Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ben me rot geschrokken!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ben me rot geschrokken!

Ongelezen bericht door Hutsje »

omdat lijfje weer op 3 poten loopt, loop ik met kief apart. nu was hij vanmorgen al 3 keer uitgescholden, 1 keer uit een auto waarvan de bestuurder de weg vroeg en daarna werd hij nog bijna 2 keer aangevlogen door grote reuen aan de overkant van de weg. nu was ik net lekker en grote ronde door de wijk aan het doen en liep langs een grote bus. terwijl ik langs liep hoorde ik de deur opengaan maar ik zag dus niets. we lopen gewoon door en ineens komt er uit het niets een grote zwarte haarbal aangevlogen die zo kiefer vanachter aanviel. ik gaf een flinke brul en dat werkte. hij was net zo snel weer weg als hij gekomen was. de baas kwam zich hevig verontschuldigend naar ons toe. hij had de hond altijd achter de schutting maar was net terug van vakantie en de hond zat dus nog in de auto. godzijdank heeft kiefer niets gedaan maar hij is zich ook rotgeschrokken en de newfoundlander heeft hem goed in zijn bil te pakken gehad. hij ging steeds met zijn neus naar de plek. ik kon zo geen gaatjes vinden maar er zit wel een dikke bult. de eigenaar was verder heel netjes en zei dat ik me moest melden als ik naar de dierenarts moest. het lijkt mee te vallen dus dat vind ik nog de minste zorg. kiefer heeft de rest van de wandeling gelopen alsof er uit elke kier een agressieve hond tevoorschijn kon komen en reageerde best fanatiek toen hij in het park een hond zag lopen.
bah, let ik altijd zo goed op :ugh: . dat is dus echt een van de nadelen als je in een stad woont.
Afbeelding
krullie
Zeer actief

Re: Ben me rot geschrokken!

Ongelezen bericht door krullie »

klinkt niet als een leuke wandeling.
maar het kan overal gebeuren hoor.
het is de eigenaren he. :ugh:
Hutsje
Zeer actief

ja, natuurlijk kan het overal gebeuren maar ik heb jaren erg achteraf gewoond en ben dit dus niet echt gewend ;)
Afbeelding
bekooij
Zeer actief
Mijn ras(sen): berner sennen, friese stabij
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door bekooij »

Och jeetje inderdaad dat is schrikken. Hopen dat ie het snel weer vergeten is en gewoon weer normaal zijn ronde kan doen. En dat de bult natuurlijk snel weggaat. Ik gebruik dan altijd traumeel, werkt perfect.
Afbeelding
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

Hutsje schreef:ja, natuurlijk kan het overal gebeuren maar ik heb jaren erg achteraf gewoond en ben dit dus niet echt gewend ;)
okee ik snap het.
dan is het een hele omschakeling.
let maar goed op dat hij niks heeft.
een bult kan ook een gaatje onder de huid betekenen.
Rinne Roos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 wetterhoun outcrossjes, 3 echte wetterhounen, 4 havanezers
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Rinne Roos »

he balen, huts! niks leuk, hond uitlaten in dorp of stad. :ugh:
Hutsje
Zeer actief

bekooij schreef:Och jeetje inderdaad dat is schrikken. Hopen dat ie het snel weer vergeten is en gewoon weer normaal zijn ronde kan doen. En dat de bult natuurlijk snel weggaat. Ik gebruik dan altijd traumeel, werkt perfect.
ja, ik stond echt helemaal te shaken. godzijdank deed kiefer niets terug, en liet de hond zich wegbrullen want anders was de schade niet te overzien geweest denk ik. traumeel heb ik idd nog wel :ok:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

krullie schreef:
Hutsje schreef:ja, natuurlijk kan het overal gebeuren maar ik heb jaren erg achteraf gewoond en ben dit dus niet echt gewend ;)
okee ik snap het.
dan is het een hele omschakeling.
let maar goed op dat hij niks heeft.
een bult kan ook een gaatje onder de huid betekenen.
hij heeft ook last bij zijn anus, is daarna ook nog 3 keer gaan zitten maar er kwam niets. maar ik denk dat het meevalt.
Afbeelding
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers

Ongelezen bericht door Mirri »

Jemig kan me voorstellen dat je bent geschrokken :ugh:
Gelukkig is er niets aan de hand.
Hou het ff in de gaten.
Wel netjes hoe die man het handelde
Hutsje
Zeer actief

Rinne Roos schreef:he balen, huts! niks leuk, hond uitlaten in dorp of stad. :ugh:
nou, ik vond het altijd wel heel leuk, het is voor mij en de honden echt weer eens iets heel anders en er is hier veel groen en heel veel te snuffelen. maar dit is niks inderdaad :ugh: .
Afbeelding
bekooij
Zeer actief
Mijn ras(sen): berner sennen, friese stabij

Ongelezen bericht door bekooij »

Hutsje schreef:
bekooij schreef:Och jeetje inderdaad dat is schrikken. Hopen dat ie het snel weer vergeten is en gewoon weer normaal zijn ronde kan doen. En dat de bult natuurlijk snel weggaat. Ik gebruik dan altijd traumeel, werkt perfect.
ja, ik stond echt helemaal te shaken. godzijdank deed kiefer niets terug, en liet de hond zich wegbrullen want anders was de schade niet te overzien geweest denk ik. traumeel heb ik idd nog wel :ok:
Wil kiefer nog wel eens uitvallen als hij aangevallen wordt? Hij is ook gelijk zo groot als het nou een kleiner hondje zou zijn is de schade iets meer beperkt. Gelukkig idd niks gebeurd! Ik ken dat gevoel dat je helemaal staat te shaken raar gevoel is dat he en trekt ook niet gelijk weg.
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

arme kief :(

wat zul je inderdaad geschrokken zijn

dikke knuf meis :J:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

He bah daar schrik je inderdaad flink van zeg.
Gelukkig wonen wij (nog wel) in een wijk waarbij iedereen zijn honden altijd prima bij zich houd.
Maar het blijft erg vervelend en schrikken... Hopelijk valt het allemaal mee met Kieffer...
En verdwijnt de schrik bij jou ook snel uit de benen!
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

wat kut zeg, hopelijk geneest alles snel.
Ik hoop volgend jaar juist wat verderaf te kunnen gaan wonen
Afbeelding
Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

jeetje wat iets

Ik hoop dat Kieffer er niks aan over houd
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Hutsje
Zeer actief

Mirri schreef:Jemig kan me voorstellen dat je bent geschrokken :ugh:
Gelukkig is er niets aan de hand.
Hou het ff in de gaten.
Wel netjes hoe die man het handelde
ja, vond ik ook hoor, en hij voelde zich zelf ook hel rot over wat er gebeurd is.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

bekooij schreef:
Hutsje schreef:
Wil kiefer nog wel eens uitvallen als hij aangevallen wordt? Hij is ook gelijk zo groot als het nou een kleiner hondje zou zijn is de schade iets meer beperkt. Gelukkig idd niks gebeurd! Ik ken dat gevoel dat je helemaal staat te shaken raar gevoel is dat he en trekt ook niet gelijk weg.
nee, hij kijkt wel en zijn haren gaan wel overeind maar hij heeft nog nooit iets gedaan. maar ik merk wel dat hij steeds meer begint te reageren op grote vreemde honden. niet zo gek ook natuurlijk, maar wel jammer.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

fenneke schreef:arme kief :(

wat zul je inderdaad geschrokken zijn

dikke knuf meis :J:
het duurde idd wel even voor ik weer rustig was en het stelt ms niet zoveel voor maar ik schrok me echt kapot. heb ook heel hard gebruld, heb er nog last van mijn keel van :N: .
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

*Jolanda* schreef:He bah daar schrik je inderdaad flink van zeg.
Gelukkig wonen wij (nog wel) in een wijk waarbij iedereen zijn honden altijd prima bij zich houd.
Maar het blijft erg vervelend en schrikken... Hopelijk valt het allemaal mee met Kieffer...
En verdwijnt de schrik bij jou ook snel uit de benen!
hier normaal gelukkig ook en het was ook een ongeluk. het was donker en die man heeft mij helemaal niet gezien. ik heb wel reflecterende banden om in het donker, juist zodat ze zien dat ik honden bij me heb.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Jeannettebo schreef:wat kut zeg, hopelijk geneest alles snel.
ik vind het na 15 jaar ofzo wel weer prettig om weer wat in de bewoonde wereld te zijn eigenlijk ;)
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Marina schreef:jeetje wat iets

Ik hoop dat Kieffer er niks aan over houd
ik hoop het ook maar hij is wel heel stabiel. hij werd laatst ook nog zo vanuit het niets gebeten in zijn nek door een hond die ook meteen weer weg was, zo stom. ik heb het met huts heel veel meegemaakt en die kon op het laatst geen enkele hond meer luchten of zien.
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Hutsje schreef:
ik vind het na 15 jaar ofzo wel weer prettig om weer wat in de bewoonde wereld te zijn eigenlijk ;)
dat kan ik me dan wel voorstellen idd, hier precies andersom.
Althans, ik wil de randstad uit en zo het bos in kunnen lopen.
Afbeelding
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Och arme Kiefer, hij is altijd zo lief en dat moet echt zo blijven.Geef hem een dikke knuffel van me Jessica.
Hutsje
Zeer actief

Jeannettebo schreef:
Hutsje schreef:
dat kan ik me dan wel voorstellen idd, hier precies andersom.
Althans, ik wil de randstad uit en zo het bos in kunnen lopen.
dat is het ideale van deze wijk, ik heb aan 3 kanten bos en kan er zo naartoe lopen. en het is hier relatief rustig. en groen, veel grasveldjes en parkjes enzo.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Maryanne schreef:Och arme Kiefer, hij is altijd zo lief en dat moet echt zo blijven.Geef hem een dikke knuffel van me Jessica.
hij ligt knock out op de bank, ik zal het zo doen :ok:
Afbeelding
Monique_Nino
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff

Ongelezen bericht door Monique_Nino »

:roos: Ja, das schrikken, dat is weer het nadeel van de bewoonde wereld :ugh:

Sterkte voor jou en een knuffel voor je man(netje) dat hij er maar niet veel last van heeft

PS> wil hem nog wel eens in het echt bewonderen, ik heb wel een heel lief bullenmeisje ,die van stoere mannen houd :ok:
Afbeelding

Nino *28-04-1995*...*15-06-2010*untill we meet again..
Hutsje
Zeer actief

Monique_Nino schreef::roos: Ja, das schrikken, dat is weer het nadeel van de bewoonde wereld :ugh:

Sterkte voor jou en een knuffel voor je man(netje) dat hij er maar niet veel last van heeft

PS> wil hem nog wel eens in het echt bewonderen, ik heb wel een heel lief bullenmeisje ,die van stoere mannen houd :ok:
oooh, ja, dat lijkt me heel leuk, gaan we een keer doen! :cheer:

het gaat prima met hem, heeft wel een bult maar verder geen schade gelukkig.

ik bedacht me trouwens gister dat hij ook wel eens niets gedaan kon hebben omdat ik werkelijk heel hard gebruld heb, ik schreeuw nooit tegen mijn honden dus daar als ik dan een brul geef weten ze het ook wel. maar ik had het me prima kunnen voorstellen als hij wel wat gedaan had hoor, en de brul was ook niet voor hem bedoeld.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wij wonen dan wel heel erg buiten maar omdat hier veel mensen wandelen is het hier dus ook schering en inslag dat er honden aan komen stormen. Gelukkig hebben wij nu 2 teven en haalt tot nu toe geen enkele hond het in zijn hoofd ze echt aan te vallen. Daar ben ik heel blij mee omdat Eva extreem snel leert. Ook verkeerde dingen. Ik hoop zo dat zij nooit echt aangevallen gaat worden want dan weet ik niet wat zij daar in haar hoofd mee gaat doen.

Vorige week liep ik buiten komt er een Westie aangestormd. Leuk lief beest maar super irritant en opdringerig. Cleo al losgelaten maar dat hielp niet, hij moest en zou zich opdringen aan Eva die duidelijk geen zin had. Ze was aan het piepen en doen en naaide helemaal op. Ik zeg tegen die man, roep gewoon even je hondje joh! Je ziet toch dat ik al 30 meter achteruit aan het lopen ben. Hij roepen, niks. Uiteindelijk was ik het zat en zei ik "GA NAAR JE BAAS!" Hij ging. Maar wel maar voor 30 seconde want zodra ik door wilde lopen kwam hij weer. Dat hele tafereel heeft 5 minuten geduurd! :eek: Eva had inmiddels zo ongeveer haar bal doormidden geknaagd van stress en ik kon domweg niet meer doorlopen. Dacht nog, ik zou verdorie Dapper nog hebben gehad. Dan was het wel echt een heel vervelend iets geweest.

Succes, in stad is het nog 100 keer erger omdat je honden niet ziet aankomen. Met Wuilus kwamen ze uit tuinen, over de stoep en zelfs de straat oversteken om bonje te maken. Nu was dat ook een teef dus dan valt het gros van de praatjesmakers (toch meestal reutjes) af als echt probleem. :wink:
Afbeelding
Randa
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Randa »

Hoop dat jullie je snel weer de oude voelen
Groetjes Miran

SBT-kennel ILLUSIONSTAFFS
Hutsje
Zeer actief

nou, dat lijkt me ook lastig inderdaad, toen ik nog in dld woonde liep ik zo met de honden naar buiten, heerlijk was dat. maar dat had ik niet gedaan als er veel honden in de buurt los liepen.

hier in de stad kan het ook niet maar ik ga veel naar het bos waar het wel kan.
maar idd, met een grote reu roep je blijkbaar veel meer reactie op dan met een teef of kleine hond. en het stomme is dat lijfje dan heel graag naar die honden toe wil en dan gaat trekken maar dat kiefer wel door wil lopen maar dat dat dus lastig wordt door die basset. en helemaal als zij voor je voeten gaat lopen :oohja: .
MARC_S schreef:Wij wonen dan wel heel erg buiten maar omdat hier veel mensen wandelen is het hier dus ook schering en inslag dat er honden aan komen stormen. Gelukkig hebben wij nu 2 teven en haalt tot nu toe geen enkele hond het in zijn hoofd ze echt aan te vallen. Daar ben ik heel blij mee omdat Eva extreem snel leert. Ook verkeerde dingen. Ik hoop zo dat zij nooit echt aangevallen gaat worden want dan weet ik niet wat zij daar in haar hoofd mee gaat doen.

Vorige week liep ik buiten komt er een Westie aangestormd. Leuk lief beest maar super irritant en opdringerig. Cleo al losgelaten maar dat hielp niet, hij moest en zou zich opdringen aan Eva die duidelijk geen zin had. Ze was aan het piepen en doen en naaide helemaal op. Ik zeg tegen die man, roep gewoon even je hondje joh! Je ziet toch dat ik al 30 meter achteruit aan het lopen ben. Hij roepen, niks. Uiteindelijk was ik het zat en zei ik "GA NAAR JE BAAS!" Hij ging. Maar wel maar voor 30 seconde want zodra ik door wilde lopen kwam hij weer. Dat hele tafereel heeft 5 minuten geduurd! :eek: Eva had inmiddels zo ongeveer haar bal doormidden geknaagd van stress en ik kon domweg niet meer doorlopen. Dacht nog, ik zou verdorie Dapper nog hebben gehad. Dan was het wel echt een heel vervelend iets geweest.

Succes, in stad is het nog 100 keer erger omdat je honden niet ziet aankomen. Met Wuilus kwamen ze uit tuinen, over de stoep en zelfs de straat oversteken om bonje te maken. Nu was dat ook een teef dus dan valt het gros van de praatjesmakers (toch meestal reutjes) af als echt probleem. :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”