Lilo kwam hier met een giga angsttrauma, vond eerst alle honden eng en toen het wat beter ging met bekende en kleine honden is ze angstagressie gaan vertonen naar grote en vaak zwarte honden. En ja, ze heeft diverse honden in hun kont geknauwd in die periode, bekende honden zoals een bevriende BM-puberreu en vreemde zoals Newfoundlanders en rotties. Ze heeft in die tijd zelf drie gaten opgelopen en zelf nooit een schrammetje veroorzaakt, hoogstens een blauwe plek.renee-uk schreef:dat is dan sinds kort dat ze niet meer uit het zicht gaan, vind je het erg dat ik dat niet geloof?Hanneke2 schreef: Mijn honden zijn geen half uur uit zicht, en ik weet altijd wat ze aan het doen zijn. Ze zijn in elk geval nooit kleine ouwe hondjes aan het molesteren of in mensen aan het bijten.
Ik heb hele makkelijke, hond- en mens-sociale en redelijk gehoorzame honden. En als jij daar zo gefrustreerd van raakt, had je misschien zelf voor gezelliger honden moeten kiezen.
Ik kan me ook nog herinneren dat er posts verschenen over je teef die andere honden in de billen beet als je niet goed oplette
Ze kwam hier in 2005, dus we praten nu bijna zes jaar verder. Inmiddels is ze heel wat ouder en wijzer en loopt met een grote boog om honden heen die ze een beetje eng vindt, ze is bijna conflictvermijdender dan Jack en ze speelt met heel veel bevriende en vaak ook vreemde honden. Er is nu nog 1 hond waarbij ik Lilo echt direct aanlijn, een teef van haar eigen formaat waarbij de haat wederzijds is, en de laatste 'aanval' kwam van de kant van die teef.
Mijn honden zijn niet heilig, maar ik kan er wel zorgeloos mee door het loslooppark lopen. Ze gaan geen conflicten aan, behalve met die ene teef. Het is wel grappig dat jij allerlei zaken uit het grijze verleden aanhaalt, want die zijn dus achterhaald, mijn honden gaan 'vooruit', omdat ik zo op mijn eigen manier wel een beetje train met als doel die gezellige happy honden die geen vlieg kwaad doen.Dus doe alsjeblieft niet zo roomser als de paus, want heilig zijn jouw honden ook niet hoor of ze moeten het nou toevallig net de laatste tijd geworden zijn
Het werd binnen mijn straatje toen Jack nietsvermoedend de eerste keer een paar gaatjes opliep van een DH die blijkbaar vond dat die staart te hoog stond te kwispelen, en vervolgens kruipend amper bij mij durfde te komen omdat hij dacht dat hij iets fout had gedaan. Als alle mensen met uit het niets bijtende honden lekker op Ameland gaan wonen is het uit mijn straatje en hoor je mij niet meer klagen.ik raak niet gefrusteerd van mijn honden hoor, ik ben hartstikke bij met ze en zou ze voor geen geld willen missen.
Ik raak gefrustreerd van mensen zoals jij die geen benul hebben van iets dat ook maar een milimeter buiten hun straatje valt maar daar wel de meest stupide opmerkingen over maken.