Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ben me rot geschrokken!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Ben me rot geschrokken!

Ongelezen bericht door blondie »

Hoe is't lopen nu met Kiefer? Reageert ie nog of merk je niet meer zoveel?
Ik baal er altijd zo van omdat ik met 2 loop die wel reageren. Vorige week een mechel reu die waarschijnlijk de geur van Bluf in de neus kreeg die nog behoorlijk loops was, maar die liet zich met een snauw van Finn wegjagen.. en net liet ik ze uit en ik hoorde wel iemand de keel schrapen, maar in de straatjes met allerlei onoverzichtelijke bochten ging ik er niet vanuit dat ik een loslopende niet onder appel staande hond zou treffen :ugh: had Bluf wel wat korter aan de flex genomen want die kan ook nog wel enthousiast reageren in de donker en is vrij allert.. moest ook poep opruimen.. Finn staat bij een bosje te snuffen en markeert en ik hoor toch een gegrom en een behoorlijk gevaarte even verderop staan :roll: "Volgen" en ik steek direct over.. hoor een baas nog brullen maar goed... de rottie besloot aan te vallen... dan geef ik toch wat lijn hoor... ga niet mijn hond meesleuren terwijl er een ander in hem hangt bij zijn nek, had wel Bluf zeer kort naast me gezet want die wilde uiteraard zich ertegenaan bemoeien.. gelukkig was die eigenaar toch redelijk rap erbij en klom over zijn hond en pakte hem aan weerzijden van de nek omhoog, waarop ik Finn terug kon trekken en aan de voet kon zetten.. pffffff
"Sorry, zag je niet, heeft ie wat?, sorry hoor.." Bluf helemaal hyper die liet ik me maar een pootje geven, en van Finn ook een poot gevraagd :piew: maar ja even een focus op wat anders dan op het voorval moet ik gedacht hebben.
Nu weet ik denk wel welke rottie dit is.. die gaat altijd stevig uit de pan aan de lijn in het voorbijgaan en heeft ook al eens over mijn hek heen gehangen toen ie uitgelaten werd door een tiener, en nu was hij dus los en greep zijn kans.
Hoop dat meneer hem in het vervolg ook na 12 uur middernacht hem aan de lijn houdt..Nu heb ik ook geen lieverdjes die alles laten gebeuren maar door dit soort akefietjes merk ik vaak wel dat ze dus allerter worden op andere honden die zomaar aankomen rennen en wordt er niet gekeken of het een vriendelijk hondje is of niet helaas.
Maar schrikken doe je idd wel :oeps:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja en zo gaat dat, balen is het wel.
Geef Kiefje maar dikke knuf
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

ik ben nog niet zoveel honden tegengekomen en ik het park mijd ik ze. hij reageert dan wel maar ik ben steeds ver weg al een andere kant opgelopen. gister was ik even met hem in het bos en we kwamen een grote zwarte reu tegen. hij bleef staan en loerde. wilde niet meelopen maar moest wel omdat de mensen ook doorliepen, mijn kant op. ik kreeg hem wel mee maar hij was wel een soort van opgewonden zeg maar, die reu loerde ook en ging ook tegen hem tekeer. toen we elkaar gepasseerd waren liep hij zo weer mee.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Hutsje schreef:ik ben nog niet zoveel honden tegengekomen en ik het park mijd ik ze. hij reageert dan wel maar ik ben steeds ver weg al een andere kant opgelopen. gister was ik even met hem in het bos en we kwamen een grote zwarte reu tegen. hij bleef staan en loerde. wilde niet meelopen maar moest wel omdat de mensen ook doorliepen, mijn kant op. ik kreeg hem wel mee maar hij was wel een soort van opgewonden zeg maar, die reu loerde ook en ging ook tegen hem tekeer. toen we elkaar gepasseerd waren liep hij zo weer mee.
En van die hap geen last meer?
Vervelend wel ook dat deze grote zwarte dan ook toevallig weer uitvalt.
Maar goed, opgewonden in de zin van gespannen waarschijnlijk omdat deze hond ook spanning meedroeg denk, als je schrijft dat de hond daarna ook uitviel? Of honden die kijken neutraal kijken of ook al gespannen interacten maakt hier ook verschil, er zijn genoeg honden waar er even opgekeken wordt en dan is het ok maar geven andere honden ook spanning of intentie om geen vriendjes of neutraal te zijn dan wordt er hier ook gereageerd in veranderde lichaamshouding en in de gaten houden van de andere partij. ze lopen wel mee, vallen niet uit maar ze houden de hond wel in de gaten.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Heeft hij geen last meer?
Jammer als hij daardoor feller zou gaan reageren op andere honden.
Dat is nou net niet de bedoeling :ugh:

Sterkte Jes.
Ik hoop dat de schrik bij hem ook weer weggaat :wink:

edit:typo
Laatst gewijzigd door ranetje op 12 jan 2011 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Hutsje
Zeer actief

blondie schreef:
Hutsje schreef:ik ben nog niet zoveel honden tegengekomen en ik het park mijd ik ze. hij reageert dan wel maar ik ben steeds ver weg al een andere kant opgelopen. gister was ik even met hem in het bos en we kwamen een grote zwarte reu tegen. hij bleef staan en loerde. wilde niet meelopen maar moest wel omdat de mensen ook doorliepen, mijn kant op. ik kreeg hem wel mee maar hij was wel een soort van opgewonden zeg maar, die reu loerde ook en ging ook tegen hem tekeer. toen we elkaar gepasseerd waren liep hij zo weer mee.
En van die hap geen last meer?
Vervelend wel ook dat deze grote zwarte dan ook toevallig weer uitvalt.
Maar goed, opgewonden in de zin van gespannen waarschijnlijk omdat deze hond ook spanning meedroeg denk, als je schrijft dat de hond daarna ook uitviel? Of honden die kijken neutraal kijken of ook al gespannen interacten maakt hier ook verschil, er zijn genoeg honden waar er even opgekeken wordt en dan is het ok maar geven andere honden ook spanning of intentie om geen vriendjes of neutraal te zijn dan wordt er hier ook gereageerd in veranderde lichaamshouding en in de gaten houden van de andere partij. ze lopen wel mee, vallen niet uit maar ze houden de hond wel in de gaten.
ja, ik was blij dat ik hem aan de lijn had want ze zagen mij aankomen, de hond liep los maar riepen hem meteen, nogal paniekerig. gelukkig had de reu kiefer toen nog niet gezien. dus ik had al verwacht dat die reu zou reageren op kiefer. maar het is allemaal wel goed gegaan, kiefer wordt wel vaker uitgescholden (helaas) maar heeft zelf nog nooit uitgevallen.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

ranetje schreef:Heeft hij geen last meer?

Sterkte Jes.
Ik hoop dat de schrek bij hem ook weer weggaat :wink:
ik denk dat dat toch wel onvermijdelijk wordt, maar dat is afwachten. zoals marc ook al schreef reageren reuen veel vaker op grote reuen als kiefer dan wanneer je met een teef loopt. dat is jammer maar dat is hier ook niet te ontwijken.
hij heeft gelukkig geen last meer, er zit nog wel een bult maar hij ligt er wel gewoon op.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Hutsje schreef:
ranetje schreef:Heeft hij geen last meer?

Sterkte Jes.
Ik hoop dat de schrek bij hem ook weer weggaat :wink:
ik denk dat dat toch wel onvermijdelijk wordt, maar dat is afwachten. zoals marc ook al schreef reageren reuen veel vaker op grote reuen als kiefer dan wanneer je met een teef loopt. dat is jammer maar dat is hier ook niet te ontwijken.
hij heeft gelukkig geen last meer, er zit nog wel een bult maar hij ligt er wel gewoon op.
Zucht dat zou echt jammer zijn, Finn en Bluf zijn beiden inderdaad beiden gewoon erg allert geworden los en aan de lijn, maar ook hier valt bijna alles naar ze uit, vanmorgen maakte een meneer ook rechtsomkeert, op een gegeven moment liep ik achter hem en stak het losloopzijpad in terwijl hij op het fietspad bleef, hij is blijkbaar gekeerd want toen ik via de andere weg liep (loop een U) kwam ik hem alsnog tegen en die hond ging ook vreselijk woest tekeer, was blij dat deze meneer zijn hond wel aan de lijn had overigens..en ik had Finn en Bluf uit voorzorg ook even weer aangelijnt :mann:
Maar het lijkt wel of ik meer uitvallende en grommende honden tegenkom dan neutrale honden, en ik ga het hier echt niet meer gokken om te zien of die van mij vriendelijk blijven als ze benaderd worden (meer niet als wel eerlijk gezegd) denk dat een groot deel te maken heeft omdat van klein tot groot maar naar ze uitvalt, ook op eigen terrein als ze langs het hek passeren. Moe word ik er soms best wel van.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”