Behalve zo'n 2x per jaar......tijdens de loopsheid van Biène.
Ik lach me echt kapot hier.
Ze liggen naast elkaar en Biène begint uit te dagen door haar bek vlak langs Maroucks oor dicht te klappen....klak, klak, klak...
Marouck kijkt ernaar, kan dan niet meer niet reageren en met een speelse grom duikt ze in Biènes nek.
En dan begint het....er wordt ouwerwets gestoeid.
Op dit moment ligt Marouck op haar rug op de bank, Biène staat er naast en er wordt volop in elkaars bek en vacht gehapt.
Als het onverhoopt té hard gaat klinkt er een grom in combinatie met een blaf en daar wordt direct op gereageerd door weer wat zachter te doen.
Tussendoor worden er rondjes om de tafel gerend, worden er speelbuigingen gemaakt en wordt er gereden door Marouck, waarna het hele gebeuren weer van voor af aan begint.
Dit houden ze dan ongeveer een half uur vol en dan vallen ze beiden moe maar blijkbaar voldaan in slaap.
Eigenlijk is het jammer dat dit dus maar 2x per jaar zo gaat. Beiden houden van spelen, alleen er zijn weinig speelmaatjes voor Biène, ze wordt toch snel wat eng gevonden. Marouck doe ik een groot plezier door af en toe met andere honden te gaan wandelen zodat ze zich lekker uit kan leven, maar met Biène gaat dat niet zo ontspannen helaas.
Nou ja....hopelijk brengt de toekomstige mannelijke pup daar straks verandering in en kan ze met hem straks regelmatig stoeien buiten haar loopsheden (tijdens haar loopsheid doen we dat dan maar niet
Was het maar alvast zo ver maar ja....we moeten toch nog een aantal maanden wachten.