Ik geloof best dat er tijdens de hoogtijdagen er wat spanning is en de Alpha elke reu strak in de gaten houdtrenee-uk schreef:Ik heb geen idee eigenlijk, maar weet wel dat mijn reuen alleen op de hoogtijdagen van de leg waren, voor de rest van de loopsheid had ik reuen en teven zolang ik daar toezicht op kon houden ook gewoon bij elkaar en dat ging prima.Denise. schreef: Mocht het zo zijn dat wat je ook doet het niet te doen is met jouw reu als er loopse teven in huis zijn, dan doe je hem toch in een pensionOm voor die paar weken per jaar zijn ballen er af te snijden zou ik echt nooit doen.
Ik denk dat je met genoeg beweging en uitdaging al een heel eind komt bij de meeste reuen. En voor de paar gevallen waarbij dat niet lukt zijn er genoeg andere oplossingen naast castreren.
Dit is trouwens wel iets wat me aan het denken zet. Het lijkt mij dat reuen in een wolvenroedel ook niet helemaal van de leg raken van loopse teven. Een paar weken niet vreten of om bomen ijsberen lijkt mij niet echt verstandig, en natuurlijk hebben wolven ook echt taken waar ze zich mee bezig houden. Ik vraag me af in hoeverre je dat kan vergelijken met honden
Als ik de kamer uitging deed ik ze wel apart, nam toch liever geen risiko's uiteraard
Misschien is dat bij wolven ook wel zo en beperkt de opwinding in de roedel zich tot de hoogtijdagen?
Da's vast wel ergens te vinden, ik zal morgen eens zoeken.

En daar gaat het dan over bij de hondenreuen, die zijn zo onhandelbaar dat er voor de eigenaren niet mee te leven is en er wordt besloten om de reu te laten castreren. En 9 van de 10 keer vraag ik mij af of het nou echt aan die hond ligt dat hij onhandelbaar is.
Edit: Ik had ook al gezocht maar niks kunnen vinden, maar het is al laat