Ik denk dat jij onbewustNanna schreef:Ik heb 5 honden. Dat zal gerust geen roedel zijn maar die doen niet moeilijk naar andere honden hoor.Budkes schreef: als je zelf meerdere honden hebt dan neemt de behoefte kennis te maken met wildvreemde honden navenant af. Wat moeten ze in godsvredesnaam mat andere honden die niets met hun roedel te maken hebben.![]()
Ik denk ook dat het asociaal zijn van de hond 9 van de 10 keer met zijn baas te maken heeft.
Laatst was ik ergens met de honden en kwam erachter dat het aanlijngebied alleen bereikbaar was door vanaf de parkeerplaats zo een 200 meter door het losloopgebied te gaan. Geen kip te zien dus ik op pad naar het aanlijngebied en heb heerlijk gewandeld. De mensen die ik tegen kwam hadden ook keurig de honden aangelijnd en ontmoette een man met een teefje die aangelijnd liep vanwege een operatie. Samen gingen wij op weg naar de parkeerplaats en op de helft komt iemand ons tegen moet met 3 honden los die meteen op ons af kwamen stormen. Baasje riep de honden niet terug ondanks dat wij met aangelijnde honden aan kwamen. Na een paar pogingen de honden weg te houden bij ons riep ik van zou je je honden niet roepen. Krijg als antwoord, nee dit is losloopgebied.
Hier zakt mijn broek vanaf en zeg dus ohhhhhhhhhh dus ik mag mijn honden hier gewoon losgooien zonder rekening te houden dat er andere honden lopen? Nou okee, dan is het bij deze jouw verantwoording hoe dit af gaat lopen en doe net alsof ik mijn honden wil los knippen. Baasje was opeens heel snel met de honden roepen die ook gewoon naar het baasje toegingen zonder probleem en haar op de voet volgde onderwijl zwaar mopperen dat het belachelijk is enz enz. De man en ik keken elkaar aan zo van
Ik vind dat dus asociaal want het is een kleine moeite, helemaal als je ziet dat de honden na een roep gewoon keurig op de voet lopen.