stond te doen en toen was de teef eruit gebroken en stond het stel al gekoppeld :19:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Als het er op aan komt kun je Mukkie beter niet uitvlakken :mrgreen:
De heren mogen dan soms gek zijn maar een loopse teef kan er ook wat van hoor.Ik zou de eerste keer voor alle zekerheid Mukkie in een bench zetten én de heren wegsluiten;een bench schijnt soms geen enkele beletsel te zijn en ik kan me daar wel iets bij voorstellen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

buiten het scheiden van de dame en heer zou ik me ook wel een beetje zorgen maken om de heren zelf. dat ze niet gaan knokken om haar. ik zou haar geloof ik uit logeren sturen.
Afbeelding
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Hier ook een ongecastreerde teef en reu. Tijdens haar loopsheid kunnen ze prima samen onder toezicht. Ook tijdens haar hoogte dagen slapen ze gewoon samen bij ons in de slaapkamer en doen ze niks. Mijn reu is wel erg makkelijk tov haar. Op vreemde loopse teven reageerd hij veeeel heftiger dan op ons eigen teef. Misschien weet ie dat het zn "zusje"is :F:

Als ze alleen moeten blijven dan scheid ik ze wel in andere kamers.
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

ik zou ze idd ook alle 3 scheiden, zeker als je hitsige reuen hebt, je weet nooit dat ze gaan vechten.
EstherK
Zeer actief
Contacteer:

Maeve schreef: Hoe doe je dat trouwens op de dekrijpe dagen?
In welke periode van de loopsheid starten die en hoeveel dagen zijn dat? :19:

Ik ga maar eens googelen en mezelf inlezen op het onderwerp :oohja: :smile:
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

ik zou het eerlijk gezegd heel eng vinden, om twee reuen en 1 teef, alle ongeholpen, die dus NIET mogen dekken, in mijn huis te hebben. Tenzij ik een zooi Buitenkennels zou hebben. :lol1:

zou me helemaal kunnen voorstellen, dat de reuen, ook als je de teef scheidt/in een andere kamer zet, gaan janken en krabben aan de deuren om bij ``hun``teef te komen. om al niet te spreken over vechtpartijen tussen de heren.

bij mij was de teef dus geholpen, in die situatie.
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Nanna schreef:
EstherK schreef:
In welke periode van de loopsheid starten die en welke dagen zijn dat? :19:
Meestal rond de 12e dag maar het kan per teef giga verschillen.
Een beetje indicatie is er op letten dat ze haar staart opzij doet en haar bekken kantelt als een aantrekkelijke jongeling wil snuffelen ;-)
Fenna is momenteel loops en vanaf dag 6 stond mevrouw al er al klaar voor. Nu zit ze op dag 15 en nog steeds gedraagt ze zich als de grootste slettebak. :roll: :mrgreen:
Ik heb 2 gecastreerde reuen rond lopen en de oudste heeft zich Fenna toegeëigend. Ik wordt helemaal gek van hem, constant zit hij er bovenop. Hij heeft het 2 keer voor elkaar gekregen om echt te 'dekken' , zat dus gekoppeld. :roll: Dit is Fenna's eerste loopsheid dus het was voor mij afwachten hoe het zou gaan. Volgende loopsheid gaat meneer denk ik even uit logeren.
Uitgaande van de geilheid van mijn gecastreerde reu, zou ik een bench niet voldoende 'veilig' vinden.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

Nanna schreef:
EstherK schreef:
In welke periode van de loopsheid starten die en welke dagen zijn dat? :19:
Meestal rond de 12e dag maar het kan per teef giga verschillen.
Een beetje indicatie is er op letten dat ze haar staart opzij doet en haar bekken kantelt als een aantrekkelijke jongeling wil snuffelen ;-)
ik geloof ook, dat juist na de bloedgang, ( als de meeste bazen dan denken dat het over is) nog een paar zeer vruchtbare dagen komen. waarop de teef ook zeker gedekt wil worden.
correct me, if I` m wrong.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

EstherK schreef:
In welke periode van de loopsheid starten die en hoeveel dagen zijn dat? :19:

Ik ga maar eens googelen en mezelf inlezen op het onderwerp :oohja: :smile:
De eerste paar keer was dat bij Bente zo rond de 10e dag maar later was het weleens al op dag 3 of zo.
Het kan enorm verschillen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
EstherK
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Als ik hier Topsi nog loops zou hebben bij mijn twee Puliheren dan kon ik rekenen op de meest gemene en heftige gevechten.
Er wordt om niets zo geknokt als om een loopse dame. :N:

Als ik in jouw schoenen zou staan zou ik morgen nog met mijn teef onder mijn arm naar de DA tijgen om de binnenboel wat aan te passen.
Dan maar niet forumverantwoord bezig.
Maar goed, dat hele forum hier hoeft ook niet bij jou thuis met je honden samen te leven en jij wel. :engel:
Ik verwacht niet dat onze heren gaan vechten om een teef.

We willen Mukkie wel steriliseren maar we hebben geen idee wanneer ze voor het laatst loops is geweest. De DA adviseert daarom om een loopsheid af te wachten en daarna te steriliseren.
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Nou..als er hier weer eentje loops word gaat die wel uit logeren.. James werd gek :smile: En Jazz ging Jules verdedigen, was heel gezellig :F: :F:
Ach ja.. het is wel de bedoeling dat ze over een poosje niet meer loops worden, aangezien James niet geholpen mag worden...moeten de dames maar :pffff:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Waarschijnlijk zul je de loopsheid van haar wel gaan herkennen aan de heren.. en aan haarzelf als ze meer gaat plassen tijdens de wandelingen en de heren zeer geïnteresseerd zijn in haar plasje, althans daar merk ik het hier aan.
Ik heb maar 1 reu in huis, en op zich gaat het makkelijk als ik erbij ben, dan kan ik ze nog gewoon tot de orde roepen als ze iets te vriendelijk naar elkaar toe worden :wink:
Op hoogtij dagen is het wel wat moeilijker omdat de teef dan ook continue de reu uitdaagd en voor hem gaat staan.. als ik ga slapen zijn ze dan ook zeker gescheiden.. vertrouw die smiechten niet..
Als ik niet thuis ben dan heeft zij de logeerkamer tot de beschikking, daar zit hoog een haak op. Deur staat dan op een sumier kiertje.
Annemiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Annemiek »

De eerste keer dat mijn teefje loops werd dacht ik mijn honden wel gescheiden te kunnen houden.
Nou ik werd gek!!!! :ugh:
Taiko zat vanaf smorgens 04.00 uur te loeien. :eek:
En als we weg gingen zat Neela beneden in een bench en taiko boven op de hondenkamer.
We kwamen thuis van werk en heel de deurpost lag aan diggels :O:

Dus sindsdien gaat Neela uit logeren als ze loops is.
Afbeelding

Groetjes Annemieke
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Hier nooit knokken gehad met de reuen onderling als er loopse dames waren maar dan heb ik het ook over newfoundlqnderreuen en die zijn toch wel wat gemoedelijker naar elkaar. Daarentegen heb ik de teven altijd verder weg op gesloten en niet maar een deur van een gang er tussen of zo want dat wordt anders wel klussen vrees ik en ik zie dat ook als de kat op het spek binden. Wanneer onze dames loops waren gingen ze , als er meerdere loops waren richting garage waar dan een flinke ruimte was afgezet en waar manden en benches stonden en als het er maar eentje was dan kwam deze achter een puppyren in de verste hoek van de U-vormige woonkamer, buiten beeld van de reuen die dan ook niet verder mochten komen dan buitenspeelterrein, keuken en bijkeuken, dus daar zaten dan verschillende deuren tussen. Overigens waren de reuen het rustigst als de dames naar de schuur 'verbannen' waren en er dus niet te veel loopse luchten in huis ronddwaalden.
Maar rond de hoogtepunt dagen werden we wel verblijd met nachtelijke zangconcerten van de heren ;-)
Sandra
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Als je slim bent castreer je haar nu. Geen tekenen van loopsheid en dus is het prima. Je wil niet weten wat je je op de hals haalt met 2 reuen van dat kaliber. Dat wordt denk ik wel degelijk knokken. Net wat Nanna zegt.

Verder is het als je mazzel hebt niet zo'n probleem. Wij hadden Dapper. Die wilde best dekken maar alleen op de dekrijpe dagen en dan nog bleef hij best kalm. 2 dagen hebben wij apart gezeten in de avond omdat je je teefje niet de god ganse dag kan opsluiten in de bench. Verder, reu aan de riem, teef los. Reu los, teef in de bench en ga zo door. Dus alleen laten hebben wij nooit gedaan.

Ik zou haar lekker nu castreren want je weet niet half wat je gaat meemaken in jouw geval met de heren. Dat is niet meer zoals jij denkt dat ze zijn hoor. Dat worden totaal andere honden :engel:
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ik heb de 1ste loopsheid met Elektra het aangekeken hoe het zou gaan in huis en dat was echt ellende :N: die oude Tank was na 6 jaar wakker geworden en heeft de hele boel bij elkaar lopen gillen en hele nachten aan de slaapkamer gezeten piepend en hijgend. Heb toen om en om Elektra en Tank op mijn werk (pension) gedaan. Ook zal Tank in een onbewaakt ongenblik gekoppeld met haar (gelukkig was hij al 5 jaar gecastreerd :F: ) maar het was gewoon echt geen doen dus heb ik voor de makkelijk Elektra laten castreren en totaal geen spijt van gehad. Ze is in niets veranderd.
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Ik zou haar ook nu leten castreren, geen tekenen van loopsheid, dus waarom niet
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Nanna schreef:
EstherK schreef: Ik verwacht niet dat onze heren gaan vechten om een teef.
Ik wel ;-)
ik ook, maar dat schreef ik al eerder ;)
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

maart schreef:ik zou ze idd ook alle 3 scheiden, zeker als je hitsige reuen hebt, je weet nooit dat ze gaan vechten.
eens alle 3 scheiden :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Moniek B.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Moniek B. »

Als je uiteindelijk toch wilt castreren, zou ik het ook nu doen. Het scheelt een hoop gedoe..

Wil je toch afwachten; ik zou het niet riskeren met alleen een bench. Mijn uber-brave retrievers weten daar aardig raad mee :ugh: wij hebben een kennelpaneel gekocht voor in huis zodat ik ze kan scheiden op de dagen. Past precies tussen de scheiding van onze 'aanbouw". Op dekhoogte zitten er grote planken. Op de hoogtij dagen stuur ik het liefst Aisha uit logeren, goed voor ieders rust. Maar als dat dus niet kan, kan ik ze wel verantwoord uit elkaar houden als ik thuis ben.
Moet ik weg, dan gaat 1 van de twee mee (realiseer me nu dat ik nog moet gaan trainen met alleen zijn. Tot nu toe was Belle er altijd bij als gezelschap maar dat is nu natuurlijk niet meer zo). De hele loopsheid door slaapt Aisha bij ons boven.
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
amber81

Ongelezen bericht door amber81 »

De eerste loopsheid van tara wisten we niet wat te doen en vonden het redelijk gaan, tot de tiende dag. Sinds die tijd hebben we ze bij het minste vermoeden al uit elkaar gehouden en dan ging het eigenlijk altijd wel oké. Tara veel naar buiten en Kazan vooral uitlaten op routes waar ze niet kwam. Desalnieteplus is dit de laatste keer goed mis gegaan toen de bloeding al niet meer zichtbaar was. En het stel weer in elkaar vaststond. Aangezien de hormonale boel bij Tara maar niet op orde kwam heb ik haar een week of twee later laten castreren. Ik wil ook niet weten of ze vol zat of dat ze dat konden zien.

Er kan altijd iets mis gaan, zeker als je twee reuen hebt. Of kinderen :mrgreen:
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

ik zou gillend gek worden en dan is het maar uit gemakzucht; ik zou haar nu laten castereren. je wilt er niet aan denken wat er kan gebeuren als je 1 seconden niet goed oplet. en geloof me; zo'n loopsheid duurt langggg als je op je tenen loopt.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

amber81 schreef:
Er kan altijd iets mis gaan, zeker als je twee reuen hebt. Of kinderen :mrgreen:
Nee hoor, niet als je goed oplet... ik heb een tijdje 4 intacte reuen en 1 intacte teef thuis gehad... kwestie van heel goed opletten en nadenken bij alles wat je doet.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Kai
Actief
Mijn ras(sen): Kruising Husky x Mechelse Herder

Ongelezen bericht door Kai »

Onze vorige hond rook het als de hond van de buren loops was. We moesten hem dan echt binnen houden en hij kon alleen aangelijnd naar buiten. Als hij los buiten was zat hij in no-time bij de buren voor de deur.
amber81

Ongelezen bericht door amber81 »

malinois schreef:
amber81 schreef:
Nee hoor, niet als je goed oplet... ik heb een tijdje 4 intacte reuen en 1 intacte teef thuis gehad... kwestie van heel goed opletten en nadenken bij alles wat je doet.
toch, er kan altijd wel iets fout gaan, hoe goed je ook oplet en nadenkt. Die heb ik nou al zo vaak gehoord! alsof ik zo dom ben en laconiek ben :denken: nie ech hoor
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Ik dacht er met scheiden ook te zijn, maar ik werd stapeldol van dat gemiep en genuil de hele dag van Jip. Ik heb Sterre uit logeren gedaan. Met twee reuen zou ik inderdaad ook bang zijn dat ze om haar gaan knokken...

Succes, ik benijd je niet
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”