Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kijktip: Gaus versus Millan, vanavond Ned 1 Pauw en Witteman

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Kijktip: Gaus versus Millan, vanavond Ned 1 Pauw en Witteman

Ongelezen bericht door dagmar88 »

ranetje schreef:
Emma schreef: clickeren is leuk, maar niet echt de manier om een ontspoorde agressieve hond mee te rehabiliteren.
Nou generaliseer jij ook :D :wink:

Want ook dat is afhankelijk van de hond.

Ik heb een overplaatser gezien waar je niet bij de bak en niet bij de bench kon komen
Een beweging van je voeten en de hond hing er in.
Die hond is puur op clicker getraind.
Bij elke gedragsverbetering werd er een klik gegeven.
Is geweldig goed gegaan :ok:
Dé manier is er ook niet. Mijn vorige hond was angstagressief en in het begin vertoonde hij nul gewenst gedrag. Echt niets.
Dan zul je hem toch moeten stimuleren en laten weten wat jij van hem wil om het gedrag dat jij wil te gaan vertonen.
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

MARC_S schreef:Wij passen in elk geval alleen de non-agressieve methodes toe. Eva en Cleo krijgen nooit een bandje in hun nek, worden nooit op de grond gegooid en krijgen ook nooit prikjes en schrikjes. Ik pak slechts zijn woorden op als calm en assertive. Dat vind ik geniaal. De rest van het gevecht en gedoe vind ik poep. Ik vond dus dat Gaus gelijk had. :ok:
Ik moet eea vanavond nog ff in de uitzending gemist aanschouwen, maar dit vind ik alvast helemaal waar. :mrgreen:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

MG en CM werken vanuit een heel ander uitgangspunt met beide hun goede en minder goede kanten.

Dit was een praatje (wel wat inhoudsloos helaas) waarin MG zijn nieuwe programma kon promoten. Misschien is hij inderdaad wel wat jaloers op het succes van CM, zou mij niks verbazen. Maar als MG nu eens wat aan zijn uiterlijk doet dat zou al een enorm stuk schelen. De hond leidde heel tactisch de aandacht af van MG, maar voegde verder totaal niks toe. En verder dacht ik alleen maar aan Jochem Meyer die MG perfect kan nadoen tijdens het programma.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

S@ndr@ schreef:ik vind het echt erg meevallen hoor, heb heel weinig echt afkraken gehoord.
werd wel voorbij gegaan aan het feit dat CM met echt verklote honden werkt, maar verder, geen rare onwaarheden gehoord :mrgreen:
Hou op!?!?! CM werd weggezet als een soort rare hondenmeppende idioot die alleen maar op basis van angst en ondedrukking werkt. Heel negatief. En de selectie van beelden was meer dan suggestief. Pure doelredenatie die niets met journalistiek te maken had.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

bennie schreef:Bij de honden in Bones zag ik de stress ervanaf spatten, dus als dat door CM getrainde honden zijn is het antwoord ja en verklaarbaar. Maar ik vond Daphne ook niet zonder stress, maar in de gegeven situatie liet ze weinig stress zien. Vraag me wel af wat nou het hele idee erachter is dat een hond aan tafel zit en op tafel ligt, maar dat geheel terzijde.
Welke honden in Bones?
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Frenk schreef:Hou op!?!?! CM werd weggezet als een soort rare hondenmeppende idioot die alleen maar op basis van angst en ondedrukking werkt. Heel negatief. En de selectie van beelden was meer dan suggestief. Pure doelredenatie die niets met journalistiek te maken had.
P&W heeft zowiezo niks met journalistiek te maken. :pffff:
Frenk
Zeer actief

bennie schreef:
Cash schreef:ik heb een paar tellen gekeken naar MG maar toen maar snel weggeklikt.
Die kerel weet gewoon echt niet waar hij over praat.
Jammer dat ze zo'n man wat tijd gunnen om iets te zeggen.
Ondanks dat ik het een flapdrol vind, ben ik kennelijk een van de weinigen die duizend keer liever z'n hond aan Gaus meegeeft dan aan Millan. Hij had namelijk wel een punt, Daphne liet vrolijkheid zien en de CM-honden laten onderdrukking zien.
Welke CM honden laten dat dan zien? Ik heb al best veel afleveringen van The Dog Whisperer bekeken en bij niet een zag ik blijvende onderdrukking in het bijzijn van CM. Helemaal niet zelfs.
En dat gedoe met die golden op tafel vond ik genant.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

MARC_S schreef:Wij passen in elk geval alleen de non-agressieve methodes toe. Eva en Cleo krijgen nooit een bandje in hun nek, worden nooit op de grond gegooid en krijgen ook nooit prikjes en schrikjes. Ik pak slechts zijn woorden op als calm en assertive. Dat vind ik geniaal. De rest van het gevecht en gedoe vind ik poep. Ik vond dus dat Gaus gelijk had. :ok:
Ik geloof gewoonweg niet dat je met zoveel honden kunt werken en ook probleemhonden en dat je NOOIT corrigeert maar alles negeert. Dat vind ik echt BS.
Corrigeren is helemaal geen agressie. Ik vind CM eigenlijk nooit agressief.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

ranetje schreef:CM doet best goeie dingen.
Maar een hond in dit geval zijn lichaamstaal afnemen, hij mag geen onderdanige houding aannemen, gaat me veel te ver.
Zeker als hij vervolgens predikt dat een hond "submissive" moet zijn. :denken:
Ik ga inderdaad ook geen 100% met CM mee. Zeker niet. Hij is geen heilige. En volgens mij kun je heel boeiend van gedachten wisselen over hoe je met bepaalde situaties om moet gaan, maar wat jij zegt, de laatste 10 minuten van PenW zijn daar niet het podium voor. :19:
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

ranetje schreef:
Emma schreef: clickeren is leuk, maar niet echt de manier om een ontspoorde agressieve hond mee te rehabiliteren.

Ik heb een overplaatser gezien waar je niet bij de bak en niet bij de bench kon komen
maar dan interpreteer jij ``agressief``anders dan ik. als ik CM mag geloven, dan is een hond die bench en voerbak verdedigt geen agressieve hond. Immers het verdedigen van bench (plaats) en voerbak is normaal hondengedrag. alleen niet wenselijk binnen de mensenmaatschappij.
een agressieve hond volgens CM is een hond die je meteen wil verscheuren. zonder aanleiding. gewoon omdat je daar bent. en dan vraag ik me af of ELKE hond met dat gedrag, want MG heeft het over methodes voor elke hond, of dat dan kan. dat denk ik niet. bij sommige honden, misschien, maar echt niet elke hond.

ik clicker ook regelmatig met de hond. en heb toen buster pup was, van een instructeur les gehad die bij Martin gaus heeft gewerkt, en voor zichzelf is begonnen met dezelfde methode. ik ken die methode dus zelf. en, nee, die methode kun je volgens mij niet op een uiterst agressief, red zone, hond gebruiken om hem zo te heropvoeden. want bij een hond die zo zelfzeker dominant agressief is, en dus vindt dat hij de baas is/uitmaakt wat er gebeurd, die lacht bij wijze van spreke om iemand met een clicker.

voeg ik nog wat aan toe: stel je hebt een echt agressieve hond, die je meteen wilt verscheuren. sta je dan, dat gedrag te negeren, en te clicken als hij rustig op 4 poten staat. en dan wil je een stap verder, je gaat wandelen, en hij wil niet volgen, dus gaat in gevecht met de druk van de riem, en wil jou weer grijpen, sta je dan met je clicker, en te negeren. . .tja ik weet niet hoor :scratch:
Laatst gewijzigd door Emma op 19 jan 2011 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Frenk
Zeer actief

Muk schreef:
Frenk schreef:Hou op!?!?! CM werd weggezet als een soort rare hondenmeppende idioot die alleen maar op basis van angst en ondedrukking werkt. Heel negatief. En de selectie van beelden was meer dan suggestief. Pure doelredenatie die niets met journalistiek te maken had.
P&W heeft zowiezo niks met journalistiek te maken. :pffff:
Daar denken ze zelf heeeeeel anders over :F:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Inge O schreef:
MARC_S schreef:Ik vind dat MG 100% gelijk had. :E: Er is echt geen verschil tussen wat Gaus 30 jaar geleden deed en wat CM nu doet. Het enige wat je van CM kan leren en wat nieuw is is dat je je hond kalm moet hebben voor je iets kan vragen en dat je moet zorgen dat je zelf kalm en assertief bent. De rest met dat gewurg en getik en geruk en getrek vind ik persoonlijk ook walgelijk en niks anders dan wat Gaus deed. Achterhaalde onzin. Ik zal dat ook niet doen bij mijn honden. NOOIT!

En een vreemde dominante man kan mijn honden ook klein komen maken. Daar is niks moeilijks aan. Daar leren ze ook niks van. Doe ze lekker in dat hondeninstituut en maak ze sociaal. Prima. Corrigeer ze eens voor gedrag en leer ze goed gedrag aan. Ook prima. Maar dat op de rug smijten en dat domme rukken en trekken aan prikkers....wat is dat joh? De middeleeuwen. :denken: Ik vond het erg verhelderend dat het platform voor rechten van dieren dat ook zo afkeurt. Dat ze die banden ook willen verbieden. TOP! :ok:
:80:

heb jij een alter ego of zo die hier ook is ingelogd :80: ? wat een draai van 180° plots, waar komt dit vandaan?

en voor je het vraagt : nee, ik ga geen tig topics opzoeken om mijn 'gelijk' te bewijzen, ik snap gewoonweg niet hoe afwijzend je dit hier nu neerzet na alles wat je in andere discussies hebt geschreven :wink: .
Wat bedoel je precies? Ik zeg niet dat ik nooit een slipketting heb gebruikt en ik zeg ook in mijn stukje dat ik mijn honden voor fout gedrag echt wel corrigeer. Maar als jij ergens kan lezen dat ik Eva en Cleo op hun rug gooi en waslijntjes in hun nekjes doe om daaraan te wurgen dan zal ik inderdaad wel een alterego hebben. :eek: Prikkers en TT's gebruik ik al helemaal niet. Ik begrijp je even niet geloof ik. :wink: Herinner je je de discussie nog over die pup van jou? Volgens mij was ik daar ook nogal tegen een band. Ben ik altijd geweest.
Laatst gewijzigd door laeken op 19 jan 2011 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Ik lees, kijk en luister graag naar mensen met honden-ervaring, denk erover na en doe er vervolgens het mijne mee. :mrgreen:
En als ik eerlijk ben... doe ik heel veel op gevoel. En mijn gevoel zegt nu eenmaal dat ik bijvoorbeeld gewoon doorloop als frenk voor mijn voeten blijft staan :engel: Ik ben ook echt niet geschikt om ongewenst gedrag te negeren. Dat zit niet in mijn aard. :19: Niet bij kinderen en niet bij dieren. En eigenlijk ook niet bij volwassen mensen :engel: Dus krijgt Frenk het te horen als hij iets doet wat niet mag.
Maar hij mag wel op de bank en in de vensterbank. En hij mag ook best voor me uit lopen in het bos. Wat dat betreft vind ik CM af en toe wel erg ver gaan.
En begrijp me niet verkeerd, ik vind de clicker een geweldig ding en werk er graag mee als ik iets specifiek aan wil leren (zoals bijvoorbeeld apporteren in het geval van Frenk). En de stroomband vind ik geen middel om lichtzinnig te gebruiken. Maar ik kan me echt wel situaties voorstellen waarin ik voor een stroomband zou kiezen, ja.
Afbeelding
Dorien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dorien »

Ik heb het ook gezien en kreeg gelijk weer zin in de natte neuzen show. :mrgreen:
Groet,
Dorien
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

wat ik wel goed vond aan cm.
toen met dat stukje dat hij in belgie was.
zei hij tegen die vrouw met de chi in haar armen.
die chi ging tegen iedereen tekeer.
hij vroeg of ze het vervelend vond.
dat vond ze niet.
want je kan er wat aan doen zei hij.
vond dat wel een nadenkertje.
Frenk
Zeer actief

Nanna schreef:
Frenk schreef:Maar hij mag wel op de bank en in de vensterbank. En hij mag ook best voor me uit lopen in het bos. Wat dat betreft vind ik CM af en toe wel erg ver gaan
In de USA mogen honden op openbaar gebied niet loslopen. Alleen in speciale hondenparkjes.
Dus ik kan me wel voorstellen dat als je een wandeling maakt je graag wilt dat de hond naast of achter je loopt ;-) Ik hoef althans geen trekkende idioot voor me ;-)
Aan de uitschuiflijn mag Frenk voor me uit lopen (liever zelfs dan achter me, want niet handig). Aan de lijn of als de lijn op de vaste stand staat, loopt hij naast me. Trekken is een grote :neenee:
Maar ik heb CM een keer door de woestijn zien lopen met zijn pack en toen liepen ze echt op elkaar geplakt. Dat hoeft voor mij niet en ik geloof eigenlijk ook niet dat hij zijn honden dwingt om volcontinu zo te lopen. Volgens mij geeft hij hen ook heus 'vrij' als de situatie dat toelaat.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:
Frenk schreef:Maar hij mag wel op de bank en in de vensterbank. En hij mag ook best voor me uit lopen in het bos. Wat dat betreft vind ik CM af en toe wel erg ver gaan
In de USA mogen honden op openbaar gebied niet loslopen. Alleen in speciale hondenparkjes.
Dus ik kan me wel voorstellen dat als je een wandeling maakt je graag wilt dat de hond naast of achter je loopt ;-) Ik hoef althans geen trekkende idioot voor me ;-)
:wink: ligt ook aan de hond natuurlijk. Charlie heeft weinig dominante neigingen naar mensen en mag dus op de vensterbank, bank, in bed en in het bos loopt ze voor me uit.
Dat kan bij haar geen kwaad, maar mijn vorige hond kon die vrijheid absoluut niet aan en bij Mo zie ik ook al behoorlijk mens dominante trekjes; dus die heeft gewoon 0 privileges nu :tongue:

Ik vond altijd dat ze best voor me uit mag lopen aan de flex; immers was ik dan nog steeds degene die bepaalde waar naartoe en niet de hond.
Maar ik merk duidelijk dat ze veel meer attent en makkelijker te beïnvloeden is wanneer ze naast me loopt dan wanneer ze 5 meter voor me uit haar eigen plan trekt.
Dus tegenwoordig is los echt los en aan de riem naast.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Dorien schreef:Ik heb het ook gezien en kreeg gelijk weer zin in de natte neuzen show. :mrgreen:
Nou, dat waren nog eens tijden! :mrgreen:

Lief poesje!
" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

dagmar88 schreef: :wink: ligt ook aan de hond natuurlijk. Charlie heeft weinig dominante neigingen naar mensen en mag dus op de vensterbank, bank, in bed en in het bos loopt ze voor me uit.
Dat kan bij haar geen kwaad, maar mijn vorige hond kon die vrijheid absoluut niet aan en bij Mo zie ik ook al behoorlijk mens dominante trekjes; dus die heeft gewoon 0 privileges nu :tongue:
Precies :ok: Zo had ik het ook met mijn vriend erover. Met Frenk kan het zo, omdat hij het kan. Zou hij anders in elkaar steken, zou hij misschien wel helemaal niet op de bank mogen :19:
En toch.. denk ik zelfs bij Frenk te merken dat hij extra rust krijgt omdat door de gezinsuitbreiding met 3 personen de rangen en standen nog duidelijker zijn geworden.
En duidelijkheid is volgens mij waar elke hond goed op reageert :D
Afbeelding
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Hier precies zo!
Sinds ik dát ontdekt heb, is Suus veel beter te sturen.
Het prikken en gooien doe ik ook niet.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Emma schreef:
ranetje schreef:

maar dan interpreteer jij ``agressief``anders dan ik. als ik CM mag geloven, dan is een hond die bench en voerbak verdedigt geen agressieve hond. Immers het verdedigen van bench (plaats) en voerbak is normaal hondengedrag. alleen niet wenselijk binnen de mensenmaatschappij.
een agressieve hond volgens CM is een hond die je meteen wil verscheuren. zonder aanleiding. gewoon omdat je daar bent. en dan vraag ik me af of ELKE hond met dat gedrag, want MG heeft het over methodes voor elke hond, of dat dan kan. dat denk ik niet. bij sommige honden, misschien, maar echt niet elke hond.

ik clicker ook regelmatig met de hond. en heb toen buster pup was, van een instructeur les gehad die bij Martin gaus heeft gewerkt, en voor zichzelf is begonnen met dezelfde methode. ik ken die methode dus zelf. en, nee, die methode kun je volgens mij niet op een uiterst agressief, red zone, hond gebruiken om hem zo te heropvoeden. want bij een hond die zo zelfzeker dominant agressief is, en dus vindt dat hij de baas is/uitmaakt wat er gebeurd, die lacht bij wijze van spreke om iemand met een clicker.

voeg ik nog wat aan toe: stel je hebt een echt agressieve hond, die je meteen wilt verscheuren. sta je dan, dat gedrag te negeren, en te clicken als hij rustig op 4 poten staat. en dan wil je een stap verder, je gaat wandelen, en hij wil niet volgen, dus gaat in gevecht met de druk van de riem, en wil jou weer grijpen, sta je dan met je clicker, en te negeren. . .tja ik weet niet hoor :scratch:
Wat ik even heb ingekleurd was niet in de buurt van de bak of de bench. :wink:

Zo veel dominant-agressieve honden zijn er niet.
Ze worden alleen vaak zo genoemd.
De hond waar ik het over heb was ook niet dominant agressief.

Hij was agressief, waarschijnlijk uit onzekerheid en gebrek aan leiding.
Zoals meer honden die in hun puppytijd verkeerd zijn aangepakt.
Dat zoiets volledig uit de hand kan lopen als de hond ontdekt met dat gedrag succes te hebben, maakt het probleem groter.

Zoals ik al eerder schreef :wink: CM heeft er, in mijn ogen, een paar goeie dingen tussen zitten.
Maar ik ben en blijf zowel over hem als over MG kritisch. ................ zoals ze zich in het openbaar presenteren.
En ik pretendeer niet de waarheid in pacht te hebben.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind dat CM vooral problemen goed aanpakt die anders tot veel ergere dingen zouden escaleren als inslapen of wegdoen. Maar er zou wel bij gezegd moeten worden dat trekken aan de lijn of opspringen niet vraagt om wurgen en op de zij smijten want ik denk dat veel mensen daar wel denkfouten gaan maken. Zo van CM zegt dat dat moet. Vergetend dat hij dat doet als een hond hem naar het gezicht vliegt. :N:

In het dagelijks leven hoef je niks van dat te doen. Ik hoop dat mensen dat beseffen. :wink:
Afbeelding
Dorien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dorien »

Rami schreef:
Dorien schreef:Ik heb het ook gezien en kreeg gelijk weer zin in de natte neuzen show. :mrgreen:
Nou, dat waren nog eens tijden! :mrgreen:

Lief poesje!
" onclick="window.open(this.href);return false;
Whaha! Zelfs ik zag die al lang aankomen!
Groet,
Dorien
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ranetje schreef:
malinois schreef:Het filmpje van mg van gisteravond ga ik vanavond bekijken, maar wat ik zo lees.heb ik er weinig aan gemist. Mensen moeten eens het verschil leren zien tussen onderdrukking en respect. Ik heb nog nooit een onderdrukte hond gezien bij cm, (wel bij mg overigens) Wel honden met respect voor cm.
Ook honden die vervolgens respect hadden voor hun eigen baas?
Lijkt me namelijk veel belangrijker.

En daar zie je niets van terug.

Je hebt gisteravond niets gemist :wink:
Dat respect dat moet je krijgen en ja dat kan dus zeker ook bij hun eigen baas, zolang ze maar blijven doen wat hij gezegd heeft....
Daar zul je je eigen weg in moeten vinden.

Ik heb het zojuist gezien, wat een vertoning :80:
Hij durft letterlijk te stellen dat wat CM doet niemand kan...
ik vind dat toch wel een bewering... ik gebruik ook dingen van CM en mij lukt dat ook... dus ik besta dus ook niet...
Verder gaat ie maar van de makkelijke hond uit, hij vergeet erbij te vertellen dat negeren niet werkt bij zelfbeloning en bij moeilijke honden....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Ik vind dat MG 100% gelijk had. :E: Er is echt geen verschil tussen wat Gaus 30 jaar geleden deed en wat CM nu doet. Het enige wat je van CM kan leren en wat nieuw is is dat je je hond kalm moet hebben voor je iets kan vragen en dat je moet zorgen dat je zelf kalm en assertief bent. De rest met dat gewurg en getik en geruk en getrek vind ik persoonlijk ook walgelijk en niks anders dan wat Gaus deed. Achterhaalde onzin. Ik zal dat ook niet doen bij mijn honden. NOOIT!

En een vreemde dominante man kan mijn honden ook klein komen maken. Daar is niks moeilijks aan. Daar leren ze ook niks van. Doe ze lekker in dat hondeninstituut en maak ze sociaal. Prima. Corrigeer ze eens voor gedrag en leer ze goed gedrag aan. Ook prima. Maar dat op de rug smijten en dat domme rukken en trekken aan prikkers....wat is dat joh? De middeleeuwen. :denken: Ik vond het erg verhelderend dat het platform voor rechten van dieren dat ook zo afkeurt. Dat ze die banden ook willen verbieden. TOP! :ok:
Jij mag dat achterhaald vinden, ik vind dat niet, ik vind het juist vernieuwend dat iemand als CM op tv komt en durft te komen. Iets wat al jaren gebruikt wordt maar altijd maar gezien wordt als mishandeling wordt nu tenminste duidelijk en juist door CM uitgelegd.
Dat jij het niet gebruikt ook prima, ik zal de helft ook niet gebruiken, een andere helft wel, datgene ik denk en vind dat mijn honden nodig hebben.
Dat platform voor dieren hebben zo toevallig alleen maar positieve trainers wat ik zo hoorde, waar zijn de africhters bijv. in dit geheel, wil je een eerlijk plaatje krijgen moet je ook alle hondensporters meenemen...
Ik ben wel heel benieuwd naar dat zogenaamde platform...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Noem het retro, vernieuwend is wat anders :engel:
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

bennie schreef:
Cash schreef:ik heb een paar tellen gekeken naar MG maar toen maar snel weggeklikt.
Die kerel weet gewoon echt niet waar hij over praat.
Jammer dat ze zo'n man wat tijd gunnen om iets te zeggen.
Ondanks dat ik het een flapdrol vind, ben ik kennelijk een van de weinigen die duizend keer liever z'n hond aan Gaus meegeeft dan aan Millan. Hij had namelijk wel een punt, Daphne liet vrolijkheid zien en de CM-honden laten onderdrukking zien.
Ik zou mijn honden zo aan CM mee durven te geven.
Bij MG hou ik ze zo ver mogelijk vandaan.

Heb nu heel veel afleveringen gezien van CM en ik zie er niks geen dierenmishandeling of wreede praktijken in.
Alleen (en dat heb ik al eens gezegd) dat de honden die door hun eignearen als godjes worden gezien en behandeld ineens de deksel op hun neus krijgen als CM binnenkomt. Lijkt mij logisch als je ziet wat de meeste van daie honden allemaal voor elkaar krijgen en mogen doen. Die eigenaren zitten erbij en kijken ernaar. Natuurlijk gilt zo'n hond moord en brand als CM hem vervolgens van die bank flikkert als er tandjes ontbloot worden...

Ik vind MG gewoon een vervelende man. Altijd al gevonden. Of hij nu praat over honden of aan een spelletje op tv meedoet.... ik vind 't altijd 1 stuk sjagerijn. Zo komt hij op mij over in ieder geval.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Frenk schreef:
S@ndr@ schreef:ik vind het echt erg meevallen hoor, heb heel weinig echt afkraken gehoord.
werd wel voorbij gegaan aan het feit dat CM met echt verklote honden werkt, maar verder, geen rare onwaarheden gehoord :mrgreen:
Hou op!?!?! CM werd weggezet als een soort rare hondenmeppende idioot die alleen maar op basis van angst en ondedrukking werkt. Heel negatief. En de selectie van beelden was meer dan suggestief. Pure doelredenatie die niets met journalistiek te maken had.
precies, vond het een waardeloos interview, puur afkraken niks meer en niks minder...
Vind het overigens geen strakke zet van hem... jaagt alleen maar meer mensen tegen zich in het harnas...
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Misschien hoorde ik heel veel wat ik zelf ook al wel een bedacht had, :engel: :smile:
Frenk
Zeer actief

MARC_S schreef:Ik vind dat CM vooral problemen goed aanpakt die anders tot veel ergere dingen zouden escaleren als inslapen of wegdoen. Maar er zou wel bij gezegd moeten worden dat trekken aan de lijn of opspringen niet vraagt om wurgen en op de zij smijten want ik denk dat veel mensen daar wel denkfouten gaan maken. Zo van CM zegt dat dat moet. Vergetend dat hij dat doet als een hond hem naar het gezicht vliegt. :N:

In het dagelijks leven hoef je niks van dat te doen. Ik hoop dat mensen dat beseffen. :wink:
Dat ben ik wel heel erg met je eens. Ik vind het ook een gotspe dat stroombanden door elke boerenl*l bij de dierenwinkel gehaald kunnen worden. :N:
En dat hij te vaak aan de oppervlakte blijft, waardoor mensen het helemaal niet gaan begrijpen, maar het als een kunstje gaan toepassen :ugh:

Maar ik kijk zijn programma graag samen met mijn vriend en ook met de kinderen en dan komt bij ons op de bank die discussie en die nuance wel. En ook de punten waarop we niet met zijn visie meegaan. Dat vind ik er wel heel leuk aan. Het is aan de hand van zo'n voorbeeld uit zijn show gemakkelijker om over bepaalde kwesties te praten. Omdat dan iedereen er (hetzelfde) beeld bij heeft :19:
Maar ik leg met name de kinderen bijvoorbeeld heel goed uit dat zij niet CMmetje moeten gaan spelen :engel: Ik leg uit wat er gebeurt bij zo'n stroomband en dat ze kunnen zien aan de reactie van de hond hoe heftig dat binnenkomt. Wat bepaalde lichaamshoudingen zeggen. Waarom ik het met bepaalde overtuigingen van CM wel of niet eens ben. Maar ik heb ze ook de clicker en de kracht van belonen uitgelegd :19:

Wat voor henzelf in de praktijk vooral verschil maakt is de "calm and assertive" benadering. In hun omgang met Frenk in het bijzonder en honden in het algemeen groeien ze ontegenzeggelijk door er meer over te praten en na te denken. En dat is mede dankzij CM.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”