Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bijtende hond direct naar het asiel

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Bijtende hond direct naar het asiel

Ongelezen bericht door dagmar88 »

nana schreef:citaat dagmar 88:
De schuld niet bij een ander leggen en er vooral niet van uitgaan dat je rechten kunt ontlenen aan de moeilijkheidsfactor van je honden of hun herkomst. :oeps:

Kennelijk kun je alleen rechten ontlenen als je ras hebt die volgens de gemiddelde nl en hondeneigenaar "nooit" bijt en vooral als het een pup is :oeps: .

Iemand anders zou zijn hond moeten muilkorfen zodat een ander zijn hond rustig overal op af kan leren gaan omdat het een schattige doedel is. Ze moet dus met de honden apart gaan lopen en eventueel preventief muilkorfen omdat de doedel eigenaar niet eens wil aanlijnen.

We leven toch met zijn allen in een krap landje en de verantwoordelijkheid heel eenzijdig bij 1 eigenaar neerleggen geeft de ander een vrijbrief om te doen wat hij wil. Als iedereen eens begint met aanlijnen waar men moet aanlijnen ongeacht ras of het formaat van de hond.
uh, waar maak jij uit op dat ik zo'n hond/ras heb? Ja, wanneer jij het nodig vindt om met 2 honden (waarvan 1 in die mate agressief dat er meteen tot aanvallen over wordt gegaan) tegelijk te lopen moet je het toch bij jezelf zoeken.
Je kunt er niet van uitgaan dat iedereen zijn (sociale) hond onder controle heeft, maar je moet er wel van uitgaan dat wanneer je zelf niet in staat bent je honden te mannen je maar preventief hebt te muilkorven.
Ik ben geen uitvoerende macht en het is niet zo dat wanneer een sociale hond op mijn asociale hond af komt dat zij dan maar het recht heeft daar in te hangen :neenee:
Ten eerste ben ik en alleen ik degene die de andere hond te corrigeren heeft en mensen nemen vaak geen verantwoordelijkheid, maar wat maakt mij beter wanneer ik het daar maar op afschuif?
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Martijn schreef:Het gaat natuurlijk om de tokken die echt alleen maar luisteren en maatregelen nemen als het echt, echt moet.
Betrokken hondenbaasjes met goede intenties zijn helemaal de doelgroep niet.
Maar dat een dronkenlap die zijn kalf naar buiten trapt omdat hij ziek van het gepiep wordt en de bewuste hond zich vervolgens de hele wijk toeëigent. Ik vind het prima dat daar meteen actie op wordt ondernomen.
En waarom doet die brave burgervader uit Bussum dat dan niet. Frenk komt met 2 doodgebeten honden aan in die Gemeente en in beide gevallen is er niets mee gedaan. Alle 4 "daders" lopen nog vrij rond in Bussum. Terwijl hij wettelijk gezien die honden al lang van de straat had kunnen halen.
En dan moet ik vertrouwen in het gezond verstand van die BM, hij heeft nota bene de mogelijkheden, maar nee, hij gaat iets volstrekt nieuws, iets volstrekt onnodigs bedenken.
laat hij die honden ophalen en ijveren voor een houdverbod. Dan doet hij wat nuttigs.
Gr. Aniek

Afbeelding
Shamaria
Actief
Mijn ras(sen): gastgezin, wisselend..

Ongelezen bericht door Shamaria »

dagmar88 schreef:
Shamaria schreef:Schijnbaar heersen er wat negatieve gedachten over RDE, misschien dat iemand die even uit de doeken wil doen?
Gebruik de zoekfunctie daar voor maar en niet dit topic.
De negatieve mening over de stichting moest even geventileerd worden op dit topic maar diezelfde mening verhelderen is niet geschikt voor deze topic?

Ik zal er later even uitgebreid voor gaan zitten..
Shamaria
Actief

nana schreef:citaat dagmar 88:
De schuld niet bij een ander leggen en er vooral niet van uitgaan dat je rechten kunt ontlenen aan de moeilijkheidsfactor van je honden of hun herkomst. :oeps:

Kennelijk kun je alleen rechten ontlenen als je ras hebt die volgens de gemiddelde nl en hondeneigenaar "nooit" bijt en vooral als het een pup is :oeps: .

Iemand anders zou zijn hond moeten muilkorfen zodat een ander zijn hond rustig overal op af kan leren gaan omdat het een schattige doedel is. Ze moet dus met de honden apart gaan lopen en eventueel preventief muilkorfen omdat de doedel eigenaar niet eens wil aanlijnen.

We leven toch met zijn allen in een krap landje en de verantwoordelijkheid heel eenzijdig bij 1 eigenaar neerleggen geeft de ander een vrijbrief om te doen wat hij wil. Als iedereen eens begint met aanlijnen waar men moet aanlijnen ongeacht ras of het formaat van de hond.
Dus dat..

Eerder deze week liep ik de hoek om met de staffordpup waar zojuist een bullterrier aankwam. Ik neem in dat geval de pup die ook laaiend enthousiast is ev n op en vraag de eigenaar of de hond het wel kan waarderen dat de hond met hem speelt. Dit was dus niet het geval. Ook goed, volgende hond beter en weer kans op een gezellig speelparijtje.. Hoe moeilijk kan het zijn..
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Jaap* schreef:
Budkes schreef:Maar ja, dat gaf ik al eerder aan, dat bekt natuurlijk niet lekker hè, als de BM moet roepen: "Ik ben niet van mijn zachte stoel gekomen terwijl het wel kon, sorry mensen van doodgebeten honden, maar ik ga nu echt wat doen hoor, weet je wat ik verzin iets wat me vast heel populair maakt bij het volk op dit moment."
Dat is schering en inslag op het moment vind ik.
Oude wijn in nieuwe flessen doen en dan verkopen alsof je een ontzettende harde trend gaat inzetten. Want daar zijn op het moment toevallig even kopers voor.
Er wordt gegrossiert in rookgordijnen en schijnveiligheid. Als het maar wat lijkt en veel lawaai maakt zijn we tevreden schijnt het. Wat het verder eigenlijk toevoegt aan de bestaande situatie doet niet ter zake. Wie maalt er nou om feiten immers.
Als het verhaal maar goed klinkt.
Precies en ik wordt daar zo moe en verdrietig van. Dat het zover is gekomen dat we niet meer denken, ons niet meer inspannen, maar vooral zo hard mogelijk elkaar proberen te overschreeuwen. Vreselijk.
Gr. Aniek

Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Shamaria schreef: De negatieve mening over de stichting moest even geventileerd worden op dit topic maar diezelfde mening verhelderen is niet geschikt voor deze topic?

Dat heb je helemaal goed, deze topic gaat nl niet over de RDE, die heeft naar mijn idee al genoeg eigen topics gehad.
Zoals ik al zei vechten tegen de bierkaai doe ik niet, kost veel te veel energie en het schiet ook nog niks op. Verloren tijd en moeite dus!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Shamaria
Actief

renee-uk schreef:
Shamaria schreef: De negatieve mening over de stichting moest even geventileerd worden op dit topic maar diezelfde mening verhelderen is niet geschikt voor deze topic?

Dat heb je helemaal goed, deze topic gaat nl niet over de RDE, die heeft naar mijn idee al genoeg eigen topics gehad.
Zoals ik al zei vechten tegen de bierkaai doe ik niet, kost veel te veel energie en het schiet ook nog niks op. Verloren tijd en moeite dus!
Vergeet voor het gemak even niet dat jij degene was die de topic richting rde stuurde..
Vooralsnog zie ik niet veel negatiefs maar ik zoek nog even dapper door..
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Shamaria schreef:Schijnbaar heersen er wat negatieve gedachten over RDE, misschien dat iemand die even uit de doeken wil doen?
gebruik de zoekfunctie maar.
Shamaria
Actief

blondie schreef:
gebruik de zoekfunctie maar.
Je meent deze gewoon hè... :smile:
dagmar88
Zeer actief

Shamaria schreef:
renee-uk schreef:

Vergeet voor het gemak even niet dat jij degene was die de topic richting rde stuurde..
Vooralsnog zie ik niet veel negatiefs maar ik zoek nog even dapper door..
:lol:
Shamaria
Actief

dagmar88 schreef:

Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik niet op de hoogte was van de tam tam om de stichting..
Wanneer we de positieve reacties van de negatieve gaan filteren blijkt wel dat de negatieve allemaal van mensen komen die nooit betrokken zijn geweest bij de stichting en de positieve van mensen met ervaring met rde, dat is behoorlijk geruststellend..
Daarnaast blijkt dat wanneer je de andere berichtgevingen van de negatieve posters erbij neemt deze over veel digen lopen af te geven, sommige mensen zijn van nature verzuurd....
Neem iemand als jou bijvoorbeeld, zodra er wat valt te veroordelen ben je er als de kippen bij..

Reden te meer om gewoon op dezelfde weg verder te gaan en heerlijk te genieten van alles wat deze manier van opvang met zich meebrengt, aan het einde zijn het toch de honden waar het omgaat en niet de stichting erom heen of een internetforum.. :E:

En nu fijn weer terug ontopic..
dagmar88
Zeer actief

Shamaria schreef:
dagmar88 schreef:

Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik niet op de hoogte was van de tam tam om de stichting..
Wanneer we de positieve reacties van de negatieve gaan filteren blijkt wel dat de negatieve allemaal van mensen komen die nooit betrokken zijn geweest bij de stichting en de positieve van mensen met ervaring met rde, dat is behoorlijk geruststellend..
Daarnaast blijkt dat wanneer je de andere berichtgevingen van de negatieve posters erbij neemt deze over veel digen lopen af te geven, sommige mensen zijn van nature verzuurd....
Neem iemand als jou bijvoorbeeld, zodra er wat valt te veroordelen ben je er als de kippen bij..

Reden te meer om gewoon op dezelfde weg verder te gaan en heerlijk te genieten van alles wat deze manier van opvang met zich meebrengt, aan het einde zijn het toch de honden waar het omgaat en niet de stichting erom heen of een internetforum.. :E:

:8): In welk parallel universum leef jij, waar heb jij ergens normale/respectvolle of positieve reacties van de leden van de RDE cult gelezen?

En nu weer fijn terug naar het topic, leuk zinnetje na zo'n lekkere sneer. Je past wel erg goed in het plaatje, waar o waar vinden ze ze toch steeds weer :19:
Shamaria
Actief

dagmar88 schreef:
Shamaria schreef:
dagmar88 schreef:

:8): In welk parallel universum leef jij, waar heb jij ergens normale/respectvolle of positieve reacties van de leden van de RDE cult gelezen?

En nu weer fijn terug naar het topic, leuk zinnetje na zo'n lekkere sneer. Je past wel erg goed in het plaatje, waar o waar vinden ze ze toch steeds weer :19:
Ben je er nu nog steeds?
Tis wat met die akelige burgemeester hè?
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Shamaria schreef: Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik niet op de hoogte was van de tam tam om de stichting..
Shamaria schreef:
Iedere stafford kan prima met honden mits de baas er voldoende tijd en aandacht ingestoken heeft..
Onwetendheid is een zegen :roll:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Frenk schreef:Overigens is de hele regio hier niet enorm hondvriendelijk.. Veel natuurgebieden zijn aanlijngebieden en in het centrum van Hilversum mag je niet eens komen met je hond. Wat dat betreft zat ik in Haarlem een stuk beter met Frenk.
Had je lekker in Haarlem moeten blijven :wink:

Maarre dat verbod in het centrum van Hilversum is zo gek nog niet hoor. Ten eerste geldt dat verbod alleen maar voor hen die geen ontheffing daarvoor hebben (oftewel als jij in het centrumgebied woont, mag jij daar gewoon lopen met je hond) maar is dat verbod er o.a. gekomen omdat er veel te veel jongelui waren die met hun hond in het centrum (hilvertshof en omgeving) lekker aan het wandelen waren met bijbehorende “incidenten” waar de politie aan te pas moest komen, en zo leuk “overdekt” is het nou ook weer niet winkelen hoor als de geur van hondenstront je tegemoet komt :roll:

Ja idd, voor dat verbod er was liep men gewoon met hun hond IN het overdekte hilvertshof. Kerkstraat,Kerkbrink etc etc lag vol van de hondenstront. Dat is nu idd een gebied waarvan ik er terwijl ik er zelf dichtbij woon blij ben dat er geen honden meer mogen komen.

Geen last meer van hondenstront (en bijbehorende lucht) geen last meer van blaffende honden waar menig mens bang van is en waar menig keer de politie aan te pas moest komen etc etc etc.

Dus dat heeft niets met “hond onvriendelijk” te maken, maar alles met het feit dat het gewoon voor het winkelend publiek niet meer leuk “winkelen” was. :ok:

Budkes schreef:
Nanna schreef:
Inge O schreef:nee, daar gaat het niet om : het gaat om het zien verdwijnen van je hond in een asiel, voor weken of misschien zelfs maanden als ik budkes mag geloven (en dat doe ik).
Nou, dan muilkorf je je bijter maar. Komt ie ook niet in dat verschrikkelijke asiel. Dat heet oorzaak en gevolg ;-) Maar niet eerst je joekel een andere hond laten aanvallen (of een mens) en dan moord en brand krijsen dat het zo zielig is dat hij zonder zijn teddybeertje moet slapen. Dat had je je eerder kunnen bedenken.
Ik wou eerst alles doorlezen voordat ik ging reageren, maar hier moest ik toch even op in haken. Want dat is het hem nou juist Nanna, dat muilkorf en aanlijngebod krijgt ie sowieso wel dan als het nodig is. Maar het gaat er nou juist om dat ie wel in het asiel komt, pas daarna wordt er gekeken van hoe en wat. Dus hij komt sowieso wel in dat verschrikkelijke asiel, wel of niet schuldig, wel of geen bijter, hij komt sowieso in het asiel en uiteindelijk zien wij dan wel of jouw hond terugkomt met of zonder muilkorf.
Niet om het een of ander hoor. Maarre iemand (mens) die van een of ander delict wordt verdacht wordt toch ook eerst vastgezet. Iemand die verdacht wordt van een moord wordt toch ook vastgezet, iemand die verdacht wordt van het verkrachten van iemand wordt toch ook eerst vastgezet. Die krijgen normaliter toch ook niet de kans “nogmaals” toe te slaan?

En dat is waar het hier nu in Bussum om gaat. Teveel incidenten hebben er gewoon voor gezorgd dat de burgemeester het zat is en tot deze maatregel is gekomen. Deze maatregel die grootschalig aangekondigd is zal er ongetwijfeld voor moeten zorgen dat mensen “nog” beter op hun hond zullen gaan letten om ervoor te waken dat “hun” hond niet wordt afgenomen in afwachting van.

Met deze maatregel wil de burgemeester net zoals het bij mensen ook gebeurd voorkomen dat de “vermeende” dader in de tussenliggende periode van bijten naar schouwen niet nogmaals kan toeslaan.

Al die hypothetische voorbeelden die er bij worden gehaald slaan gewoon nergens op. Is je hond totaal niet agressief hoe je toch niet bang te zijn. Is je hond wel agressief dan heb je maar gewoon te zorgen dat je je maatregelen treft. En dat doe je door je hond uit voorzorg aan te lijnen of desnoods zelf te muilkorfen :ok:

Trouwens, de burgemeester kan zich nu wel even "popiejopie" maken met deze "wijziging" wat als muziek in de oren zal klinken voor meer dan genoeg inwoners van Bussum. Of dat nageleef wordt of zal worden moet nog maar blijken he. Nu kon je ook al overal "de pot op" als je aangifte wilde doen van een bijtincident. Feit is dat veel agenten zelf niet eens op de hoogte zijn van alle regels en mensen meer dan eens met een kluitje het riet in stuurd en dat zal nu ongetwijfeld niet anders zijn. :roll:

Feit is nu eenmaal dat mensen gewoon wat meer en vaker hun verantwoording moeten nemen waar het de honden aangaat van welk ras dan ook. En als deze "wijziging" daarvoor zorgt is het mij prima hoor.

Ik laat die hond van mij ook niet los lopen. Dat is ondanks dat ze lang "zoveel" schade niet kan maken als een groter ras gewoon een hond die denkt een of andere pitbull te zijn :smile: Als ik mijn hond uit voorzorg (voor beide partijen) vast en bij me kan houden, moet het voor andere toch ook niet zo moeilijk zijn hun hond bij zich te houden :19:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Budkes
Zeer actief

Feit is dat de Burgemeester niets heeft gedaan met alle maatregelen en wetten die hij nu al tot zijn beschikking heeft, met betrekking tot de incidenten waar hij schijnbaar zo zat van is. Als hij nu gewoon dat doet ,of laat doen wat noodzakelijk is met de wetten en maatregelen die er al , en volstrekt toereikend, zijn, dan hoeft hij zijn tijd niet te verdoen met volstrekt onuitvoerbare voorstellen de ether in te slingeren.
Gr. Aniek

Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

smoekie schreef:
Frenk schreef:Overigens is de hele regio hier niet enorm hondvriendelijk.. Veel natuurgebieden zijn aanlijngebieden en in het centrum van Hilversum mag je niet eens komen met je hond. Wat dat betreft zat ik in Haarlem een stuk beter met Frenk.
Waar slaat dat op? Mag ik niet zeggen dat de dingen in Haarlem beter waren geregeld?
Maarre dat verbod in het centrum van Hilversum is zo gek nog niet hoor. Ten eerste geldt dat verbod alleen maar voor hen die geen ontheffing daarvoor hebben (oftewel als jij in het centrumgebied woont, mag jij daar gewoon lopen met je hond) maar is dat verbod er o.a. gekomen omdat er veel te veel jongelui waren die met hun hond in het centrum (hilvertshof en omgeving) lekker aan het wandelen waren met bijbehorende “incidenten” waar de politie aan te pas moest komen, en zo leuk “overdekt” is het nou ook weer niet winkelen hoor als de geur van hondenstront je tegemoet komt :roll:

Ja idd, voor dat verbod er was liep men gewoon met hun hond IN het overdekte hilvertshof. Kerkstraat,Kerkbrink etc etc lag vol van de hondenstront. Dat is nu idd een gebied waarvan ik er terwijl ik er zelf dichtbij woon blij ben dat er geen honden meer mogen komen.

Geen last meer van hondenstront (en bijbehorende lucht) geen last meer van blaffende honden waar menig mens bang van is en waar menig keer de politie aan te pas moest komen etc etc etc.

Dus dat heeft niets met “hond onvriendelijk” te maken, maar alles met het feit dat het gewoon voor het winkelend publiek niet meer leuk “winkelen” was. :ok:
En dat is nou precies de flauwekul die me zo stoort in Hilversum. Ga eens lekker overlastgevers beboeten en regels handhaven in plaats van altijd de goeden onder de kwaden te laten lijden... Daar krijg ik ook zo'n punthoofd van met de heide gebieden hier in de omgeving. Ik mag nergens Frenk los laten lopen omdat de 'grote grazers' daar last van hebben. Zo irritant!
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

Edit:
Frenk schreef:
smoekie schreef:
Waar slaat dat op? Mag ik niet zeggen dat de dingen in Haarlem beter waren geregeld?

Jawel hoor , net zo goed dat ik een grapje mag maken door te zeggen dat je dan lekker in Haarlem had moeten blijven :ok:
Frenk schreef:En dat is nou precies de flauwekul die me zo stoort in Hilversum. Ga eens lekker overlastgevers beboeten en regels handhaven in plaats van altijd de goeden onder de kwaden te laten lijden... Daar krijg ik ook zo'n punthoofd van met de heide gebieden hier in de omgeving. Ik mag nergens Frenk los laten lopen omdat de 'grote grazers' daar last van hebben. Zo irritant!

Nou ehm, hoevaak betrap je iemand die zijn/haar hond laat schijten op "heterdaad"????

Van de 20 hondendrollen die er al zijn neergelegd pak je de 21e misschien op een heterdaadje met bijbehorende boete. Dus ja, uiteindelijk heeft de gemeente Hilversum er dus voor gekozen om gewoon een algeheel verbod in te stellen mits je daar zelf woont en je gewoon zelf de stont van je hond opruimt. :ok:

Als je niet in het centrum woont heb je ook niets in het centrum met je schijtende, blaffende en overlastgevende hond te zoeken :cool2:

De goeden lijden als sinds jaar en dag onder de kwaden dus wat is nieuw? Meen toch echt dat Hilversum zo klein als het is meer dan genoeg losloopgebied heeft waar jij (algemeen gesproken) je hond vrij en blij los kan laten lopen hoor.

Dus vraag me nu dan ook in alle eerlijkheid af wat jij bedoelt dat jij je zo irriteert dat je Frenk niet los mag laten lopen omdat de "grote grazers" daar last van hebben? :scratch:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

smoekie schreef:Nou ehm, hoevaak betrap je iemand die zijn/haar hond laat schijten op "heterdaad"????

Van de 20 hondendrollen die er al zijn neergelegd pak je de 21e misschien op een heterdaadje met bijbehorende boete. Dus ja, uiteindelijk heeft de gemeente Hilversum er dus voor gekozen om gewoon een algeheel verbod in te stellen mits je daar zelf woont en je gewoon zelf de stont van je hond opruimt. :ok:
Zet gewoon 1 of 2 van die boa's neer en laat ze die overlastgevende groepen maar beboeten. Dat je Hilversthof in zou mogen had ik overigens nooit geraden en vind ik ook niet logisch :19:
Als je niet in het centrum woont heb je ook niets in het centrum met je schijtende, blaffende en overlastgevende hond te zoeken :cool2:
Frenk blaft niet, geeft geen overlast en mocht hij zich moeten ontlasten heb ik altijd zakjes bij me. Ik ga graag met hem winkelen, uit eten en op terrasjes zitten. Het is niet voor niets een gezelschapshond :19:
De goeden lijden als sinds jaar en dag onder de kwaden dus wat is nieuw? Meen toch echt dat Hilversum zo klein als het is meer dan genoeg losloopgebied heeft waar jij (algemeen gesproken) je hond vrij en blij los kan laten lopen hoor.

Dus vraag me nu dan ook in alle eerlijkheid af wat jij bedoelt dat jij je zo irriteert dat je Frenk niet los mag laten lopen omdat de "grote grazers" daar last van hebben? :scratch:
De enige hei waar Frenk los mag is op de Hoorneboegse of op de Franse Kamp hei bij Bussum. Oh en dat kleine stukje bij de dagcamping aan de Larenseweg. Hij mag niet los op de hei achter La Place of op de hei aan de overkant daarvan, omdat daar grote grazers staan. Tenminste, dat is wat op de bordjes staat. Verder is het grootste deel van Anna's Hoeve geen losloopterrein. Ik vind het karig.

En in Hilversum zelf staan veel te weinig vuilnisbakken en er zijn in ieder geval bij ons in de buurt helemaal geen uitlaatstroken waar je hond los mag.

Ik woonde in Haarlem hartje hartje centrum en er waren op een minuut of vijf lopen wel 3 of 4 van die uitrenstroken. Daarnaast was er het stadsbos de Haarlemmerhout en ook heel veel natuur in de buurt waar je hond los mag lopen. Daarnaast struikelde je zowat over de vuilnisbakken, dus je drol opruimen was een peulenschil. Hier in hilversum moet je soms wel een kwartier met je zakje sjouwen voor je een vuilnisbak tegenkomt. Ik zie dus ook nooit mensen hun poep opruimen. Echt nooit.

Begrijp me niet verkeerd, ik woon hier verder heerlijk, maar qua hondenbeleid is Hilversum echt een achteruitgang. :19:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

Frenk schreef:
smoekie schreef:Nou ehm, hoevaak betrap je iemand die zijn/haar hond laat schijten op "heterdaad"????

Zet gewoon 1 of 2 van die boa's neer en laat ze die overlastgevende groepen maar beboeten. Dat je Hilversthof in zou mogen had ik overigens nooit geraden en vind ik ook niet logisch :19:
Tuurlijk joh 1 of 2 BOA’s runnen de boel wel :smile: Hoeveel politie denk je niet dat er normaliter al in het centrum liepen en nog steeds lopen :smile: Niet zo simpel doen hoor Frenk alsjeblieft zeg :N:

Frenk schreef:
Frenk blaft niet, geeft geen overlast en mocht hij zich moeten ontlasten heb ik altijd zakjes bij me. Ik ga graag met hem winkelen, uit eten en op terrasjes zitten. Het is niet voor niets een gezelschapshond :19:
Oh ja tuurlijk :oohja: Frenk blaft niet en geeft geen overlast en jij ruimt alles op, ja tuurlijk mag jij met Frenk dan wel het centrum in. Ben je gek zeg. Ze weten toch wel dat Frenk en jij niet zo zijn :smile: Wat denken ze wel zeg dat ze voor jou en jouw gezelschapshond geen uitzondering maken. Wat denken ze wel zeg dat ze niet de “goede” van de “kwade” weten te onderscheiden. :boos:
Frenk schreef:

De enige hei waar Frenk los mag is op de Hoorneboegse of op de Franse Kamp hei bij Bussum. Oh en dat kleine stukje bij de dagcamping aan de Larenseweg. Hij mag niet los op de hei achter La Place of op de hei aan de overkant daarvan, omdat daar grote grazers staan. Tenminste, dat is wat op de bordjes staat. Verder is het grootste deel van Anna's Hoeve geen losloopterrein. Ik vind het karig.

En in Hilversum zelf staan veel te weinig vuilnisbakken en er zijn in ieder geval bij ons in de buurt helemaal geen uitlaatstroken waar je hond los mag.

Ik woonde in Haarlem hartje hartje centrum en er waren op een minuut of vijf lopen wel 3 of 4 van die uitrenstroken. Daarnaast was er het stadsbos de Haarlemmerhout en ook heel veel natuur in de buurt waar je hond los mag lopen. Daarnaast struikelde je zowat over de vuilnisbakken, dus je drol opruimen was een peulenschil. Hier in hilversum moet je soms wel een kwartier met je zakje sjouwen voor je een vuilnisbak tegenkomt. Ik zie dus ook nooit mensen hun poep opruimen. Echt nooit.

Begrijp me niet verkeerd, ik woon hier verder heerlijk, maar qua hondenbeleid is Hilversum echt een achteruitgang. :19:
Nou voor zover Hilversum “groot” is vind ik persoonlijk dat we hier aardig wat losloopgebied hebben hoor.Zeker als ik hier op het forum wel eens lees dat mensen in grotere steden soms een half uur in de auto moeten zitten om ook maar bij enig losloopgebied te komen :19:

Hoe het in Haarlem gesteld is weet ik niet. De keren dat wij daar zijn geweest zag ik in het centrum ook maar bitter weinig honden eerlijk gezegd. :scratch: Maar goed ken Haarlem verder zelf niet natuurlijk.

En idd vuilnisbakken zie je hier heel heel weinig. En behalve in het bos ruimen de mensen ook gewoon op straat nooit de shit van de honden op. Dat is dus oa zoals ik al zei 1 van de redenen waarom je niet meer met je hond (als je daar niet woont en ontheffing hebt) het centrum in komt. En dat kan ik als rasechte hilversumse echt wel voorstellen hoor. Als je dan zo graag met je gezelschapshondje wilt winkelen en een terrasje wilt pakken, tja, daar zul je dan toch voor moeten uitwijken voor iets buiten het centrum of elders in de omgeving :wink:

Hilversum is op vele vlakken een klote stad, maar toch zou ik nergens anders willen wonen :F:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

gaat het nu van bijtende honden naar schijtende honden?
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

blondie schreef:gaat het nu van bijtende honden naar schijtende honden?

Nog erger de bijtende honden schijten ook nog eens :mrgreen:
Het wordt echt tijd voor de fokkers om een tandenloosras te ontwikkelen die niet meer schijten en bijten 100% veilig.......de perfecte hond
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
dagmar88
Zeer actief

nana schreef:
blondie schreef:gaat het nu van bijtende honden naar schijtende honden?

Nog erger de bijtende honden schijten ook nog eens :mrgreen:
Het wordt echt tijd voor de fokkers om een tandenloosras te ontwikkelen die niet meer schijten en bijten 100% veilig.......de perfecte hond
Nou, allemaal een muilkorf en een schijtharnas aan. Problem solved :ok:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

dagmar88 schreef:Nou, allemaal een muilkorf en een schijtharnas aan. Problem solved :ok:
Afbeelding

:smile: :smile:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

smoekie schreef:
dagmar88 schreef:Nou, allemaal een muilkorf en een schijtharnas aan. Problem solved :ok:
Afbeelding

:smile: :smile:
Krijg hier toch een beetje vreemde plaatjes van een stoma bij. :N:
Geef dat beest ook gelijk een catheter in zijn plasbuis en een piszak op zijn dij geplakt en je hoeft er niet meer mee naar buiten. :N:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”