Frenk schreef:Overigens is de hele regio hier niet enorm hondvriendelijk.. Veel natuurgebieden zijn aanlijngebieden en in het centrum van Hilversum mag je niet eens komen met je hond. Wat dat betreft zat ik in Haarlem een stuk beter met Frenk.
Had je lekker in Haarlem moeten blijven
Maarre dat verbod in het centrum van Hilversum is zo gek nog niet hoor. Ten eerste geldt dat verbod alleen maar voor hen die geen ontheffing daarvoor hebben (oftewel als jij in het centrumgebied woont, mag jij daar gewoon lopen met je hond) maar is dat verbod er o.a. gekomen omdat er veel te veel jongelui waren die met hun hond in het centrum (hilvertshof en omgeving) lekker aan het wandelen waren met bijbehorende “incidenten” waar de politie aan te pas moest komen, en zo leuk “overdekt” is het nou ook weer niet winkelen hoor als de geur van hondenstront je tegemoet komt
Ja idd, voor dat verbod er was liep men gewoon met hun hond IN het overdekte hilvertshof. Kerkstraat,Kerkbrink etc etc lag vol van de hondenstront. Dat is nu idd een gebied waarvan ik er terwijl ik er zelf dichtbij woon blij ben dat er geen honden meer mogen komen.
Geen last meer van hondenstront (en bijbehorende lucht) geen last meer van blaffende honden waar menig mens bang van is en waar menig keer de politie aan te pas moest komen etc etc etc.
Dus dat heeft niets met “hond onvriendelijk” te maken, maar alles met het feit dat het gewoon voor het winkelend publiek niet meer leuk “winkelen” was.
Budkes schreef:Nanna schreef:Inge O schreef:nee, daar gaat het niet om : het gaat om het zien verdwijnen van je hond in een asiel, voor weken of misschien zelfs maanden als ik budkes mag geloven (en dat doe ik).
Nou, dan muilkorf je je bijter maar. Komt ie ook niet in dat verschrikkelijke asiel. Dat heet oorzaak en gevolg

Maar niet eerst je joekel een andere hond laten aanvallen (of een mens) en dan moord en brand krijsen dat het zo zielig is dat hij zonder zijn teddybeertje moet slapen. Dat had je je eerder kunnen bedenken.
Ik wou eerst alles doorlezen voordat ik ging reageren, maar hier moest ik toch even op in haken. Want dat is het hem nou juist Nanna, dat muilkorf en aanlijngebod krijgt ie sowieso wel dan als het nodig is. Maar het gaat er nou juist om dat ie
wel in het asiel komt, pas daarna wordt er gekeken van hoe en wat. Dus hij komt sowieso wel in dat verschrikkelijke asiel, wel of niet schuldig, wel of geen bijter, hij komt sowieso in het asiel en uiteindelijk zien wij dan wel of jouw hond terugkomt met of zonder muilkorf.
Niet om het een of ander hoor. Maarre iemand (mens) die van een of ander delict wordt verdacht wordt toch ook eerst vastgezet. Iemand die verdacht wordt van een moord wordt toch ook vastgezet, iemand die verdacht wordt van het verkrachten van iemand wordt toch ook eerst vastgezet. Die krijgen normaliter toch ook niet de kans “nogmaals” toe te slaan?
En dat is waar het hier nu in Bussum om gaat. Teveel incidenten hebben er gewoon voor gezorgd dat de burgemeester het zat is en tot deze maatregel is gekomen. Deze maatregel die grootschalig aangekondigd is zal er ongetwijfeld voor moeten zorgen dat mensen “nog” beter op hun hond zullen gaan letten om ervoor te waken dat “hun” hond niet wordt afgenomen in afwachting van.
Met deze maatregel wil de burgemeester net zoals het bij mensen ook gebeurd voorkomen dat de “vermeende” dader in de tussenliggende periode van bijten naar schouwen niet nogmaals kan toeslaan.
Al die hypothetische voorbeelden die er bij worden gehaald slaan gewoon nergens op. Is je hond totaal niet agressief hoe je toch niet bang te zijn. Is je hond wel agressief dan heb je maar gewoon te zorgen dat je je maatregelen treft. En dat doe je door je hond uit voorzorg aan te lijnen of desnoods zelf te muilkorfen
Trouwens, de burgemeester kan zich nu wel even "popiejopie" maken met deze "wijziging" wat als muziek in de oren zal klinken voor meer dan genoeg inwoners van Bussum. Of dat nageleef wordt of zal worden moet nog maar blijken he. Nu kon je ook al overal "de pot op" als je aangifte wilde doen van een bijtincident. Feit is dat veel agenten zelf niet eens op de hoogte zijn van alle regels en mensen meer dan eens met een kluitje het riet in stuurd en dat zal nu ongetwijfeld niet anders zijn.
Feit is nu eenmaal dat mensen gewoon wat meer en vaker hun verantwoording moeten nemen waar het de honden aangaat van welk ras dan ook. En als deze "wijziging" daarvoor zorgt is het mij prima hoor.
Ik laat die hond van mij ook niet los lopen. Dat is ondanks dat ze lang "zoveel" schade niet kan maken als een groter ras gewoon een hond die denkt een of andere pitbull te zijn

Als ik mijn hond uit voorzorg (voor beide partijen) vast en bij me kan houden, moet het voor andere toch ook niet zo moeilijk zijn hun hond bij zich te houden