Zij heeft sinds een jaar haar eigen hond. Het is een kruising waar veel jachtpassie in zit, maar dan alleen op geuren. De hond is een middelmaatje en inmiddels 8 jaar oud. Het is een volle reu en hij heet Enzo. Ze weet niks over het verleden van de hond, het asiel kon haar niks vertellen omdat de hond gevonden was en nooit meer is opgehaald, hij had daar bijna een jaar gezeten. Hij is niet heel lastig met andere honden, maar wel lastiger dan de gemiddelde hond. Hij borstelt veel bij andere honden en valt aan de lijn wel eens uit. Na een jaar heeft zij het gevoel dat ze wel vooruit is gekomen met de hond, maar dat hun band niet goed is. De hond gromt niet naar haar als hij een bot heeft oid, maar wel direct als ze hem iets hardhandiger aanpakt. Gisteren was haar hond weggelopen en hij luisterde niet meer, toen zij hem achterna ging heeft rende hij telkens voor haar weg en op het laatst heeft ze hem een klap met haar riem verkocht om hem stil te laten staan. Ze heeft toen inderdaad de hond te pakken gekregen maar hij gromde wel naar haar met het aanlijnen. Ze is er verdrietig over dat ze het zo heeft aangepakt en dat de hond haar blijkbaar nog niet vertrouwt
Hebben jullie tips voor haar? Vragen die van belang zijn mogen natuurlijk ook gesteld worden, ik weet bijna alles en als ik het niet weet kan ik het haar even vragen. Ik wil haar graag helpen maar ik weet het niet, vandaar dat ik het (met haar toestemming) hier even vraag.