Daarom gooi ik Benthor ook niet los in een losloopgebied. Hij kan prima loslopen maar hij kan niet met sommige intacte reuen. Ik ga het risico op gaten niet nemen en laat hem lekker los in een afgelegen gebied samen met Iarik en Mukkie.smoekie schreef:Je hebt in een losloopgebied altijd de kans dat 2 honden die normaliter goed los kunnen en goed met andere honden kunnen ineens op elkaar klappen.Valerie schreef:Heb jij je hond niet onder controle dan loop je risico's, gebeten worden door een andere hond is daar maar 1 van.
Maar als jij van te voren al weet dat die van jou dat niet kan moet jij je hond gewoon aangelijnd houden en dat heeft niets te maken naar mijn idee of de ander zijn hond wel of niet onder controle heeft. Diegene loopt in losloopgebied omdat diegene er van uit gaat dat de honden die daar lopen ook daadwerkelijk los "kunnen" (niet agressief zijn) zonder op die van hem/haar te klappen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
doodmoe wordt ik van sommige mensen
Moderator: moderatorteam
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: doodmoe wordt ik van sommige mensen
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Je hoeft natuurlijk niet elk losloopgebied over 1 kam te scheren. Ik ben vandaag 4x in het losloopgebied geweest hier en ben in totaal 2 honden tegen gekomen waarvan 1 aangelijnd. Daarnaast heb ik goed overzicht dus ik loop hier ook met mijn minder sociale hond die uitstekend onder appèl staat. Zoals ik al zei ik loop hier al 4 jaar en ben van plan dit te blijven doensmoekie schreef:Je hebt in een losloopgebied altijd de kans dat 2 honden die normaliter goed los kunnen en goed met andere honden kunnen ineens op elkaar klappen.Valerie schreef:Heb jij je hond niet onder controle dan loop je risico's, gebeten worden door een andere hond is daar maar 1 van.
Maar als jij van te voren al weet dat die van jou dat niet kan moet jij je hond gewoon aangelijnd houden en dat heeft niets te maken naar mijn idee of de ander zijn hond wel of niet onder controle heeft. Diegene loopt in losloopgebied omdat diegene er van uit gaat dat de honden die daar lopen ook daadwerkelijk los "kunnen" (niet agressief zijn) zonder op die van hem/haar te klappen.
Maar goed mijn honden hebben ook nog nooit de kans gehad om ook maar een krasje op een andere hond te maken.
- Belle
- Zeer actief
Ik ben hier een beetje dubbel in. Als ik in het losloopgebied iemand zie met een hond aan de lijn, lijn ik die van mij ook aan. Ook als ik iemand zie zonder hond, of met kleine kinderen, houd ik Isa bij me, want die kan nog weleens onstuimig zijn. Ik doe dus altijd heel erg mijn best niemand tot last te zijn en vind ook dat het park of bos er voor iedereen is. Aan de andere kant kun je niet altijd alles op tijd zien aankomen en ben je soms te laat met roepen of heeft je jonge hond (lees Isa) bananen in haar oren. Dan ben ik niet blij als je hond dat moet bekopen met gaten.
Net zoals ik niet met een loopse teef op drukke tijden in losloopgebied ga wandelen, vind ik het dus ook niet handig om daar met een hondagressieve hond te gaan lopen. Ook al is hij nog zo goed onder appel, het gros van de andere honden is dat niet.
Net zoals ik niet met een loopse teef op drukke tijden in losloopgebied ga wandelen, vind ik het dus ook niet handig om daar met een hondagressieve hond te gaan lopen. Ook al is hij nog zo goed onder appel, het gros van de andere honden is dat niet.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
-
dogo4ever
- Zeer actief
Jij hebt gewoon een mooi gebied vlak bij je huis. Als ik in het losloop gebied ga lopen hier aan het einde van de straat dan loop ik echt niet ontspannen. Zelfs niet met een sociale hond. Er lopen teveel eigenaren met honden rond die alleen maar uit zijn op domineren. Niks spelen, gewoon lekker domineren en als daar knokken uit komt, dan moet dat maar. En die eigenaren zien dat gewoon niet. Ik loop daar met kramp in mijn kont dus kom er gewoon niet.Valerie schreef:Je hoeft natuurlijk niet elk losloopgebied over 1 kam te scheren. Ik ben vandaag 4x in het losloopgebied geweest hier en ben in totaal 2 honden tegen gekomen waarvan 1 aangelijnd. Daarnaast heb ik goed overzicht dus ik loop hier ook met mijn minder sociale hond die uitstekend onder appèl staat. Zoals ik al zei ik loop hier al 4 jaar en ben van plan dit te blijven doen![]()
Maar goed mijn honden hebben ook nog nooit de kans gehad om ook maar een krasje op een andere hond te maken.
- Rebble
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Zelf hou ik Izzy bij me óf lijn haar aan bij het zien van een aangelijnde hond in een losloopgebied. Kleine moeite voor mij. Maar ik vind ook dat als je met een hond in een losloopgebied (pff k*twoord dat typen we hier zo vaak dat moeten we maar 's af gaan korten naar llg of zo
) je er rekening mee moet houden dat niet alle honden even goed luisteren en je wel 's een confrontatie kan hebben.
Izzy is ook prima terug te roepen of blijft prima naast me als ik dat zeg maar ze is geen robot en kan net 1 keer besluiten niet naar me te luisteren, net als dat ik niet continu om me heen loop te speuren of ik aangelijnde honden zie, ik ben ook aan het kletsen of met mijn dochter door de modder aan het banjeren. Zo stormde er een poos geleden in ene een RR op haar af, drukke weg over, grote BMW die nog net voor 'm kon remmen. Die baas zag dat ook echt niet aankomen, liep van zijn voordeur naar de auto op de oprit en weg was z'n hond :N: . Deed ie anders nooit maar Izzy rook wsl. erg lekker
Izzy is ook prima terug te roepen of blijft prima naast me als ik dat zeg maar ze is geen robot en kan net 1 keer besluiten niet naar me te luisteren, net als dat ik niet continu om me heen loop te speuren of ik aangelijnde honden zie, ik ben ook aan het kletsen of met mijn dochter door de modder aan het banjeren. Zo stormde er een poos geleden in ene een RR op haar af, drukke weg over, grote BMW die nog net voor 'm kon remmen. Die baas zag dat ook echt niet aankomen, liep van zijn voordeur naar de auto op de oprit en weg was z'n hond :N: . Deed ie anders nooit maar Izzy rook wsl. erg lekker

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ja ik heb echt geluk hier. Daarnaast als ik hier in het "aanlijngebied" loop heb ik om de 3 meter ruzie ivm irritante loslopende honden die overal op af denderendogo4ever schreef:Jij hebt gewoon een mooi gebied vlak bij je huis. Als ik in het losloop gebied ga lopen hier aan het einde van de straat dan loop ik echt niet ontspannen. Zelfs niet met een sociale hond. Er lopen teveel eigenaren met honden rond die alleen maar uit zijn op domineren. Niks spelen, gewoon lekker domineren en als daar knokken uit komt, dan moet dat maar. En die eigenaren zien dat gewoon niet. Ik loop daar met kramp in mijn kont dus kom er gewoon niet.Valerie schreef:Je hoeft natuurlijk niet elk losloopgebied over 1 kam te scheren. Ik ben vandaag 4x in het losloopgebied geweest hier en ben in totaal 2 honden tegen gekomen waarvan 1 aangelijnd. Daarnaast heb ik goed overzicht dus ik loop hier ook met mijn minder sociale hond die uitstekend onder appèl staat. Zoals ik al zei ik loop hier al 4 jaar en ben van plan dit te blijven doen![]()
Ik zou trouwens in zo een gebied als waar jij woont met een werparm lopen als je er echt langs of doorheen moet. Gewoon elke loslopende hond een mep op hun kop geven. Deed ik ook toen ik wel hier in het aanlijn gebied moest lopen toen Jigzy loops was.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Zelf heb ik totaal niets met losloopgebieden. We hebben ze hier gelukkig ook niet. Heb er ook de honden niet voor.
Maar ik vind, waar dan ook, je je hond toch wel even bij je kunt houden als iemand dat vraagt.
Maar ik vind, waar dan ook, je je hond toch wel even bij je kunt houden als iemand dat vraagt.
- Browny
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
lastige situatie, het is inderdaad een kleine moeite als erom gevraagd wordt om je hond even aan te lijnen voor een paar meter. ik zou het in ieder geval wel op verzoek doen '(maja wie ben ik )
maar neem bijvoorbeeld mijn hond, die ruikt of ziet op een paar 10 tallen meters een hond en gaat er soms meteen op af om te onderzoeken, als hij het niet vertrouwd of andere honden signalen afgeven dan is het niet interessant en gaat hij een andere weg. en soms als het spannender is of een roedel wilt passeren dan blijft hij vlak bij mij om de situatie kruipend te benaderen..
als zo'n situatie voorkomt met mijn hond, nou dan heeft hij meestal even stront in zijn oren en gaat hij zijn eigen weg.. na de ontdekking komt hij wel vaak als ik hem dan roep..
dus ja wat doe je daar aan
ik ga ervan uit dat ik lekker kan wandelen bij een losloop gebied, waar ik mijn hond als enigste plek los laat lopen...
maar neem bijvoorbeeld mijn hond, die ruikt of ziet op een paar 10 tallen meters een hond en gaat er soms meteen op af om te onderzoeken, als hij het niet vertrouwd of andere honden signalen afgeven dan is het niet interessant en gaat hij een andere weg. en soms als het spannender is of een roedel wilt passeren dan blijft hij vlak bij mij om de situatie kruipend te benaderen..
als zo'n situatie voorkomt met mijn hond, nou dan heeft hij meestal even stront in zijn oren en gaat hij zijn eigen weg.. na de ontdekking komt hij wel vaak als ik hem dan roep..
dus ja wat doe je daar aan

- nusca
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een mechelaar.
Zou er zelf geen probleem mee hebben om even aan te lijnen als iemand dat vraagt, maar ga er ook wel vanuit dat in een losloopgebied er sociale honden lopen. Tuurlijk is niet alles te voorzien, zeker met een jonge hond of oudere die je nog niet lang hebt. De eerste keer dat Abby meeging naar een losloopgebied zat mijn hart menigmaal in mijn keel. Gewoon omdat ik nog niet wist hoe goed ze ging luisteren in een voor haar vreemde omgeving met allemaal vreemde honden om zich heen.
Het is volgens mij nou eenmaal een gegeven dat niet alle honden in een losloopgebied goed onder appel staan en dat kan meerdere redenen hebben.
Het is volgens mij nou eenmaal een gegeven dat niet alle honden in een losloopgebied goed onder appel staan en dat kan meerdere redenen hebben.
- cuatro
- Actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tulear, Shih Tzu, Border Collie
- Aantal honden: 4
Ik vind het niet erg sociaal gedrag om je honden altijd maar naar andere honden toe te laten gaan zonder te vragen of die andere persoon daar van gediend is. Losloopgebied geeft geen vrijkaartje om je hond naar jan en alleman te laten gaan.
Dat het af en toe kan gebeuren buiten beschouwing gelaten. Iedereen is daar welkom, het is leven en laten leven.
Dat het af en toe kan gebeuren buiten beschouwing gelaten. Iedereen is daar welkom, het is leven en laten leven.
groetjes monique
-
Supernova
- Zeer actief
Ik vind het een ongeschreven regel om je hond aan te lijnen als er een aangelijnde hond aan komt.
Het is een kleine moeite en vaak een groot plezier. Als je hond niet luistert als je hem/haar roept moet je hem/haar sowieso niet los laten. Helaas gaat het in de praktijk toch heel anders en dat is dus ook precies de reden waarom ik niet in losloopgebieden loop.
Ik ga Kenzo niet honden laten bijten en dan maar roepen moet je je honden maar bij je houden
Dat gaat me iets te ver
Wat alleen dan wel weer jammer is dat je in aanlijngebieden ook heel veel loslopende honden tegen komt
Het is een kleine moeite en vaak een groot plezier. Als je hond niet luistert als je hem/haar roept moet je hem/haar sowieso niet los laten. Helaas gaat het in de praktijk toch heel anders en dat is dus ook precies de reden waarom ik niet in losloopgebieden loop.
Ik ga Kenzo niet honden laten bijten en dan maar roepen moet je je honden maar bij je houden
Wat alleen dan wel weer jammer is dat je in aanlijngebieden ook heel veel loslopende honden tegen komt
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Mijn honden lopen altijd los in het bos, maar als ik een hond aan zie komen waar ze niet mee overweg kunnnen neem ik een andere weg. En als ik iemand tegenkom die zijn hond aan de lijn heeft kijk ik eerst even de hond aan, mijn honden vliegen namelijk niet op elke hond af. Als het een heel klein hondje is roep ik ze bij me en door middel van een brokje leid ik ze er dan langs.
Mensen moeten je ook wel de tijd geven om je hond aan te lijnen, zo is Bijou een paar jaar geleden gebeten door een Picardische Herder en sinds die tijd loert Bijou op die hond, ze is ze zelfs weleens naar huis gevolgd. Die mevrouw wordt nu elke keer heel erg kwaad als mijn honden op haar honden (ze heeft nu een poosje er ook een kleine hond bij) af rennen, kan het me wel voorstellen, maar toen die hond Bijou en Kelly gebeten had en ze zich verontschuldigden werd ik ook niet kwaad, mijn honden rennen er alleen blaffend op af, meestal probeer ik haar wel uit de weg te gaan, maar ik kan nog steeds niet om een hoekje kijken, en ze wacht ook niet tot ik ze dan alle vier aangelijnd heb, en kan je vertellen het duurt wel even voordat je vier opgewonden honden aangelijnd heb. ik wordt eigenlijk nooit kwaad hoor als mijn honden eens gepakt worden, kan tenslotte gebeuren het blijven dieren, maar zij roept al van verre dat ik mijn tering honden bij me moet houden, toen haar hond mijn honden gebeten had werd ik helemaal niet kwaad en zij word al kwaad alleen omdat mijn honden blaffen naar haar honden. Een poosje terug heeft haar hond Bijou weer gepakt, dacht ik dat die hond Jarah had, dus ik zei nou misschien leer je er eens van, moet je maar niet blaffend op haar afrennen, die vrouw gelijk, jij zegt het, maar toen ik mijn hond onder die hond vandaan zag komen was het Bijou, nou die leert er niks van die rent nu al achter die hond aan als ze ze alleen maar ruikt.
Had toch liever Kelly, nadat die door dezelfde hond gebeten was vluchtte zij altijd als ze die hond weer zag, Kelly liep dan gerust een heel blokje om, en als ze ergens anders zo zelfde hond zag liep ze ook een blokje om al was ze ergens nog zo vreemd ze wist schijnbaar toch heel goed de weg.
Bij ons lopen gelukkig niet zo heel veel honden aan de lijn. Als er honden aan de lijn lopen zijn ze meestal loops en andere honden die niet te vertrouwen zijn gaan mijn honden wel uit de weg.
Mensen moeten je ook wel de tijd geven om je hond aan te lijnen, zo is Bijou een paar jaar geleden gebeten door een Picardische Herder en sinds die tijd loert Bijou op die hond, ze is ze zelfs weleens naar huis gevolgd. Die mevrouw wordt nu elke keer heel erg kwaad als mijn honden op haar honden (ze heeft nu een poosje er ook een kleine hond bij) af rennen, kan het me wel voorstellen, maar toen die hond Bijou en Kelly gebeten had en ze zich verontschuldigden werd ik ook niet kwaad, mijn honden rennen er alleen blaffend op af, meestal probeer ik haar wel uit de weg te gaan, maar ik kan nog steeds niet om een hoekje kijken, en ze wacht ook niet tot ik ze dan alle vier aangelijnd heb, en kan je vertellen het duurt wel even voordat je vier opgewonden honden aangelijnd heb. ik wordt eigenlijk nooit kwaad hoor als mijn honden eens gepakt worden, kan tenslotte gebeuren het blijven dieren, maar zij roept al van verre dat ik mijn tering honden bij me moet houden, toen haar hond mijn honden gebeten had werd ik helemaal niet kwaad en zij word al kwaad alleen omdat mijn honden blaffen naar haar honden. Een poosje terug heeft haar hond Bijou weer gepakt, dacht ik dat die hond Jarah had, dus ik zei nou misschien leer je er eens van, moet je maar niet blaffend op haar afrennen, die vrouw gelijk, jij zegt het, maar toen ik mijn hond onder die hond vandaan zag komen was het Bijou, nou die leert er niks van die rent nu al achter die hond aan als ze ze alleen maar ruikt.
Had toch liever Kelly, nadat die door dezelfde hond gebeten was vluchtte zij altijd als ze die hond weer zag, Kelly liep dan gerust een heel blokje om, en als ze ergens anders zo zelfde hond zag liep ze ook een blokje om al was ze ergens nog zo vreemd ze wist schijnbaar toch heel goed de weg.
Bij ons lopen gelukkig niet zo heel veel honden aan de lijn. Als er honden aan de lijn lopen zijn ze meestal loops en andere honden die niet te vertrouwen zijn gaan mijn honden wel uit de weg.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
linlin
gelukkig maar dat jij je honden erg onder controle hebt.Dianavdberkt schreef: Dat probeer ik dus ook altijd maar dan verdommen die mensen het nog om de eigen hond onder controle te houden.
ik kan me je frustratie voorstellen, dat wel. ik zou lekker een muilkorfje om je honden hun neusjes doen. ze bijten namelijk bij redelijk normale interactie en da's niet wenselijk. ongeluk, klein hoekje en zo ben je meteen van het gezeur af.
- May Linn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie's en herders
Idd het verhaaltje van mensen en potloden.
Ik denk dat wederzijds respect de kleinste moeite is die je kan doen als je elkaar paseert.
Onze honden zijn ook sociaal en maar kunnen bij ongwenst bezoek wel wat snauwen.
Alleen we hebben er dan 7, de meeste honden en mensen worden daar niet zo vrolijk van.
Dus wij leggen de honden altijd aan de kant af als we andere honden tegenkomen.
Meestal houd diegene dan ook hun hond(en) bij zich en kunnen we elkaar gewoon netjes passeren.
Moet wel zeggen dat de mentaliteit verschilt per provincie/plaats, hier in Limburg vind bijna iedereen het normaal hun hond bij zich te houden bij passeren. Terwijl in Utrecht meerdere honden zomaar bij ons in de groep rende zonder dat de baas enige moeite deed.
Ik denk dat wederzijds respect de kleinste moeite is die je kan doen als je elkaar paseert.
Onze honden zijn ook sociaal en maar kunnen bij ongwenst bezoek wel wat snauwen.
Alleen we hebben er dan 7, de meeste honden en mensen worden daar niet zo vrolijk van.
Dus wij leggen de honden altijd aan de kant af als we andere honden tegenkomen.
Meestal houd diegene dan ook hun hond(en) bij zich en kunnen we elkaar gewoon netjes passeren.
Moet wel zeggen dat de mentaliteit verschilt per provincie/plaats, hier in Limburg vind bijna iedereen het normaal hun hond bij zich te houden bij passeren. Terwijl in Utrecht meerdere honden zomaar bij ons in de groep rende zonder dat de baas enige moeite deed.
-
Muk
Helemaal mee eens.smoekie schreef:Je hebt in een losloopgebied altijd de kans dat 2 honden die normaliter goed los kunnen en goed met andere honden kunnen ineens op elkaar klappen.Valerie schreef:Heb jij je hond niet onder controle dan loop je risico's, gebeten worden door een andere hond is daar maar 1 van.
- Ma-Rianne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vader en zoon
Dito.Muk schreef:Helemaal mee eens.smoekie schreef:Je hebt in een losloopgebied altijd de kans dat 2 honden die normaliter goed los kunnen en goed met andere honden kunnen ineens op elkaar klappen.Valerie schreef:Heb jij je hond niet onder controle dan loop je risico's, gebeten worden door een andere hond is daar maar 1 van.
Daarbij komt dat mijn stabijreutje juist aan de lijn uitvalt naar andere honden en los negeert hij ze.
Lieuwe wil altijd andere honden begroeten, maar is wijs genoeg om uit de buurt te blijven als de hond niet vriendelijk is.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Het hoort gewoon bij de honden etiquette (= een stel regels gemaakt door de dierenbescherming).
Die krijgen de puppycursisten van ons mee als ze op les komen.
Zit in hun puppyboek.
Opletten op je eigen hond en zorgen dat hij een aangelijnde hond niet hindert.
Hier in het bos loopt iemand met twee witte herders die niet gemakkelijk zijn aan de lijn.
De uitlaatbaas (niet de eigen baas dus) heeft ze onvoldoende onder appèl om ze los te kunnen laten.
Doorgaans zijn ze al van afstand te horen zodra ze een glimp van ons opvangen
Rana gaat er uit zichzelf ruim omheen en Ita laat ik even volgen tot we er langs zijn.
Anders denkt ze dat het twee Woofurs zijn (Woofur is de witte herder van mijn zoon en haar grootste vriend
)
Uitlaatbaas gelukkig en mijn honden zonder gaatjes.
Ik gun hem zijn wandeling door het bos hoor.
Ook bij ons staat het bordje "honden onder controle".
Die krijgen de puppycursisten van ons mee als ze op les komen.
Zit in hun puppyboek.
Opletten op je eigen hond en zorgen dat hij een aangelijnde hond niet hindert.
Hier in het bos loopt iemand met twee witte herders die niet gemakkelijk zijn aan de lijn.
De uitlaatbaas (niet de eigen baas dus) heeft ze onvoldoende onder appèl om ze los te kunnen laten.
Doorgaans zijn ze al van afstand te horen zodra ze een glimp van ons opvangen
Rana gaat er uit zichzelf ruim omheen en Ita laat ik even volgen tot we er langs zijn.
Anders denkt ze dat het twee Woofurs zijn (Woofur is de witte herder van mijn zoon en haar grootste vriend
Uitlaatbaas gelukkig en mijn honden zonder gaatjes.
Ik gun hem zijn wandeling door het bos hoor.
Ook bij ons staat het bordje "honden onder controle".
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
jij bedoelt dat ik gewoon maar moet tolereren dat elke hond op mijn honden duikt. Dat dacht ik toch even niet. is het in deze maatschappij niet normaler dat je je hond leert luisteren. Is het dan zoveel moeite om je hond even onder een commando bij te houden en door te lopen. Nee, tegenwoordig gaat iedereen er van uit dat honden allemaal samen kunnen spelen. Nou, welkom in de echte wereld hoor.smoekie schreef:Ik vind het niet te gek voor woorden als jij je hond niet meer los zou kunnen laten in een losloopgebied omdat jouw hond gaten kan maken bij andere loslopende honden die wel los kunnen lopen.Dianavdberkt schreef:Ik zorg ervoor dat mijn honden niets kunnen doen als ze voor de zoveelste keer benaderd worden door vreemde honden. Tis toch te gek voor woorden dat ik mijn honden nooit meer los mag laten in een losloopgebied met ruimte genoeg voor iedereen. Wat is er mis mee om als je elkaar passeert even je hond bij je te houden of aan te lijnen.
Een hond is dan wel een roedel dier maar als twee roedels elkaar tegen komen heb je een probleem.
Dan moet je simpelweg op andere tijdstippen gaan lopen. Maar in ieder geval (naar mijn mening) niet van anderen gaan verwachten dat zij hun honden wel even voor jou gaan aanlijnen omdat die van jou "niet zo vriendelijk is en of zijn". En anders heb je ook nog de keuze om je hond een muilkof om te doen als je zo graag wilt dat deze ook los kan lopen
Edit:
- dagmar88
- Zeer actief
Nee, maar je kunt er niet van uit gaan dat iedereen dat ook doet.Dianavdberkt schreef:jij bedoelt dat ik gewoon maar moet tolereren dat elke hond op mijn honden duikt. Dat dacht ik toch even niet. is het in deze maatschappij niet normaler dat je je hond leert luisteren. Is het dan zoveel moeite om je hond even onder een commando bij te houden en door te lopen. Nee, tegenwoordig gaat iedereen er van uit dat honden allemaal samen kunnen spelen. Nou, welkom in de echte wereld hoor.smoekie schreef:Ik vind het niet te gek voor woorden als jij je hond niet meer los zou kunnen laten in een losloopgebied omdat jouw hond gaten kan maken bij andere loslopende honden die wel los kunnen lopen.Dianavdberkt schreef:Ik zorg ervoor dat mijn honden niets kunnen doen als ze voor de zoveelste keer benaderd worden door vreemde honden. Tis toch te gek voor woorden dat ik mijn honden nooit meer los mag laten in een losloopgebied met ruimte genoeg voor iedereen. Wat is er mis mee om als je elkaar passeert even je hond bij je te houden of aan te lijnen.
Een hond is dan wel een roedel dier maar als twee roedels elkaar tegen komen heb je een probleem.
Dan moet je simpelweg op andere tijdstippen gaan lopen. Maar in ieder geval (naar mijn mening) niet van anderen gaan verwachten dat zij hun honden wel even voor jou gaan aanlijnen omdat die van jou "niet zo vriendelijk is en of zijn". En anders heb je ook nog de keuze om je hond een muilkof om te doen als je zo graag wilt dat deze ook los kan lopen
Edit:
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
EstherK schreef:Bijten is ook een uiting van je hond niet onder controle hebben.Valerie schreef: Heb jij je hond niet onder controle dan loop je risico's, gebeten worden door een andere hond is daar maar 1 van.
Wat is dat nu voor een uitspraak. Ze bijten alleen als een andere hond die niet bij de baas wil komen vervelend en klierig tegen mijn honden doet en ze totaal niet met rust laat.
-
tolling cindy
- Vaste gebruiker
Als je honden niet los kunnen met andere honden, dan moet je ze niet met loslopende honden in contact brengen. Helaas valt dit niet altijd te voorkomen, er zijn genoeg zotten die hun hond te pas en te onpas los laten lopen. De eigenaar van een hond die zijn hond los laat lopen waar een aanlijngebod geldt kan van mij de wind van voren krijgen. In een gebied wat als losloopgebied is aangewezen heeft een onbetrouwbare hond echter niets te zoeken.
Als ik hier in de omgeving kijk, is het merendeel van de gebieden aangemerkt als niet-losloop. Iemand met een onbetrouwbare hond heeft dus voldoende mogelijkheid lekker met zijn hond te wandelen in een gebied waar hij in zijn recht staat te eisen dat een loslopende hond wordt aangelijnd. Maar val mij niet lastig in die spaarzame losloopgebieden met de eis dat ik mijn wel sociale hond moet aanlijnen omdat jij nou toevallig een gatenbijter hebt.
Als ik hier in de omgeving kijk, is het merendeel van de gebieden aangemerkt als niet-losloop. Iemand met een onbetrouwbare hond heeft dus voldoende mogelijkheid lekker met zijn hond te wandelen in een gebied waar hij in zijn recht staat te eisen dat een loslopende hond wordt aangelijnd. Maar val mij niet lastig in die spaarzame losloopgebieden met de eis dat ik mijn wel sociale hond moet aanlijnen omdat jij nou toevallig een gatenbijter hebt.
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Mocht je de muilkorf inderdaad willen gaan gebruiken weet ik haast wel zeker dat de meeste mensen dan zonder dat je het hoeft te vragen hun hond aanlijnenlinlin schreef:gelukkig maar dat jij je honden erg onder controle hebt.Dianavdberkt schreef: Dat probeer ik dus ook altijd maar dan verdommen die mensen het nog om de eigen hond onder controle te houden.
ik kan me je frustratie voorstellen, dat wel. ik zou lekker een muilkorfje om je honden hun neusjes doen. ze bijten namelijk bij redelijk normale interactie en da's niet wenselijk. ongeluk, klein hoekje en zo ben je meteen van het gezeur af.
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
Die van mij waren al aangelijnd. Doe ik altijd als ik andere honden aan zie komen. Ook met de ander ehonden hier die WEL sociaal zijn. Vandaag een paar honden tegengekomen die losliepen maar doodsbang waren voor andere honden. Ook dan lijn ik mijn honden keurig aan zodat de andere hond zonder weg te lopen gewoon achter zijn baas aan kan blijven lopen. Het is toch leven en laten leven._Inge_ schreef:Ik vind dat jij zelf je honden moet aanlijnen. Niet andere mensen.
Ik lijn James ook aan als ik andere honden zie aankomen, ga niet aan andere mensen vragen of hun de hond willen aanlijnen. Zeg wel dat hij niet met andere honden kan als de hond te dichtbij kom. En dan roepen ze de hond gewoon en lopen ze door.
-
tolling cindy
- Vaste gebruiker
Als jij je hond wel onder controle zou hebben, dan zou je even langs de kant gaan staan, je hond laten zitten en zijn aandacht vragen. Een luisterrende hond zal zich dan niet met de hond bemoeien die om hem heen springt, hij luistert immers naar je en hij moet zijn aandacht op jou richten ...Dianavdberkt schreef:EstherK schreef:Bijten is ook een uiting van je hond niet onder controle hebben.Valerie schreef: Heb jij je hond niet onder controle dan loop je risico's, gebeten worden door een andere hond is daar maar 1 van.
Wat is dat nu voor een uitspraak. Ze bijten alleen als een andere hond die niet bij de baas wil komen vervelend en klierig tegen mijn honden doet en ze totaal niet met rust laat.
-
blondie
- Zeer actief
Ook mee eens, maar dit blijft gewoon altijd een discussiepunt. Voor degenen die naar een losloopgebied gaan om de honden fijn te laten "spelen" met anderen. Maar ook voor degenen die de honden lekker de benen willen laten strekken, balletje gooien spelen met elkaar baas en eigen roedel, even de honden naast zich roepen en passeren omdat de honden niet zomaar op elkaar klappen maar gewoon niet echt geinteresseerd zijn in vreemd hond contact.
En 9 van de 10 keer gaat het hier ook goed even snuffen doorlopen en weer achter een bal aan, maar vaak ook te drukke honden die op een geblesseerde rug klappen en zef willen gaan domineren, als je weet dat je hond dat niet pikt en je loopt door roept bij je en laat focussen op een bal en neemt ze mee doe je het ook weer niet goed want heel veel mensen vinden dat als je ergens gaat lopen waar honden loslopen al die honden maar met elkaar moeten spelen of moeten interacten.
Die honden die dat doen missen blijkbaar ook bepaalde signalen denk ik af en toe, of ze zoeken het op en normaliter zijn ze de meerdere, oweee als ze een keer wel gecorrigeerd worden. Dan zijn alle andere honden aggressief.
Je ziet snel genoeg als eigenaar hoe honden reageren, negeren of wat ook, of een baas die de honden even bij zich roept. Waarom dan een punt maken omdat je op strand loopt of door een gebied waar veel ruimte is en genoeg andere honden met bazen die wel leuk samen interacten.
Ik snap gewoon niet dat als iemand zijn honden bij zich houd en niet op drukke tijden loopt geen honden heeft die zelf actief op andere honden afgaat om ze te "grijpen" continue maar te horen krijgt daar niet te gaan lopen of te moeten muilkorven.
En mij is ook in het verleden gevraagd aan te lijnen, de mevrouw voelde zich niet op haar gemak toen ze met een aangelijnde lap me moest passeren, Finn had nul interesse in die hond, maar goed omdat ze het vroeg heb ik het even gedaan... geen probleem. Moet ik daar nu zo moeilijk over doen.
Als ik andersom wel eens vraag de honden even bij zich te houden, die wat minder vriendelijk aan komen rennen, dan krijg ik vaak te horen wil wel maar hij luistert toch niet
dan heb ik de mijne wel aangelijnt al en los het wel op, maar soms is het wel de omgekeerde wereld natuurlijk.
En 9 van de 10 keer gaat het hier ook goed even snuffen doorlopen en weer achter een bal aan, maar vaak ook te drukke honden die op een geblesseerde rug klappen en zef willen gaan domineren, als je weet dat je hond dat niet pikt en je loopt door roept bij je en laat focussen op een bal en neemt ze mee doe je het ook weer niet goed want heel veel mensen vinden dat als je ergens gaat lopen waar honden loslopen al die honden maar met elkaar moeten spelen of moeten interacten.
Die honden die dat doen missen blijkbaar ook bepaalde signalen denk ik af en toe, of ze zoeken het op en normaliter zijn ze de meerdere, oweee als ze een keer wel gecorrigeerd worden. Dan zijn alle andere honden aggressief.
Je ziet snel genoeg als eigenaar hoe honden reageren, negeren of wat ook, of een baas die de honden even bij zich roept. Waarom dan een punt maken omdat je op strand loopt of door een gebied waar veel ruimte is en genoeg andere honden met bazen die wel leuk samen interacten.
Ik snap gewoon niet dat als iemand zijn honden bij zich houd en niet op drukke tijden loopt geen honden heeft die zelf actief op andere honden afgaat om ze te "grijpen" continue maar te horen krijgt daar niet te gaan lopen of te moeten muilkorven.
En mij is ook in het verleden gevraagd aan te lijnen, de mevrouw voelde zich niet op haar gemak toen ze met een aangelijnde lap me moest passeren, Finn had nul interesse in die hond, maar goed omdat ze het vroeg heb ik het even gedaan... geen probleem. Moet ik daar nu zo moeilijk over doen.
Als ik andersom wel eens vraag de honden even bij zich te houden, die wat minder vriendelijk aan komen rennen, dan krijg ik vaak te horen wil wel maar hij luistert toch niet
-
chrico
- Zeer actief
Muk schreef:Helemaal mee eens.smoekie schreef:Je hebt in een losloopgebied altijd de kans dat 2 honden die normaliter goed los kunnen en goed met andere honden kunnen ineens op elkaar klappen.Valerie schreef:Heb jij je hond niet onder controle dan loop je risico's, gebeten worden door een andere hond is daar maar 1 van.
Ligt ook een beetje aan het losloopgebied want als ik mij bedenk hoe dat er soms aan toegaat dan ren ik bij voorbaat al weg in sommige gebieden terwijl in een ander gebied waar wel rekening gehouden word met elkaar ik ook kan wandelen.
Laatst was ik met Shai wandelen en daar kwamen de labje en een JR aanrennen en door blijven etteren. Uiteindelijk til ik Shai op terwijl de honden tegen mij aanspringen (dat doe ik niet snel maar die lab bleef proberen te ritten op haar al lag zij op de grond). Een knietje deed wonderen en leverde een heftige discussie met de baasjes op. Superirritant omdat zij gewoonweg niet begrijpen dat hun honden strondvervelend zijn. Op mijn reactie dat deze honden wel eens grote problemen kunnen oplopen als zij de verkeerde tegen zouden komen vonden zij dat die dan maar een muilkorf om moesten. Ik zei op een gegeven moment maar dat ik zou duimen dat deze honden ooit een mooie respectabele leeftijd mochten krijgen en liet ze verder staan.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Ik snap je boosheid maar als ik jouw redenatie volg zou ik dus met een lerende hond (pup/puber ofzo) alleen aangelijnd kunnen lopen in een losloopgebied??Dianavdberkt schreef:jij bedoelt dat ik gewoon maar moet tolereren dat elke hond op mijn honden duikt. Dat dacht ik toch even niet. is het in deze maatschappij niet normaler dat je je hond leert luisteren. Is het dan zoveel moeite om je hond even onder een commando bij te houden en door te lopen. Nee, tegenwoordig gaat iedereen er van uit dat honden allemaal samen kunnen spelen. Nou, welkom in de echte wereld hoor.smoekie schreef:Ik vind het niet te gek voor woorden als jij je hond niet meer los zou kunnen laten in een losloopgebied omdat jouw hond gaten kan maken bij andere loslopende honden die wel los kunnen lopen.Dianavdberkt schreef:Ik zorg ervoor dat mijn honden niets kunnen doen als ze voor de zoveelste keer benaderd worden door vreemde honden. Tis toch te gek voor woorden dat ik mijn honden nooit meer los mag laten in een losloopgebied met ruimte genoeg voor iedereen. Wat is er mis mee om als je elkaar passeert even je hond bij je te houden of aan te lijnen.
Edit:
In mijn omgeving zijn de losloopgebieden nu net de veiligste plekken om te leren te luisteren zonder gevaar.
En wat met honden die een enorme jachtinstinct hebben enzo (die als ze iets geroken hebben een spoor volgen? ook niet altijd de meest luisterende types dan)
En nogmaals als jij je honden aanlijnt in een losloopgebied doe ik dat ook, maar in de echte wereld gaat me dat niet altijd op tijd lukken (vooral als jij dat doet terwijl ik dichtbij ben........ Bob uit zijn snuffelparadijs of spel halen, aanlijnen en passeren gaat niet altijd even snel
En de groeten van de mannen 

- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Dit vind ik ook.smoekie schreef:Diegene loopt in losloopgebied omdat diegene er van uit gaat dat de honden die daar lopen ook daadwerkelijk los "kunnen" (niet agressief zijn) zonder op die van hem/haar te klappen.
Ik ga ervan uit dat iedereen die in losloopgebied komt lopen, honden heeft die geen serieuze brokken (kunnen) maken. Ik zeg 'kunnen', omdat als de baas mij kan garanderen dat hij z'n hond ongevaarlijk kan houden ik dat ook goed vind. En dat vind ik ook opgaan als ze aan de lijn lopen in losloopgebied...
En natuurlijk probeer ik rekening met andere mensen te houden.
Vandaag nog. Komen we op een kruising in het bos een mevrouw tegen met een herder aan een flex. Ze hield overduidelijk in. En toen de herder naar haar terugliep hoorde ik haar clicker. Dan kies ik er dus bewust voor om haar niet te storen en een ander pad te nemen dan ik eigenlijk van plan was. En ook houd ik in de gaten of Frenk die kant op wil. Het lukt me meestal wel om hem op tijd weg te roepen, maar die ene keer dat het niet lukt moet ook niet meteen het einde zijn. Daarvoor loop ik niet in een losloopgebied. En let wel he.. Ik heb het niet over een grauw of snauw of 'niet aardig zijn'. Ik heb het over echt serieus grijpen.
Bovendien: niet iedereen die daar loopt leest hier mee en/of snapt honden. (zeg maar gerust het merendeel niet
Om al deze redenen vind ik dat je, als je niet kunt garanderen dat je kunt voorkomen dat je hond een ander iets aan kan doen, niet in losloopgebied moet gaan lopen.
Een muilkorf vind ik trouwens prima, maar als een grote hond met een muilkorf mijn kleintje onderuit buffelt heb ik evengoed een probleem :N:

- laura22
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Boerenfox en Siberische husky
Ik riep Rex ook altijd bij me toen hij nog losliep en er kwam een andere hond aan pas als de andere baas zei dat het niet erg was liet ik hem weer los.
Ik had laatst trouwens wat anders loop nu altijd in een aanlijngebied Rex kan nu niet los en loopt aan een lijn van 15 m er kwam een andere hond aan die los liep, dus roep hem bij me. Krijg ik commentaar dat ik de hem los moest laten lopen omdat die andere hond, want nu konden ze niet spelen
Rex wilde niet eens met die hond spelen hij bleef netjes naast me lopen want ik had de bal en dat is veel interesanter 
Ik had laatst trouwens wat anders loop nu altijd in een aanlijngebied Rex kan nu niet los en loopt aan een lijn van 15 m er kwam een andere hond aan die los liep, dus roep hem bij me. Krijg ik commentaar dat ik de hem los moest laten lopen omdat die andere hond, want nu konden ze niet spelen

- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Of kandagmar88 schreef:Nee, maar je kunt er niet van uit gaan dat iedereen dat ook doet.Dianavdberkt schreef:jij bedoelt dat ik gewoon maar moet tolereren dat elke hond op mijn honden duikt. Dat dacht ik toch even niet. is het in deze maatschappij niet normaler dat je je hond leert luisteren. Is het dan zoveel moeite om je hond even onder een commando bij te houden en door te lopen. Nee, tegenwoordig gaat iedereen er van uit dat honden allemaal samen kunnen spelen. Nou, welkom in de echte wereld hoor.