Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

update Teelbalkanker Kanuk?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

kanuk
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): De allerleukste, kruising rottweiler/labrador ;-)

update Teelbalkanker Kanuk?

Ongelezen bericht door kanuk »

Hallo allemaal,

Gelukkig, ik ben geaccepteerd als lid en nu kan ik mijn bezorgdheid uiten en mijn vraag stellen. Het is namelijk dit, vorige week was ik lekker aan het knuffelen en stoeien met Kanuk en na afloop komt hij bij mij altijd op de bank liggen (jaaaa, dit mag bij ons :lol1: ). Hij ligt dan zeg maar in volledige overgave en zijn hele 'hebben en houwen' naar boven. Het viel me ineens op dat zijn ene bal veel groter dan de ander was geworden en na inspectie ook veel harder was. Meteen na de da de volgende dag en ja hoor het moest eruit/eraf. Misschien dan sommigen van jullie het maar sentimenteel vinden maar ik had daar best moeite mee. Hij is nu 8 en ik heb hem bewust al die jaren niet laten castreren maar nu er een medische reden voor was is het natuurlijk geen keuze meer. Het is meer gevoelsmatig hoor dat ik er moeite mee heb, mijn bezorgdheid is natuurlijk veel groter dat het iets ergers blijkt te zijn!
Hij is vrijdag al geholpen en gelukkig heeft hij goed gereageerd op de narcose en ook de wond ziet er mooi uit. Kanuk lijkt weer redelijk de oude.
We moeten nu tot woensdag wachten op de uitslag en daar heb ik het zo moeilijk mee! Ik ben zo bang! Hoewel de da zei dat ze goede hoop had dat het goedaardig is moeten we dat toch maar afwachten. Ik weet nu wel al zeker dat het geen ontsteking was.
Hebben jullie ervaringen met dit? Zijn er honden van jullie met slechte uitslagen en wat gebeurt er dan? Is het dan meteen einde oefening of kan er dan nog steeds van alles aan gedaan worden? Ik weet dat ik op de zaken vooruit loop maar ik slaap slecht, denk er constant aan en heb de neiging om het arme beest alleen maar te knuffelen. Hij wordt een beetje neurotisch van me haha.
Het zal misschien duidelijk zijn dat ik een redelijke controllfreak ben en dat ik nu maar moet afwachten. Ik hoop van jullie te horen!
Groetjes, Shelly
Laatst gewijzigd door kanuk op 14 jan 2011 14:27, 2 keer totaal gewijzigd.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Re: Kanuk

Ongelezen bericht door tekkel »

altijd vervelend, dat wachten :roll:
sterkte!
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Hoi Shelly,

Je hebt de vraag of het goedaardig of kwaadaardig is, dat is waar je nu op wacht. Als het kwaadaardig is, dan is het de vraag of het uitgezaaid is, dit kan o.a. via een echo aangetoond worden. Sowieso als het kwaadaardig is, dan kun je naar een goede veterinaire oncoloog gaan en vragen naar de mogelijkheden. Ook voor honden is chemotherapie en bestraling mogelijk.

Wie weet is het goedaardig. Maar als het kwaadaardig zou zijn, dan is er best nog wat hoop hoor dat je samen met je hond nog een paar fijne maanden mag beleven.

Ik wens je sterkte en vooral een goede uitslag.

groetjes,

Linda.
Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

Altijd heel erg vervelend dat wachten.

Als het goedaardig is en dat hoop ik dan is het fijn.

is het kwaadaardig wil dat niet altijd het einde betekenen.
Er kan nog van alles mogelijk zijn. idd chemo, bestraling. Maar misschien is al het kwaadaardige ook wel al weggehaald

Als nog niet alles weg is raad ik je aan om naar faculteit Utrecht te gaan. Daar ben ik toen met Luc ook geweest.
En Luc is daar heel erg goed en liefdevol geholpen.
Ik zag toen ook beren op de weg, maar er is echt nog alle hoop.

Heel veel sterkte. en als je vragen hebt stel ze gerust
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
kanuk
geregistreerd lid

Re: Teelbalkanker Kanuk?

Dank voor jullie reacties!

Linda, die zin over een paar maanden nog hebben boezemt me alleen maar meer angst aan! :cry: Hij is verder nog zo gezond, stralend en ziet er zelfs nog zo jong uit! Ik had echt nog wel op járen gerekend!

Ik probeer er maar vertrouwen in te hebben. Hij is niet afgevallen, heeft totaal geen klachten, is goed uit de narcose gekomen en is alweer goed opgeknapt. Hij eet en drinkt goed, plast en poept goed, heeft een goede conditie. En ik dénk dat ik er heel snel bij ben gezien mijn frequente knuffelpartijen en toch regelmatig onderzoek. Maar god, wat ben ik lamgeslagen en bang. En wachten is nou eenmaal niet mijn sterkste punt... :ugh:
Fin
Zeer actief

kanuk schreef:Dank voor jullie reacties!

Linda, die zin over een paar maanden nog hebben boezemt me alleen maar meer angst aan! :cry: Hij is verder nog zo gezond, stralend en ziet er zelfs nog zo jong uit! Ik had echt nog wel op járen gerekend!

Ik probeer er maar vertrouwen in te hebben. Hij is niet afgevallen, heeft totaal geen klachten, is goed uit de narcose gekomen en is alweer goed opgeknapt. Hij eet en drinkt goed, plast en poept goed, heeft een goede conditie. En ik dénk dat ik er heel snel bij ben gezien mijn frequente knuffelpartijen en toch regelmatig onderzoek. Maar god, wat ben ik lamgeslagen en bang. En wachten is nou eenmaal niet mijn sterkste punt... :ugh:
Ik had maar een week tijd om afscheid te nemen, en dat was omdat het bij mijn hond om een milttumor ging, wat heel lang onopgemerkt blijft, vaak pas opgemerkt wordt als het de andere organen aantast - zoals bij Aidan. Als het kwaadaardig is en niet uitgezaaid, heb je ook nog kans dat je nog jaren van hem kunt genieten hoor.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

Onze vorige hond had teelbalkanker, ik denk dat hij toen 12 of 13 jaar was. Wij hebben er niets aan laten doen omdat de hond er ook geen last van had. En volgens onze da ging hij er ook niet dood aan. Of dat waar is weet ik niet. Hij heeft er nog zeker 3 jaar mee rond gelopen en we hebben hem om een andere reden in laten slapen.
Ik hoop dat je een goed uitslag krijgt.
Afbeelding
kanuk
geregistreerd lid

Linda, wat een lieve foto van aidan! Heb je nu een andere hond? En wat was Aidan voor een hond, hij doet wel zo van voor wel een beetje aan Kanuk denken. Hoe oud was hij uiteindelijk? Wat afschuwelijk dat je nog maar een week had! Waar merkte je het uiteindelijk aan? Waar was het uitgezaaid dat je het merkte? Jee, ik merk dat ik alleen maar vragen afvuur, sorrie!

Pemba, dat geeft me moed, dank je wel!!!
Fin
Zeer actief

kanuk schreef:Linda, wat een lieve foto van aidan! Heb je nu een andere hond? En wat was Aidan voor een hond, hij doet wel zo van voor wel een beetje aan Kanuk denken. Hoe oud was hij uiteindelijk? Wat afschuwelijk dat je nog maar een week had! Waar merkte je het uiteindelijk aan? Waar was het uitgezaaid dat je het merkte? Jee, ik merk dat ik alleen maar vragen afvuur, sorrie!

Pemba, dat geeft me moed, dank je wel!!!
Aidan was een dobermann, het was uitgezaaid naar de lever en hij werd daar misselijk van, kon amper nog zijn eten binnenhouden, waardoor het al heel snel gedaan was. De milt, daar kan een hond zonder, dus als er een milttumor ontstaat blijft de hond uiterlijk nog heel lang gezond. De lever is wel een vitaal orgaan en daardoor kreeg hij dus wel klachten.

Het is lang wachten voor je tot woensdag, maar het zou voor mij een fijn gevoel zijn dat het gezwel in elk geval al verwijderd is. En wie weet is het goedaardig, dat kan toch ook? Ik leef met je mee als het gaat om die uitslag, ik hoop dat je woensdag het best mogelijke nieuws krijgt. :ok:
Laatst gewijzigd door Fin op 05 aug 2011 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Ik duim voor een goede uitslag :ok: :ok:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

Teelbalkanker zaait meestal niet uit, dus waarschijnlijk is het probleem nu opgelost :ok: Evengoed sterkte met het wachten op de uitslag.
Laten zitten vind ik zelf trouwens geen goed idee, want afhankelijk van het type kanker kan de hond dan een oestrogeenvergiftiging oplopen en zodra dat chronisch is kan er niets meer aan gedaan worden. Hond gaat dan niet dood aan kanker maar aan bloedarmoede.

Kees
Ariane
Erelid

Casey schreef:Teelbalkanker zaait meestal niet uit,
Is dat bij mens en dier zo, en wat is de verklaring daarvoor?

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Ariane schreef:
Bij Lance Armstrong was het in elk geval wel uitgezaaid :wink:

Hoop voor Kanuk dat het niets bijzonders is, of één geïsoleerde tumor :ok: :ok:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

tekkel schreef:
Ariane schreef:

Hoop voor Kanuk dat het niets bijzonders is, of één geïsoleerde tumor :ok: :ok:
Geen idee of het bij mensen anders is, eigenlijk. Hoewel ik ooit gelezen heb dat teelbalkanker bij mannen wel in verband gebracht wordt met het gebruik van prestatieverhogende middelen, dus een topsporter met teelbalkanker hoeft niet persé het meest typische model te zijn voor teelbalkanker bij een hond (zo, heb ik me even netjes uitgedrukt ;)). Waarom teelbalkanker bij honden meestal niet uitzaait weet ik niet; er zijn gewoon tumoren die heel snel uitzaaien en andere die dat bijna niet doen, waarom, geen idee.

Kees
Ariane
Erelid

tekkel schreef:
Ariane schreef:
Dat is waar ook :oohja:

kanuk
geregistreerd lid

Haha, ik moet zowaar even lachen om die opmerking over LAnce Armstrong, dat is fijn! Dat ik even kan lachen bedoel ik!

Maar jullie zijn de eerste die me echt even een hart onder de riem kunnen steken, dank jullie wel! Fijn dat ik op dit forum gekomen ben. Het is goed om te lezen dat deze vorm van kanker meestal niet uitzaait, dat wist ik wel al van de da maar toch geeft het een ander gevoel dat het algemeen bekend is. Raar eigenlijk, je houdt je op dit moment vast aan elke strohalm maar goed. En idd het kan nog steeds ook goedaardig zijn!
Als ik niet zo'n freak zou zijn zou ik het misschien wat makkelijker kunnen loslaten en afwachten maar dat is nou eenmaal niet zo. :scratch: En het leukste is dat het alleen maar erger geworden is sinds de geboorte van mijn kinderen. Gek eigenlijk, iedereen zei altijd wacht maar tot je kinderen hebt, dan wordt je hond minder (iets) belangrijk maar zelf ervaar ik dat totaal niet zo. Ik ben juist nog oplettender en bezorgder geworden. Ben gewoon een watje! :oohja:

Linda, ah vandaar dat Kanuk een beetje op Aidan lijkt, mensen vragen vaak of Kanuk een (kruising) dobermann is, eigenlijk vaker dan een rottweiler, waarschijnlijk omdat Kanuk wat smaller is dan de gemiddelde rottie.
Ik wil best proberen een foto van Kanuk neer te zetten maar ik kan nog niet ontdekken hoe? Kan je het zo in een bericht plaatsen of moet je een onderschrift maken? Ik ga eens proberen te kijken maar ik heb nog geen rust.

Maar goed, ben wel een beetje gerustgesteld, nogmaals dank voor jullie reacties en als iedereen positieve gedachtjes heeft helpt het wellicht!
Groetjes, Shelly
Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

wij blijven duimen. :ok:
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Fin
Zeer actief

Als je je foto's upload op een site als http://www.photobucket.com" onclick="window.open(this.href);return false; dan kun je vanaf zo'n site een link plakken en dan zie je die foto hier. Bij photobucket is dat de onderste van vier links die ze laten zien, die kopieer je en plak je in je bericht.
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Sterkte! Ik duim voor jullie :ok: :ok:
kanuk
geregistreerd lid

Nog geen nieuws... Wat duurt het lang straks hoor ik morgen pas wat. Kan je me opvegen...
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door annemick »

Alvast veel succes met de uitslag, zal duimen :E: Mijn hond heeft 2,5 jaar geleden kanker (kwaadaardige mastocytoom 2, op echo geen uitzaaiingen in organen) in haar onderachterpoot gehad, ze is in Utrecht pootbesparend geopereerd en het gaat nog altijd goed met haar, ze is nu ruim 9 jaar oud dus kwaadaardig hoeft niet altijd einde oefening te zijn :ok:
Knuffel voor Kanuk
Afbeelding
Zeer actief

en?
kanuk
geregistreerd lid

Ben net bij de da langs gelopen omdat ik er toch om de hoek moest zijn maar helaas, nog steeds geen nieuws. Ik weet nou niet of dat gunstig is of iet of dat ik mezelf alleen maar gek aan het maken ben. Ik probeer maar vertrouwen te houden. Kanuk is in ieder geval wel weer de oude, hij speelt weer als vanouds en vergeet dat hij al een wat oudere hond is haha. Maar oh, ik wil zo graag goed nieuws!
Fin
Zeer actief

hé verdorie, nou mogen ze er wel eens achteraan gaan bellen hoor.
kanuk
geregistreerd lid

Re: update Teelbalkanker Kanuk?

JAAAAAAAA, UITSLAG IS BINNEN, HET GEZWEL WAS GOEDAARDIG EN BOVENDIEN WAREN DE RANDEN SCHOON DUS WAS ER RUIM OP TIJD BIJ!!!

Oh, ik kan weer adem halen, slapen en gewoon blij zijn zonder zo'n donkere wolk!

Dank voor jullie interesse en ik blijf op het forum hoor!

Maar ga nu eerst iedereen bellen!

Groetjes, Shelly
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

fijn hoor, gefeliciteerd :cheer: :cheer:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Wat een opluchting, gefeliciteerd er mee :cheer: :cheer:
Afbeelding
kanuk
geregistreerd lid

Ja, ben zo blij!
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Hartstikke fijn zeg :ok: :ok:
Ik wilde net typen dat de hond van mijn moeder teelbalkanker had en met het castreren was het probleem ook opgelost. Dus volgens mij komen uitzaaiingen hierbij niet (vaak?) voor.
Maar je hebt de uitslag en die is helemaal super natuurlijk! :cheer:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Ariane
Erelid

Goed zo :cheer: :cheer:

Plaats reactie

Terug naar “Medisch”