Jaap* schreef:Wij hebben het ook wel eens gedaan. Ik vond het best leuk hoor![]()
Maar de eerlijkheid gebied mij óók te zeggen dat ik het een bijna sektarische ervaring vond, die paar weken.
Ik kon mij (vanzelfsprekend) niet in elk facet van het lesprogramma vinden, maar er was ook absoluut geen seconde tijd om ergens wat dieper op in te gaan. Ik begrijp dat wel, want voor je het weet zit je elke avond in een discussiegroepje, maar ik kreeg er ook wel eens een beetje vreemd gevoel bij.
Die pas-sessie's voor de gentle leader waar iedereen eigenlijk toch wel naartoe gepushed werd, en de 'voerinfo' van de sponsor enzo, en die speciale MG riemen die je eigenlijk wel moest hebben.
Ik vond dat onze instructrice een stuk beter tot haar recht kwam toen die basiscursus afgelopen was, en de druk er vanaf was
heeeel herkenbaar
bij ons werd standaard gezegd bij elke vraag over bepaald (ongewenst) gedrag, Negeren, of de situatie vermijden.
negeren bij ongewenst gedrag, terwijl veel van dat gedrag al zelfbelonend was, en bij situaties, in mijn geval was dat ``niet meekomen met spelen``(onze eerste hond he) dat we hem dus aangelijnt moesten houden, ofwel de situatie vermijden.
ik had ook een beetje het gevoel in een ``sekte``te zijn beland