Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Castratie

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Supernova
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Castratie

Ongelezen bericht door Supernova »

renee-uk schreef:
Denise. schreef: Mocht het zo zijn dat wat je ook doet het niet te doen is met jouw reu als er loopse teven in huis zijn, dan doe je hem toch in een pension :19: Om voor die paar weken per jaar zijn ballen er af te snijden zou ik echt nooit doen.
Ik denk dat je met genoeg beweging en uitdaging al een heel eind komt bij de meeste reuen. En voor de paar gevallen waarbij dat niet lukt zijn er genoeg andere oplossingen naast castreren.

Dit is trouwens wel iets wat me aan het denken zet. Het lijkt mij dat reuen in een wolvenroedel ook niet helemaal van de leg raken van loopse teven. Een paar weken niet vreten of om bomen ijsberen lijkt mij niet echt verstandig, en natuurlijk hebben wolven ook echt taken waar ze zich mee bezig houden. Ik vraag me af in hoeverre je dat kan vergelijken met honden :idea:
Ik heb geen idee eigenlijk, maar weet wel dat mijn reuen alleen op de hoogtijdagen van de leg waren, voor de rest van de loopsheid had ik reuen en teven zolang ik daar toezicht op kon houden ook gewoon bij elkaar en dat ging prima.
Als ik de kamer uitging deed ik ze wel apart, nam toch liever geen risiko's uiteraard ;)
Misschien is dat bij wolven ook wel zo en beperkt de opwinding in de roedel zich tot de hoogtijdagen?
Da's vast wel ergens te vinden, ik zal morgen eens zoeken.
Ik geloof best dat er tijdens de hoogtijdagen er wat spanning is en de Alpha elke reu strak in de gaten houdt :hmmm: Maar of het zo erg is dat die reuen van gekheid niet meer weten wat ze doen? Nee dat denk ik toch niet.
En daar gaat het dan over bij de hondenreuen, die zijn zo onhandelbaar dat er voor de eigenaren niet mee te leven is en er wordt besloten om de reu te laten castreren. En 9 van de 10 keer vraag ik mij af of het nou echt aan die hond ligt dat hij onhandelbaar is.

Edit: Ik had ook al gezocht maar niks kunnen vinden, maar het is al laat :Q:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Denise. schreef:
renee-uk schreef:
Denise. schreef: Mocht het zo zijn dat wat je ook doet het niet te doen is met jouw reu als er loopse teven in huis zijn, dan doe je hem toch in een pension :19: Om voor die paar weken per jaar zijn ballen er af te snijden zou ik echt nooit doen.
Ik denk dat je met genoeg beweging en uitdaging al een heel eind komt bij de meeste reuen. En voor de paar gevallen waarbij dat niet lukt zijn er genoeg andere oplossingen naast castreren.

Dit is trouwens wel iets wat me aan het denken zet. Het lijkt mij dat reuen in een wolvenroedel ook niet helemaal van de leg raken van loopse teven. Een paar weken niet vreten of om bomen ijsberen lijkt mij niet echt verstandig, en natuurlijk hebben wolven ook echt taken waar ze zich mee bezig houden. Ik vraag me af in hoeverre je dat kan vergelijken met honden :idea:
Ik heb geen idee eigenlijk, maar weet wel dat mijn reuen alleen op de hoogtijdagen van de leg waren, voor de rest van de loopsheid had ik reuen en teven zolang ik daar toezicht op kon houden ook gewoon bij elkaar en dat ging prima.
Als ik de kamer uitging deed ik ze wel apart, nam toch liever geen risiko's uiteraard ;)
Misschien is dat bij wolven ook wel zo en beperkt de opwinding in de roedel zich tot de hoogtijdagen?
Ik geloof best dat er tijdens de hoogtijdagen er wat spanning is en de Alpha elke reu strak in de gaten houdt :hmmm: Maar of het zo erg is dat die reuen van gekheid niet meer weten wat ze doen? Nee dat denk ik toch niet.
En daar gaat het dan over bij de hondenreuen, die zijn zo onhandelbaar dat er voor de eigenaren niet mee te leven is en er wordt besloten om de reu te laten castreren. En 9 van de 10 keer vraag ik mij af of het nou echt aan die hond ligt dat hij onhandelbaar is.

Daarom zei ik ook, ik ga morgen wel zoeken ;)
Ik ga nu naar bed, lijkt me wel een strak plan eigenlijk... truste denise!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door [Sandra] »

blondie schreef:
Denise. schreef:
[Sandra] schreef:Maar stel, je laat hem intact en hij wordt giga gefrustreerd van de hormonen?

Ik vind: als het niet hoeft, dan hoeft het niet. Maar het moet wel echt onhoudbaar worden eer ik het besluit neem. Of een medische reden die met zelfredzaamheid (spoelen of welke behandeling dan ook) niet meer te doen is. Dan heb ik toch liever een gecastreerde hond die lekker en gezond in zijn vel zit.
Ik denk dat als een reu gefrustreerd raakt van zijn hormonen er is fout gaat wat niet bij de hond ligt :wink:
Denk dat je daar wel scheef gaat... er zijn heel veel reuen die gewoon niet om kunnen gaan met loopse teven in de buurt hoe hoog of laag de baas ook springt..
Ik mag in mijn handen knijpen met mijn reu die wat dat betreft onder controle te houden is met loopse teven buiten, maar ook in huis. Maar ga niet er prat op om te denken dat dat is omdat hij zoveel respect heeft voor mij dat hij zich inhoud. Er zijn zat mensen die fokken die veel langer honden hebben en ook fokken die ook echt lang reu en teef gescheiden moeten houden of zelfs reu even te logeren laten gaan.
Ligt niet altijd aan hoe de verhouding baas reu is :wink: schat ik zo maar in..
Otto begint pas (1 jaar & 4 maand oud), dus dat is gewoon aankijken.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Uhm.. katten moeten buiten rondlopen dus als ze gedekt worden of gaan dekken is het niet bepaald goed. Mannetjes konijnen omdat ze vaak niet bij andere mannetjes kunnen en dus bij vrouwtjes moeten - en dus gecastreerd moeten worden. Fretten omdat vrouwtjes doodgaan zonder en mannetjes omdat ze erg stinken. Cavia's zelfde reden als konijnen.
Afbeelding
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Ik denk dat het bij bijv. katten ook wat lastiger is omdat ze iedere 2,5 a 3 weken krols zijn.
Je bent dan net iets sneller geneigd om ze te castreren.
Hengsten zijn soms niet te houden als ze ongecastreerd zijn, die gaan soms dwars door de afrastering
om bij een hengstige merrie te komen met alle gevaren van dien.
Groetjes, Marjan
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

Valerie schreef:
djow schreef:Misschien een domme vraag, zeg het me dan maar gelijk :mrgreen: maar ik lag zo eens na te denken in bed, waarom we wel heel makkelijk katers, konijnen en andere diersoorten castreren, maar dat het zo'n 'moeite' en 'ophef' kost bij honden..?
:N:
Zou jij jouw vriend nog willen zonder ballen? Of zou jij jouw baarmoeder laten weghalen zodat je niet meer menstrueert?
:mrgreen:

Vind ik echt iets heel anders. als ik al mijn kindjes heb gehad hoef ik trouwens niet meer te menstrueren hoor :engel:
Ήυs

[Sandra] schreef:Maar stel, je laat hem intact en hij wordt giga gefrustreerd van de hormonen?

Ik vind: als het niet hoeft, dan hoeft het niet. Maar het moet wel echt onhoudbaar worden eer ik het besluit neem. Of een medische reden die met zelfredzaamheid (spoelen of welke behandeling dan ook) niet meer te doen is. Dan heb ik toch liever een gecastreerde hond die lekker en gezond in zijn vel zit.
Naja ik vroeg het me af omdat meerdere gt's mij het advies geven om Fodor te castreren, ik heb er zelf alleen veel moeite mee. 'het haalt de scherpe kantjes eraf' zeggen ze.

Er is natuurlijk aardig wat onderzoek gedaan nu, zelfs met Martin Gaus had ik er een discussie over. Maar hij vind castreren geen probleem.

(fodor houdt nogsteeds zijn balletjes hoor ;) dus mij niet aanvallen)

Het gaat mij er meer om dat mensen die echt lang gestudeerd hebben en echt veel kennis hebben van honden er niet zo moeilijk over doet. Wat zou er dan zo erg aan zijn?

( :N: )
:F:

Waarom zouden mensen die hier ontzettend veel van weten dit 'zomaar' adviseren. In het geval van Fodor dan.
Laatst gewijzigd door Ήυs op 14 jan 2011 08:48, 1 keer totaal gewijzigd.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ik kan alleen voor mezelf spreken:
Ik heb mijn katertje laten castreren omdat hij buiten loopt en ik niet wil dat hij ongewenst poezen zwanger maakt, met alle gevolgen van dien..
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

wendy71 schreef:Ik kan alleen voor mezelf spreken:
Ik heb mijn katertje laten castreren omdat hij buiten loopt en ik niet wil dat hij ongewenst poezen zwanger maakt, met alle gevolgen van dien..
Idem hier. Twee gecastreerde katers.

Voor de rest twee damescaafjes waar niks aan is gedaan en Beautje die ook nog twee vrolijke balletjes heeft. Ik snap vaak het nut van castratie niet. In het park heb ik de discussies maar opgegeven en knik tegenwoordig maar vriendelijk ja als iemand zegt dat ik Beau echt moet laten castreren. Als je geen loopse teef wil is de oplossing makkelijk zat: neem geen teef. Als je geen hitsige reu wil is de oplossing ook makkelijk zat: neem geen reu. Ik kan me trouwens nog wel iets voorstellen bij asieldieren die gecastreerd worden, ze worden dan meestal makkelijker gekozen en mensen kunnen niet voor een laag prijsje een leuke teef uit het asiel halen en daar een puppyfabriek van maken.
Afbeelding
Ήυs

Denise. schreef:
renee-uk schreef:

Ik denk dat je dit niet met elkaar kunt vergelijken want de situaties zijn absoluut niet het zelfde.

Bij wolven paren ook alleen de alpha's de rest niet. Alleen de alpha teef krijgt jongen. De andere teven kunnen de jongen wel voeden ze worden wel 'schijnzwanger'

Dit is toch al een erg andere situatie dan bij onze hondjes. Ook is het honden gedrag niet meer het zelfde als het echte wolven gedrag. De domesticatie heeft er voor gezorgd dat het gedrag van de hond anders is dan dat van de wolf. Door domesticatie hebben ook hersenveranderingen plaats gevonden bij de hond.

Gevolg hiervan is onder andere dat de hond ten opzichte van de wolf zijn jeugdige kenmerken blijft behouden, waardoor de hond speels blijft tot op hoge leeftijd.

Ik denk dus dat je een hond niet al te veel meer kunt vergelijken met een wolf ;) ook qua hormonen en gedrag omtrent loopse teven.
Ήυs

Hilde schreef:
wendy71 schreef:Ik kan alleen voor mezelf spreken:
Idem hier. Twee gecastreerde katers.

Voor de rest twee damescaafjes waar niks aan is gedaan en Beautje die ook nog twee vrolijke balletjes heeft. Ik snap vaak het nut van castratie niet. In het park heb ik de discussies maar opgegeven en knik tegenwoordig maar vriendelijk ja als iemand zegt dat ik Beau echt moet laten castreren. Als je geen loopse teef wil is de oplossing makkelijk zat: neem geen teef. Als je geen hitsige reu wil is de oplossing ook makkelijk zat: neem geen reu. Ik kan me trouwens nog wel iets voorstellen bij asieldieren die gecastreerd worden, ze worden dan meestal makkelijker gekozen en mensen kunnen niet voor een laag prijsje een leuke teef uit het asiel halen en daar een puppyfabriek van maken.
Ik denk dat dat nogal kort door de bocht is. Hitsige reuen en loopse teven zijn niet altijd, meestal niet, de keuze van castratie.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Wat ik hier nu met Banjer meemaakt gebeurd nooit meer,ik vind het haast grenzen aan dierenmishandeling en of het nou door mij komt of door hem,dit gebeurd echt nooit meer :neenee:
En ik laat niet zijn ballen eraf halen,de volgende keer gaat 1 van de twee uit logeren maar had ik die optie niet dan had ik het zonder enige twijfel gedaan,in een pension zou hij ook doordraaien.
Afbeelding
Ήυs

Pepie schreef:Wat ik hier nu met Banjer meemaakt gebeurd nooit meer,ik vind het haast grenzen aan dierenmishandeling en of het nou door mij komt of door hem,dit gebeurd echt nooit meer :neenee:
En ik laat niet zijn ballen eraf halen,de volgende keer gaat 1 van de twee uit logeren maar had ik die optie niet dan had ik het zonder enige twijfel gedaan,in een pension zou hij ook doordraaien.
't is me niet helemaal duidelijk waarom je castratie vergelijkt met dierenmishandeling?
:roll:
Pepie
Zeer actief

djow schreef:
Pepie schreef:Wat ik hier nu met Banjer meemaakt gebeurd nooit meer,ik vind het haast grenzen aan dierenmishandeling en of het nou door mij komt of door hem,dit gebeurd echt nooit meer :neenee:
't is me niet helemaal duidelijk waarom je castratie vergelijkt met dierenmishandeling?
Dat doe ik ook niet,ik heb het erover als je reu compleet de weg kwijt is :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Bij ons wordt het konijn ook gecastreerd. Immers, hij zit nu alleen en dan kan je 2 dingen doen. Alleen laten voor de rest van zijn leven of een ander konijn erbij maar dan wel zonder elke keer nesten graag. Daar is dus geen optie. Verder laat niemand cavia-vrouwtjes castreren want dat is nergens voor nodig. Voor katten geldt dat die anders ongewenst kittens blijven krijgen. Dat is allemaal niet van toepassing op honden. Honden krijgen geen pups ook al castreer je niet. Immers, mijn vorige reu heeft nooit gedekt en Eva is ook nog nooit gedekt.

Persoonlijk hou ik van mooie honden. Castratie van een reu doet daar afbreuk aan en voor mij is de karakterverandering die dan volgt ook geen pluspunt want ik hou juist van reuen. Zoals zoveel mensen van hengsten houden. Cloris gaat Piropo toch ook niet castreren? Zou wat zijn, half het forum zou zich rot schrikken. :N:

Als je niet op je honden wil letten en honden altijd bij elkaar wil hebben moet je wel castreren. Als je perse meerdere reuen wil wat soms niet werkt moet je ook wel castreren. Maar als je zoals ik van reuen houdt zoals ze zijn dan kun je er ook voor kiezen om gewoon rekening met het feit te houden dat een reu kan dekken en dat je er geen 5 kan nemen tegelijk van bepaalde rassen.

Zelf ben ik niet tegen castratie maar voor mij geldt dat ik het nooit zou laten doen. Om verschillende redenen maar vooral omdat ik niet van gecastreerde reuen hou. De discussies die ik hier gevoerd heb gingen ook vooral over het feit dat mensen net deden alsof het geen verschil maakt. Dat is onzin en dat geeft mensen een scheef beeld. Een hengst lijkt totaal niet op een ruin en een reu lijkt ook niet op een gecastreerde reu. Die vallen helemaal in en je ziet het meteen. Ik hou daar niet van. Moet het dan moet het maar liever niet hier. :wink:
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

djow schreef:Ik denk dat dat nogal kort door de bocht is. Hitsige reuen en loopse teven zijn niet altijd, meestal niet, de keuze van castratie.
Ik noemde hitsig en loops als voorbeeld. Vul inplaats van dat eens 'gedragsproblemen' 'reuenagressie' of wat dan ook in.
Afbeelding
Ήυs

Pepie schreef:
djow schreef:
Dat doe ik ook niet,ik heb het erover als je reu compleet de weg kwijt is :wink:
Ja, en dan? :denken:
Ήυs

Hilde schreef:
djow schreef:Ik denk dat dat nogal kort door de bocht is. Hitsige reuen en loopse teven zijn niet altijd, meestal niet, de keuze van castratie.
Ik noemde hitsig en loops als voorbeeld. Vul inplaats van dat eens 'gedragsproblemen' 'reuenagressie' of wat dan ook in.

Oké, dus nu zeg je: . Als je geen gedragsproblemen wil is de oplossing makkelijk zat: neem geen teef. Als je geen reuenagressie wil is de oplossing ook makkelijk zat: neem geen reu.
:mrgreen:

Ik vind het nogal een vreemde reden om geen reu of teef te nemen :F:
Ήυs

MARC_S schreef:Bij ons wordt het konijn ook gecastreerd. Immers, hij zit nu alleen en dan kan je 2 dingen doen. Alleen laten voor de rest van zijn leven of een ander konijn erbij maar dan wel zonder elke keer nesten graag. Daar is dus geen optie. Verder laat niemand cavia-vrouwtjes castreren want dat is nergens voor nodig. Voor katten geldt dat die anders ongewenst kittens blijven krijgen. Dat is allemaal niet van toepassing op honden. Honden krijgen geen pups ook al castreer je niet. Immers, mijn vorige reu heeft nooit gedekt en Eva is ook nog nooit gedekt.

Persoonlijk hou ik van mooie honden. Castratie van een reu doet daar afbreuk aan en voor mij is de karakterverandering die dan volgt ook geen pluspunt want ik hou juist van reuen. Zoals zoveel mensen van hengsten houden. Cloris gaat Piropo toch ook niet castreren? Zou wat zijn, half het forum zou zich rot schrikken. :N:

Als je niet op je honden wil letten en honden altijd bij elkaar wil hebben moet je wel castreren. Als je perse meerdere reuen wil wat soms niet werkt moet je ook wel castreren. Maar als je zoals ik van reuen houdt zoals ze zijn dan kun je er ook voor kiezen om gewoon rekening met het feit te houden dat een reu kan dekken en dat je er geen 5 kan nemen tegelijk van bepaalde rassen.

Zelf ben ik niet tegen castratie maar voor mij geldt dat ik het nooit zou laten doen. Om verschillende redenen maar vooral omdat ik niet van gecastreerde reuen hou. De discussies die ik hier gevoerd heb gingen ook vooral over het feit dat mensen net deden alsof het geen verschil maakt. Dat is onzin en dat geeft mensen een scheef beeld. Een hengst lijkt totaal niet op een ruin en een reu lijkt ook niet op een gecastreerde reu. Die vallen helemaal in en je ziet het meteen. Ik hou daar niet van. Moet het dan moet het maar liever niet hier. :wink:
Ik vraag me gewoon heel erg af waarom gt's bij probleem honden bijna altijd castratie adviseren..
Pepie
Zeer actief

[/quote]

:roll:[/quote]
Dat doe ik ook niet,ik heb het erover als je reu compleet de weg kwijt is :wink:[/quote]

Ja, en dan? :denken:[/quote]
Ik heb het over mijzelf wat hier nu gaande is,dat laat ik niet meer gebeuren,een hond die compleet de weg kwijt is , :neenee: ik kan mijzelf wel voor de kop slaan,piepen en janken kan ik wel overzien maar dit nee echt nooit meer!
Afbeelding
marleenff
Zeer actief
Mijn ras(sen): Maltezer en Keeshond

Ongelezen bericht door marleenff »

Onze twee reuen werden wel gecastreerd. De één uit medische noodzaak, de ander omdat er een teefje bijkwam, en het echt niet te doen was toen ze loops werd.
Een Maltezer hoeft geen baby's te krijgen van een Keeshond of Tibetaanse Terriër. Ja, zoals hierboven al gezegd, je kan een hond tijdelijk in een pension onderbrengen, maar daar waren wij niet zo voor.
En ja, bij katten is er geen haan die ernaar kraait als je ze laat helpen, bij honden ligt dat immers veel gevoeliger. Misschien omdat de baasjes er veel belang aan hechten dat ze intact blijven om verder te fokken of shows te lopen?

Edit: Hun rijgedrag is niets veranderd, en de teef doet het ook vaak. Dus ligt in mijn ogen absoluut niet aan de ballen.

Femke, Flup en Fix, zijn onze honden.

.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Ήυs

Pepie schreef:
:roll:[/quote]
Dat doe ik ook niet,ik heb het erover als je reu compleet de weg kwijt is :wink:[/quote]

Ja, en dan? :denken:[/quote]
Ik heb het over mijzelf wat hier nu gaande is,dat laat ik niet meer gebeuren,een hond die compleet de weg kwijt is , :neenee: ik kan mijzelf wel voor de kop slaan,piepen en janken kan ik wel overzien maar dit nee echt nooit meer![/quote]

Wat doet je reu dan?
Barnsley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retrievers
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Barnsley »

Katers worden gecastreerd omdat ze sproeien in huis, niet doen! Had je maar geen kater moeten nemen. Poezen worden gesterriliseerd/gecastreerd vanwege de krolsheid en de bijbehorende ongemakken voor de poes zelf, niet doen! Had je maar geen poes moeten nemen.
Enne, ook je krolse en sproeiende katers binnen houden, want stel dat hij een ander voor de voeten loopt dan krijgt ie zo een schop onder z'n hol. Want stel je voor dat de kat te dicht bij diegene zelf of zijn/haar katten komt!

En wat als je teef ook veel last heeft van de loopsheid, en daarna schijnzwangerschap. Had je maar geen teef moeten nemen? En als je hond altijd met een ontzettende pus piemel loopt, had je maar geen reu moeten nemen?
En wat als je zelf na 4 kinderen niet nog een kind wilt en je je laat helpen, moet je maar geen partner/sex hebben??
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ja een pus piemel is een ramp :O: :F:
Barnsley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retrievers
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Barnsley »

Mischien niet een probleem waar de hond aan dood gaat. Maar tis toch een ontsteking die 9 van de 10x chronisch wordt. Als je zelf met een puspiemel loopt wil je ook graag dat het verholpen wordt of niet? Nog maar niet te spreken over de ranzigheid ervan, en ook in je huis.
Mijn reu spetterde zo erg dat het tot boven de deur kwam, alles zat er onder. Zodra hij schudde leek het wel of het in huis regende. :80:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja ik heb het kwijl ook tot het plafon :wink: , had ik maar een wawa moeten nemen, en omo vloeibaar is een bere schoonmaak middel :ok:
zeker voor die groene spetters zo nu en dan :19:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Omdat de gevolgen van niet castreren bij een reu in de regel hier prima te hanteren zijn.
Een cavia die niet wordt gecastreerd zal mogelijk een eenzaam leven voor de boeg hebben als groepsdier. Katten werpen kittens die kunnen worden toegevoegd aan de al bestaande groep dakloze katten en dat zijn er schokkend veel.
Dat is een reden voor castratie. Een reu die in Spanje in een asiel zit moet in mijn ogen ook gewoon gecastreerd worden.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

S@ndr@ schreef:tja ik heb het kwijl ook tot het plafon :wink: , had ik maar een wawa moeten nemen, en omo vloeibaar is een bere schoonmaak middel :ok:
zeker voor die groene spetters zo nu en dan :19:
Wat nou omo, gewoon een leuk stafford teefje bij gillie zetten en je hebt nergens spetters meer :mrgreen: Ideale sophoogte :kotz:

Mijn vorige hond heb ik wel laten castreren, in overleg met de dierenarts. Vanwege zijn ernstige gedragsproblemen en rugzakje heb ik toen besloten dat heropvoeding + castratie voor hem de grootste kans gaf om een normaal leven te kunnen hebben.
Het was een onvermijdelijke beslissing, maar toch vind ik het nog steeds erg jammer.
Het is een lieverd hoor, maar het is toch echt niet hetzelfde...

Nu is hij echt niet te dik, maar zijn lijf is wel veranderd. Het figuur en het droge wat bij hem zo mooi was is er wel vanaf, net als dat beetje flair en pit.
:mrgreen: Hij is z'n mojo kwijt...

Bij Mo is het eerste waar mensen naar kijken z'n klootjes. 'en, wanneer moet hij er aan geloven?' 'je gaat hem toch wel zo snel mogelijk laten castreren he?'
Anders zou hij totaal onhandelbaar worden en alles willen dekken.
:cool2: Bij een man die echt door bleef zeuren heb ik maar gezegd, als jij een mooie vrouw ziet lopen weet je toch ook dat je daar niet zomaar je leuter in kan hangen. ja, nee. Nou, da's opvoeding en dat breng ik hem dan wel bij .
Maar goed, met Charlie zijn er ook van die mensen die in ieder gesprek maar weer moeten zeggen dat het nou echt tijd wordt dat ze 'geholpen' wordt...
Als ik dan uitleg dat ik dat niet wil kijken ze me aan of ik van mars kom.

Nee, tenzij er hele rare dingen gaan gebeuren blijven de ballen van Mo en Pito (kater) er aan en Charlie's baarmoeder er in.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

MARC_S schreef:Bij ons wordt het konijn ook gecastreerd. Immers, hij zit nu alleen en dan kan je 2 dingen doen. Alleen laten voor de rest van zijn leven of een ander konijn erbij maar dan wel zonder elke keer nesten graag. Daar is dus geen optie.
MARC_S schreef:Cloris gaat Piropo toch ook niet castreren? Zou wat zijn, half het forum zou zich rot schrikken. :N:
Waarom mag je konijn niet alleen zitten en Piropo wel? Het konijn kun je toch ook een vriendje geven met een stukje gaas ertussen?
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Nanna schreef:
Rosita Compagner schreef: Waarom mag je konijn niet alleen zitten en Piropo wel? Het konijn kun je toch ook een vriendje geven met een stukje gaas ertussen?
Volgens mij heeft Piropo een shetlandvriendje hoor ;-)
En een stukkie gaas ertussen alleen om maar die goddelijke ballen te mogen behouden vind ik debiel. Laat dat beest gewoon castreren en zet er een leuke voedster bij.
Ja, volgens mij zit er een stukje gaas tussen shetland en piropo, maar dat gaan we binnenkort horen :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”