Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
doodmoe wordt ik van sommige mensen
Moderator: moderatorteam
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Re: doodmoe wordt ik van sommige mensen
Gr. Aniek

-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Duin is momenteel losloopgebied hier tot april, strand de gehele dag is ook losloopgebied hier. En nog wat plekken.ute schreef:Wat is nu precies een losloopgebied? Want ik weet het niet zeker. Is het een gebied waar een bord staat met 'losloopgebied' of een bos waar niets van staat van honden aan de lijn ?
Stukje parkpad hier beneden is losloopstuk voor honden aan een kant, maar normaal passeren kun je niet zo smal is het, ook dat is loslooppad, en tsja, ik heb het recht om daar mijn honden los te gooien, en een ander ook en met honden die leuk samengaan ook geen probleem dan wandelde ik er ook lekker, maar tegenwoordig ietwat teveel hondjes die toch wel provoceren en de combi smal pad vind ik niet zo goed, als ik vrij zicht heb en er loopt niemand dan gaan ze lekker los en lopen we naar het veld. lopen er wel honden dan houd ik ze even aangelijnd of steek over of wacht tot ze gepasseerd zijn en klik dan de lijn los.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Ja maar connie, strand is toch gewoon strand en duin is toch gewoon duin, ik zie dat dus niet als losloopgebied, ik zie dat als een stuk natuur van iedereen waar de hond toevallig los mag lopen.blondie schreef:Duin is momenteel losloopgebied hier tot april, strand de gehele dag is ook losloopgebied hier. En nog wat plekken.ute schreef:Wat is nu precies een losloopgebied? Want ik weet het niet zeker. Is het een gebied waar een bord staat met 'losloopgebied' of een bos waar niets van staat van honden aan de lijn ?
Stukje parkpad hier beneden is losloopstuk voor honden aan een kant, maar normaal passeren kun je niet zo smal is het, ook dat is loslooppad, en tsja, ik heb het recht om daar mijn honden los te gooien, en een ander ook en met honden die leuk samengaan ook geen probleem dan wandelde ik er ook lekker, maar tegenwoordig ietwat teveel hondjes die toch wel provoceren en de combi smal pad vind ik niet zo goed, als ik vrij zicht heb en er loopt niemand dan gaan ze lekker los en lopen we naar het veld. lopen er wel honden dan houd ik ze even aangelijnd of steek over of wacht tot ze gepasseerd zijn en klik dan de lijn los.
Gr. Aniek

- Hanneke2
- Zeer actief
Hier is dat wel heel duidelijk geregeld met drie soorten paaltjes: aangelijnd uitlaten (poep wordt opgeruimd door de gemeente), losloopgebied en tenslotte verboden voor honden. Overal waar geen paaltje staat mag je lopen met je (aangelijnde) hond, maar mag er niet gepoept.ute schreef:Wat is nu precies een losloopgebied? Want ik weet het niet zeker. Is het een gebied waar een bord staat met 'losloopgebied' of een bos waar niets van staat van honden aan de lijn ?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- nana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
- Aantal honden: 3
Er lijkt wel een nieuwe "etiquette" te ontstaan...zo lang je hond maar niet bijt, gromt of ander honds gedrag vertoont mag hij doen wat hij wil en leg je alle verantwoordelijkheid bij de andere hondeneigenaar en hond
De meeste honden die corrigeren (want dat zijn gaatjes correctie's en niets meer) hebben een reden voor deze correctie
of hebben inmiddels geleerd dat gematigde signalen niet meer helpen en gaatjes nog wel.
Een sociale hond is een hond die het niet gelijk nodig vind om over te gaan tot gaatjes maar nog meer communicatieve vaardigheden gebruikt om de andere hond wat duidelijk te maken. De andere sociale hond heeft als het goed is geen gaatjes nodig om te begrijpen dat het contact niet gewenst is. Begrijpen deze SOCIALE honden elkaar dan is er niets aan de hand.
Sociaal is niet alleen geen agressie vertonen het is ook communicatief vaardig zijn.
Maar helaas gaat er vaak wat mis in deze communicatie en dat kan van beide honden uitkomen. Het is te gemakkelijk om de verantwoordelijkheid bij alleen 1 partij te leggen.
Jou hond kan door de communicatie van de andere hond te negeren de reden zijn dat deze hond de volgende keer wel direkt gaatjes bijt.
De meeste honden die corrigeren (want dat zijn gaatjes correctie's en niets meer) hebben een reden voor deze correctie
of hebben inmiddels geleerd dat gematigde signalen niet meer helpen en gaatjes nog wel.
Een sociale hond is een hond die het niet gelijk nodig vind om over te gaan tot gaatjes maar nog meer communicatieve vaardigheden gebruikt om de andere hond wat duidelijk te maken. De andere sociale hond heeft als het goed is geen gaatjes nodig om te begrijpen dat het contact niet gewenst is. Begrijpen deze SOCIALE honden elkaar dan is er niets aan de hand.
Sociaal is niet alleen geen agressie vertonen het is ook communicatief vaardig zijn.
Maar helaas gaat er vaak wat mis in deze communicatie en dat kan van beide honden uitkomen. Het is te gemakkelijk om de verantwoordelijkheid bij alleen 1 partij te leggen.
Jou hond kan door de communicatie van de andere hond te negeren de reden zijn dat deze hond de volgende keer wel direkt gaatjes bijt.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.
lydia
lydia
-
blondie
- Zeer actief
Wat is het verschil dan? Het is een plek waar honden los mogen lopen en ook daar geld de apv. volgens mij.Budkes schreef:Ja maar connie, strand is toch gewoon strand en duin is toch gewoon duin, ik zie dat dus niet als losloopgebied, ik zie dat als een stuk natuur van iedereen waar de hond toevallig los mag lopen.blondie schreef:Duin is momenteel losloopgebied hier tot april, strand de gehele dag is ook losloopgebied hier. En nog wat plekken.ute schreef:Wat is nu precies een losloopgebied? Want ik weet het niet zeker. Is het een gebied waar een bord staat met 'losloopgebied' of een bos waar niets van staat van honden aan de lijn ?
Op mooie dagen meid ik die plekken ook omdat ook daar alles maar op je af komt rennen, want het mag los en het moet maar met elkaar overweg kunnen.
Ben zo vaak heerlijk over strand naar noordwijk gegaan, bij die strandtent lekker wat gedronken met Finn en dan via duin of weer over strand met hem terug, maar ik ga niet meer omdat ja waarom eigenlijk niet vraag ik me dan af.
Omdat ik lekker met mijn hond en nu honden balletje gooi, ze vallen anderen niet lastig en zijn gewoon met mij en met elkaar bezig.
Maar ik loop tegen mensen aan die het strand als vrijbrief zien om alles vrij te geven, zelf lekker keuvelen en de honden gaan de goddelijke gang maar.
Laatst gewijzigd door blondie op 25 jan 2011 23:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- yuki
- Zeer actief
Mijn eigen hondje(s) heb ik altijd los laten lopen, eigenlijk bijna overal. Yuki deed altijd zijn eigen ding en ging niet socializen met andere honden, maar was veeeel te druk met snuffelen aan vanalles en nog wat en nagenoeg geen interesse in soortgenoten. Maar als iemand het vroeg altijd ff aangelijnd. Wat heb ik er aan als mijn hond gaatjes oploopt? Toch ken ik heel wat mensen met hondjes die lelijk uit de hoek kunnen komen en daarom aangelijnd lopen, sommigen hebben een onbekend verleden en herplaatsers, dus geen kwestie van niet opgevoed door de eigenaars. Door te vinden dat zij dan maar uit een losloopgebied moeten weggblijven, beperk je de uitlaatgelegenheden van deze honden en baasjes enorm, zeker waar ik woon in de Randstad, waar al niet zo veel mooie plekken zijn.
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
-
pepim
- Zeer actief
overigens alsof elke hond in de wijk altijd aangelijnd is, niet dus 
- Budkes
- Zeer actief
Dat vroeg ik mij dus ook steeds af, ik zag zo'n losloopgebied als een afgebakend gebied dat specifiek is ingericht en/of afgebakend voor loslopende honden. Want daar hoor ik mensen nl ook wel eens over; klagen over joggers, of fietsers, of ruiters die zonodig door een "losloopgebied" moet rennen/fietsen/rijden. Dat je daar dus niet loopt met je hondonvriendlijke hond lijkt me vrij logisch.blondie schreef:Wat is het verschil dan? Het is een plek waar honden los mogen lopen en ook daar geld de apv. volgens mij.Budkes schreef:Ja maar connie, strand is toch gewoon strand en duin is toch gewoon duin, ik zie dat dus niet als losloopgebied, ik zie dat als een stuk natuur van iedereen waar de hond toevallig los mag lopen.blondie schreef: Duin is momenteel losloopgebied hier tot april, strand de gehele dag is ook losloopgebied hier. En nog wat plekken.
Op mooie dagen meid ik die plekken ook omdat ook daar alles maar op je af komt rennen, want het mag los en het moet maar met elkaar overweg kunnen.
Ben zo vaak heerlijk over strand naar noordwijk gegaan, bij die strandtent lekker wat gedronken met Finn en dan via duin of weer over strand met hem terug, maar ik ga niet meer omdat ja waarom eigenlijk niet vraag ik me dan af.
Omdat ik lekker met mijn hond en nu honden balletje gooi, ze vallen anderen niet lastig en zijn gewoon met mij en met elkaar bezig.
Maar ik loop tegen mensen aan die het strand als vrijbrief zien om alles vrij te geven, zelf lekker keuvelen en de honden gaan de goddelijke gang maar.
Maar bos/duin/strand en gebieden buiten de bebouwde kom zie ik gewoon als gezamenlijke openbare recreatie ruimte, waar toevallig je hond ook los mag lopen. Naast de fietsers, joggers, skaters, ruiters en vliegerende kinderen.
Gr. Aniek

- CharlesvdBerkt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders
- Aantal honden: 3
Budkes schreef:Het gaat mij juist om de houding van die mensen die vinden, mijn hond mag hier los, dus jij zoekt het maar uit.
Het is juist die houding die enorm storend is (en dan zeg ik het even netjes)
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
Dat gebied waar ik dus loop met mijn honden is van december tot april een losloopgebied. Maar op voorwaarde dat honden geen last veroorzaken omdat er genoeg wandelaars zijn die genieten van de frisse lucht. tijdens lunch of wat dan ook. Geregeld lopen er ook bejaarden en fietsers zijn ook welkom. dus van een echt losloopgebied kun je niet spreken. Het is meer een gedoog gebied.
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Hier zijn losloopgebieden specifieke gebieden. Als je op de website van het Goois Natuur Reservaat kijkt, dan vind je een kaart met de toelatingscriteria 
In de meeste gebieden hier moeten honden aangelijnd zijn, in verband met de aanwezigheid van grazers. Er zijn slechts een handvol gebieden waar je hond los mag.
In de meeste gebieden hier moeten honden aangelijnd zijn, in verband met de aanwezigheid van grazers. Er zijn slechts een handvol gebieden waar je hond los mag.

-
blondie
- Zeer actief
Ja en ik vind dat prima, ik kwam squads tegen op strand, vliegerende mensen, mensen die voetballen, en Bluf is gek op voetballen of op plastic ballen die in 1x stuk te bijten zijn.. maar lullig zeg.. dat mag ze ook al niet doen of op af.Budkes schreef:Maar bos/duin/strand en gebieden buiten de bebouwde kom zie ik gewoon als gezamenlijke openbare recreatie ruimte, waar toevallig je hond ook los mag lopen. Naast de fietsers, joggers, skaters, ruiters en vliegerende kinderen.
Paarden komen ook op strand, en Finn reageert niet en ik weet inmiddels dat Bluf dat ook niet doet maar dat is altijd even afwachten met een oudere herplaatser en lette op haar reactie in het begin, maar strand zie ik ook als losloopgebied.
Het is echt een kwartiertje lopen, naar strand toe, maar mijn lol was er op een gegeven moment vanaf als de zoveelste snauwende grauwende hond op ze afkwam. Terwijl ik ook hele leuke wandelingen herinner waar ik mijn collega tegenkwam met kleine inu's en een duitse staande erbij en we kwamen in de groep franse bullen terecht en er is geen onvertogen woord gevallen.
Ergens is er bij mij een knop omgegaan niet meer te willen lopen op mooie dagen op strand of door duin, en dat vind ik nog steeds zo jammer.
- Budkes
- Zeer actief
En dat vind ik dan toch mooi belachelijk, dat men het dus niet nodig vind om daar rekening te houden met een ander en zijn/haar hond maar overal op af laten stuiven. Enkel en alleen omdat de hond daar los mag wordt voor heel veel mensen het plezier vergalt.blondie schreef:Ja en ik vind dat prima, ik kwam squads tegen op strand, vliegerende mensen, mensen die voetballen, en Bluf is gek op voetballen of op plastic ballen die in 1x stuk te bijten zijn.. maar lullig zeg.. dat mag ze ook al niet doen of op af.Budkes schreef:Maar bos/duin/strand en gebieden buiten de bebouwde kom zie ik gewoon als gezamenlijke openbare recreatie ruimte, waar toevallig je hond ook los mag lopen. Naast de fietsers, joggers, skaters, ruiters en vliegerende kinderen.
Paarden komen ook op strand, en Finn reageert niet en ik weet inmiddels dat Bluf dat ook niet doet maar dat is altijd even afwachten met een oudere herplaatser en lette op haar reactie in het begin, maar strand zie ik ook als losloopgebied.
Het is echt een kwartiertje lopen, naar strand toe, maar mijn lol was er op een gegeven moment vanaf als de zoveelste snauwende grauwende hond op ze afkwam. Terwijl ik ook hele leuke wandelingen herinner waar ik mijn collega tegenkwam met kleine inu's en een duitse staande erbij en we kwamen in de groep franse bullen terecht en er is geen onvertogen woord gevallen.
Ergens is er bij mij een knop omgegaan niet meer te willen lopen op mooie dagen op strand of door duin, en dat vind ik nog steeds zo jammer.
Gr. Aniek

-
blondie
- Zeer actief
en honden 
- Lellibel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische hond.
Maar dat is hem juist, dat is ook heel jammer maar het is de verantwoordelijkheid van degene met de agressieve hond om ze 'onschadelijk' te maken , dus aan de lijn, of in ieder geval zorgen dat ze luisteren.. Als ze dat niet doen kan je er ook weinig aan doen helaas..blondie schreef:Ja en ik vind dat prima, ik kwam squads tegen op strand, vliegerende mensen, mensen die voetballen, en Bluf is gek op voetballen of op plastic ballen die in 1x stuk te bijten zijn.. maar lullig zeg.. dat mag ze ook al niet doen of op af.Budkes schreef:Maar bos/duin/strand en gebieden buiten de bebouwde kom zie ik gewoon als gezamenlijke openbare recreatie ruimte, waar toevallig je hond ook los mag lopen. Naast de fietsers, joggers, skaters, ruiters en vliegerende kinderen.

- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Blijven jullie maar lekker lullen over wat wel en niet hoort, wederzijds begrip, over verantwoording van de eigenaar van de loslopende sociale hond, dat elke hond vrij moet kunnen rennen en weet ik veel wat nog meer allemaal en vooral met de vinger naar de ander wijzen.
Ik blijf met mijn "bijter" gewoon uit voorzorg iedereen lekker uit de buurt, niemand die voor mijn zijn hond aan hoeft te lijnen omdat er anders "gaatjes" kunnen vallen omdat die van mij zo asociaal is dat ze geen direct contact met andere honden wil. Blijf maar vooral de verantwoording bij de eigenaar van de niet luisterende te sociale hond neerleggen omdat jezelf niet capabel genoeg bent om te voorkomen dat er gaatjes komen als "zij" niet luisteren. Maar he, als er dan onverhoopt toch iets gebeurd kun je altijd om jezelf vrij te pleiten nog zeggen. "hadden ze de hond maar bij zich moeten houden, ik riep/waarschuwde nog dat ze de hond aan moesten lijnen"
Jee waar was dat vandeweek ook alweer. Een hond die zomaar op een andere afstoof en deze greep, de eigenaar legde de hond (los) af en de hond kreeg nog een 2e kans om een dunnetjes over te doen. "dat doet ie anders nooit hoor"
Neh, laat andere dan maar tegen mij zeggen (ranetje) dat zoals ik het nu doe het eigenlijk niet zo zou hoeven te doen (ontwijken-omlopen etc) gezien het aantal honden die nogal graag willen bijten (zo ook hier in dit topic te lezen) blijf ik mijn verantwoording nemen en blijft mijn hond gewoon aan de (lange) lijn, ontwijk ik andere mensen met sociale honden gewoon en is iedereen "blij" 
Edit:
Ik blijf met mijn "bijter" gewoon uit voorzorg iedereen lekker uit de buurt, niemand die voor mijn zijn hond aan hoeft te lijnen omdat er anders "gaatjes" kunnen vallen omdat die van mij zo asociaal is dat ze geen direct contact met andere honden wil. Blijf maar vooral de verantwoording bij de eigenaar van de niet luisterende te sociale hond neerleggen omdat jezelf niet capabel genoeg bent om te voorkomen dat er gaatjes komen als "zij" niet luisteren. Maar he, als er dan onverhoopt toch iets gebeurd kun je altijd om jezelf vrij te pleiten nog zeggen. "hadden ze de hond maar bij zich moeten houden, ik riep/waarschuwde nog dat ze de hond aan moesten lijnen"
Jee waar was dat vandeweek ook alweer. Een hond die zomaar op een andere afstoof en deze greep, de eigenaar legde de hond (los) af en de hond kreeg nog een 2e kans om een dunnetjes over te doen. "dat doet ie anders nooit hoor"
Edit:
Dat dusLellibel schreef:Maar dat is hem juist, dat is ook heel jammer maar het is de verantwoordelijkheid van degene met de agressieve hond om ze 'onschadelijk' te maken , dus aan de lijn, of in ieder geval zorgen dat ze luisteren.. Als ze dat niet doen kan je er ook weinig aan doen helaas..
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
tineke
Oh dat geloof ik zotolling cindy schreef:heb even gekeken, maar heb toch echt een piemeltje hoor. Toch niet zo slim als je zelf dacht![]()
![]()
![]()
-
tineke
Voor mij is het simpel ,honden horen onder appel te kunnen worden gezet in losloopgebieden maar de realiteit is anders.
Jonge honden ,ondeugende honden,bazen die het niet interessseert ,je komt ze allemaal tegen.
Met een hond die echt dan voor de kill gaat of voor zware verwondingen hoor je niet te komen in gebieden waar bovenstaande kan voorkomen imo.
Als baas van een hond die je niet kunt beletten dat te doen heb je net zomin wat over je hond te zeggen als de losloper die niet luistert.
Met een beetje rekening houden met elkaar zou het er overigens allemaal wat soepeler en relaxter aan toe gaan.
Jonge honden ,ondeugende honden,bazen die het niet interessseert ,je komt ze allemaal tegen.
Met een hond die echt dan voor de kill gaat of voor zware verwondingen hoor je niet te komen in gebieden waar bovenstaande kan voorkomen imo.
Als baas van een hond die je niet kunt beletten dat te doen heb je net zomin wat over je hond te zeggen als de losloper die niet luistert.
Met een beetje rekening houden met elkaar zou het er overigens allemaal wat soepeler en relaxter aan toe gaan.
-
Strega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver
Dat die van jou blijkbaar echt een bijter is, maakt niet dat de honden van de rest van de discussianten dat zijn hè? Ik heb het idee dat jij een andere discussie voert dan wijsmoekie schreef:
Jee waar was dat vandeweek ook alweer. Een hond die zomaar op een andere afstoof en deze greep, de eigenaar legde de hond (los) af en de hond kreeg nog een 2e kans om een dunnetjes over te doen. "dat doet ie anders nooit hoor"Neh, laat andere dan maar tegen mij zeggen (ranetje) dat zoals ik het nu doe het eigenlijk niet zo zou hoeven te doen (ontwijken-omlopen etc) gezien het aantal honden die nogal graag willen bijten (zo ook hier in dit topic te lezen) blijf ik mijn verantwoording nemen en blijft mijn hond gewoon aan de (lange) lijn, ontwijk ik andere mensen met sociale honden gewoon en is iedereen "blij"
Dat dus
Als ik overduidelijk mijn hond aanlijn in verband met een andere hond, dan vind ik het de verantwoordelijkheid van die baas om zijn hond bij zich te houden. En zo'n hond moet wel behoorlijk blind zijn om niet te zien dat die van mij niet gezellig met hem wil spelen
En je toon vind ik een beetje ongepast. Je hoeft niet te doen alsof we allemaal achterlijk zijn omdat we een ander standpunt innemen. Sterker nog, dat zou je niet mogen doen want daarmee beschadig je de discussie en dat lijkt me niet de bedoeling.
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
-
tineke
Dat ben ik echt volkomen met je eens dat het zo zou moeten gaan ,maar de realiteit is nu eenmaal toch soms anders.Strega schreef:Als ik overduidelijk mijn hond aanlijn in verband met een andere hond, dan vind ik het de verantwoordelijkheid van die baas om zijn hond bij zich te houden. En zo'n hond moet wel behoorlijk blind zijn om niet te zien dat die van mij niet gezellig met hem wil spelen.
.
Dan vind ik dat de ''straf '' voor dat vergrijp niet zou moeten zijn dat zo'n hond aan gort gebeten zou moeten worden.
Heeft een van jou hondne nou echt nog nooit geen bananen in zijn oren gehad en iets ondeugends gedaan?
Nou de mijne echt wel hoor.
En dat ligt het aan het vergrijp wat ze doen en hoe ze zijn.
Met de ene hond kun je je meer veroorloven dan met de ander.
Micron ben ik altijd heel losjes mee ,hij is sociaal in zijn contacten met mens en dier ,ik loop bij wijze van spreken met mijn vingers in mijn neus het sufferdje te lezen als ik met hem wandel.
Zou Micron een bijtgraag mormel zijn naar jan en alleman dan lag dat uiteraard anders
-
Strega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver
Maar als je mijn bericht nou echt leest, dan zie je toch heel duidelijk staan dat ik het niet heb over honden die andere honden aan gort bijten? Eerder in het topic schreef ik toch al in volkomen begrijpelijk, correct Nederlands dat ik in dat geval een muilkorf om zou doen. Soms is het hier net alsof iedereen alleen maar even een op zijn eigen situatie aangepast pun wil maken en dan totaal niet leest wat de ander nou eigenlijk schrijft. Je kunt toch geen discussie voeren als de uitgangspunten daarvan al niet duidelijk zijn? Volgens mij vindt niemand dat een andere hond 'dan maar aan gort gebeten' moet wordentineke schreef:Dat ben ik echt volkomen met je eens dat het zo zou moeten gaan ,maar de realiteit is nu eenmaal toch soms anders.Strega schreef:Als ik overduidelijk mijn hond aanlijn in verband met een andere hond, dan vind ik het de verantwoordelijkheid van die baas om zijn hond bij zich te houden. En zo'n hond moet wel behoorlijk blind zijn om niet te zien dat die van mij niet gezellig met hem wil spelen.
.
Dan vind ik dat de ''straf '' voor dat vergrijp niet zou moeten zijn dat zo'n hond aan gort gebeten zou moeten worden.
Heeft een van jou hondne nou echt nog nooit geen bananen in zijn oren gehad en iets ondeugends gedaan?
Micron ben ik altijd heel losjes mee ,hij is sociaal in zijn contacten met mens en dier ,ik loop bij wijze van spreken met mijn vingers in mijn neus het sufferdje te lezen als ik met hem wandel.
Zou Micron een bijtgraag mormel zijn naar jan en alleman dan lag dat uiteraard anders
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
-
tineke
Ik reageer op jou maar doel daarmee niet jouw honden of die van Diana de tsStrega schreef:Maar als je mijn bericht nou echt leest, dan zie je toch heel duidelijk staan dat ik het niet heb over honden die andere honden aan gort bijten? Eerder in het topic schreef ik toch al in volkomen begrijpelijk, correct Nederlands dat ik in dat geval een muilkorf om zou doen. Soms is het hier net alsof iedereen alleen maar even een op zijn eigen situatie aangepast pun wil maken en dan totaal niet leest wat de ander nou eigenlijk schrijft. Je kunt toch geen discussie voeren als de uitgangspunten daarvan al niet duidelijk zijn? Volgens mij vindt niemand dat een andere hond 'dan maar aan gort gebeten' moet wordentineke schreef:Dat ben ik echt volkomen met je eens dat het zo zou moeten gaan ,maar de realiteit is nu eenmaal toch soms anders.Strega schreef:Als ik overduidelijk mijn hond aanlijn in verband met een andere hond, dan vind ik het de verantwoordelijkheid van die baas om zijn hond bij zich te houden. En zo'n hond moet wel behoorlijk blind zijn om niet te zien dat die van mij niet gezellig met hem wil spelen.
.
Zou Micron een bijtgraag mormel zijn naar jan en alleman dan lag dat uiteraard anders. Als ik het niet verkeerd begrepen heb, gaat het vooral om de houding van sommige (veel) eigenaren van: mijn hond is lief en leuk dus hij mag doen wat hij wil. Ik heb zo vaak dat ik Does vastmaak, kort houd, aan mijn andere kant laat lopen en dat andere hondeneigenaren dan roepen: 'Oh maar de mijne is heel makkelijk hoor.' Dat is toch een teken van alleen vanuit je eigen perspectief kijken? En dat is een po' egoïstisch
.
Ik geef alleen mijn weergave wat voor mij een aanleiding en daarmee voor alle andere
Je mening over de muilkorf deel ik trouwens ook
- wendyenchristian
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Mopshond en kruising argentijnse dog
Bij ons is het losloopgebied echt een losloopgebied aangegeven met paaltjes. Helaas rijdt de lokale jeugd er in de avond keihard met de scooter doorheen.
Ik weet wel ongeveer nu welke honden niet houden van gesnuffel dus dan doe ik ze aan de lijn. Laura is wel meer aan de lijn als Thriller omdat we Laura net 3 maanden hebben en ze schijnzwanger is.
Zie ik een vreemde hond aan komen dan wil ik ze allebei bij me hebben en kijk ik naar de signalen van de hond en de eigenaar, dan kan ik wel een beetje inschatten of ik ze ga aanlijnen of niet.
Ik weet wel ongeveer nu welke honden niet houden van gesnuffel dus dan doe ik ze aan de lijn. Laura is wel meer aan de lijn als Thriller omdat we Laura net 3 maanden hebben en ze schijnzwanger is.
Zie ik een vreemde hond aan komen dan wil ik ze allebei bij me hebben en kijk ik naar de signalen van de hond en de eigenaar, dan kan ik wel een beetje inschatten of ik ze ga aanlijnen of niet.

- Budkes
- Zeer actief
Het is de verantwoordelijkheid van degene met de hond om ze "onschadelijk"te maken, dus aan de lijn, of in ieder geval zorgen dat ze luisteren..Lellibel schreef:Maar dat is hem juist, dat is ook heel jammer maar het is de verantwoordelijkheid van degene met de agressieve hond om ze 'onschadelijk' te maken , dus aan de lijn, of in ieder geval zorgen dat ze luisteren.. Als ze dat niet doen kan je er ook weinig aan doen helaas..blondie schreef:Ja en ik vind dat prima, ik kwam squads tegen op strand, vliegerende mensen, mensen die voetballen, en Bluf is gek op voetballen of op plastic ballen die in 1x stuk te bijten zijn.. maar lullig zeg.. dat mag ze ook al niet doen of op af.Budkes schreef:Maar bos/duin/strand en gebieden buiten de bebouwde kom zie ik gewoon als gezamenlijke openbare recreatie ruimte, waar toevallig je hond ook los mag lopen. Naast de fietsers, joggers, skaters, ruiters en vliegerende kinderen.
Juist al die vriendelijke "sociale"honden die iedereen, joggers, fietsers, kinderen omver denderen zorgen dat er steeds minder normale recreatiegebieden zijn waar honden uberhaupt mogen komen, laat staan loslopen. Dat mensen dat niet beseffen, dat snap ik niet. Want reken maar dat 99,5% van de mensen die een gaatjesmakende hond hebben deze niet overal op af laten denderen, die houden hun hond wel vast. Daar heeft het hondloze publiek geen last of hinder van.
Gr. Aniek

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Dat is ook irritant en ik denk niet dat de mensen die je hier treft er zo over denken. Ik denk dat iedereen hier ip gewoon hun hond bij zich roept als je een aangelijnde hond ziet naderen.Strega schreef: Als ik het niet verkeerd begrepen heb, gaat het vooral om de houding van sommige (veel) eigenaren van: mijn hond is lief en leuk dus hij mag doen wat hij wil.
Alleen kennen we ook allemaal denk ik wel het gevoel van paniek als je hond toevallig net die keer niet luistert, juist omdat er iets bijzonder is. Althans, ik bemerk wel dat als ik enige vorm van paniek poog te onderdrukken, het ieder geval bij mijn hond allemaal even extra interessant wordt om te gaan staan loeren. En ik raak niet snel in paniek, maar wel als ik bv een volle reu, kaliber enorme beer, aan de lijn zie naderen met een baasje er achteraan die mijns inziens die hond nooit kan mannen. Dan heb ik het gevoel van 'o god" omdat ik bang ben dat dat inderdaad uitloopt op "mijn hond aan gort" als ie wel gaat kijken.
Ik denk niet dat er iemand hier te vinden is die denkt dat ie god is met een sociale hond.
Wel mensen die er werkelijk schijtziek van worden angst te moeten hebben voor onbetrouwbare honden van een ander. Angst, omdat geen enkele hond altijd 100 procent luistert, maar daarvoor nog niet gelijk gebeten hoeft te gaan worden omdat een ander vindt dat een lijntje voldoende verantwoordelijk is bij een bijtende hond.
Nou, nee dus, ik vind van niet.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- Budkes
- Zeer actief
Nee, dat hebben ze zeker niet, maar 99.5% van die honden zitten in ieder geval wel aan de lijn, zoals ik al aangaf.Nanna schreef:Maar het publiek met hond des te meerBudkes schreef: Want reken maar dat 99,5% van de mensen die een gaatjesmakende hond hebben deze niet overal op af laten denderen, die houden hun hond wel vast. Daar heeft het hondloze publiek geen last of hinder van.En wie zegt dat de gatenmakende hond niet ook joggers bijt, of mountainbikers? Het één sluit het ander niet uit hoor.
Alsof agressieve honden allemaal van die competente bazen hebben, nou, vergeet het maar.
Gr. Aniek

- Budkes
- Zeer actief
Nee die worden voor 99.5 % veroorzaakt door al die wild in het loslopende sociale edoch op het gebied van hondentaal zwakzinnige honden die op een aangelijnde agressieve hond afstormen.Nanna schreef:O. Vandaar dat er zoveel bijt incidenten zijn.Budkes schreef:Nee, dat hebben ze zeker niet, maar 99.5% van die honden zitten in ieder geval wel aan de lijn, zoals ik al aangaf.Nanna schreef:Alsof agressieve honden allemaal van die competente bazen hebben, nou, vergeet het maar.Of is dat dat halve procentje?
De overige halve procent van de bijtincidenten wordt veroorzaakt door die zwakzinnige baas die zijn agressieve hond los laat lopen.
Laatst gewijzigd door Budkes op 26 jan 2011 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Aniek

- vaddie
- Actief
- Mijn ras(sen): Geen voorkeur, heb nu twee vuilnisbakkies.
Dianavdberkt schreef:vaddie schreef:Dianavdberkt schreef:Ach Dagmar, misschien kom je me wel een keertje tegen met mijn honden. Ik blijf gewoon in de losloopgebieden lopen omdat mijn honden ook recht hebben op een stuk rennen. Hier in utrecht heb je de gebieden niet voor het oprapen hoor. Kan me ook geen hol schelen of jij dat prettig vind of niet.
Onzin. In de omgeving van Utrecht stad zijn meer dan genoeg losloopgebieden. Het zijn meestal geen grote gebieden maar er zijn er in aantal meer dan genoeg waar je uit kan kiezen.
Ik woon zelf in de omgeving dus weet waar ik het over heb.
oh ja, waar loop jij dan altijd met je honden. Kunnen we gezellig samen wandelen.![]()
Mogelijk
Telling: 2 honden, 7 konijnen, 2 cavia's, 1 schildpad
Getrouwd op 16/04/2011
Op 15-01-2012 bevallen van een fantastische dochter.
Getrouwd op 16/04/2011
Op 15-01-2012 bevallen van een fantastische dochter.
- dagmar88
- Zeer actief
http://www.blikopnieuws.nl/bericht/1111 ... heide.html" onclick="window.open(this.href);return false;Nanna schreef:O. Vandaar dat er zoveel bijt incidenten zijn.Budkes schreef:Nee, dat hebben ze zeker niet, maar 99.5% van die honden zitten in ieder geval wel aan de lijn, zoals ik al aangaf.Nanna schreef:Alsof agressieve honden allemaal van die competente bazen hebben, nou, vergeet het maar.Of is dat dat halve procentje?
Alsof aan de lijn lopen of een 'verantwoordelijke' baas zo'n garantie is.
Ik liep daar ook meerdere keren per week met een gemuilkorfde hond.