Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bijtende hond direct naar het asiel

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Re: Bijtende hond direct naar het asiel

Ongelezen bericht door Emma »

Nanna schreef:
Emma schreef:we zijn net van de RAD af. dat honden in asielen moesten verblijven, en wachten tot een test. en Martin Gaus :pffff: :pffff: zegt zelf dat honden die je in zo`n isoleercel opsluit daar nooit beter van worden. integendeel zelfs
Die honden wachten daar niet op hun dood, die wachten op een oordeel of ze voortaan kort aangelijnd en gemuilkorfd over straat moeten of niet. Dat is zó bekeken hoor. Als een geleider daar één of twee keer in de week langsgaat om te kijken is het zo gepiept. En die hond krijgt daar niks van want anders zouden alle honden die twee weken in pension gaan als baas op vakantie gaat helemaal kierewiet zijn. En dat zijn ze niet ;-)
ik dacht dat met de RAD de honden ook in asiels moesten wachten op een test ??

nou ja, ik weet van Luca dat zij echt totaal ander gedrag heeft in het asiel. nou is dat verder geen bijter, maar ik kan mij goed voorstellen dat honden in een asiel zich heel anders gedragen. en als een vreemde dan een bedreigende (voor hun ogen dan) test afnemen, terwijl ze daarvoor een maand ofzo in een soort van isoleercel hebben geleefd. . . .tja, lijkt me niet helemaal prettig voor een hond.

en een oordeel over kort aangelijnd of gemuilkorft, dat kunnen ze dan beter meteen instellen, in verdere afwachting van zo`n test, lijkt mij. hoeven ze niet naar een asiel.

Luca zou ik ook niet in pension stoppen.(voor langere tijd) die kwijnt daar helemaal weg. Terwijl Buster er niet minder van zal worden. maar Luca heeft al zo het 1 en ander meegemaakt denk ik zo.
Laatst gewijzigd door Emma op 20 jan 2011 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik ga met Marc en Nanna mee. Ik geloof heus niet dat bij ieder knokpartijtje tussen gelijkwaardige honden, beiden het asiel in zullen verdwijnen.
Ik denk dat het ook gaat om onverantwoordelijk volk die het stiekem geweldig vinden dat hun hond zoveel angst veroorzaakt in de buurt.
Hoe vaak lees ik hier niet op het forum over de geweldige ergenis en zelfs angst van forummers voor loslopende, niet onder appel staande agressieve honden en dat ze ternauwernood hun eigen honden hiervan kunnen redden?
Nou, dit soort honden worden dus kennelijk in beslag genomen.
Ik spreek trouwens niet eens over ménsagressie. Een hond die mensagressief is, hoort m.i. niet eens hier thuis. Veel te gevaarlijk in ons dichtbevolkte landje.
Ga met zo'n monster maar lekker in Canada of zo wonen, daar heb je de ruimte om zo'n hond te te hebben.
Afbeelding
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Staat er niet in de meest APV's dat honden die gebeten hebben, in beslag worden genomen en vervolgens getest worden? Houdt toch ook in dat ze naar een asiel gaan in afwachting van een test. Ik vind die burgemeester niets nieuws vertellen. Het gaat alleen om de handhaving daarvan.

Volgens mij was dit namelijk ook 1 van de dingen die ook ter sprake kwam met het niet meer handhaven van de RAD.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

lieke schreef:Ik ga met Marc en Nanna mee. Ik geloof heus niet dat bij ieder knokpartijtje tussen gelijkwaardige honden, beiden het asiel in zullen verdwijnen.
Ik denk dat het ook gaat om onverantwoordelijk volk die het stiekem geweldig vinden dat hun hond zoveel angst veroorzaakt in de buurt.
Hoe vaak lees ik hier niet op het forum over de geweldige ergenis en zelfs angst van forummers voor loslopende, niet onder appel staande agressieve honden en dat ze ternauwernood hun eigen honden hiervan kunnen redden?
Ik spreek trouwens niet eens over ménsagressie. Een hond die mensagressief is, hoort m.i. niet eens hier thuis. Veel te gevaarlijk in ons dichtbevolkte landje.
Ga met zo'n monster maar lekker in Canada of zo wonen, daar heb je de ruimte om zo'n hond te te hebben.
dat vind ik ook hoor,

ik zou het ook echt niet willen, dat hier honden lopen die mijn honden even willen mollen.
er loopt er hier wel 1, die klapt zo op Buster, en die heb ik er ook al eens af moeten halen. maar geen gaten, en toch passeer ik die hond niet meer, maar loop er ruim omheen.
mens-agressieve honden kom ik niet tegen, nog :ok:
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Slecht idee. Heel slecht idee. Honden zijn geen dingen. Als er slecht met een hond om wordt gegaan waardoor ze zo worden of als de eigenaar de hond gewoon los laat lopen als hij heel agressief is dan moeten ze hem inderdaad weg doen of inslapen maar er zijn zat mensen die wel hun best doen voor hun agressieve hond. En bovendien , ik heb veel bijters gezien maar slechts een paar daarvan gingen echt voor de kill. Ik denk dat het eerder een goed idee is, om ipv naar een asiel ermee naar een cursus ermee. Verplicht en wel voor geld natuurlijk.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Er lopen anders genoeg mens-agressieve honden. Daar merk je weinig van omdat hun bazen meestal meer verantwoordelijkheid nemen dan bazen van hond-agressieve honden. Helaas is het net zo onacceptabel als Fifi doodgebeten wordt dan wanneer de baas van Fifi bij verdedigen van Fifi ook nog een beet meekrijgt. Soms wordt hond-agressie wat milder benaderd maar als je eigen hond doodgebeten wordt door een hond-agressieve hond is dat net zo goed niet mild om mee te maken. Als twee mechelaars op elkaar klappen, ach, wat geeft dat. Maar als je ineens van ver een mechelaar aan ziet komen die op het op jouw shitzu gemunt heeft is dat in mijn ogen dus geen gevalletje "waar twee hondjes vechten moet je je niet zo druk maken" Dan wordt je Shitzu nl gewoon gemold omdat een ander niet op zijn hond wenst te letten. Heel kwalijk en reden tot afnemen van die hond en daarna muilkorfplicht wat mij betreft. :ok:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

lieke schreef:Ik ga met Marc en Nanna mee. Ik geloof heus niet dat bij ieder knokpartijtje tussen gelijkwaardige honden, beiden het asiel in zullen verdwijnen.
Het ging hier helemaal prima hoor met mijn mens agressieve hondje als ik hem zelf uitliet :19:
hij heeft 1 keer gebeten toen liep mijn man met hem en toen was dat gelijk de laatste keer ook
maar ik begrijp nu dat ik in Canada had moeten wonen tot aan zijn dood.
ben ik even blij dat jij daar geen stem in hebt gehad :wink:
Canada is koud joh :oeps:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Inge O schreef:
Nanna schreef:
Maeve schreef:Te gek voor woorden.
Je hebt te maken met honden onder elkaar, wat altijd fout kan gaan. Nilo heeft ook wel eens conflicten met andere reuen, waar gewoon niemand schuld heeft. Dat is hondentaal en pakt soms te heftig uit. Dan is het controleren op wondjes, excuses maken en doorlopen.
Ik denk ook niet dat die gevallen bedoeld worden hoor ;-)
dat dénk je maar dat weet je dus niet want je hangt dan volledig af van door wie en hoe deze verordening wordt geïnterpreteerd.

dit is nou net waar ik (en zoveel anderen) schrik voor hadden toen met dat hele gedoe bij de afschaffing van de RAD.

ik vind het heel erg dat dit soort gemeentelijke verordeningen zomaar uit het niets op je kop kunnen komen vallen :19: .
eens :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

arme monky, al 10,5 en al die tijd al mensagressief :eek: hoe zo het komen dat hij nog niet in beslag is genomen :19: ik vraag me ook wel eens af hoe hij aan al zijn littekens komt waarschijnlijk heeft hij ze zelf aangebracht, het is natuurlijk wel een 'vecht'hond :N: ↲
als mensen nou eens niet zo eigenwijs zouden zijn, dat zou een hoop ellende besparen :wink:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:
dagmar88 schreef: :ok: Dat bedoel ik.
Blabladiebla. Dan moet jouw hond toch ècht eerst bijten en als jij hem ruimschoots die kans geeft ben je sowieso een baas van lik m'n kloten.
euhm, voor Charlie is ook al de politie gebeld omdat een jochie van een jaar of 2 met ouders 20 meter verder in losloopgebied tegen mijn hond op botste, viel, en een bloedlipje had.
Vader over de rooie want een gevaarlijke pitbull had z'n zoontje aangevallen.

Nou kan ik daar om lachen, maar als mijn hond een paar weken/maanden in een asiel had gezeten door zo iets stoms was ik daar alles behalve blij van geworden.
Mijn buurjongen moest, nadat ik hem 10 000 keer gewaarschuwd had naar het ziekenhuis om z'n vinger te laten hechten. Wat kan je dan nog meer doen wanneer mensen niet luisteren of zelf agressief zijn?
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:
dagmar88 schreef:Mijn buurjongen moest, nadat ik hem 10 000 keer gewaarschuwd had naar het ziekenhuis om z'n vinger te laten hechten. Wat kan je dan nog meer doen wanneer mensen niet luisteren of zelf agressief zijn?
Je hond muilkorven :19:
:wink: ja, ik ga mijn hond muilkorven omdat de buurjongen te wild met haar speelt :ok:
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Nou, ik zou ook wegwezen uit zo'n plek met mijn honden. :19: Een ongeluk kan gebeuren, het kan je ontglippen... elk dier kán bijten.

Ik heb zelf een angstige hond die bijten kan. Dat weet ik, dus heb ik maatregelen getroffen en ik ben ook ongelooflijk streng in die maatregelen. Jarenlang geen problemen gehad, een tijd geleden ontglipte het me toch een keer door een deur die niet goed gesloten bleek. Ik was er wel direct bij, hond kwam ook direct terug, maar toch. Echt verschrikkelijk als je dat gebeurd. Schade? Amper. Blauwe plek, schaafwondje. Broek nog heel. Stelde geen bal voor. Wel flinke schrik natuurlijk, bij haar en bij mij. We zijn normaal uit elkaar gegaan nadat ik me ervan gewist had dat er geen schade was en ze helemaal in orde was, en dat vind ik ook wel het minste wat je als baas kan doen. Haar er daarna er ook nog over gesproken, verder met een sisser afgelopen dus. Als ik had geweten waar ze woonde, had ik haar nog een bloemetje gebracht.

Maar dan zou ik dus mijn hond kwijt zijn geweest?
De vrouw in kwestie heeft echter geen melding gemaakt, mede omdat er uiteindelijk dus niet zoveel aan de hand was. Dus dan kom je er goed vanaf, als er geen melding word gemaakt..?
Ik zie het voor me. De echte boosdoeners gooien er gelijk bedreigingen uit. ''Assjuh er melding van maakt, dan zal ik je wel effe krijgen...''

Ik vind het te kort door de bocht. En wat gaat het asiel dan wel doen in de tussentijd met die honden? En de stress van de plotselinge verhuizing, het plotseling worden gescheiden van de baas, word dat ook meegerekend bij het testen van de hond nadien?
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:
dagmar88 schreef:
Nanna schreef: Je hond muilkorven :19:
:wink: ja, ik ga mijn hond muilkorven omdat de buurjongen te wild met haar speelt :ok:
Dan laat je gewoon die buurjongen niet met haar spelen. Je bent toch niet zwakbegaafd?
Als iemand bij mij op bezoek komt en ik heb meerdere keren gewaarschuwd of op straat agressief gedrag vertoond is het helaas pindakaas hoor :U:

Mijn buurjongen was in de war en niet te sturen; na dit incident gingen we dan ook naar hem toe wanneer hij ondersteuning nodig had.
Nadat hij weer beter was heeft hij zelfs op haar gepast en was er heel gek mee, maar even goed doet iemand aangifte.
Laatst gewijzigd door dagmar88 op 20 jan 2011 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
S@ndr@
Zeer actief

Inge O schreef:
Nanna schreef:
dagmar88 schreef:Mijn buurjongen moest, nadat ik hem 10 000 keer gewaarschuwd had naar het ziekenhuis om z'n vinger te laten hechten. Wat kan je dan nog meer doen wanneer mensen niet luisteren of zelf agressief zijn?
Je hond muilkorven :19:
mij lijkt vaak dat jij geen honden wil maar machines :roll: . van welke hond kan je nu überhaupt zeggen dat hij in geen enkele situatie zou bijten - zullen we ze dan maar allemaal van bij de geboorte muilkorven :idea: ?
yep kaken dicht naaien en een rietje implanteren wordt er nooit meer gebeten :lol:
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 20 jan 2011 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef: Nee hoor, en ik denk dat de soep ook niet zo heet gegeten wordt als ie wordt opgediend. Ik denk dat het echt om de zware gevallen gaat waar al meerdere klachten over zijn binnengekomen. Twee reuen die het effe uitzoeken met wat geplukhaar vallen daar écht niet onder, dan hebben ze dagwerk.
En toch ben ik liever niet afhankelijk van of iemand stampij gaat maken om niks of niet :19:
Nakisha
moderator

Nanna schreef:
Nakisha schreef:Ik heb zelf een angstige hond die bijten kan. Dat weet ik, dus heb ik maatregelen getroffen en ik ben ook ongelooflijk streng in die maatregelen. Jarenlang geen problemen gehad, een tijd geleden ontglipte het me toch een keer door een deur die niet goed gesloten bleek.
? Ik zie niet hoe een hond die angstig is wegglipt en es effe iemand opsnort om te gaan bijten. Het lijkt me juist dat een angstige hond confrontaties probeert te ontlopen, ze niet op te zoeken.
Dat is verkeerd geredeneerd. Een angstige hond die word geconfronteerd met het object van angst, kan beslissen om als verdediging juist de aanval te kiezen. ;) Helaas is dit zo'n hond.

Dat er geen greintje zelfverzekerheid bij zit, is wel duidelijk door de manier waarop hij dit doet; veel lawaai, even nippen en dan afstand creeeren terwijl hij zichzelf blijft overschreeuwen van angst. (De hond was dus ook érg blij met het commando terug te komen zodat hij weg kon, vroeger was hij onbereikbaar in zijn angst en dat is nu dus veranderd, kennelijk. Al wens ik dat niet nog eens te proberen.)

Het is een veelgehoorde redenering trouwens, dat angstige honden altijd zullen proberen weg te vluchten. Dit is helaas niet waar.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef: Nee hoor, en ik denk dat de soep ook niet zo heet gegeten wordt als ie wordt opgediend. Ik denk dat het echt om de zware gevallen gaat waar al meerdere klachten over zijn binnengekomen. Twee reuen die het effe uitzoeken met wat geplukhaar vallen daar écht niet onder, dan hebben ze dagwerk.
Dat is alleen even in het begin, het dunt vanzelf uit :smile:
linn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collie (langhaar)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door linn »

Ik vraag me af of de uitkomst van het schouwen niet heel anders kan zijn wanneer dit in het asiel gebeurt dan wanneer dit thuis zou gebeuren.
Afbeelding
Nakisha
moderator

Hondagressie werd vaak lacherig afgedaan, zelfs bij honden die kleine hondjes slopen... het zou me verbazen als dat nu ineens volledig veranderd en elke hond die een andere hond een knauw geeft, direct ''in de boeien word geslagen.''

En... waar gaan ze de mankracht vandaan halen?
Afbeelding
Nakisha
moderator

Nanna schreef:
Nakisha schreef:Hondagressie werd vaak lacherig afgedaan, zelfs bij honden die kleine hondjes slopen... het zou me verbazen als dat nu ineens volledig veranderd en elke hond die een andere hond een knauw geeft, direct ''in de boeien word geslagen.''

En... waar gaan ze de mankracht vandaan halen?
De dierenpliesie ;-)
Geertje, kom er maar in. :engel: :engel:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

dagmar88 schreef: Als iemand bij mij op bezoek komt en ik heb meerdere keren gewaarschuwd of op straat agressief gedrag vertoond is het helaas pindakaas hoor :U:
Even goede vrienden, maar hier niet hoor. :wink: Waarom denk je dat mijn hond al vanaf 4 maanden in de bench zit bij bezoek? Ook al zou het bezoek iets verkeerd doen, dan nog graag niet met als gevolg een paar gaten in de handen. Als je hond mensen bijt dan zal je ook je eigen maatregelen moeten nemen in mijn ogen. Ik ga dus een muilkorf halen al begrijp ik heel goed waarom mijn hond gebeten heeft. Blijkbaar konden wij het niet voorkomen en dat geeft dan dus aan dat wij ook onze verantwoordelijkheid moeten nemen. Wat de andere partij ook doet aan uitlokking. Mijn hond komt niet eens meer in contact met iemand die evt kan uitlokken. Want ja, pest Eva en ze bijt. Dat heb ik wel geleerd inmiddels. Ze doet het maar eens per jaar gemiddeld omdat we al goed opletten en nooit met grote gevolgen en altijd omdat het andermans schuld is. Maargoed, het is wel mijn hond en dus haal ik snel een muilkorf. Straks nemen ze haar mee. En dan? Ik balen omdat ik te beroerd was om mijn hond op risico-plaatsen te muilkorven? Als je Eva uit de voordeur laat ontsnappen en daar loopt iemand trekt ze de broek kapot :M: :U: Daardoor weet ik al dat ze territoriaal is en dat ik op moet passen. Straks is het iemand met een korte broek. Wat dan? Een halsband kan knappen en iemand die ergens loopt heeft sowieso niks gedaan. :wink: Ook niet als diegene schreeuwt van schrik of een trapbeweging maakt. Kan ik wel vinden maar dat helpt niks aan de gevolgen. :F:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

MARC_S schreef:
dagmar88 schreef: Als iemand bij mij op bezoek komt en ik heb meerdere keren gewaarschuwd of op straat agressief gedrag vertoond is het helaas pindakaas hoor :U:
Even goede vrienden, maar hier niet hoor. :wink: Waarom denk je dat mijn hond al vanaf 4 maanden in de bench zit bij bezoek? Ook al zou het bezoek iets verkeerd doen, dan nog graag niet met als gevolg een paar gaten in de handen. Als je hond mensen bijt dan zal je ook je eigen maatregelen moeten nemen in mijn ogen. Ik ga dus een muilkorf halen al begrijp ik heel goed waarom mijn hond gebeten heeft. Blijkbaar konden wij het niet voorkomen en dat geeft dan dus aan dat wij ook onze verantwoordelijkheid moeten nemen. Wat de andere partij ook doet aan uitlokking. Mijn hond komt niet eens meer in contact met iemand die evt kan uitlokken. Want ja, pest Eva en ze bijt. Dat heb ik wel geleerd inmiddels. Ze doet het maar eens per jaar gemiddeld omdat we al goed opletten en nooit met grote gevolgen en altijd omdat het andermans schuld is. Maargoed, het is wel mijn hond en dus haal ik snel een muilkorf. Straks nemen ze haar mee. En dan? Ik balen omdat ik te beroerd was om mijn hond op risico-plaatsen te muilkorven? Als je Eva uit de voordeur laat ontsnappen en daar loopt iemand trekt ze de broek kapot :M: :U: Daardoor weet ik al dat ze territoriaal is en dat ik op moet passen. Straks is het iemand met een korte broek. Wat dan? Een halsband kan knappen en iemand die ergens loopt heeft sowieso niks gedaan. :wink: Ook niet als diegene schreeuwt van schrik of een trapbeweging maakt. Kan ik wel vinden maar dat helpt niks aan de gevolgen. :F:
Ik heb net gehoord dat jij ook in Canada hoort te wonen :F:
Nakisha
moderator

Het word druk in Canada... en ik haat de kou. :jank: En wat moet ik dan met lieve Branco?! Die haat de kou ook, is juist hardstikke lief en sociaal, en moet dan ook mee in mijn verbanning... of moet ik die arme ziel dan weer herplaatsen... helemaal sneu, hij kleeft zowieso al de hele dag aan me.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

tja niets aan te doen, er is geen plek in Nederland :U:
Nakisha
moderator

Hmm, goed goed, ik gá al, maar dan ga IK naar een warm land waar de ruimte is. Australie ofzo. :pffff: Tsss, Canada...
Afbeelding
monky555
Zeer actief

bij mij komen er al 8 jaar geen vreemde mensen op bezoek, heerlijk rustig :cheer: dat is mijn maatregel, het is monky zijn huis en die zie ik vele malen liever dan wie dan ook. Ik ga wel op bezoek als het moet, maar goed dat ook liever niet :mrgreen:
Afbeelding

monky555
Zeer actief

ach mag monky met jullie mee naar een warm land?↲
ik zit liever in de kou, hij in de zon :smile:
ik heb zeker niet genoeg voor hem over nu :lekkerpuh:
Afbeelding

S@ndr@
Zeer actief

in Australie heb je zwemvliezen nodig hoor tegenwoordig, en de haaien schijnen plaatselijk tussen de huizen door te zwemmen :engel:
Nakisha
moderator

Hmm... ik denk niet dat mijn honden erg houden van zwemmen met haaien... okee, nog suggesties voor een ander warm land?

En ik neem Monky wel mee hoor, waar twee passen passen er ook wel drie... denk niet dat Branco het waardeert, maar dan houden we ze wel apart. Gaan wij wel braden en we sturen je wel een kaartje. :engel:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

MARC_S schreef:
In ons geval was het geen beet uit agressie en het jongetje dat tegen haar op liep en viel is ook geen agressie te noemen.
Ik weet hoe mijn hond reageert op mensen en zolang je van mij af blijft zit er geen agressie in.
Maar ondanks dat ik prima weet hoe mijn hond in bepaalde situaties reageert zijn mensen wel onvoorspelbaar.

Ik ga mijn hond niet muilkorven omdat de buurjongen haar flos na godweethoevaak nog op een halve cm van haar tanden af vast houd, omdat een ander niet op zijn peuter let die omkiept of omdat een vreemde op straat mijn hond een trap kan geven :piew:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”