ik dacht dat met de RAD de honden ook in asiels moesten wachten op een test ??Nanna schreef:Die honden wachten daar niet op hun dood, die wachten op een oordeel of ze voortaan kort aangelijnd en gemuilkorfd over straat moeten of niet. Dat is zó bekeken hoor. Als een geleider daar één of twee keer in de week langsgaat om te kijken is het zo gepiept. En die hond krijgt daar niks van want anders zouden alle honden die twee weken in pension gaan als baas op vakantie gaat helemaal kierewiet zijn. En dat zijn ze nietEmma schreef:we zijn net van de RAD af. dat honden in asielen moesten verblijven, en wachten tot een test. en Martin Gaus![]()
zegt zelf dat honden die je in zo`n isoleercel opsluit daar nooit beter van worden. integendeel zelfs
nou ja, ik weet van Luca dat zij echt totaal ander gedrag heeft in het asiel. nou is dat verder geen bijter, maar ik kan mij goed voorstellen dat honden in een asiel zich heel anders gedragen. en als een vreemde dan een bedreigende (voor hun ogen dan) test afnemen, terwijl ze daarvoor een maand ofzo in een soort van isoleercel hebben geleefd. . . .tja, lijkt me niet helemaal prettig voor een hond.
en een oordeel over kort aangelijnd of gemuilkorft, dat kunnen ze dan beter meteen instellen, in verdere afwachting van zo`n test, lijkt mij. hoeven ze niet naar een asiel.
Luca zou ik ook niet in pension stoppen.(voor langere tijd) die kwijnt daar helemaal weg. Terwijl Buster er niet minder van zal worden. maar Luca heeft al zo het 1 en ander meegemaakt denk ik zo.