ranetje schreef:Emma schreef:
clickeren is leuk, maar niet echt de manier om een ontspoorde agressieve hond mee te rehabiliteren.
Nou generaliseer jij ook
Want ook dat is afhankelijk van de hond.
Ik heb een overplaatser gezien waar je niet bij de bak en niet bij de bench kon komen
Een beweging van je voeten en de hond hing er in.
Die hond is puur op clicker getraind.
Bij elke gedragsverbetering werd er een klik gegeven.
Is geweldig goed gegaan

maar dan interpreteer jij ``agressief``anders dan ik. als ik CM mag geloven, dan is een hond die bench en voerbak verdedigt geen agressieve hond. Immers het verdedigen van bench (plaats) en voerbak is normaal hondengedrag. alleen niet wenselijk binnen de mensenmaatschappij.
een agressieve hond volgens CM is een hond die je meteen wil verscheuren. zonder aanleiding. gewoon omdat je daar bent. en dan vraag ik me af of ELKE hond met dat gedrag, want MG heeft het over methodes voor elke hond, of dat dan kan. dat denk ik niet. bij sommige honden, misschien, maar echt niet elke hond.
ik clicker ook regelmatig met de hond. en heb toen buster pup was, van een instructeur les gehad die bij Martin gaus heeft gewerkt, en voor zichzelf is begonnen met dezelfde methode. ik ken die methode dus zelf. en, nee, die methode kun je volgens mij niet op een uiterst agressief, red zone, hond gebruiken om hem zo te heropvoeden. want bij een hond die zo zelfzeker dominant agressief is, en dus vindt dat hij de baas is/uitmaakt wat er gebeurd, die lacht bij wijze van spreke om iemand met een clicker.
voeg ik nog wat aan toe: stel je hebt een echt agressieve hond, die je meteen wilt verscheuren. sta je dan, dat gedrag te negeren, en te clicken als hij rustig op 4 poten staat. en dan wil je een stap verder, je gaat wandelen, en hij wil niet volgen, dus gaat in gevecht met de druk van de riem, en wil jou weer grijpen, sta je dan met je clicker, en te negeren. . .tja ik weet niet hoor