Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

gezocht geschikte spelletjes voor kind samen met hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

jeanet01
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

gezocht geschikte spelletjes voor kind samen met hond

Ongelezen bericht door jeanet01 »

Beetje rare titel omschrijving

Mijn oudste dochter van 6 vind het reuze gezellig om samen met mama en Roos in het bos te wandelen. Noor heeft zo langzamerhand de leeftijd waarop ze rustig een uur a anderhalf mee loopt.

Ze vindt het dan ook erg leuk om spelletjes te doen samen met Roos. Noor verstopt dan een speeltje in het bos en Roos mag hem dan weer opzoeken of nog leuker Kindlief verstopt zich ergens en Roos mag haar dan als echte reddingshond weer vinden ( we hebben een echte Snuf de hond he mama :smile: )

Nu probeer in te verzinnen welke spelletjes nog meer zouden kunnen en ik ben een beetje inspiratieloos . Misschien hebben jullie een idee ?

Balletjes gooien lijkt me niet zo’n geschikt plan. Noor heeft dezelfde werptechniek als haar moeder, balletje komt niet verder dan haar voeten en met een werpstok zijn Roos en ik ons leven niet zeker :N:

Gehoorzaamheidsoefeningen vind ik niet geschikt, moet eigenlijk gewoon spel blijven waarin Noor niet hoeft te belonen of corrigeren.
Afbeelding
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Re: gezocht geschikte spelletjes voor kind samen met hond

Ongelezen bericht door Lellibel »

Verstoppertje of voertje/speeltje verstoppen?

Mooie naam trouwens, Roos. :engel:
Afbeelding
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Oh sorry lees net dat je dat al speelt :mann: Ehmm laat je hond de stok pakken terwijl je kind met de stok zwaait, of is dat te ruw? Misschien gewoon met de voetbal of basketbal spelen, schoppen? Of kunstjes leren? (je zult je verbazen hoe leuk kinderen dat vinden )
Afbeelding
jeanet01
Zeer actief
Contacteer:

dat vind ik een onacceptabel risico om een uitgelaten duitse herder een stok uit de hand van mijn dochter te laten pakken. heb liever dat ze in de buurt van kinderen haar kaken op elkaar houdt :mrgreen: . Daar komt natuurlijk bij dat er thuis ook gespeeld wordt door de kinderen en Roos hoeft zich maar 1 keer te vergissen in speelgoed inplaats van een stok.

Voor dingen als truukjes aanleren is dochterlief gewoon nog veels te klein. Hier in huis doen we bijvoorbeeld wel onze versie van balletje balletje met plastic bekertjes waarbij Noor de bekertjes net zo vaak door elkaar mag husselen als ze zelf wil waarna Roos op mijn commando mag zoeken, maar das niet echt geschikt voor in het bos

Voetballen had ik eigenlijk nog niet eens bij stil gestaan das wel een goeie
Afbeelding
Kiran
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Kiran »

Mijn kinderen zijn 4 jaar en ik laat ze ook kiran kunstjes doen die hij al kent en inplaats van een snoepje laat ik ze dan een balletje gooien met een touwtje eraan. De kunst is daarna dat kiran naar de andere gaat en daar dan een kunstje doet die ze willen dat hij doet. Doet hij het goed mag het balletje weer weggegooid worden zo is er geen kans op vingertjes happen en Kiran leert ook naar hun luisteren en respect voor ze te hebben. Maar ook andersom :D
Afbeelding
jeanet01
Zeer actief
Contacteer:

Kiran schreef:Mijn kinderen zijn 4 jaar en ik laat ze ook kiran kunstjes doen die hij al kent en inplaats van een snoepje laat ik ze dan een balletje gooien met een touwtje eraan. De kunst is daarna dat kiran naar de andere gaat en daar dan een kunstje doet die ze willen dat hij doet. Doet hij het goed mag het balletje weer weggegooid worden zo is er geen kans op vingertjes happen en Kiran leert ook naar hun luisteren en respect voor ze te hebben. Maar ook andersom :D
Dat afwisselen is wel een hele leuke voor als we met het hele gezin door het bos struinen. Daar kan onze jongste dochter van 3 ook aan mee doen. Roos vind het in ieder geval geweldig als de hele roedel mee doet.
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

als je dochtertje nog niet zo goed een bal kan gooien kan ze misschien een frisbee gooien? Dat is toch weer een andere beweging. Wel eerst even zonder hond oefenen :wink:

ik laat mijn kinderen wel samen met mij de hond kunstjes leren. We gebruiken dan de clicker. De hond moet mijn zoon een poot geven of high five of weet ik wat en ik click dan en beloon. Gaat heel leuk en de kinderen zijn super trots. :lol1:
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Jamey vindt het (als ze zin heeft om te luisteren) geweldig om een hier-spelletje te doen. Iedereen verspreidt zich door het bos en roept om de beurt de hond. Natuurlijk kan dat samen gaan met het verstoppen, waarbij de hond dus degene die roept moet zoeken, enz. Jamey vindt dat geweldig en rent heen en weer (maar krijgt wel altijd een koekje, aangezien haar hierkomen niet echt geweldig is en het op deze manier dus ook gelijk weer beloond wordt).
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Boutje schreef:Naam van kind aan hond leren.
Ik lees dat je er 2 hebt; eert begin je met: ga naar en dan naam en dan moet dat kind ook roepen en koekje geven, dan zonder dat het kind roept en als ze de namen goed uit elkaar kan houden dan kinderen allebei verstoppen en moet je hond er eentej van zoeken.
Of gewoon naar kind 1, naar kind, 2, naar mama, ...
Shendor reageert heel sterk op de naam Mark. Als ik zijn naam noem kijkt ie bijna altijd op en als we buiten lopen gaat ie als een idioot lopen zoeken. Is best leuk, denk dat het ook voor een kind erg leuk is.

Verder heb ik geen inspiratie trouwens.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”