Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Chipnummer klopt niet...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ilse1979
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Chihuahua

Chipnummer klopt niet...

Ongelezen bericht door Ilse1979 »

Echt, ik kan wel janken... :ugh: Kom net bij de dierenarts vandaag voor Fons zijn derde enting. Hij heeft hem helemaal nagekeken en is (wederom) compleet gezond verklaard. Erg fijn! :ok: Dierenarts vroeg ook of hij zijn chipnummer even zou checken. Och ja, waarom niet, was mijn respons. Hebben we gelijk álles gecheckt ja!

Ja nou... blijkt dus heel dat nummer niet te kloppen. Eerst was mijn reactie wat laconiek "o, dan weet ik al waar de hond zit met het andere nummer, want dat zal zijn broertje zijn! :lol1: " Maar ja... nu ga ik me toch zorgen maken. Ik heb immers alles al geregistreerd (Raad van Beheer, NDG) en alles is al rond... Wat nu te doen? Ik heb de fokker al gebeld, maar die krijg ik niet te pakken dus voicemail ingesproken. Maar ik blijf maar malen. Wat als er nou wat gebeurd was? Had ik dierenbescherming gebeld "ja we hebben hier wel een wit hondje, maar met een ander chipnummer dus die is niet van u" .... :jank: Mijn brein draait overuren nu!

Ik weet haast wel zeker dat de chipnummerstickers van zijn broer en hij verwisseld zijn, maar ja... die is net ook verhuisd naar zijn nieuwe baas... en hoe krijg je dat in vredesnaam weer rechtgebreid?

Getverdegetver en ik zit al zo slecht in mijn vel en dan kan dit er nog wel bij. Ik baal hier zo van!!

Wat kan ik nu doen??? Iemand dit ooit meegemaakt??
miekmiek

Re: Chipnummer klopt niet...

Ongelezen bericht door miekmiek »

ik zou niet teveel stressen over het 'wat als'. Wees blij dat je er nu achterkomt. Eerst maar even de fokker en die andere eigenaar te pakken krijgen en kijken waar zij mee komen. Dan kan je weer verder. Echt, goed dat je er nu achtergekomen bent toch? :ok: Ik snap wel dat je ervan schrikt hoor, daar niet van.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Heb je wel de goede hond mee gekregen?

Het vervelende is dat als 1 van jullie wil gaan showen dat de stamboomnamen enz enz allemaal geregistreerd zijn op het chipnummer dus in dit geval zou zijn broer fons heten (of het moet zijn roepnaam zijn) op papier
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Zijn alleen de stickers omgewisseld en staat het wel goed op zijn stamboom?
Afbeelding
Ilse1979
Vaste gebruiker

Normaal ben ik ook niet zo stressig, maar ik ben wat ziekig en zit mentaal absoluut niet lekker op het moment, dus dit was genoeg om me tot huilen te brengen vandaag...

Chrico, ja we hebben wel de goede hond (daar begin je dan inderdaad ook nog over te twijfelen...)

Sjaak, ja stamboom. Ook zoiets, moet altijd nog bij ons in de bus vallen :boos: Denk dat ik hem dit weekend persoonlijk ga halen, als ie morgen nog niet in de bus ligt! Dan kunnen we direct het chipgeval even goed bespreken... :S:
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Maar goed dat je het nu ontdekt hebt. Is vast nog wel terug te draaien maar het is wel een les, ik ga voor de zekerheid ook vragen om te checken als we toch naar de da moeten.
irish26
Actief
Mijn ras(sen): dwergpoedel
chinese naakthond

Ongelezen bericht door irish26 »

ik zou me niet teveel zorgen maken, wij hebben ook ooit meegemaakt dat het chipnummer verkeerd was en het broertje en zusje hadden het omgewisseld...

wij kwamen er wel achter met de 1ste enting. is wel laat dat jullie (en vooral fokker!) er achter komen.
gewoon contact opnemen met fokker, en die neemt contact op met rvbh en dan moeten ze gewoon de namen of de chipnummers even omzetten..
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Les 1: check de chip bij de eerste enting
Is ook wat ik altijd zeg tegen de kopers: checken dat ding!

En verder moet je je niet zo druk maken.
Die stambomen zijn er misschien nog niet, dat kan best. Ik krijg ze soms ook heel laat.
Hoe lang heb je die hond helemaal, 3 weken?
Dat is best nog recht te breien.
En het is waarschijnlijk een vergissing. Kan ook de chipper zijn, hoor.

En buiten dat, heb je hem bij het NDG geregistreerd? Dat is dus wél belangrijk. Die zijn 24/7 bereikbaar namelijk.
Die moeten de goede gegevens hebben.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
irish26
Actief
chinese naakthond

ja het is i.i.g fout van chipper en de fokker... want de namen zijn al opgegeven, en dan hebben de chippers een lijst van de nest beginnende bij de 1ste naam in het rijtje..

maar maak je nie druk, dat zal de fokker wel doen :D stambomen worden gewoon veranderd. en dan is er niks aan de hand... hooguit administratiekosten voor de fokker.
Joenino
Actief
Mijn ras(sen): Chow Chow x Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Joenino »

Blij dat ik Rex zelf heb laten chippen en niet door de fokker :P Koste me namelijk minder bij me eigen dierenarts :D
Proud owner of Chow Chow Herder Rex
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Joenino schreef:Blij dat ik Rex zelf heb laten chippen en niet door de fokker :P Koste me namelijk minder bij me eigen dierenarts :D
Honden met een stamboom moeten verplicht worden gechipt door een medewerker van de Raad van Beheer, en dat gebeurt altijd als de pups nog bij hun moeder in het nest zijn. Bij een rashond met stamboom heb je dus weinig te kiezen hierin. :wink:

Foutjes kunnen altijd gemaakt worden natuurlijk, ik heb het ook gehad bij het nest van 2007, toen was het net veranderd dat je de namen al moest koppelen aan de individuele pups bij het chippen, en niet later als de pups met hun nieuwe eigenaren mee waren gegaan pas. Ik ging er vanuit dat de pups in de geboortevolgorde moesten worden gechipt en de chipper ging van het lijstje namen uit van boven naar beneden. En daar zat dus verschil in.
Ik heb dat zelf direct toen ik erachter kwam aangekaart bij de Raad van Beheer, en zij hebben het gecorrigeerd zonder dat daar extra kosten aan verbonden waren.
Ilse1979
Vaste gebruiker

Gisteravond laat belde de fokker terug. Ze heeft dus echt de pups verwisseld bij het chippen. Zijn broer en hij hebben van nummer/naam gewissels. Ze wil de stickers omwisselen en de stambomen. Dus ik heb dan "officieel" geen Alfons in zijn stamboom staan, maar de naam van zijn broer. Voelt niet goed... Ik weet wel, tis maar een stamboomnaam, maar toch... Als ik jullie zo lees, lijkt het me "makkelijk" nog om te wisselen (dus dat ik wél de goede stamboomnaam hou)... pffffff..... :ugh:
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ilse1979 schreef:Gisteravond laat belde de fokker terug. Ze heeft dus echt de pups verwisseld bij het chippen. Zijn broer en hij hebben van nummer/naam gewissels. Ze wil de stickers omwisselen en de stambomen. Dus ik heb dan "officieel" geen Alfons in zijn stamboom staan, maar de naam van zijn broer. Voelt niet goed... Ik weet wel, tis maar een stamboomnaam, maar toch... Als ik jullie zo lees, lijkt het me "makkelijk" nog om te wisselen (dus dat ik wél de goede stamboomnaam hou)... pffffff..... :ugh:
Dat kun je toch gewoon aan de fokker vragen dan of die dat wil regelen ?
Ik weet niet of dat nog kan, maar vragen kan altijd. Misschien vindt degene van het broertje het net zo erg als jij ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
irish26
Actief
chinese naakthond

tja, is toch niet zon ramp dat hij anders heet op de stamboom?.. het is veel moeilijker om de namen te veranderen. dan moet er nml speciaal een chipper naar de fokker komen, en jij en de eigenaren van het broertje van jou hond, en moeten ze opnieuw geindentificeerd worden... stamboom opsturen, en dan wachten tot ze een nieuwe opsturen..

kan eventueel wel, maar snap de fokker wel dat ze het op deze manier wil oplossen.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Dat maakt toch niks uit dat er een andere naam op de stamboom staat.

Nikkie heet Brussel op haar stamboom, maar toen ik haar terug kreeg vond ik dat geen leuke naam.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Nolan heet Bobby op z'n stamboom :U:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Op zich maakt de naam op het stamboom toch weinig uit. Het gros heeft een totaal andere roepnaam dan op papier staat :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”