Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bijtende hond direct naar het asiel

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Bijtende hond direct naar het asiel

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

renee-uk schreef:
Hanneke2 schreef: Mijn honden zijn geen half uur uit zicht, en ik weet altijd wat ze aan het doen zijn. Ze zijn in elk geval nooit kleine ouwe hondjes aan het molesteren of in mensen aan het bijten.

Ik heb hele makkelijke, hond- en mens-sociale en redelijk gehoorzame honden. En als jij daar zo gefrustreerd van raakt, had je misschien zelf voor gezelliger honden moeten kiezen.
dat is dan sinds kort dat ze niet meer uit het zicht gaan, vind je het erg dat ik dat niet geloof?
Ik kan me ook nog herinneren dat er posts verschenen over je teef die andere honden in de billen beet als je niet goed oplette
Lilo kwam hier met een giga angsttrauma, vond eerst alle honden eng en toen het wat beter ging met bekende en kleine honden is ze angstagressie gaan vertonen naar grote en vaak zwarte honden. En ja, ze heeft diverse honden in hun kont geknauwd in die periode, bekende honden zoals een bevriende BM-puberreu en vreemde zoals Newfoundlanders en rotties. Ze heeft in die tijd zelf drie gaten opgelopen en zelf nooit een schrammetje veroorzaakt, hoogstens een blauwe plek.

Ze kwam hier in 2005, dus we praten nu bijna zes jaar verder. Inmiddels is ze heel wat ouder en wijzer en loopt met een grote boog om honden heen die ze een beetje eng vindt, ze is bijna conflictvermijdender dan Jack en ze speelt met heel veel bevriende en vaak ook vreemde honden. Er is nu nog 1 hond waarbij ik Lilo echt direct aanlijn, een teef van haar eigen formaat waarbij de haat wederzijds is, en de laatste 'aanval' kwam van de kant van die teef.
Dus doe alsjeblieft niet zo roomser als de paus, want heilig zijn jouw honden ook niet hoor of ze moeten het nou toevallig net de laatste tijd geworden zijn :roll:
Mijn honden zijn niet heilig, maar ik kan er wel zorgeloos mee door het loslooppark lopen. Ze gaan geen conflicten aan, behalve met die ene teef. Het is wel grappig dat jij allerlei zaken uit het grijze verleden aanhaalt, want die zijn dus achterhaald, mijn honden gaan 'vooruit', omdat ik zo op mijn eigen manier wel een beetje train met als doel die gezellige happy honden die geen vlieg kwaad doen.
ik raak niet gefrusteerd van mijn honden hoor, ik ben hartstikke bij met ze en zou ze voor geen geld willen missen.
Ik raak gefrustreerd van mensen zoals jij die geen benul hebben van iets dat ook maar een milimeter buiten hun straatje valt maar daar wel de meest stupide opmerkingen over maken.
Het werd binnen mijn straatje toen Jack nietsvermoedend de eerste keer een paar gaatjes opliep van een DH die blijkbaar vond dat die staart te hoog stond te kwispelen, en vervolgens kruipend amper bij mij durfde te komen omdat hij dacht dat hij iets fout had gedaan. Als alle mensen met uit het niets bijtende honden lekker op Ameland gaan wonen is het uit mijn straatje en hoor je mij niet meer klagen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

blondie schreef:voor sommige mensen
" onclick="window.open(this.href);return false;
Stoer :ok:
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Dat bewijs krijg je heus wel rond, dat je hond het niet gedaan heeft. Als de hond het niet gedaan heeft. Maar het probleem met het voorstel van deze BM is dus dat je eerst je hond voor onbepaalde tijd in het asiel door moet brengen. Dat vind ik een onoverkomelijk probleem.
Tuurlijk als je hond een agressief teringbeest is dan lig ik er persoonlijk geen moment wakker van dat je hem kwijt raakt nadat hij weer eens een hond of mens aanvalt. Geen seconde, maar niet zomaar bij elk willekeurig bijtincident waar iemand melding van maakt/aangifte van doet.......
Gr. Aniek

Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Budkes schreef:Dat bewijs krijg je heus wel rond, dat je hond het niet gedaan heeft. Als de hond het niet gedaan heeft. Maar het probleem met het voorstel van deze BM is dus dat je eerst je hond voor onbepaalde tijd in het asiel door moet brengen. Dat vind ik een onoverkomelijk probleem.
Tuurlijk als je hond een agressief teringbeest is dan lig ik er persoonlijk geen moment wakker van dat je hem kwijt raakt nadat hij weer eens een hond of mens aanvalt. Geen seconde, maar niet zomaar bij elk willekeurig bijtincident waar iemand melding van maakt/aangifte van doet.......
Dat is ook mijn bezwaar. Ik vind het echt belachelijk dat er niet naar de aard en omstandigheden gekeken is, voor uithuisplaatsing wordt bevolen. Geef dan een tijdelijk aanlijn- of muilkorfgebod, tot je de zaak hebt kunnen bekijken. :19:

Maar goed, dat de Bussumse politie geen hondenmensen zijn, bleek al wel tijdens de afhandeling van de eerder genoemde incidenten :N:

Overigens is de hele regio hier niet enorm hondvriendelijk.. Veel natuurgebieden zijn aanlijngebieden en in het centrum van Hilversum mag je niet eens komen met je hond. Wat dat betreft zat ik in Haarlem een stuk beter met Frenk.
Afbeelding
Ronald&Douwe
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier

Ongelezen bericht door Ronald&Douwe »

LOL!

Ik denk dat ik niet helemaal begrepen wordt!

Ik neem in ieder geval mijn verantwoording met mijn hond.
Die is altijd aangelijnt en dat kan ook niet anders met zijn karakter.

Komen er loslopende honden in de buurt op een plek waar dat niet toegestaanis, dan waarschuw ik de eigenaar.
Wordt daar niet op gereageerd dan zal ik er alles voor doen om ervoor te zorgen dat mijn hond niet de dupe wordt van maatregelen die die BM in zn hoofd heeft.

Als mijn woorden als "loos" of "politiek" gezien worden, dan is dat jullie interpretatie.

Ik ben iig blij dat ik niet in de gemeente woon, waar die idiote BM zn plannen wil uitvoeren! :D

Het is belachelijk als honden ten onrechte opgesloten worden, maar nogmaals dat kan nooit de schuld van de hond zijn!

Als eigenaar moet je weten wat er wel en niet mogelijk is met je hond en in ogenschouw nemen in welke omgeving je bent.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Frenk schreef:
renee-uk schreef:
Frenk schreef: Ik vind ongehoorzaamheid nou eenmaal geen vergrijp waar de doodstraf op zou moeten staan :wink: De opmerking dat een gebrek aan appel dus grijpen zou goedpraten ben ik het gewoonweg niet mee eens.

Overigens valt mijn hond nooit andere honden lastig en komt hij niet in de buurt van niet-sociale aangelijnde honden. Dus hoezo regels en omgangsvormen niet voor mij zouden gelden?
Ik heb het niet over een gebrek aan appel goedpraten, ik heb het er over dat iedereen zich aan regels moet houden maar dat jij jouw hond wel los laat lopen in een aanlijngebied, of dat in elk geval hier zegt.
Aanlijngebieden zijn er niet voor niks en regels gelden voor iedereen, niet voor pietje wel en voor jantje niet.
Ik kan niet goed tegen meten met 2 maten.
Ik meet niet met 2 maten. Ik zeg dat ALS mijn hond ergens losloopt waar dat niet mag en ook nog eens niet luistert (maar niet lastigvalt!) IK dat nog steeds geen reden vind om hem wel aan gort te mogen bijten. Het was dus een scenario, geen dagelijkse praktijk :19:
Pas als mijn hond de agressor is, vind ik het normaal dat hij ook een hap kan krijgen.
Als een hond enig verstand in zijn donder heeft dan gaat hij/zij niet op een agressieve hond af :wink: Doen ze dit wel dan hebben ze of zelf geen goede motieven of ze zijn zo dom dat je ze maar beter aangelijnd kan houden :mrgreen:
Gister liep Tyra los en kwamen we een aangelijnde uitvallende sharpei tegen. Echt niet dat ze dan er vrolijk op af loopt om gedag te zeggen :denken: Ze loopt er dan met een zo groot mogelijke boog omheen.
Frenk
Zeer actief

Valerie schreef:Als een hond enig verstand in zijn donder heeft dan gaat hij/zij niet op een agressieve hond af :wink: Doen ze dit wel dan hebben ze of zelf geen goede motieven of ze zijn zo dom dat je ze maar beter aangelijnd kan houden :mrgreen:
Gister liep Tyra los en kwamen we een aangelijnde uitvallende sharpei tegen. Echt niet dat ze dan er vrolijk op af loopt om gedag te zeggen :denken: Ze loopt er dan met een zo groot mogelijke boog omheen.
Dat is ook zo. Frenk zie je dan ook met een boog eromheen gaan en doorlopen. Die gaat echt niet even leuk doen dan.
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Ronald&Douwe schreef:LOL!

Ik denk dat ik niet helemaal begrepen wordt!

Ik neem in ieder geval mijn verantwoording met mijn hond.
Die is altijd aangelijnt en dat kan ook niet anders met zijn karakter.

Komen er loslopende honden in de buurt op een plek waar dat niet toegestaanis, dan waarschuw ik de eigenaar.
Wordt daar niet op gereageerd dan zal ik er alles voor doen om ervoor te zorgen dat mijn hond niet de dupe wordt van maatregelen die die BM in zn hoofd heeft.

Als mijn woorden als "loos" of "politiek" gezien worden, dan is dat jullie interpretatie.

Ik ben iig blij dat ik niet in de gemeente woon, waar die idiote BM zn plannen wil uitvoeren! :D

Het is belachelijk als honden ten onrechte opgesloten worden, maar nogmaals dat kan nooit de schuld van de hond zijn!

Als eigenaar moet je weten wat er wel en niet mogelijk is met je hond en in ogenschouw nemen in welke omgeving je bent.
Jouw woorden worden niet als loos of politiek gezien, het is alleen jammer dat een groot gedeelte van de mensen zich gewoon niet goed gedraagt. In je eerste reactie gaf je aan dat het allemaal zo simpel was, de praktijk is echter een stuk weerbarstiger. Het gros van de mensen hier veroorzaakt ook geen problemen met zijn hond, ook degene niet wie een hond- dan wel mens-agressieve hond hebben.
Maar het blijkt wel dat een groot aantal mensen in de wereld buiten het HF om zich wat minder goed gedraagt, anders zouden er niet steeds weer incidenten zoals in dit topic genoemd voovallen.
Gr. Aniek

Afbeelding
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

Hoe langer je er over nadenkt hoe dommer het word. Stel 2 honden vechten bijten allebei, gaan dus allebei het asiel in. Beide worden bekeken en wie de test haalt mag naar huis? Of is het alleen de hond die als eerste bijt?
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
Budkes
Zeer actief

nana schreef:Hoe langer je er over nadenkt hoe dommer het word. Stel 2 honden vechten bijten allebei, gaan dus allebei het asiel in. Beide worden bekeken en wie de test haalt mag naar huis? Of is het alleen de hond die als eerste bijt?
Tsja, dat verteld het verhaal niet, maar hoe dan ook je bent er maar mooi klaar mee als je in Bussum woont en je hond is al dan niet buiten zijn schuld om betrokken bij een vechtpartij.
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief

Frenk schreef:
Maar goed, dat de Bussumse politie geen hondenmensen zijn, bleek al wel tijdens de afhandeling van de eerder genoemde incidenten :N:
Maar ook die BM niet, die kent ook zijn eigen mogelijkheden niet, of heeft in ieder geval niet de moeite genomen om zich er eens in te veriepen. Het is toch raar dat hij om dit soort incidenten de APV aan wil passen terwijl hij eigenhandig op basis van het bestuursrecht allang had kunnen ingrijpen. :19:
Gr. Aniek

Afbeelding
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Frenk schreef:
Valerie schreef:Als een hond enig verstand in zijn donder heeft dan gaat hij/zij niet op een agressieve hond af :wink: Doen ze dit wel dan hebben ze of zelf geen goede motieven of ze zijn zo dom dat je ze maar beter aangelijnd kan houden :mrgreen:
Dat is ook zo. Frenk zie je dan ook met een boog eromheen gaan en doorlopen. Die gaat echt niet even leuk doen dan.
Maar niet iedere hond is zo..Honden lopen ook allemaal vrolijk op James af als hij aan de lijn zit, omdat hij gewoon normaal doet en pas als ze dichtbij zijn valt hij uit. En dan heeft hij dus ook wel beet. Maar zorg er wel voor dat dat niet gaat gebeuren natuurlijk;) Ben in ieder geval blij dat ik niet daar woon, zal je maar gebeuren zeg :N:
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Wij wonen in Bussum.. :N:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

en gefeliciteerd :80:
Marielle&Stef
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Marielle&Stef »

_Inge_ schreef:
Frenk schreef:Dat is ook zo. Frenk zie je dan ook met een boog eromheen gaan en doorlopen. Die gaat echt niet even leuk doen dan.
Maar niet iedere hond is zo..Honden lopen ook allemaal vrolijk op James af als hij aan de lijn zit, omdat hij gewoon normaal doet en pas als ze dichtbij zijn valt hij uit. En dan heeft hij dus ook wel beet. Maar zorg er wel voor dat dat niet gaat gebeuren natuurlijk;) Ben in ieder geval blij dat ik niet daar woon, zal je maar gebeuren zeg :N:
x2
Afbeelding
Marielle&Stef
Vaste gebruiker

Budkes schreef:
nana schreef:Hoe langer je er over nadenkt hoe dommer het word. Stel 2 honden vechten bijten allebei, gaan dus allebei het asiel in. Beide worden bekeken en wie de test haalt mag naar huis? Of is het alleen de hond die als eerste bijt?
Tsja, dat verteld het verhaal niet, maar hoe dan ook je bent er maar mooi klaar mee als je in Bussum woont en je hond is al dan niet buiten zijn schuld om betrokken bij een vechtpartij.
Het "allerschattigste" boomertje van mijn moeder is 2 weken geleden losgebroken, nam een sprintje en greep richting de keel van... jawel een Amerikaanse Stafford. Deze beet terug, hondje van mn moeder 3 krammen in zn nek, de stafford een paar schrammetjes.

Fijn verhaal als je dus als Amstaff-eigenaar in Bussum zou wonen :ok:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Zit er niet mee.
Ze gaan hun gang maar ,je hebt tenslotte een zorgplicht op alle vlakken voor je hond.
Je kind kan ook afgenomen worden als je je plichten niet nakomt.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Shamaria
Actief
Mijn ras(sen): gastgezin, wisselend..

Ongelezen bericht door Shamaria »

bouvierpoedel schreef:Zit er niet mee.
Ze gaan hun gang maar ,je hebt tenslotte een zorgplicht op alle vlakken voor je hond.
Dus dat!
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik verbaas me over de mensen die een stafford hebben genomen en die dan in een zin zeggen, mijn hond krijgt een enkeltje dierenarts als hij een mens bijt. Maar een hond, nee, dat is niet erg, moet je je hond maar bij je houden. Vinden jullie dat niet vreemd? Een hond nemen die bekend staat om felle agressie naar dieren en dan een mens bijten onacceptabel vinden? Ik begrijp ook wel dat bijten van dieren niet gelijk staat aan mensen. Maar het gebrek aan acceptatie van iets waar je hond geen natuurlijke aanleg voor heeft en het vragen van begrip en voor bijten waar je hond wel aanleg voor heeft is erg tegenstrijdig. De ene agressie vindt je normaal, de andere totaal onacceptabel. Voor dier-agressie vraag je begrip omdat je nu eenmaal een stafford hebt en voor mens-agressie geldt enkeltje dierenarts. Hoeveel begrip denk je nu werkelijk dat iemand met een maltezer heeft voor dier-agressie? En hoe moet zo iemand daar ook begrip voor ontwikkelen? Ik heb een Belgische herder, staan wel bekend om het feit dat er een kans bestaat dat ze wel eens naar iemand snappen. Dus dan kan ik toch vanuit mezelf weer heel hard gaan roepen dat mens-agressie wel meevalt en dat mensen daar nu eenmaal rekening mee moeten houden bij honden? Dat mensen eerst moeten vragen of ze mijn hond ineens mogen aaien?

Ik denk dat we er toch naar moeten streven dat zowel mens- als dieragressief niet echt te tolereren is en dat we dus niet het ene veel zwaarder moeten gaan laten tellen dan het andere. Als een oudere dame haar 11 jarige maltezer uitlaat en die wordt zwaar toegetakeld door een stafford dan is dat echt niet niks hoor. Probleem is nl dat die mensen hun hond niet kunnen ontzetten en er naar moeten kijken hoe hun grote liefde vermoord wordt. Dat is ook mens-agressief. Immers, je krijgt een enorm trauma te verwerken en je verliest je dierbaarste bezit, je hondje. Ik heb liever dat een hond mij bijt dan dat hij mijn hond doodmaakt voor mijn ogen. Doorgedraaide dier-agressie is ook niet niks. Ik vind het helemaal niet vreemd dat ook dat opgenomen wordt in de regels. En ik vind het dus wel vreemd dat mensen met een stafford daar zo retemakkelijk overheen stappen en geen enkele tolerantie hebben voor mens-agressie. Je zal maar een angstige hond zijn. Een die bijt als er handen naar zijn gezicht komen. Dan krijg je een enkeltje dierenarts van een persoon die daarna in een nestje een genetisch met dier-agressie belast hondje gaat uitzoeken en die dan vervolgens zegt, tja, moet je je hond maar bij je houden. Hond, hand, 1 letter verschil maar een totaal ander uitgangspunt voor die mensen. Ik vind agressie agressie. Ongeacht waar zich dat op richt. Daar moet je niet zo overduidelijk verschil tussen gaan maken. Als je geen agressie wil zien in honden dan moet je geen staffords en geen mechelaars nemen. Zo simpel is het. :ok:
Afbeelding
Shamaria
Actief

MARC_S schreef:Ik verbaas me over de mensen die een stafford hebben genomen en die dan in een zin zeggen, mijn hond krijgt een enkeltje dierenarts als hij een mens bijt. Maar een hond, nee, dat is niet erg, moet je je hond maar bij je houden. Vinden jullie dat niet vreemd? Een hond nemen die bekend staat om felle agressie naar dieren en dan een mens bijten onacceptabel vinden? Ik begrijp ook wel dat bijten van dieren niet gelijk staat aan mensen. Maar het gebrek aan acceptatie van iets waar je hond geen natuurlijke aanleg voor heeft en het vragen van begrip en voor bijten waar je hond wel aanleg voor heeft is erg tegenstrijdig. De ene agressie vindt je normaal, de andere totaal onacceptabel. Voor dier-agressie vraag je begrip omdat je nu eenmaal een stafford hebt en voor mens-agressie geldt enkeltje dierenarts. Hoeveel begrip denk je nu werkelijk dat iemand met een maltezer heeft voor dier-agressie? En hoe moet zo iemand daar ook begrip voor ontwikkelen? Ik heb een Belgische herder, staan wel bekend om het feit dat er een kans bestaat dat ze wel eens naar iemand snappen. Dus dan kan ik toch vanuit mezelf weer heel hard gaan roepen dat mens-agressie wel meevalt en dat mensen daar nu eenmaal rekening mee moeten houden bij honden? Dat mensen eerst moeten vragen of ze mijn hond ineens mogen aaien?

Ik denk dat we er toch naar moeten streven dat zowel mens- als dieragressief niet echt te tolereren is en dat we dus niet het ene veel zwaarder moeten gaan laten tellen dan het andere. Als een oudere dame haar 11 jarige maltezer uitlaat en die wordt zwaar toegetakeld door een stafford dan is dat echt niet niks hoor. Probleem is nl dat die mensen hun hond niet kunnen ontzetten en er naar moeten kijken hoe hun grote liefde vermoord wordt. Dat is ook mens-agressief. Immers, je krijgt een enorm trauma te verwerken en je verliest je dierbaarste bezit, je hondje. Ik heb liever dat een hond mij bijt dan dat hij mijn hond doodmaakt voor mijn ogen. Doorgedraaide dier-agressie is ook niet niks. Ik vind het helemaal niet vreemd dat ook dat opgenomen wordt in de regels. En ik vind het dus wel vreemd dat mensen met een stafford daar zo retemakkelijk overheen stappen en geen enkele tolerantie hebben voor mens-agressie. Je zal maar een angstige hond zijn. Een die bijt als er handen naar zijn gezicht komen. Dan krijg je een enkeltje dierenarts van een persoon die daarna in een nestje een genetisch met dier-agressie belast hondje gaat uitzoeken en die dan vervolgens zegt, tja, moet je je hond maar bij je houden. Hond, hand, 1 letter verschil maar een totaal ander uitgangspunt voor die mensen. Ik vind agressie agressie. Ongeacht waar zich dat op richt. Daar moet je niet zo overduidelijk verschil tussen gaan maken. Als je geen agressie wil zien in honden dan moet je geen staffords en geen mechelaars nemen. Zo simpel is het. :ok:
Volkomen duidelijk...
laeken
Zeer actief

Marielle&Stef schreef:
Budkes schreef:
Het "allerschattigste" boomertje van mijn moeder is 2 weken geleden losgebroken, nam een sprintje en greep richting de keel van... jawel een Amerikaanse Stafford. Deze beet terug, hondje van mn moeder 3 krammen in zn nek, de stafford een paar schrammetjes.

Fijn verhaal als je dus als Amstaff-eigenaar in Bussum zou wonen :ok:
Dus je moeder heeft aangifte gedaan? En regels als loslopen en vast hebben maakt niks uit? Ik vind het een overdreven reactie want je weet zelf ook wel dat er in zo'n geval er niks aan de hand is. Doet iemand dan wel aangifte dan laat je de krassen in je stafford zien en dan vertel je hoe het ging. Daarmee is het meteen klaar en is er niks aan de hand. Als die stafford wel meegaat en zwaar hond-agressief blijkt is een muilkorfje sowieso wel op zijn plaats lijkt mij. Er komen wel vaker honden los aanlopen en dat zou niet meteen hun doodvonnis moeten zijn in mijn ogen. Ik ga ook niet achter een stoplicht staan en mensen bewust aanrijden die door het rood lopen. :U: Buiten de regels om moet je nog bepaalde dingen niet willen. :wink:
Afbeelding
Marielle&Stef
Vaste gebruiker

Als ik zo makkelijk zou accepteren dat mijn hond een andere hond bijt, zou ik niet al het mogelijke doen om dat te voorkomen. :wink:
Mijn hond heeft derhalve ook nog nooit een andere hond "zwaar toegetakeld".
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Marielle&Stef schreef:Als ik zo makkelijk zou accepteren dat mijn hond een andere hond bijt, zou ik niet al het mogelijke doen om dat te voorkomen. :wink:
Als je een stafford neemt accepteer je dier-agressie. Daar is niks mis mee als je je maatregelen neemt. Ik accepteer territoriale agressie van mijn hond want ik heb een Belgische herder. Vraagt wel om wat aanpassingen maar accepteren doe ik het wel. Waarom nam ik anders zo'n hond? Waarom neem jij een stafford als je het niet zo makkelijk accepteert dat hij honden bijt? Dat weet je op de dag dat je voor je ras kiest al zijn er uitzonderingen op de regel. Dat je hond nooit een andere hond toetakelt ligt niet in hoe hij is maar hoe jij bent. En als jij goed bezig bent dan heb je niks te vrezen van regels al lust je hond elke hond rauw. :engel:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

bouvierpoedel schreef:Zit er niet mee.
Psies :ok:

Ik snap die drukte ook niet zo hoor. Regel is niet in elke gemeente die heeft de gemeente Bussum nu veranderd (of gaat deze veranderen) naar aanleiding van het aantal gestegen bijtincidenten.

Moet men dan altijd maar blijven toekijken :19: Zorg er als baas gewoon voor dat jouw hond geen "dat doet ie anders nooit" hond wordt. Hoe moeilijk kan het zijn.

Van mij mogen ze deze "regel" overal invoeren hoor. Misschien dat die hondeneigenaren dan een beetje "wakker" worden geschut. Niemand wil dat zijn of haar hond wordt meegenomen naar het asiel na een bijtincident. Nou prima. Neem je verantwoording en zorg dan ook dat je hond geen andere hond of mens bijt. :klaar:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Marielle&Stef
Vaste gebruiker

MARC_S schreef:
Marielle&Stef schreef:Als ik zo makkelijk zou accepteren dat mijn hond een andere hond bijt, zou ik niet al het mogelijke doen om dat te voorkomen. :wink:
Als je een stafford neemt accepteer je dier-agressie. Daar is niks mis mee als je je maatregelen neemt. Ik accepteer territoriale agressie van mijn hond want ik heb een Belgische herder. Vraagt wel om wat aanpassingen maar accepteren doe ik het wel. Waarom nam ik anders zo'n hond? Waarom neem jij een stafford als je het niet zo makkelijk accepteert dat hij honden bijt? Dat weet je op de dag dat je voor je ras kiest al zijn er uitzonderingen op de regel. Dat je hond nooit een andere hond toetakelt ligt niet in hoe hij is maar hoe jij bent. En als jij goed bezig bent dan heb je niks te vrezen van regels al lust je hond elke hond rauw. :engel:
Ik accepteer hondagressie, maar accepteer niet makkelijk dat hij iedere hond bijt die we tegenkomen. Oftewel: ik neem mijn verantwoording en doe er alles aan om dit te voorkomen.
Vraagt idd aanpassingen maar daar kies je voor bij bepaalde rassen.

Overigens staat de stafford voornamelijk bekend om zijn mensvriendelijkheid daarnaast kan het voorkomen dat ze niet met sexe-genoten om kunnen gaan :wink:
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

smoekie schreef:Van mij mogen ze deze "regel" overal invoeren hoor. Misschien dat die hondeneigenaren dan een beetje "wakker" worden geschut. Niemand wil dat zijn of haar hond wordt meegenomen naar het asiel na een bijtincident. Nou prima. Neem je verantwoording en zorg dan ook dat je hond geen andere hond of mens bijt. :klaar:
De verantwoordelijke hondeneigenaar neemt al maatregelen ga ik zomaar vanuit.
De aso's die het allemaal niets kan schelen pak je enkel en alleen als je er opvolgende maatregelen bijvoegt.
Zoals bijv. een houdverbod en ook wat financiele sancties.
Anders loopt dat een week later weer met Brutus 2 en dat schiet dan toch niets op.
Maatregelen prima ,maar dan wel die blijvend zoden aan de dijk zetten graag.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik ben benieuwd wie er opdraait voor de kosten van de "opslag". De eigenaar ?
Maar wat als het niet waar is dat je hond iets heeft gedaan ? Of als je hond gewoon de schouwing doorkomt ? Dan mag je een maand opslag betalen ? Ik weet zeker dat een hoop lui dan de hond al niet meer komen halen.
Het asiel zal er ook blij mee zijn. Normaal gaan in beslag genomen honden toch naar een geheim asiel ?
Als ik weet in welk asiel mijn hond zit heb ik hem toch zo terug ?
Ik kan me zo voorstellen dat het asiel personeel niet zo blij is hiermee.

Ik snap deze/zulke maatregelen dus echt niet hè. De echte eikels met een kuthond tref je alleen in hun portemonnee. Als er eens een ongelukje gebeurd met een hond die een andere hond bijt of zelfs een mens (en hoeveel mensen waar we echt wel waardering voor hebben hier op het forum, hebben dit al meegemaakt ?!) ondanks heel goed opletten dan kan een goede eigenaar echt wel zijn verantwoording nemen. En dan wordt het veel netter opgelost als er geldboete oid voor opstaat dan een inbeslagname van je hond.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
laeken
Zeer actief

Marielle&Stef schreef: Overigens staat de stafford voornamelijk bekend om zijn mensvriendelijkheid daarnaast kan het voorkomen dat ze niet met sexe-genoten om kunnen gaan :wink:
Volgens mij praat jij nu over een labrador. En dat lijkt mij wat mild uitgedrukt. Het kan voorkomen dat? Kom op, welke stafford kan nu prima met honden? Er zijn er die dat kunnen. Beter kan je zeggen, staffords staan bekend om hun mensvriendelijkheid en daarnaast kan het voorkomen dat je er een treft die WEL met andere honden kan. Niet net doen alsof het wel eens voorkomt dat een stafford niet met sexe-genoten kan. Want dat is eerder regel dan uitzondering en als je daarbij optelt dat het ook echt vreselijk verkeerd gaat als het mis gaat is dat een niet te onderschatten onderdeel behorend bij het nemen van dat ras. Ken jij reuen die 3+ zijn en die met andere reuen van 3+ kunnen spelen?

In mijn ogen moet iedereen die een staffordpup gaat halen heel goed beseffen dat de kans dat hij niet met andere honden kan extreem groot is. Zeker bij de reuen. :ok:
Afbeelding
Shamaria
Actief

MARC_S schreef:
Marielle&Stef schreef: Overigens staat de stafford voornamelijk bekend om zijn mensvriendelijkheid daarnaast kan het voorkomen dat ze niet met sexe-genoten om kunnen gaan :wink:
Volgens mij praat jij nu over een labrador. En dat lijkt mij wat mild uitgedrukt. Het kan voorkomen dat? Kom op, welke stafford kan nu prima met honden? Er zijn er die dat kunnen. Beter kan je zeggen, staffords staan bekend om hun mensvriendelijkheid en daarnaast kan het voorkomen dat je er een treft die WEL met andere honden kan. Niet net doen alsof het wel eens voorkomt dat een stafford niet met sexe-genoten kan. Want dat is eerder regel dan uitzondering en als je daarbij optelt dat het ook echt vreselijk verkeerd gaat als het mis gaat is dat een niet te onderschatten onderdeel behorend bij het nemen van dat ras. Ken jij reuen die 3+ zijn en die met andere reuen van 3+ kunnen spelen?

In mijn ogen moet iedereen die een staffordpup gaat halen heel goed beseffen dat de kans dat hij niet met andere honden kan extreem groot is. Zeker bij de reuen. :ok:
Iedere stafford kan prima met honden mits de baas er voldoende tijd en aandacht ingestoken heeft..
Shamaria
Actief

Het kwaadaardige stafford fabeltje is toch al wel heel lang de wereld uitgeholpen zou je denken.. :boos:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”