Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden paradijs maken

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Inc

Honden paradijs maken

Ongelezen bericht door Inc »

Omdat Sophie en Diesel heel graag buiten spelen, maar de hele tuin vernielen :engel: gaan we een ander stuk voor ze afzetten zodat ze daar lekker kun gang kunnen gaan. Plan is om ze daar overdag een paar uurtjes uit te laten razen. Ze vinden dit heerlijk dus is echt niet zielig :ok:
Het wordt een stuk gras van ongeveer 800m2? Gokje. Is dat groot genoeg?

En wat kunnen we doen om het extra leuk te maken. Er komen natuurlijk twee hondenhokken, mochten ze een dutje willen doen of als het regent of weet ik veel waarom. Er komt een kunststof zwembadje (doorsneel 1.5m en 40 cm diep), want Sophie vind water helemaal top! En met de warme zomers hier is dat lekker afkoelen.

Wat kunnen we verder doen om het echt leuk te maken? Ik denk dan aan wat halve boomstammen, wat struiken erin, geen idee?

Tips graag!
vaddie
Actief
Mijn ras(sen): Geen voorkeur, heb nu twee vuilnisbakkies.
Aantal honden: 2

Re: Honden paradijs maken

Ongelezen bericht door vaddie »

Misschien dat je iets kan maken wat schaduw geeft? Een boom ofzo. Dan kunnen ze in de zomer uit de zon maar hoeven ze niet meteen hun hok in.
Verder zou ik het even niet weten. Hooguit wat trainingsmateriaal, maar dat is voor jun eigenlijk alleen leuk als je er actief mee traint. (springen, buis e.d.)
Telling: 2 honden, 7 konijnen, 2 cavia's, 1 schildpad
Getrouwd op 16/04/2011
Op 15-01-2012 bevallen van een fantastische dochter.
Inc

ja een boom is wel een goeie. Het gaat grenzen aan een van de schuurtjes dus schaduw zal er wel zijn, maar een boom, ook om tegen aan te piesen :cheer:
Inc

Dat gaat hier niet! Het is geen Nederland met uitlaat gebieden en grasstroken.
Kan niet ver, want als we hier het land opgaan loop in het gebied van de roedel van mijn schoonouders, en deze kunnen echt niet met elkaar.
Als het niet ken zoals het mot, mot het maar zoals het ken!
Inc

Oh, Sophie houdt van graven. Ze graaft gaten van een meter diep. Dat is niet prettig in een tuin waar je in de zomer wel eens lekker wilt zitten en graag een beetje mooi wil maken deze lente.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:tongue: Een zandhoop...
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Een paar katten :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
dagmar88
Zeer actief

Jaap* schreef:Een paar katten :mrgreen:
Zou ik eerder voor konijntjes gaan :tongue:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Inc schreef:Dat gaat hier niet! Het is geen Nederland met uitlaat gebieden en grasstroken.
Kan niet ver, want als we hier het land opgaan loop in het gebied van de roedel van mijn schoonouders, en deze kunnen echt niet met elkaar.
kun je niet gewoon op straat lopen met ze dan? aangelijnd?
Afbeelding
Inc

Hutsje schreef:
Inc schreef:Dat gaat hier niet! Het is geen Nederland met uitlaat gebieden en grasstroken.
kun je niet gewoon op straat lopen met ze dan? aangelijnd?
Zou wel willen :) Er is hier geen stoep. Wonen aan een zandweg, en die loopt uit op een, vergelijkbare, 100km weg. Er zijn hier, op het platteland, geen voetpaden, fietspaden of wat dan ook.
Kan in de berm gaan lopen maar dat is me iets te gevaarlijk
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Inc schreef: Zou wel willen :) Er is hier geen stoep. Wonen aan een zandweg, en die loopt uit op een, vergelijkbare, 100km weg. Er zijn hier, op het platteland, geen voetpaden, fietspaden of wat dan ook.
Kan in de berm gaan lopen maar dat is me iets te gevaarlijk
Dat weet ik nog van mijn tijd in de VS met m'n teckels: uitlaten ging niet. Ja, de oprit op en af om de post te halen :19:
en er was een pad achterom die de huizen van onze straat verbond. Verder alleen wegen waar je echt niet kon lopen.
En bos, maar daar was geen pad. Teckels liet ik er wel in lopen om de herten eruit te jagen, grootse lol hadden ze dan, om na minuutje voldaan weer in de tuin te komen.
Stond trouwens alleen een trampoline in de tuin. Oudste teckel liet zich daar graag optillen om een rondje mee te hopsen, maar dat is wellicht niet voor alle honden :wink:
Stuk rijden verder waren er wel wandelmogelijkheden maar ik had geen rijbewijs nog helaas. Mss dat er bij jou ergens ook een geschikt wandelgebied is?
Voor de tuin lijkt me wat struiken en bomen en wat graaf plekken leuk voor de honden. En natuurlijk lekker veel renruimte.
Afbeelding
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Ik zou men vent aan het werk zetten, graaf maar een goeie put en dan krijgen de hondjes een leuke zwemvijver :mrgreen:
Of laat sophie het uitgraven :idea: Als je 800m2 hebt kan er wel een vijvertje in.

En misschien kan je dan ineens de aarde van dat gat op een hoop gooien en laten begroeien, dan kunnen de honden op de uitkijk. Rioolbuis erdoor is ook nog leuk, maarja dan moet dat ook nog mogelijk zijn natuurlijk.

Misschien een stukje met strandzand, sommige honden houden wel van een lekker zandbad. En verder ook struiken en wat bomen voor schaduw. En wat autobanden ofzo? Op de grond of aan de boom, dan kan je nog met ze oefenen ook.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

sTefaniA schreef:Ik zou men vent aan het werk zetten, graaf maar een goeie put en dan krijgen de hondjes een leuke zwemvijver :mrgreen:
Of laat sophie het uitgraven :idea: Als je 800m2 hebt kan er wel een vijvertje in.

En misschien kan je dan ineens de aarde van dat gat op een hoop gooien en laten begroeien, dan kunnen de honden op de uitkijk. Rioolbuis erdoor is ook nog leuk, maarja dan moet dat ook nog mogelijk zijn natuurlijk.

Misschien een stukje met strandzand, sommige honden houden wel van een lekker zandbad. En verder ook struiken en wat bomen voor schaduw. En wat autobanden ofzo? Op de grond of aan de boom, dan kan je nog met ze oefenen ook.
Goed idee, een buis door een hoop zand, meteen lekker koel overdag.
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Ik heb hierachter een voetbal buiten. Is Otto helemaal gek mee.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

struiken waar ze een kuil onder kunnen graven en heerlijk in liggen...
Afbeelding
Shamaria
Actief
Mijn ras(sen): gastgezin, wisselend..

Ongelezen bericht door Shamaria »

Wat zouden de bezwaren zijn tegen het "paradijs", juist helemaal geweldig voor de honden toch?
Ben stikjaloers, wou dat ik het ze te bieden had..
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

een paar rubber banden
wat boomstammen om opteklimmen
een deel met zachtzand waar ze kunnen graven

en ik vind stefanie haar idee met de buis door het zand echt top
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Inc

Super bedankt voor de ideeen!

Ik ga kijken of ik ergens een buis kan opsnorren, en dan ook nog hier kan krijgen :ok:

Ik snap wel dat er bezwaren zijn, maar het gaat hier nu eenmaal ff wat anders.
Er is hier een natuurgebied in de buurt, maar entree is 10 dollar per keer, dus elke dag wordt simpel weg gewoon te duur. En het is een half uur rijden dus dat betekend dat ik de hele middag kwijt ben - wat ook niet gaat.
Dus dit is de ideale oplossing, tenminste voor op het moment.

Ben heel blij met de ideeen!
Ody
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ody »

Ik weet niet of jouw honden dat leuk vinden, maar misschien een touw ophangen (evt. met iets eraan), zodat ze lekker kunnen sjorren.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Volgens mij is het wel genoemd, maar die boom ga ik ook in mee. ;) Wij hebben ook bomen in de tuin en dat is toch wel erg lekker... enne, als het een beetje formaat boom is kan je er eens iets in verstoppen tussen de takken. ;) Doen we hier regelmatig, houd ze lekker bezig.

Klinkt alsof je een fijn plekje voor ze gaat maken... eigen vijver, kuilen graven, rondrennen... Als je dan ook nog regelmatig een balletje met ze gooit, af en toe eens wat verstopt... dan hebben ze wel een heel leuk hondenleven denk ik. :)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”