Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kijktip: Gaus versus Millan, vanavond Ned 1 Pauw en Witteman

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Kijktip: Gaus versus Millan, vanavond Ned 1 Pauw en Witteman

Ongelezen bericht door dagmar88 »

gonnie schreef: En ik vind dat CM gelijk heeft dat jezelf de ranghogere hoort te zijn, heb weleens van iemand gehoord dat dat achterhaald is dat gedoe van ranghogere en ranglagere. Maar daar ben ik het niet mee eens, mijn man weigert om de baas te zijn over mijn honden en ik heb toch een stel vervelende honden als mijn man thuis is. En mijn man maar klagen dat ze steeds vervelender worden, ja he, mijn man is nu voor altijd thuis, sinds een jaar, dus de meiden worden tot en met verwend. Alleen als ze wat doen wat mijn man niet bevalt word hij wel kwaad op ze , terwijl hij het ze zelf geleerd heeft en dat vind ik pas oneerlijk.

Ik denk dat ik mijn man maar eens naar CM stuur en niet mijn honden. :mrgreen:
Daar is hij toch voor? Om de mens/je man te trainen.
Mijn vriend is ook zo; denkt dat het bij een stafford en een rottweiler net zo leuk en gezellig kan gaan als bij een mops.
Als voorbeeld, Charlie piept een keer en hij roep ooooh, wat ben jij schattig. Vervolgens zit ik de hele week met een piepkreng opgescheept :tong:
:8): Nu zijn schoonmoeder en ik hém aan het trainen
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

S@ndr@ schreef:Bella met die bakneid, gebruikte hij ook zo`n ding

Ja,een of twee keer.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

AnneMarie schreef:Ja lekker binnen op de band laten lopen ipv het bos in :roll: maar ja we leven hier niet in de USA hè. En als je geen andere mogelijkheden hebt, ach dan mot het maar zo :roll:

Wat betreft die stroombanden. Vanmiddag nog liepen er drie mensen achter mij die over de hond van een van hen gingen praten. Ze hadden een hond voor een winkel zien staan en mijn hond die natuurlijk prachtig naast me loopt met een slappe riem en een pinkje wat deze vasthoudt :wink: :pffff:

Begonnen ze over de moeilijke hond, die trekt aan de riem en ze gaan een stroomband kopen want dat is het enige wat helpt :eek: :jank:
Grrrrr.
Hier is dus een hondenschool die die dingen verkoopt zonder voorlichting. Triest. Mag verboden worden. Ik ken nu al teveel mensen die zo'n ding helemaal verkeerd gebruiken. Ze willen geen cursus volgen, dit is veel makkelijker :U: :S:
Moet je alles verbieden wat mensen verkeerd gebruiken? moet je ook auto's verbieden, drank, fietsen, gentle leaders, halti's etc.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

S@ndr@ schreef:Bella met die bakneid, gebruikte hij ook zo`n ding
Daar stond de band op trillen, niet op electrische schok.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

Nanna schreef:Die Gaus doet ook heiliger dan de paus hoor. Ik heb wel een filmpje van hem gezien met een Dober die hij zó hard aanpakte dat het beest hem vol in het gezicht aanvloog. Filmpje was als illustratie dat het ook bij hem weleens fout ging, maar ondertussen.
En nu de heilige uithangen die alles met een klikkertje rechtbreit, jaja.
Gaus geeft toch zelf ronduit toe dat hij het vroeger anders en verkeerd deed, dat vind ik al heel wat :wink:
Afbeelding
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Het lijkt wel of ik een heel ander programma heb gekeken dan veel van jullie. Ik vond Gaus zeker zinnige dingen zeggen en niet alleen maar katten op Milan. Z'n eigen programma is ook pas helemaal op het eind aan bod gekomen en maar heel kort. Ik heb een beetje het gevoel dat de persoon Gaus zoveel aversie oproept bij veel mensen dat het niet eens uitmaakt wat hij zou zeggen.

Wat ik het gevaar van Milan vind, is nog niet eens dat mensen hem na zullen doen en de strijd aangaan met een volwassen agressieve hond die ze niet aan kunnen. Dat zullen mensen waarschijnlijk wel inzien dat dat niet verstandig is en in dat opzicht zullen ze de waarschuwing in beeld ook wel in acht nemen. Veel kwalijker vind ik het dat er zo gehamerd wordt op het idee dat je de baas moet zijn over je hond, omdat de hond anders de baas wordt over jou. Door deze gedachte beginnen mensen zich bij pups al zorgen te maken dat het beestje de macht aan het overnemen is en gaan daardoor hun pup ook onnodig hard aanpakken. Een pup kan iedereen wel aan fysiek, dus worden er weer pups op hun rug gegooid, geknepen enz. Het gevolg is m.i. een self fulfilling prophecy. Mijn schoonvader is bij zijn honden ook altijd uitgegaan van een machtsverhouding en heeft zijn honden opgevoed vanuit de gedachte dat hij ze de baas moest zijn. Elke hond die hij heeft gehad, heeft hij een keer de kamer door moeten smijten, omdat ze het op een bepaald moment niet meer pikten en hem aanvielen. Hij zegt dan "zie je wel, elke hond is erop uit de macht over te nemen". Ik zeg op mijn beurt dat dit eerder een gevolg is van de machtsstrijd die hij van het begin af aan met ze aan is gegaan.
Dit is ook wat ik in het verhaal van Gaus hoorde, en ook dat je beter uit kunt gaan van samenwerking. Een ander kritiekpunt van Gaus was dat Milan wollig taalgebruik hanteert. Ook daar ben ik het mee eens. Leiderschap is een abstract begrip. Iemand vertellen dat hij leiderschap moet uitstralen, zegt nog niet wat die persoon dan concreet moet doen, dat zal iedereen op een andere manier invullen. Bovendien ben ik geneigd te denken dat mensen die niet zo zelfverzekerd zijn in hun pogingen wel als leider over te komen, al snel zullen vervallen in fysiek machtsvertoon.

Kortom, ik kon me wel vinden in het verhaal en als ik mijn honden al aan iemand mee zou geven, dan liever een week bij Gaus dan een kwartier bij Milan.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Belle schreef:Het lijkt wel of ik een heel ander programma heb gekeken dan veel van jullie. Ik vond Gaus zeker zinnige dingen zeggen en niet alleen maar katten op Milan. Z'n eigen programma is ook pas helemaal op het eind aan bod gekomen en maar heel kort. Ik heb een beetje het gevoel dat de persoon Gaus zoveel aversie oproept bij veel mensen dat het niet eens uitmaakt wat hij zou zeggen.

Wat ik het gevaar van Milan vind, is nog niet eens dat mensen hem na zullen doen en de strijd aangaan met een volwassen agressieve hond die ze niet aan kunnen. Dat zullen mensen waarschijnlijk wel inzien dat dat niet verstandig is en in dat opzicht zullen ze de waarschuwing in beeld ook wel in acht nemen. Veel kwalijker vind ik het dat er zo gehamerd wordt op het idee dat je de baas moet zijn over je hond, omdat de hond anders de baas wordt over jou. Door deze gedachte beginnen mensen zich bij pups al zorgen te maken dat het beestje de macht aan het overnemen is en gaan daardoor hun pup ook onnodig hard aanpakken. Een pup kan iedereen wel aan fysiek, dus worden er weer pups op hun rug gegooid, geknepen enz. Het gevolg is m.i. een self fulfilling prophecy. Mijn schoonvader is bij zijn honden ook altijd uitgegaan van een machtsverhouding en heeft zijn honden opgevoed vanuit de gedachte dat hij ze de baas moest zijn. Elke hond die hij heeft gehad, heeft hij een keer de kamer door moeten smijten, omdat ze het op een bepaald moment niet meer pikten en hem aanvielen. Hij zegt dan "zie je wel, elke hond is erop uit de macht over te nemen". Ik zeg op mijn beurt dat dit eerder een gevolg is van de machtsstrijd die hij van het begin af aan met ze aan is gegaan.
Dit is ook wat ik in het verhaal van Gaus hoorde, en ook dat je beter uit kunt gaan van samenwerking. Een ander kritiekpunt van Gaus was dat Milan wollig taalgebruik hanteert. Ook daar ben ik het mee eens. Leiderschap is een abstract begrip. Iemand vertellen dat hij leiderschap moet uitstralen, zegt nog niet wat die persoon dan concreet moet doen, dat zal iedereen op een andere manier invullen. Bovendien ben ik geneigd te denken dat mensen die niet zo zelfverzekerd zijn in hun pogingen wel als leider over te komen, al snel zullen vervallen in fysiek machtsvertoon.

Kortom, ik kon me wel vinden in het verhaal en als ik mijn honden al aan iemand mee zou geven, dan liever een week bij Gaus dan een kwartier bij Milan.
Mijn pup weet nu idd. al wat zn plek is, als ik kijk hoe mijn honden dit onderling doen, gaat dat nog een tandje hoger dan wat ik doe... ik smijt hem niet op zn rug maar hij weet wel degelijk wat zn plek is. Het is nl. een pup die denkt dat ie al een behoorlijke hond is die babbels kan en mag hebben. En dat mag hij dus niet, hij heeft zich idd. maar te gedragen... en ja hij mag gewoon lekker pup zijn en dat is ie ook, maar wel onder mijn voorwaarden en die van mijn honden en de roedel van de oppas waarin hij meeloopt.
Daarnaast beslis ik bij AL mijn honden wat er gebeurd, mijn reuen lossen dus niets zelf op, dat doe ik voor hun, ik bepaal tot welke hoogte er gegromd en gesnauwd mag worden en ik bepaal dus ook of er wel of niet geknokt wordt.
Een simpele 'eh' of 'nee' is nu ruim voldoende maar nogmaals ze weten ook duvelsgoed waar ze staan.
Ik heb genoeg geknok gehad door dat zogenaamde samenwerken... tot dierenartsbezoeken, ziekenhuisbezoeken en uiteindelijk herplaatsing aan toe, honden werken ook niet samen, die hebben ook een rangorde... de mijne ook en ze hebben zich dus maar te gedragen.
Klinkt misschien heel hard en streng maar zo is het niet, werken doet het overigens wel uitstekend, ik heb nog nooit een roedel bij elkaar gehad wat zo lekker en makkelijk liep. Overigens ook nog nooit een zo goed luisterende pup op die leeftijd en hij is echt niet makkelijk.. maar nee is nee, ja is ja en misschien bestaat niet... dat is het enige wat nodig is voor hem. En dat in verschillende roedels met verschillende samenstellingen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

Mooi verwoord, Marjolein... :ok:
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

@Inge O, je kunt het programma kijken via uitzendinggemist.nl .
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

@Belle: Nou, ik ben t ook met je eens, hoor. Tjeses, nog geen 5 minuten uitzendtijd kreeg die man; en hier al 10 pagina's aan commentaar. :mrgreen: Wat heeft die man jullie in vredesnaam aangedaan? :mrgreen:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Belle schreef:Veel kwalijker vind ik het dat er zo gehamerd wordt op het idee dat je de baas moet zijn over je hond, omdat de hond anders de baas wordt over jou. Door deze gedachte beginnen mensen zich bij pups al zorgen te maken dat het beestje de macht aan het overnemen is en gaan daardoor hun pup ook onnodig hard aanpakken. Een pup kan iedereen wel aan fysiek, dus worden er weer pups op hun rug gegooid, geknepen enz. Het gevolg is m.i. een self fulfilling prophecy. Mijn schoonvader is bij zijn honden ook altijd uitgegaan van een machtsverhouding en heeft zijn honden opgevoed vanuit de gedachte dat hij ze de baas moest zijn. Elke hond die hij heeft gehad, heeft hij een keer de kamer door moeten smijten, omdat ze het op een bepaald moment niet meer pikten en hem aanvielen. Hij zegt dan "zie je wel, elke hond is erop uit de macht over te nemen". Ik zeg op mijn beurt dat dit eerder een gevolg is van de machtsstrijd die hij van het begin af aan met ze aan is gegaan. (....) Bovendien ben ik geneigd te denken dat mensen die niet zo zelfverzekerd zijn in hun pogingen wel als leider over te komen, al snel zullen vervallen in fysiek machtsvertoon.
Heel goed verwoord :ok:

Ik vind het echter wel jammer dat er zo veel zwart/wit wordt gedacht (in het algemeen hoor). Want dat hoeft helemaal niet.
Ik vind dat er voor bijna elk facet uit bijna elke "methode" wel een juiste tijd en plaats is. En ook dat je bij elke "methode" standaard een hele hoop onzin krijgt bijgeleverd.
Daarom wil ik mij ook nooit conformeren aan de beperkingen die het hanteren van één methode opleveren.
Maar wat jij beschrijft aangaande Millan is wat mij, ondanks dat ik hem bijvoorbeeld bewonder in het claimgedrag naar honden toe, altijd door het hoofd blijft spelen.
Zijn truuks om de honden in het gareel te houden leunen enorm zwaar op een heel rigide rangordeverhouding.
Niks mis mee als het nodig is, maar ik vind het vaak met een kanon op een mug schieten. Die mug gaat idd heus wel dood, maar of je er nou de standaard van moet maken...
Laatst gewijzigd door Jaap* op 19 jan 2011 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Anne&Taar schreef:@Belle: Nou, ik ben t ook met je eens, hoor. Tjeses, nog geen 5 minuten uitzendtijd kreeg die man; en hier al 10 pagina's aan commentaar. :mrgreen: Wat heeft die man jullie in vredesnaam aangedaan? :mrgreen:
ik vind het een achterbakse man, heb bij een van zijn scholen getraind nou als het ergens drama was, was het daar wel... doffe ellende....
Daarnaast ben ik het simpelweg niet met hem eens... :19: Ik geloof niet dat een hond alleen maar positief opgevoed kan worden en ik geloof ook niet in negeren...
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

...Ik voorzie dat er dus nog een hoop pagina's bijkomen... :mrgreen:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Anne&Taar schreef:...Ik voorzie dat er dus nog een hoop pagina's bijkomen... :mrgreen:
:F:
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

malinois schreef:
Renee1966 schreef:
MARC_S schreef:Wij passen in elk geval alleen de non-agressieve methodes toe. Eva en Cleo krijgen nooit een bandje in hun nek, worden nooit op de grond gegooid en krijgen ook nooit prikjes en schrikjes. Ik pak slechts zijn woorden op als calm en assertive. Dat vind ik geniaal. De rest van het gevecht en gedoe vind ik poep. Ik vond dus dat Gaus gelijk had. :ok:
Hier precies zo!
Sinds ik dát ontdekt heb, is Suus veel beter te sturen.
Het prikken en gooien doe ik ook niet.
Ik heb laatst Xito op zn zij gekwakt, en ik kan je vertellen dat het uitstekend heeft gewerkt...
Het was gelijk duidelijk dat ie dat gedrag nooit meer hoefde te vertonen... zo duidelijk heb ik het nog nooit aan hem gezien en ik zie dat hij dit nog steeds erg goed heeft begrepen...
Dus je hoeft zoiets ook niet dagelijks te doen, als het goed is, is het duidelijk voor altijd.... En dat hoeft zeker niet voor elk wissewasje maar ik vind bij mijn hond wel in erg ongewenst gedrag.
Mijn hond reageert daar niet goed op.
Ga ik kwakken, dan raakt ze gestresst, probeert in je handen te happen en weg te komen.
Wat ik wel kan doen, is heel rustig (en zeer gemeend :8): ) zeggen "plat", dat commando kent ze en dat betekent op je zij gaan liggen.
Dat doet ze dan wel.
MJ
Zeer actief

Ik vind het zo terug in de tijd.
Ik heb een paar keer gekeken en zag hoe een hond omgegooid werd en dus de dominantie handelingen zeer naar boven komen.
Ik weet nog dat ik met mijn volwassen kruising net gehaald uit het asiel les liep , jaar of 12 geleden, bij de puppen.
Wij, de cursisten, moesten per dag wel 15 -20 keer de dominantie handelingen uitvoeren.
Dwz..boven de hond staan, naar beneden drukken, hand om snuit, omrollen tot hond op zijn rug onder je lag.
Ik heb dat 1 keer gedaan op de les en terwijl ik hiermee bezig was realiseerde ik me hoe gevaarlijk ik eigenlijk bezig was. Wat als die volwassen hond dat niet geduld had...en naar mijn mening zeer begrijpelijk nuiet geduld had. Hij had nog niet eens de kans gekregen in die korte tijd mij te vertrouwen en ik moest dat soort dingen doen. Ik denk dat ik mazzel gehad heb dat het goed afliep.
En dan die pups...
Nee...geen manier voor mij. Ik wil dat zo niet.
Ik heb niet veel afleveringen gezien maar als ik het zie krijg ik het gevoel als op de cursus die ik toen liep.
Gericht op macht en domineren.
Jaap*
Zeer actief

malinois schreef:en ik geloof ook niet in negeren...
Oh, ik geloof wel in negeren hoor. Dat vind ik zelfs een heel sterk middel in veel gevallen. Maar niet voor élk onwenselijk gedrag. Sommig gedrag is simpelweg niet aanvaadbaar. En dan vind ik het bijzonder oneerlijk om een hond maar wat aan te laten modderen in onzekerheid.
Dat vind ik dan een beetje rotzakkerig en laf. Met sommig gedrag moet je gewoon actief aan de slag.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Jaap* schreef:
Belle schreef:Veel kwalijker vind ik het dat er zo gehamerd wordt op het idee dat je de baas moet zijn over je hond, omdat de hond anders de baas wordt over jou. Door deze gedachte beginnen mensen zich bij pups al zorgen te maken dat het beestje de macht aan het overnemen is en gaan daardoor hun pup ook onnodig hard aanpakken. Een pup kan iedereen wel aan fysiek, dus worden er weer pups op hun rug gegooid, geknepen enz. Het gevolg is m.i. een self fulfilling prophecy. Mijn schoonvader is bij zijn honden ook altijd uitgegaan van een machtsverhouding en heeft zijn honden opgevoed vanuit de gedachte dat hij ze de baas moest zijn. Elke hond die hij heeft gehad, heeft hij een keer de kamer door moeten smijten, omdat ze het op een bepaald moment niet meer pikten en hem aanvielen. Hij zegt dan "zie je wel, elke hond is erop uit de macht over te nemen". Ik zeg op mijn beurt dat dit eerder een gevolg is van de machtsstrijd die hij van het begin af aan met ze aan is gegaan. (....) Bovendien ben ik geneigd te denken dat mensen die niet zo zelfverzekerd zijn in hun pogingen wel als leider over te komen, al snel zullen vervallen in fysiek machtsvertoon.
Heel goed verwoord :ok:

Ik vind het echter wel jammer dat er zo veel zwart/wit wordt gedacht (in het algemeen hoor). Want dat hoeft helemaal niet.
Ik vind dat er voor bijna elk facet uit bijna elke "methode" wel een juiste tijd en plaats is. En ook dat je bij elke "methode" standaard een hele hoop onzin krijgt bijgeleverd.
Daarom wil ik mij ook nooit conformeren aan de beperkingen die het hanteren van één methode opleveren.
Maar wat jij beschrijft aangaande Millan is wat mij, ondanks dat ik hem bijvoorbeeld bewonder in het claimgedrag naar honden toe, altijd door het hoofd blijft spelen.
Zijn truuks om de honden in het gareel te houden leunen enorm zwaar op een heel rigide rangordeverhouding.
Niks mis mee als het nodig is, maar ik vind het vaak met een kanon op een mug schieten. Die mug gaat idd heus wel dood, maar of je er nou de standaard van moet maken...
maar de honden die hij krijgt zijn wel iets anders dan de golden die MG bij zich had... dat zijn over het algemeen honden die jaren zijn gegroeid, jaren hun gang hebben kunnen gaan en ja daar is zoiets heel duidelijk voor.
Tenminste dat is mijn mening dan.... :wink:
Ik heb hem ook een pitbull zien belonen met kaasjes, niks rangorde... dus hij gebruikt wel degelijk de methodes die bij een hond past.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Renee1966 schreef:
Ga ik kwakken, dan raakt ze gestresst, probeert in je handen te happen en weg te komen.
Wat ik wel kan doen, is heel rustig (en zeer gemeend :8): ) zeggen "plat", dat commando kent ze en dat betekent op je zij gaan liggen.
Dat doet ze dan wel.
als je dat weet en dat werkt is het toch ook goed? :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

MJ schreef:Ik vind het zo terug in de tijd.
Ik heb een paar keer gekeken en zag hoe een hond omgegooid werd en dus de dominantie handelingen zeer naar boven komen.
Ik weet nog dat ik met mijn volwassen kruising net gehaald uit het asiel les liep , jaar of 12 geleden, bij de puppen.
Wij, de cursisten, moesten per dag wel 15 -20 keer de dominantie handelingen uitvoeren.
Dwz..boven de hond staan, naar beneden drukken, hand om snuit, omrollen tot hond op zijn rug onder je lag.
Ik heb dat 1 keer gedaan op de les en terwijl ik hiermee bezig was realiseerde ik me hoe gevaarlijk ik eigenlijk bezig was. Wat als die volwassen hond dat niet geduld had...en naar mijn mening zeer begrijpelijk nuiet geduld had. Hij had nog niet eens de kans gekregen in die korte tijd mij te vertrouwen en ik moest dat soort dingen doen. Ik denk dat ik mazzel gehad heb dat het goed afliep.
En dan die pups...
Nee...geen manier voor mij. Ik wil dat zo niet.
Ik heb niet veel afleveringen gezien maar als ik het zie krijg ik het gevoel als op de cursus die ik toen liep.
Gericht op macht en domineren.
Gericht op leiderschap, en een leider bepaalt niks meer en niks minder :wink:
voldoet de hond daaraan is er geen probleem, hoef je niks te doen, dan loopt het op rolletjes... het is zeker niet de bedoeling dat je dit dagelijks diverse malen moet herhalen... In het begin zal het wat vaker moeten maar uiteindelijk moet het totaal overbodig zijn.

Als je tijdens zoiets gaat denken of het wel of niet gevaarlijk is, ben je al verkeerd bezig overigens :wink: Dan ben je aan het twijfelen en dat heeft de hond feilloos door. Toen ik hier moest ingrijpen tussen knokkende reuen deed ik dat maar zonder een seconde erover na te denken... dat kwam later pas.
Als ik hier een hond corrigeer denk ik daar ook niet over na... en al helemaal niet over of het wel of niet gevaarlijk is.... het zijn mijn eigen honden ik weet wat ik aan ze heb.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Jaap* schreef:
Oh, ik geloof wel in negeren hoor. Dat vind ik zelfs een heel sterk middel in veel gevallen. Maar niet voor élk onwenselijk gedrag. Sommig gedrag is simpelweg niet aanvaadbaar. En dan vind ik het bijzonder oneerlijk om een hond maar wat aan te laten modderen in onzekerheid.
Dat vind ik dan een beetje rotzakkerig en laf. Met sommig gedrag moet je gewoon actief aan de slag.
In sommige gevallen zeker, maar zeker niet bij alle honden... het ligt puur aan de hond of het zal werken en aan hetgeen hij doet...
Als mijn hond een bal gehakt van mn bord wil jatten en ik ga dat negeren dan vind hij dat vast niet erg... het is zelfbelonend en het zal hem werkelijk een worst zijn of ik hem negeer of niet.
Afbeelding
Neeltje

En als het niet nodig is, dan is het gewoonweg niet nodig. Je moet de handelingen die Cesar doet, niet gaan toepassen bij iedere hond, dat is gewoonweg stom. Hij kijkt per hond wat er nodig is en de ene keer is dat een stevige aanpak en de andere keer, zoals inderdaad die pitbull die ook uitviel, kaasjes.

Geen een hond is hetzelfde. En als je hond gewoon luistert en geen problemen heeft, hoef je al helemaal niets toe te passen.
MJ
Zeer actief

malinois schreef: Als je tijdens zoiets gaat denken of het wel of niet gevaarlijk is, ben je al verkeerd bezig overigens :wink: Dan ben je aan het twijfelen en dat heeft de hond feilloos door. Toen ik hier moest ingrijpen tussen knokkende reuen deed ik dat maar zonder een seconde erover na te denken... dat kwam later pas.
.
Dat is wat anders imo ....ingrijpen tijdens een gevecht of tijdens een les dominantie handelingen uitvoeren .
Vooral in het geval van een hond die volwassen is, je amper kent en je met 10 andere mensen tegelijk dit moet uitvoeren. Zonder reden ..gewoon als oefening.
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

malinois schreef:
Renee1966 schreef:
Dat doet ze dan wel.
als je dat weet en dat werkt is het toch ook goed? :wink:
Precies.
Mack
nieuw lid
Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog

Ongelezen bericht door Mack »

Eigenlijk is het heel simpel, pak van zowel CM als MG hetgeen je denkt nodig te hebben.
Ik wordt alleen onpasselijk als ik constateer dat ik enkel de "negatieve" aanpak van CM te zien en te horen krijg.
Wij zien vrijwel alle afleveringen en het echte corrigeren komt maar zelden voor, en als het al zo is, is het ook echt nodig.

Een Amerikaanse Bulldog opvoeden met enkel beloningen en negeren, en dus zonder corrigeren............... Veel sterkte en succes hahahaha :cry:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

malinois schreef:maar de honden die hij krijgt zijn wel iets anders dan de golden die MG bij zich had... dat zijn over het algemeen honden die jaren zijn gegroeid, jaren hun gang hebben kunnen gaan en ja daar is zoiets heel duidelijk voor.
Tenminste dat is mijn mening dan.... :wink:
Ik heb hem ook een pitbull zien belonen met kaasjes, niks rangorde... dus hij gebruikt wel degelijk de methodes die bij een hond past.
Ik ben (en blijf :mrgreen: :wink: ) er van overtuigt dat veel van die honden, op een manier die niet zo zwaar zou leunen op onderwerping, hetzelfde resultaat kunnen behalen met minder stress.
Ik snap wel dat het zijn handelsmerk is om in vijf minuten een probleem op te lossen, maar daar denk ik hetzelfde van als van 'uw hond gehoorzaam in 13 weken'.
Wat heeft die hond daar aan, en waar is het goed voor om jezelf die beperking op te leggen.
Ik ben beslist niet anti millan hoor. Maar, net zoals bij iedereen waar wonderen aan worden toegeschreven, het kan ook tegenvallen. En kun je er ook kritiek op hebben.
Niemand heeft het 100% alleenrecht op het 'bij het rechte eind hebben' :wink:
Maar nogmaals, ik bewonder hem net zo vaak als dat ik er de wenkbrauwen bij frons.
Neeltje

MJ schreef:
malinois schreef: Als je tijdens zoiets gaat denken of het wel of niet gevaarlijk is, ben je al verkeerd bezig overigens :wink: Dan ben je aan het twijfelen en dat heeft de hond feilloos door. Toen ik hier moest ingrijpen tussen knokkende reuen deed ik dat maar zonder een seconde erover na te denken... dat kwam later pas.
.
Dat is wat anders imo ....ingrijpen tijdens een gevecht of tijdens een les dominantie handelingen uitvoeren .
Vooral in het geval van een hond die volwassen is, je niet kent en je met 10 andere mensen tegelijk dit moet uitvoeren. Zonder reden ..gewoon als oefening.
Dat slaat inderdaad nergens op, waarom zou je een hond in een onderdanige positie leggen als dit niet nodig zou zijn, daar zou ik al überhaupt niet aan meedoen.
Jaap*
Zeer actief

Tara schreef:
Jaap* schreef:
En ook hier heb ik dan weer helemaal niks aan toe te voegen. :wink: :ok:
Ik wel, ik ben een storende "r" vergeten :oeps:
Jaap*
Zeer actief

malinois schreef:Als mijn hond een bal gehakt van mn bord wil jatten
Ja, dat wordt een enkeltje asiel ben ik bang :mrgreen: :wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

MJ schreef:
.
Vooral in het geval van een hond die volwassen is, je amper kent en je met 10 andere mensen tegelijk dit moet uitvoeren. Zonder reden ..gewoon als oefening.
maar dat doet CM toch niet?
Dat is toch geen vergelijking dan?
Die kijkt naar de hond en bedenkt dan een middel... hij heeft geen standaard methode...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”