Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond zo maar op de bank?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Hond zo maar op de bank?

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Rhodin heeft nog nooit bij ons of bij een ander op de bank gelegen. Ik vind het wel fijn, we hebben een stoffen bank en overal waar hij ligt laat hij witte haren achter. Ook kluift hij regelmatig op een bot of koeienhoef en dat wil ik ook niet op de bank hebben.
Inmiddels hebben we hem twee jaar. En vanaf vorige week lag hij opeens op de bank toen mijn vriend thuis kwam. :denken: De week daarvoor was ik bij een vriendin, haar hond mag daar op de bank en toen ik daar was wilde ik mijn hond op zijn plek sturen. (Hij heeft daar een vaste plaats.) En hij zette plots een poot op de bank i.p.v. naar zijn kussen te lopen. Ik heb hem naar zijn kussen gestuurd. Ik dacht nog bij mezelf dat ik het vreemd vond, maar heb er geen aandacht aan besteed. Totdat hij, vanaf de eerste dag dat hij hier op de bank lag, elk moment als we de kamer uit gingen op de bank kroop. Ook al waren we kort uit de kamer, mijn vriend was bijvoorbeeld bezig met zijn fiets, hij kijkt naar binnen en daar zit de hond hem vanaf de bank aan te kijken. De dag daarop hebben we stoelen op de bank gelegd. Die heeft hij nog één keer zo opzij geduwd dat hij er toch op kon liggen. Nu hebben we hem niet meer op de bank aangetroffen, maar ik vind het wel een gedoe, elke keer als je even de kamer uit gaat 4 eetkamerstoelen op de bank positioneren.

Iemand tips of moeten we accepteren de rest van zijn leven met stoelen te moeten zeulen? :F:
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Rebble
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Hond zo maar op de bank?

Ongelezen bericht door Rebble »

Ik zou het accepteren, het zou mij teveel gedoe zijn om elke keer mijn bank te barricaderen. En mezelf kennende zou ik dat 1 week volhouden en zou ze alsnog op de bank liggen, mét toestemming :mrgreen:

Overigens wij hebben ook een stoffen bank en Izzy ligt ook gewoon op de bank. Bij het stofzuigen elke dag even de bank meenemen en dan vind ik het met de haren wel meevallen :ok:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ja, daarom heb ik geen stoffen bank ;)

Ze gaan hun gang maar, ik vind het best.
En ze hebben een eigen stoel, die elke paar jaar vervangen wordt door iets anders (leve de Kringloop). Alleen past er daar maar een tegelijk in, dus de rest wil dan op de bank.
En ik heb een hoog hondenbed gemaakt, dat kun je ook nog doen.
Heel handig, met bergruimte erin.
Orpa vindt dat super, die ligt zelden op de bank, die heeft haar eigen bank als het ware :mrgreen:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

leren bank kopen ;)
Afbeelding
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Ik vind hem gewoon heel slim. :pffff:
-Gaby- schreef: 4 eetkamerstoelen op de bank positioneren.
:N: Hoe groot is je bank?
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Deed Beatle, onze poedel vroeger ook; als we weg waren lekker op de bank liggen. Want ze wist dat ze er niet op mocht.

MAar dat hou je ook niet vol zo. Gevolg: sindsdien hebben onze honden altijd op de bank mogen liggen. Ik heb er hier soms drie liggen op de bank. Als Stefan en ik allebei op de bank zitten en er zijn 2 honden bij, dan MOET en ZAL nr. 3 erbij want anders voelt ze zich buitengesloten.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Nanna schreef::smile: Het is eindelijk tot die grote domme kop doorgedrongen dat je op een bank wel heel veel fijner ligt dan op de grond. :mrgreen:
Je ligt lekker zacht én lekker hoog zodat je de boel beter kunt overzien. :ok:
Voor mij heeft hij groot gelijk ;-) Koop maar een fleece dekentje :engel:

:mrgreen: dat dus.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder

Ongelezen bericht door josefientje »

-Gaby- schreef:Iemand tips of moeten we accepteren de rest van zijn leven met stoelen te moeten zeulen? :F:

Dat doen wij dus, altijd 4 stoelen op de bank als we weggaan :19: , 't went.
Afbeelding
Inc

Ongelezen bericht door Inc »

Wij hebben een oude bank en een oude stoel waar de honden in mogen slapen, vinden ze heerlijk!
Zou ook een fleecedekentje kopen :engel:
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Ik heb gewoon een 2dehands bank..mogen ze wel op. Lekker dekbed erop voor ze. Boeiend. Als ik ga verhuizen, koop ik wel nieuwe meubels. Maar dan komt er een leren bank. Mij maakt het niet zoveel uit.
Afbeelding
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

ga naar het tuincentrum en koop van die klimplantenrekjes..
Afbeelding
dat is een stuk minder werk dan 4 stoelen..en je klapt ze zo op en legt ze onder de bank :ok: ...heb ik ook gebruikt toen we nina pas hadden.
ondertussen mag ze alleen met toestemming :engel: op de bank..maar ze ligt liever op haar eigen "sofa"
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
Ellepel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriers, een huis vol...

Ongelezen bericht door Ellepel »

Toen er hier ene Rottweiler bij kwam, zeiden we vastbesloten, deze mag niet op de bank, dat wordt te gek.Alle Tibetanen liggen er wel op.

Totdat Rottemans er zelf op kon, toen klom hij met een doodgemoedereerd gezicht ertussen.De Tibetanen gingen gewoon bovenop hem liggen, lekker warm en zacht :smile:

Als de bank op is, kopen we wel een nieuwe bijd e Kringloop.
Afbeelding
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Boyke mag alleen op de bank met toestemming, dus als we erbij zitten en dan nog vrij sporadisch. Hij heeft een tijd terug ook opeens zo'n ingeving gehad van "hee, daar kan ik zelf ook op gaan liggen" :wink: Toen heb ik een paar dagen de bank vol gelegd met stoelen inderdaad en daarna heeft hij het nooit meer gedaan. Even doorzetten dus als je hem echt van de bank wilt houden! Ik heb gehoord dat zilverfolie ook goed helpt, vinden ze eng of vies voelen. Die tuinhekjes vind ik ook een knap idee :ok: Succes :W:
-Gaby-
Zeer actief

Bedankt allemaal voor het meedenken!

En Rachelle, bedankt, dat zijn de tips die ik zocht! :ok:
stefanie schreef:Ik vind hem gewoon heel slim. :pffff:
-Gaby- schreef: 4 eetkamerstoelen op de bank positioneren.
:N: Hoe groot is je bank?
Zo'n hoekbank met een sofa er aan. Pas gekocht van m'n zuurverdiende spaargeld nadat we de hond een tijdje hadden en deze nooit op de bank kwam. Vandaar dat we gekozen hebben voor een stoffen bank die hier mooi in het interieur past... :ugh: En het was een duur kreng ook, het is de bedoeling dat deze nog een heel aantal jaren mee gaat. We hebben geen geld en/of ruimte voor een nieuwe/tweede bank.

En daarbij wil ik hem niet op de bank hebben omdat hij gaat lopen klieren als hij op de bank zit. Hij kan niet omgaan met deze verhoging van zijn positie, hoe idioot dat ook klinkt. Het kan zijn dat mensen denken dat we hem niet onder controle hebben maar dat is echt niet zo. We hebben hem prima onder de duim, maar ik weet zeker dat als hij op de bank blijft liggen, het uitloopt op grommen als we hem er af willen sturen. Zo is hij gewoon. Het is niet voor niets een Catahoula. Ook toen mijn vriend vorig jaar eens 10 dagen op reis was. Ons huis is inbraakgevoelig, dus ik heb de hond op de slaapkamer laten slapen. Gewoon voor die periode. Moet toch kunnen dacht ik, dat kan met alle honden die ik ken. Maar Rhodin werd een misbaksel. Luisterde niet meer en benaderde mij anders. Alsof hij dingen met me moest overleggen en begon zelf het voortouw te nemen. Hond weer naar de kamer gedaan 's nachts en het probleem was opgelost. En nu herhaalt dit zich. Hij kon op de bank en begon als donderslag bij heldere hemel weer uit te vallen naar 2 verschillende mensen op straat, omdat hij weer het voortouw begon te nemen. Dit ging juist ontzettend goed en hop, de terugval doet zich voor precies als hij op de bank kan... :denken: Nu, na een week stoelen op de bank leggen, heeft hij niet meer geblaft.
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Tja toch eens even uitproberen he? Heeft Kay een paar maanden geleden ook even geprobeerd. En ik wil gewoon geen hond op de bank. Ik heb niks voor niks overheerlijke manden met kussens voor hem. Ga ik ook niet in liggen...
Het is ook weer overgewaaid hier.
Afbeelding
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Kyra van mij deed het ook als ik weg was.
Ik kwam thuis en ineens lag madam op de bank, ik natuurlijk stomverbaasd en nog met stoelen lopen slepen.
Had geen zin in dat gezeur met telkens stoelen zeulen dus maar geaccepteerd.
Heb gewoon wat fleece dekens op de bank gelegd en als er visite kwam stofzuigde ik de bank wel af.
Toen Yvar erbij kwam hebben we het niet eens afgelleerd dat hij niet op de bank mocht, want 1 hond wel en een ander niet is een beetje raar.
Hier bij mijn ouders mag het niet, en hij doet het ook niet.
Maar ik denk dat als ik weer op mezelf zit dat Yvar vast en zeker wel eens stiekem op de bank zal springen.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Hier mogen ze gewoon op de bank. De bank is ook groot zat en het past makkelijk.
Afbeelding
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

graag gedaan :)
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
-Gaby-
Zeer actief

gyanty schreef:Tja toch eens even uitproberen he? Heeft Kay een paar maanden geleden ook even geprobeerd. En ik wil gewoon geen hond op de bank. Ik heb niks voor niks overheerlijke manden met kussens voor hem. Ga ik ook niet in liggen...
Het is ook weer overgewaaid hier.
Dat uitproberen, daar word ik wel eens moe van hoor. Het houdt maar niet op met die hond. Hij gedroeg zich de eerste 5 keer keurig in de dagopvang waar hij eens in de week naar toe gaat, de 6e keer was hij zo gewend dat toen de jongen daar even weg was hij maar op strooptocht is gegaan. Hij heeft alles overhoop getrokken. Alle kastjes open gemaakt en alles opgegeten wat er in zat, de brokkenvoorraad van een andere logeehond opgevroten, alles uit de vensterbank gesmeten, de inhoud van alle prullenbakken die in dat huis stonden lag door het hele huis verspreid... Ik kreeg een smsje op mijn werk dat het niet zo goed was gegaan en heb me kapot geschaamd... :oeps: Haha, kon ik ook nog zeggen: Dat doet hij anders nooit! :oeps: Hier ligt ook voer in de kamer, daar is hij nooit bij geweest. Ook heeft hij nog nooit een kastje open gemaakt. En vanaf dat we hem hebben staat een prullenbak in de kamer, ook onaangeroerd. We gaan gewoon consequent door, ik hoop dat hij over een paar jaar wat rustiger is geworden. En de jongen van de dagopvang kan er gelukkig om lachen. Hij vindt Rhodin een hele leuke uitdaging. :F:

Ik las van meer mensen dat de hond gewoon op de bank mag dus, maar dat vind ik geen optie, zoals te lezen is in mijn eerdere bericht. ;) Ik moet het maar voorkomen, misschien van die hekjes aanschaffen of die dingen op de bank leggen die in de link van Nanna staan.
Afbeelding
Dog Basic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dog Basic »

De teven liggen hier op de bank, de reu ligt op grond. Dit is zo ontstaan....

Maar je kan ook iets maken wat je gemakkelijk neer kan zetten en weg kan halen:
http://furneefence.com/services" onclick="window.open(this.href);return false;
Wanneer mensen hun intelligentie gebruiken,
hoeven zij zich niet als een beest te gedragen. (Hermina Stout)

www.dogbasic.nl
www.abc-training.nl
www.cirkeltraining.nl
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Frenk mag hier op de bank en ligt het liefste op de rugleuning of in de vensterbank, maar zou ik merken dat dit privilege hem naar de bol steeg, dan zou het niet meer mogen. Ik vind het dus erg van de hond afhangen of je het toe wilt laten of niet. :19:
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Wij hebben ook een (best dure) stoffen bank (wat achteraf gewoon oerdom is als je honden hebt) en de honden mochten er niet op. In het begin legden we folie op de bank en dat hielp. Totdat Pasha het er gewoon netjes heel voorzichtig aftrok.
Toen kwam Ushi, die zo'n lief kopje had. En voila, ze mochten op de bank :mrgreen: Maar alleen als we weg zijn of met toestemming. :klaar:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Vind ik ook hoor. Als jouw hond er duidelijk slecht op reageert om zulke privileges te hebben, doe je het gewoon niet. Daar hoef je je ook niet voor te "verdedigen". Ik heb zelf gewoon geen behoefte aan een hond die constant op de bank ligt of in mijn bed en ik heb een hele blije hond :wink: . Dat een ander daar anders mee omgaat, is natuurlijk prima. Ieder z'n ding :ok:
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Hier mogen de honden altijd op de bank. We hebben altijd onze bank daarop uitgezocht en daarom ook altijd een leren bank. Alleen geen gespeel.

Maar als een hond hierdoor problemen gaat vertonen (of als ik het zelf gewoon niet wil) dan zou het voor mij over en uit zijn. Heb ik met 1 hond gehad. Die had duidelijk een "machtspositie" probleem dus die was verbannen van de bank. Nou kunnen ze hier niet op de bank als wij er niet zijn. Maar ik denk dat ik het zo proberen met van die opvouwbare hekjes zoals hier ergens boven. Scheelt weer gesjouw. En als dat niet helpt, dan toch maar die stoelen.
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Ik lees even mee, heb al veel goed tips voorbij zien komen.
Jamie springt ook graag op de bank. Hij springt ook graag in het mandje onder de wandelwagen van mijn oppaskindje.
Ik heb er aluminiumfolie in gelegd, hij haalde het er gewoon weer uit. Dat lag namelijk niet fijn :pffff:

Misschien maar van de hekjes ofzo. Andere dingen zal hij denk ik op de grond gooien.
:U:
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

wij leggen ook de eetkamer stoelen op de bank als wij er niet bij zijn
dus s nachts en overdag als we aan het werk zijn tussen door zal buster niet op de bank gaan als ik bv even naar boven ben of in de keuken

zo'n tuinhekje lijkt mij eng kunnen ze zo met de poten in blijven haken met alle gevolgen van dien
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

ik heb vanaf oud en nieuw zelfde 'probleem', mijn moeder is hier geweest met haar diva hondjes en die zijn gewend om op de bank te liggen.. nou ze waren nog maar net binnen en ik was al om, okee ze mogen op de bank...
dus 2 dagen later, dacht Browny ow dan mag ik vast ook wel op de bank!! ik heb hem eraf laten gaan en bij mezelf nagedacht van ja shit is eigenlijk wel logisch..

nou heb ik dus maar een fleece dekentje erop gelegd en mag meneer alleen met toestemming op de bank (overigens wel leer dus makkelijk).. als ik thuis of beneden kom dan hoor ik hem stiekem van de bank af gaan hahaha best aandoenlijk :engel: ik betrap hem dus bijna nooit :roll:

oja en als ik het even niet door heb en geen commando geef (wanneer hij er dus eigenlijk om zeurt) dan gaat hij zielig voor mijn voeten liggen :mann: wat heeft hij het toch slecht :P
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

-Gaby- schreef:
Ik las van meer mensen dat de hond gewoon op de bank mag dus, maar dat vind ik geen optie, zoals te lezen is in mijn eerdere bericht. ;) Ik moet het maar voorkomen, misschien van die hekjes aanschaffen of die dingen op de bank leggen die in de link van Nanna staan.
in jouw geval zou ik het ook niet toestaan ;)
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

Hutsje schreef:
-Gaby- schreef:
in jouw geval zou ik het ook niet toestaan ;)
Nee, je hebt gelijk. Ik vind het moeilijk uitleggen hoe mijn hond in elkaar zit maar we moeten het echt voorkomen. Heb je ooit wel eens zo'n hond meegemaakt? Ik nog nooit. :denken: Alle honden die ik ken of vroeger kende, zouden nooit dit soort dingen doen. Misschien wel op de bank kruipen als je er niet bent, maar dat was het dan ook. Niet het gekloot daarom heen. Nu komt hij misschien over als een monster, maar dat valt wel mee en ik ben reuze blij met hem. Hij houdt me in elk geval scherp. :F:
Afbeelding
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Streng zijn en niet meer toestaan dus. Roos mag hier gewoon op de bank, heerlijk kleedje is het toch. :lol1:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”