Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Contacten met andere hondenbaasjes

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Contacten met andere hondenbaasjes

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Naar aanleiding van het topic waarom honden elkaar niet altijd leuk vinden:

Ik heb dat ook met andere hondenbaasjes die ik regelmatig tegenkom. Otto wil met elke andere hond wel spelen. Maar onderhand weet ik van een aantal honden die we regelmatig tegenkomen: die hond doet niet leuk. Dus loop ik een straatje om.

Met andere hondenbaasjes heb ik het ook. Zo ben ik tijdens een wandeling eens een half uur doorgezaagd over het maken van worst (er zit hier een worstfabriek in de stad en daar werkt deze man). Zijn honden zijn hartstikke leuk, twee oudere teefjes, moeten niet veel van Otto hebben, maar hij past zich aan en loopt lekker mee te snuffelen. Een andere vrouw die me de oren van mijn kop lulde over hoe ge-wél-dig haar westies wel niet waren en die me alle ins en outs over het ras gaf (ze zag Otto ook aan voor een westie-kruising). Leuke hondjes inderdaad, maar het ging niet leuk met Otto en ik zat op dat verhaal niet te wachten, dus ik dacht: laat me dan toch doorlopen! Maar na een paar keer 'Ik moet wel weer verder' bleef ze maar doorgaan over d'r westies. Twee mannen hier in de buurt die op een of andere manier persé contact met me moeten maken vanwege mijn schattige hondje. Een van de twee nodigde me uit om even gezellig op de koffie te komen bij hem thuis en gaf me zijn adres. Die brulde me later nog eens na omdat ik gewoon doorliep en niet groette. [Ik moet es een man inhuren om mijn schattige hondje even uit te laten :mrgreen: ] Een man met een - sorry, ik noem het een compensatiebouvier - klein van stuk, type Erik Engerd, laat de honden het maar zelf uitzoeken, terwijl het van meet af aan duidelijk is dat zijn bouvier gewoon de pik heeft op Otto. Maar met die man heb ik ook niks. Een vrouw die zelf haar tatra niet onder controle heeft en die mij ongevraagd een opvoedingscursus over Otto geeft (omdat ik hem aangelijnd laat in het losloopgebied). Een vrouw met een ongelofelijk sikkeneurige shih tzu en standaard een boterhamzakje om haar hand die elke keer een praatje wil maken - ook al niet mijn type.
En zo kan ik er nog legio noemen.

Bij een eerste kort gesprekje hoor ik het al en een volgende keer dat ik een van die mensen zie denk ik: doorlopen, de honden kunnen honderd keer leuk zijn samen, maar ik heb in het baasje dus gewoon geen zin. En als ik op andere plekken loop, dan kom ik ook mensen tegen die gewoon doorlopen met hun hond. Prima. Misschien schatten zij in dat hun hond niet leuk is met de mijne, misschien hebben ze geen zin in een ontmoeting, misschien zien ze mij en denken ze ohnee, asteblieft niet. Kan allemaal.

Ik ben er niet gefrustreerd over hoor, echt niet :engel: Maar met de een klikt het toch beter dan met de ander?
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Re: Contacten met andere hondenbaasjes

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Haha herkenbaar.
Heb hier ook wat baasjes die ik liever ontwijk.
1 man met een oude Golden Retriever die het altijd nodig vind om flauwe opmerkingen te maken. En elke keer als ik met 1 hond loop, vraagt hij of ik de rest heb weggedaan. Hij is ook snel op zn teentjes getrapt..ik liep een keer met James en hij liep achter mij. Fietsten er 2 jochies langs en 1 riep dat mijn hond die Golden wel kon verslaan tijdens een gevecht. Was hij erg beledigd en zei gelijk dat zijn hond sterker was :smile:

Ook een vrouw met een Stabij die altijd snel doorloopt en die hond om de 2 meter loopt te corrigeren, dat hij naast haar moet lopen. Beestje kijkt zo zielig. Tsja en nog wel meer aparte mensen.. ook veel die denken dat hun hond zo speciaal is en dat James daar heus wel mee kan. Hou die beesten bij je :boos:

Maar goed, ze ontwijken mij ook als ik alleen met James loop..omdat ze denken dat James hun honden gaat vermoorden :engel: Terwijl ik toch
echt degene ben die mijn hond kort hou als ik langs andere mensen loop..en hun juist de hond op mij af laten gaan.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Nee, hier wordt er altijd even gezellig gekletst, maar misschien dat dat komt omdat we allemaal een beetje van dezelfde generatie zijn.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik vermijd losloop gebied, dus heel veel kom ik er niet tegen.
wat ik wel tegen kom zijn mensen die heel gemoedelijk zijn en waar je goed een babbel mee kunt maken.
ik heb meer tegen zin bij mensen zonder hond die even op moeten merken dat hij wel heul groot is, en of hij niet de oren van mijn kop af vreet :piew:
madred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en RSH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door madred »

Ik herken het wel, tot op zeker hoogte....
Hier een man die me al tot 3 x toe heeft gevraagd of m'n hond nog steeds niet los kan.... dit is dan midden in een woonwijk, waar ik haar sowieso helemaal niet zou los laten...
Bovendien heeft mijn hond een gruwelijke hekel aan mannen, dus ik denk ook niet dat hij blij zou zijn met een loslopende Akira :lol1:
Voor de rest wonnen er niet veel honden in de buurt en de meeste die er wel één hebben, daar kan ik wel een (kort) praatje mee maken, gelukkig.....
Afbeelding

Happy en Lemmi
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Ik herken het gelukkig helemaal niet. Ik hoef echt geen theekransjes onderweg maar een gezellig praatje af en toe vind ik wel leuk. Verschillende leeftijden hier in de wijk, verschillende honden dus daar kan het hier ook niet aan liggen.

Moet eerlijk zeggen dat jíj me niet heel gezellig lijkt, beetje "er is met iedereen iets mis, behalve met mij" :roos:
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik vind het helemaal niet erg om eens een praatje temaken, soms vind ik dat ook wel gezellig.. er loopt hier een vrouw met 2 hele leuke herders en als ik die tegen kom aan her begin van de dijk lopen we gezellig samen op, maar dat gebeurt maar 1x per maand ofzo en dat is genoeg.
Aan de overkant woont een man die echt een hond heeft genomen voor de gezelligheid van de hond maar ook zeker voor de sociale contacten, als ik s'morgens om va 7.oo uur de duer uitloopt komt hij plots ook de flat uit.. hij wacht echt tot bij mij het licht in de hal aangaat en dan gaat hij ook zodat hij met mij kan opwandelen .. daar heb ik dus echt geen zin in dus ik ga tegenwoordig vaak net wat eerder of via de achterkant het huis uit...
Ik vind het heerlijk wakker worden lopend met de honden en ik heb geen zin in gekletspraat elke keer....
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Ah, ik heb gelukkig heel veel leuke contacten in de parken waar ik loop. Een trimster met een pincher en een terriërkruising die altijd heel gezellig is en we kletsen vooral over de honden natuurlijk. Zij is voorstander van castratie bij moeilijke honden en ik vind dat je in een gezonde hond niet moet snijden, dus daar gaat het ook vaak over :F: Verder lopen in de parken hier ook een paar forumleden die ik ook wel eens tegenkom en dat is dan ook wel leuk. Een man met een teckel, de honden kunnen het onderling niet zo goed vinden, maar die man is wel heel leuk, hij vertelt echt heel lang over zijn flyballtrainingen en de club waar hij traint. Een vrouw met twee hondjes van Strays wat ook wel leuk gaat en een vrouw met twee kruisingen die heel erg leuk zijn, zij heeft Elfi ook een tijdje verzorgt dus dat is altijd gespreksonderwerp één. Nouja, en zo nog een paar mensen (een stuk of drie waarmee ik in contact ben gekomen omdat hun hond ook Beau heet :F: ), kan me eigenlijk weinig mensen herinneren in de parken die ik niet zo leuk vind.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Er zijn niet veel mensen die ik ontwijk.

Het valt mij trouwens vaak op dat, als ik de mensen wel leuk vind, de honden het ook vaak goed met elkaar kunnen vinden.
Ik denk wel eens dat dat met elkaar te maken heeft.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Als ik met Hera loop vermijd ik iedereen als de pest maar men kent Hera ook dus een vriendelijk gedag zeggen daar blijft het dan bij.

Loop ik met Cash (of voorheen kimba, bikkel) of Woopy, ja dan klets je met de een liever als met de andere.
Sommige baasjes kunnen alleen maar over zichzelf en hun hond praten en zijn totaal niet geinteresseerd in jouw honden, daar ben ik altijd wel snel klaar mee. Of mensen die bij je komen met een probleem, dan geef je advies en dan laten ze eigenlijk gelijk al blijken dat dat vast niet zal helpen o.i.d.

Cash heeft nu een vriendinnetje waar hij vreselijk leuk mee kan spelen maar de eigenaresse vind ik niks. praat slecht nederlands en dus snap ik de merendeel van de tijd niet waar ze het in godsnaam over heeft en sta ik maar vriendelijk ja en amen te knikken. Zo vermoeiend vind ik dat dan. Maar ja, die honden zijn zo leuk dat ik dat dan maar voor lief neem.

Ik heb trouwens ook nooit zin om ik weet niet hoelang op 1 en dezelfde plek te staan om met iemand te kunnen lullen. Ik wil altijd wel lopen zeg maar. Dus de gesprekjes die ik voer met mensen zijn vaak even kort en krachtig en dan de groetne maar weer.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Jaap* schreef:Er zijn niet veel mensen die ik ontwijk.

Het valt mij trouwens vaak op dat, als ik de mensen wel leuk vind, de honden het ook vaak goed met elkaar kunnen vinden.
Ik denk wel eens dat dat met elkaar te maken heeft.
Hier hetzelfde inderdaad. Eigenlijk de meeste mensen waarmee het echt tot een gesprek komt vind ik het ook gewoon gezellig mee. Anders lukt het me schijnbaar meestal wel om dat gesprek niet te laten ontstaan ofzo :mrgreen:
Ik heb maar 1 keer meegemaakt dat de honden wel ontzettend leuk klikten (echt uitzonderlijk leuk haast), en ik de baas niet zo'n gezellig gezelschap vond. Dat is wel erg jammer hoor :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Nanna schreef:
Moos schreef:Ik heb maar 1 keer meegemaakt dat de honden wel ontzettend leuk klikten (echt uitzonderlijk leuk haast), en ik de baas niet zo'n gezellig gezelschap vond. Dat is wel erg jammer hoor :mrgreen:
Dat is voor mij ook een dikke reden om acuut door te lopen. Van die vieze kerels die je van top tot teen op staan te nemen en willen weten of je getrouwd bent.
Ga maar naar de hoeren, smeerpijp. IK hoef je alvast niet, met je smegmalul ;-)
De persoon uit mijn voorbeeld was ietsssjes anders hoor :smile:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Nanna schreef:Die had zich gewassen? :mrgreen: :smile:
:roll: :smile: :smile:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Nanna schreef:
Moos schreef:Ik heb maar 1 keer meegemaakt dat de honden wel ontzettend leuk klikten (echt uitzonderlijk leuk haast), en ik de baas niet zo'n gezellig gezelschap vond. Dat is wel erg jammer hoor :mrgreen:
Dat is voor mij ook een dikke reden om acuut door te lopen. Van die vieze kerels die je van top tot teen op staan te nemen en willen weten of je getrouwd bent.
Als ze nog vragen of je getrouwd bent zijn zit er nog een beetje fatsoen in tenminste.
Als ze je meteen die smegmarand laten zien en vragen of je dat er even vanaf wilt beitelen moet je uitkijken :mrgreen:
Ik zou ook eerst die maat 43 ecco's en dubbel D gaan bekijken als ik je tegen zou komen. Want je maakt mensen er nieuwsgierig naar :F: :wink:
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Rebble schreef:Ik herken het gelukkig helemaal niet. Ik hoef echt geen theekransjes onderweg maar een gezellig praatje af en toe vind ik wel leuk. Verschillende leeftijden hier in de wijk, verschillende honden dus daar kan het hier ook niet aan liggen.

Moet eerlijk zeggen dat jíj me niet heel gezellig lijkt, beetje "er is met iedereen iets mis, behalve met mij" :roos:
ja, hi,hi.
zo kwam het ook een beetje bij mij over :(
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Nanna schreef:Dat is voor mij ook een dikke reden om acuut door te lopen. Van die vieze kerels die je van top tot teen op staan te nemen en willen weten of je getrouwd bent.
Hahaha! Ja, die ken ik ook. De meesten beginnen dan al tegen mij 'Wat een lief hondje heb je daar' :ugh:
Afbeelding
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

Ik kom niet zo vaak mensen tegen, ook niet in het losloopgebied :mrgreen:
Meestal ben ik ook zo erg in gedachten verzonken, dat ik ze niet zie of gewoon geen zin heb om te praten.
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Emma schreef:
Rebble schreef:Ik herken het gelukkig helemaal niet. Ik hoef echt geen theekransjes onderweg maar een gezellig praatje af en toe vind ik wel leuk. Verschillende leeftijden hier in de wijk, verschillende honden dus daar kan het hier ook niet aan liggen.

ja, hi,hi.
zo kwam het ook een beetje bij mij over :(
Verder ben ik best gezellig hoor :wink: Ik ben echt niet te beroerd om even een praatje te maken, maar bij sommige figuren loop ik liever door.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

[quote="[Sandra]
Verder ben ik best gezellig hoor :wink: Ik ben echt niet te beroerd om even een praatje te maken, maar bij sommige figuren loop ik liever door.[/quote]

gelukkig :mrgreen:
ach toen Buster pup was, toen ergerde ik me ook veel aan mensen. maar dan vooral niet-hondenmensen. die hem vanaf een andere kant van de weg ``lokte``of hem onwijs liepen aan te staren vanwege de blauwe ogen en lichte vacht. lang aankijken vinden veel honden niet leuk. goddank kon buster dat hebben.

en ach, soms kom ik ook wel wat minder leuke mensen tegen, of ontloop ik ook wel wat. maar vaak ook vind ik het wel leuk, samen kijken naar de spelende honden, en even een praatje. vind het dan vooras leuk voor buster.
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Ah sommige baasjes kan ik mee praten en de meeste niet. Mij interesseren ze meestal bar weinig en bovendien hebben de meeste altijd wel wat te klagen, dan hoor je mij niet meer hoor.
Afbeelding
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Jaap* schreef:
Nanna schreef:
Als ze nog vragen of je getrouwd bent zijn zit er nog een beetje fatsoen in tenminste.
Als ze je meteen die smegmarand laten zien en vragen of je dat er even vanaf wilt beitelen moet je uitkijken :mrgreen:
Ik zou ook eerst die maat 43 ecco's en dubbel D gaan bekijken als ik je tegen zou komen. Want je maakt mensen er nieuwsgierig naar :F: :wink:
Jongens!
:smile:
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

:mrgreen: ja soms is het even doorbijten haha...ik loop geregeld met een vrouw die ook een mechel kruising heeft..die hond en Nina gaan echt heel goed samen..spelen leuk zijn beide lekker snel..en ook met de balletjes spelen ze fijn samen..alleen dat vrouwtje :N: ...die is zo negatief over alles..ik word gewoon depressief als ik met die wandel haha..ik ben echt een positief ingesteld persoon...maar zij heeft op alles iets negatiefs haha...dus even doorbijten zodat Nina lekker kan dollen ahha
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
Jaap*
Zeer actief

Nanna schreef:Ja, ze heeft haar capuchon op omdat ze anders meteen een oorontsteking heeft
Het tocht door blijkbaar :mrgreen:
Jaap*
Zeer actief

Zou ze dát bedoelen? :smile:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Ik maak ook wel praatjes tijdens het wandelen. Meestal weet ik binnen vijf minuten alles van iedereen :mrgreen:
Ik vind het wel gezellig, en als ik er geen zin in heb groet ik vrolijk en loop ik gewoon door, nix a/d hand.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

:engel: wat wij niet allemaal over hebben voor onze honden he :engel: :F:
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

Ik had contact met een alleraardigste man met Golden, iedere ochtend kwamen we elkaar tegen en het was best gezellig. Maar toen kwamen de complimentjes :ugh: en toen ik er keer niet was vroeg hij de volgende dag waarom want hij had vanaf kwart voor zeven tot kwart over op mij gewacht :80: Vanaf die tijd laat Hans 's ochtends de honden uit :mrgreen: Verder ben ik een eenling, komt vooral door Beau, hier in de buurt en ben ook vaak een van de weinige die de hele buurt afstruint met een wandeling.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Qal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo & Welsh

Ongelezen bericht door Qal »

Mjah ik ga in eerste instantie lopen voor de hond(en) en pas in tweede instantie voor mijn eigen ontspanning. Kom ik iemand tegen die ik echt verschrikkelijk vind (en dan bedoel ik meer de omgang met de eigen hond en visie daarop) zal ik niet snel met iemand oplopen. Soms kunnen de honden het fantastisch vinden en dan is het wel leuk voor een keertje maar vaak zijn het dan ook mensen met eenzelfde gedachtengang.
Wat ik wel heel vervelend vind is als iemand zich met mijn hond gaat bemoeien en dan met name het opvoedkundige aspect. :devil:

Het ligt er ook wel aan welke hond mee is wat voor volk je aanspreekt. Wat dat betreft ga ik het liefst met die dikke weg, lekker rustig. :smile:
'Oooow Lars ik hou van je' :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :lief:
'hahaha jij bent geweldig' :mrgreen:

bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

De meeste mensen die ik tegenkom ken ik wel en daar praat ik dan vaak ook wel even mee maar ik heb ook zat mensen waar ik echt geen zin in heb en liever niet tegen kom hoor :mrgreen:
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Hier valt het eigenlijk wel mee. De mensen met vervelende honden weten het wel van elkaar en ontwijken elkaar ook. De vervelende mensen met vervelende honden daar klets ik niet mee. En verder hangt het van mijn bui af.

Oja, er is een vieze man hier. Die laat de hond van zijn dochter (die getrouwd is en werkt) uit. Die staat altijd zo dicht tegen je aan dat je al zijn neuspulken kan zien. En dat hoef ik niet, dus die ontwijk ik wel.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”