Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stoeien en spelen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Stoeien en spelen

Ongelezen bericht door Inge »

Dat doen mijn dames eigenlijk nooit meer met elkaar sinds ze in het verleden enkele malen gevochten hebben.
Behalve zo'n 2x per jaar......tijdens de loopsheid van Biène.

Ik lach me echt kapot hier.
Ze liggen naast elkaar en Biène begint uit te dagen door haar bek vlak langs Maroucks oor dicht te klappen....klak, klak, klak...
Marouck kijkt ernaar, kan dan niet meer niet reageren en met een speelse grom duikt ze in Biènes nek.
En dan begint het....er wordt ouwerwets gestoeid.
Op dit moment ligt Marouck op haar rug op de bank, Biène staat er naast en er wordt volop in elkaars bek en vacht gehapt.
Als het onverhoopt té hard gaat klinkt er een grom in combinatie met een blaf en daar wordt direct op gereageerd door weer wat zachter te doen.
Tussendoor worden er rondjes om de tafel gerend, worden er speelbuigingen gemaakt en wordt er gereden door Marouck, waarna het hele gebeuren weer van voor af aan begint.
Dit houden ze dan ongeveer een half uur vol en dan vallen ze beiden moe maar blijkbaar voldaan in slaap.

Eigenlijk is het jammer dat dit dus maar 2x per jaar zo gaat. Beiden houden van spelen, alleen er zijn weinig speelmaatjes voor Biène, ze wordt toch snel wat eng gevonden. Marouck doe ik een groot plezier door af en toe met andere honden te gaan wandelen zodat ze zich lekker uit kan leven, maar met Biène gaat dat niet zo ontspannen helaas.
Nou ja....hopelijk brengt de toekomstige mannelijke pup daar straks verandering in en kan ze met hem straks regelmatig stoeien buiten haar loopsheden (tijdens haar loopsheid doen we dat dan maar niet :mrgreen: ).
Was het maar alvast zo ver maar ja....we moeten toch nog een aantal maanden wachten. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Re: Stoeien en spelen

Ongelezen bericht door kiki78 »

ik kan er ook zo van genieten als Daan en Dieber samen bezig zijn, gebeurd ook niet vaak. Daan vind Dieber al snel te druk en te lomp. Als ik bij haar broer en neef op bezoek ben ligt Dieber ook de hele tijd te spelen met Teun en Biko, zo'n heerlijk gezicht.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Het lijkt erop dat we het ergste weer hebben gehad, vandaag alleen vanmorgen een korte stoeipartij gehad, daarna niets meer. Denk dat het hoogtepunt van Biène dus weer geweest is.
Gisteren leek het even fout te gaan tussen de dames, maar na even ingrijpen ontspanden ze weer gelukkig.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Lijkt me echt jammer als je honden zo weinig met elkaar spelen, het is zo'n leuk gezicht.
Hier spelen de honden dagelijks met elkaar en ze kunnen dan ook lekker wat energie kwijt want er wordt ook flink achter elkaar aangerend.
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ik kan ook erg genieten als ze met elkaar aan het spelen zijn. :cheer: , heerlijk vind ik dat.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Herma en Boris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Drentsche Patrijs (moeder)- Duitse Staande (vader)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Herma en Boris »

Inge schreef: Eigenlijk is het jammer dat dit dus maar 2x per jaar zo gaat. Beiden houden van spelen, alleen er zijn weinig speelmaatjes voor Biène, ze wordt toch snel wat eng gevonden.
waarom vinden ze Biène eng dan? uiterlijk? gedrag?
als het om uiterlijk gaat: heb ik wel een speelmaatje voor je! de hond van mijn ouders lijkt sprekend qua uiterlijk op jouw hond. het is alleen geen hollandse herder maar een kruising mechelse herder met een, tja, border collie. en ze zien eruit als een hollandse herder. er is niemand die de 2 oorspronkelijke rassen eruit haalt.

en nou denk je hoe komen ze erbij om die te kruisen!!!! tja dat had niemand bedacht. maar mama mechelaar dacht ik ben loops en ik wil wat. en ze was er tussenuit gepiept naar de buren. en dat werd de border collie van de buren!

boris is hier nog alleen maar die heeft dagelijks nog meermaals zo'n adhd speelbui. dan vliegen de kong, (groot) bot en alles door de kamer en wordt er rond geraasd. maar vaak ben ik dan de 'pineut' en wordt ik uitgedaagd. gelukkig hangen hier geen camera's in huis en kan heel nederland niet meekijken...!!! dan denken ze denk ik met regelmaat dat vrouwtje is net zo gek! rijp voor de psychiatrie!
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Inge O schreef:
Inge schreef: en kan ze met hem straks regelmatig stoeien buiten haar loopsheden (tijdens haar loopsheid doen we dat dan maar niet :mrgreen: ).
goh, wat flauw van je :F: .

ik herken het, maar dan in aangepaste versie : gespeeld wordt er hier nog steeds, maar dan wel steeds met de jongste spruit op dat moment - de oudere honden onder elkaar vinden het toch te gewaagd.

.
hier gaat het net zo.
Met een pup of een jonge hond als nieuwkomer wordt graag gespeeld. Maar zodra de pup ouder wordt gaan ze steeds minder spelen.

Woopy en Cash hebben veel gespeeld maar op een gegeven moment was dat helemaal klaar.
Soms doen ze weer eens een poging maar het ontaard altijd in een grommende en snauwende Woopy omdat het te wild en te hard naar zijn zin gaat.
Woopy en Bikkel speelden ook veel samen, dat werd op den duur ook minder. In het begin toen Bikkel hier net was vlogen ze door de kamer heen met zn tweetjes maar uiteindelijk werd er alleen nog maar buiten gespeeld als ik ze gek maakte daartoe.

Hera speelt alleen als ze loops is of moet worden. Daar snappen ze hier in huis totaal niks van en ze vinden het dus ook allemaal eng (Chello en Bikkel ook). Want normaal gesproken moeten ze haar geen strobreed in de weg liggen en als ze haar maar aanraken dan ontploft er bij Hera al zowat een bom en dan ineens daagt ze ze uit, mogen ze hun poten op dr slaan etc.
Het jammre is ook altijd dat ze na de loopsheid het dan weer proberen want hey, schijnbaar wil ze nu wel spelen, en dan worden ze weer even hardhandig op hun plaats gezet.
Ze hebben het maar zwaar die reuen. :lol1:
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Herma en Boris schreef:
Inge schreef: Eigenlijk is het jammer dat dit dus maar 2x per jaar zo gaat. Beiden houden van spelen, alleen er zijn weinig speelmaatjes voor Biène, ze wordt toch snel wat eng gevonden.
als het om uiterlijk gaat: heb ik wel een speelmaatje voor je! de hond van mijn ouders lijkt sprekend qua uiterlijk op jouw hond. het is alleen geen hollandse herder maar een kruising mechelse herder met een, tja, border collie. en ze zien eruit als een hollandse herder. er is niemand die de 2 oorspronkelijke rassen eruit haalt.
Biènes uiterlijk (ze is redelijk groot en heeft een dikke kop) en haar duidelijkheid (ze houdt niet van opdringerige honden, die krijgen een snauw)....ze is daaruit weg te roepen overigens. En ze is nogal lomp.
Biène is de mechelaar trouwens, Hollander Marouck is maar een klein opdondertje en die kan met vrijwel alle honden.
Biène mag nu af en toe los met de jonge reu van mijn clubgenoot maar die is ook niet echt onder de indruk van haar snauwen hoor. :mrgreen:
Marouck en Biène liggen vrij dicht bij elkaar qua rangorde (het is voor mij niet duidelijk wie nu écht de baas is) en dat wil dus nog weleens fout gaan onderling...aangezien het 2 teven zijn mogen ze wat dat betreft van mij niets zelf uitzoeken, aangezien het áls het mis gaat ook direct ernst is en Marouck meestal degene is met de verwondingen.
Groetjes Inge
Afbeelding

dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Inge schreef:
Herma en Boris schreef:
Biènes uiterlijk (ze is redelijk groot en heeft een dikke kop) en haar duidelijkheid (ze houdt niet van opdringerige honden, die krijgen een snauw)....ze is daaruit weg te roepen overigens. En ze is nogal lomp.
Biène is de mechelaar trouwens, Hollander Marouck is maar een klein opdondertje en die kan met vrijwel alle honden.
Biène mag nu af en toe los met de jonge reu van mijn clubgenoot maar die is ook niet echt onder de indruk van haar snauwen hoor. :mrgreen:
Marouck en Biène liggen vrij dicht bij elkaar qua rangorde (het is voor mij niet duidelijk wie nu écht de baas is) en dat wil dus nog weleens fout gaan onderling...aangezien het 2 teven zijn mogen ze wat dat betreft van mij niets zelf uitzoeken, aangezien het áls het mis gaat ook direct ernst is en Marouck meestal degene is met de verwondingen.
:wink: Hier zouden ze allebei wel voor Biène in zijn :D Herder, lomp en extreem duidelijk = geweldig haha
Kelev de oude
Actief
Mijn ras(sen): 1 Kruising whippet
2 Galgo's
en een onduidelijke kruising

Ongelezen bericht door Kelev de oude »

Herma en Boris schreef: gelukkig hangen hier geen camera's in huis en kan heel nederland niet meekijken...!!! dan denken ze denk ik met regelmaat dat vrouwtje is net zo gek! rijp voor de psychiatrie!
Heel goed dat je meespeelt met de honden. zij zullen je er om waarderen. Zelf heb ik altijd meegespeeld.
je kunt het spel dan sturen en al te groot enthousiasme een beetje remmen. Dus ik zit op mijn knieën met mijn voorpoten op de grond te patsen, en duik vervaarlijk grommend met mijn kop op de grond, terwijl er vier dwazen als dollen om mij heen rennen en uitvallen doen naar mijn nek en handen.
Do not try this at home?
Je moet alleen mentaal stevig in je schoenen staan om dit te kunnen doen. Dat wil zeggen dat je leiderschap boven iedere twijfel verheven moet zijn. Twijfel je zelf of ben je er niet voor honderd procent van overtuigd dat je het spel op ieder moment kunt beëindigen doe het dan maar niet. Het kan ontaarden in een krachtmeting, en dat ga je niet winnen. Je zet dan een hek open en dat krijg je niet zo snel weer dicht.
Ik heb dit geleerd van mijn Duitse dog Balou. Een leider die groot respect genoot, maar tevens zeer geliefd was.
Hij speelde volop met een hele roedel honden in het vrije veld. Daar deed hij alsof hij een hert was, terwijl de hele meute probeerde hem te pakken. Iedereen mocht meedoen, ook toevallige voorbijgangers! Hij was veel sneller dan de gemiddelde hond, dus ging die meute al snel samenwerken en de taken verdelen. Terwijl een aantal hem opjoegen stonden er een paar hun kans af te wachten om hem de pas af te snijden. Uiteindelijk kregen ze hem te pakken, en dan stortte hij zich ter aarde, en mocht iedereen even in zijn nek bijten. Daarna was het spel afgelopen. Balou stond op, schudde zich uit en vervolgde de wandeling. Niemand viel hem lastig, of verloor zijn respect. Hij hoefde nooit iemand te waarschuwen op te houden met klieren. Zijn gezag was zo vanzelfsprekend en boven iedere twijfel verheven, dat hij er zelf waarschijnlijk nooit bij stilstond.
Balou maakte mij door zijn voorbeeld dingen duidelijk, die ik in tal van boeken vergeefs heb gezocht.
Ik ben hem nog steeds veel dank verschuldigd.
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Gisteren kwam Yoeri (hond clubgenoot) aanrennen toen ik Biène aan het uitlaten was. Hij snuffelde even maar vond een stok toch interessanter. :mrgreen:
Of ze ruikt dus minder interessant nu of hij snapt nog niet waar Abraham de mosterd haalt :smile:
Groetjes Inge
Afbeelding

Herma en Boris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Drentsche Patrijs (moeder)- Duitse Staande (vader)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Herma en Boris »

boris heeft weinig last van de baas willen zijn. hij kan wel uitdagen en soms even met de regeltjes de loop nemen. maar dan gaat de rem erop en is het ook weer ok.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”