Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

2de hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Aantal honden: 1

Re: 2de hond

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Maylala schreef:Moet het per se een rashond zijn? Ik ken namelijk zát buitenlandse teefjes die zo in je profiel zouden passen.
Oh ja en ik ben eigenlijk wel benieuwd naar al die buitenlandse teefjes :mrgreen:
op de één of andere manier zie ik op de sites van buitenlandse honden nooit echt teefjes die ik leuk vind
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Een Dalmaat kan prima passen, maar verdiep je er wel even goed in. :ok:
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

:F: Ik zie al een aantal keren de dalmaat voorbij komen :engel: Maar wat vind je daarvan?
Afbeelding
Supernova
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Supernova »

sTefaniA schreef:
Maylala schreef:Moet het per se een rashond zijn? Ik ken namelijk zát buitenlandse teefjes die zo in je profiel zouden passen.
Oh ja en ik ben eigenlijk wel benieuwd naar al die buitenlandse teefjes :mrgreen:
op de één of andere manier zie ik op de sites van buitenlandse honden nooit echt teefjes die ik leuk vind
http://www.stichtingaai.nl :cheer:
sTefaniA
Zeer actief

Elmo/maureen schreef::F: Ik zie al een aantal keren de dalmaat voorbij komen :engel: Maar wat vind je daarvan?
Vriend houd niet van dalmaten :roll:
Afbeelding
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

In principe zou een korthaar collie ook wel kunnen passen.
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

sTefaniA schreef:
Elmo/maureen schreef::F: Ik zie al een aantal keren de dalmaat voorbij komen :engel: Maar wat vind je daarvan?
Vriend houd niet van dalmaten :roll:
mijn vriend hield ook niet van dalmaten ;) Maar toen hij de rasbeschrijving en ze eens in het echt zag, is dat helemaal omgeslagen ;)
Afbeelding
sTefaniA
Zeer actief

Phoeh, van de ene op de andere dag staat het internet vol met heerlijke buitenlandse puppen die er allemaal zooooo lief uitzien :I:

Moet je dit lieve poepie zien
Afbeelding

Die zou ik zo willen hoor :love:
Ik mag niet meer zoeken :N: want ik vind direct wat leuks...
Afbeelding
sTefaniA
Zeer actief

Kijk nou toch :I: nog zo'n overheerlijk meisje dat ze direct mogen opsturen. Hopelijk vind ik over zes maanden nog zo'n knapperd
Afbeelding
Afbeelding
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Wat een leukerdjes zeg ! :I:
Afbeelding
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Meisje nummer 2 :I:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
sTefaniA
Zeer actief

Inge O schreef:
sTefaniA schreef:Phoeh, van de ene op de andere dag staat het internet vol met heerlijke buitenlandse puppen
nee hoor, die staan er altijd al, alleen vallen ze jou nu op omdat je de puppenkriebels hebt :mrgreen: .
dus over zes maanden staan ze er nog - andere dan :F: .
Laten we het hopen :mrgreen:
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

sTefaniA schreef:
Inge O schreef:
sTefaniA schreef:Phoeh, van de ene op de andere dag staat het internet vol met heerlijke buitenlandse puppen
nee hoor, die staan er altijd al, alleen vallen ze jou nu op omdat je de puppenkriebels hebt :mrgreen: .
dus over zes maanden staan ze er nog - andere dan :F: .
Laten we het hopen :mrgreen:
Zat stichtingen hoor, Sos Strays, dierenhulp zonder grenzen enz enz..
Anders moet je je eens aanmelden op het buitenlandse honden forum als je er wat meer over wil weten;)
Die van mij waren ook hele schattige buitenlandse puppies, nu zijn ze wat minder schattig :pffff:
Afbeelding
sTefaniA
Zeer actief

_Inge_ schreef: Zat stichtingen hoor, Sos Strays, dierenhulp zonder grenzen enz enz..
Anders moet je je eens aanmelden op het buitenlandse honden forum als je er wat meer over wil weten;)
Die van mij waren ook hele schattige buitenlandse puppies, nu zijn ze wat minder schattig :pffff:
Je mag James anders wel brengen hoor als je hem beu bent :pffff: ik vind hem reuze schattig :tongue:
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

sTefaniA schreef:
_Inge_ schreef: Zat stichtingen hoor, Sos Strays, dierenhulp zonder grenzen enz enz..
Je mag James anders wel brengen hoor als je hem beu bent :pffff: ik vind hem reuze schattig :tongue:
Ja, buitenlandse hond he... vind ik perfect bij Diesel passen :engel:
Mini James met zn broer
Afbeelding

Deze vind ik ook wel bij Diesel passen, mooi teefje uit Curacao :F:
Afbeelding
Afbeelding
sTefaniA
Zeer actief

Ik ga dit topic nog eens uppen.

Wij zijn nu aan het kijken naar de border collie. Wij vinden dit allebei heel mooie honden maar ik weet niet goed hoe ze qua karakter zijn. Ik ken een border en dat is een hele lieve brave hond die overal mee naartoe gaat en alles best vind. Als ik borders zie dan lopen die bijna allemaal los en zijn niet zo sociaal naar mensen, houden liever de baas in de gaten. Nu zoek ik dat wel in een hond, baasgericht en graag voor je willen werken. Ik ben ook niet te beroerd om actieve dingen te doen en te wandelen, dat doe ik nu al maar dan met Diesel die werkelijk alles boeiender vind dan mij. Ik doe mijn best met hem maar ik ga me er bij moeten neerleggen dat hij nu eenmaal liever snuffelt dan te apporteren. Als hij ooit goed los kan lopen en bij me in de buurt blijft ben ik al blij, hij moet niet persé de hele tijd aan mij hangen zolang hij maar niet wegloopt en luistert als ik hem roep.
Toch zou ik dit in een tweede hond wat minder willen. Een hond die meer op mij let en buiten ook graag bij me is. Dat ik een balletje kan gooien en dat dat balletje ook teruggebracht word met plezier.

ik zal hier mijn vereisten nog eens zetten:

een teefje
middelmatig groot
vachttype maakt niet uit, maar geen ruwhaar of krulhaar
vriendelijk naar mensen maar mag gereserveerd zijn naar vreemden
in huis rustig maar buiten mag het een actievere hond zijn
mag een beetje waaks zijn
liefst vriendelijk naar andere honden
baasgericht
geen overdreven jachtpassie

Denken jullie dat een border collie hierin zou passen, mits het natuurlijk geen op en top actieve teef uit werklijnen is?
Wat zijn jullie persoonlijke ervaringen met de border en hebben ze echt massas beweging nodig? Er word hier elke dag minstens een uur gewandeld met een paar fietstochten in de week. Ik wil graag actieve wandelingen maken, er kan hier wel gezwommen worden en ik gooi graag ballen en stokken maar Diesel kijkt er niet naar dus de wandelingen zijn nu niet bijster geestelijk actief.
Er zijn hier geen andere huisdieren, ik heb een tuinterras van 50m2 en een redelijk ruim huis. Diesel zit weinig alleen, mijn vriend werkt vaak nachten en weekends en ik studeer nog en ben bijna altijd thuis in de namiddag, maandag en woensdag ben ik maar een uur of twee drie van huis. Veel vakanties ook, nu ben ik bijvoorbeeld nog 2 weken thuis, daarna heb ik twee weken examens en ben ik dus ook grotendeels thuis, daarna nog een week vakantie. In de zomer ben ik thuis van half juni tot eind september. Studentenleven he :mrgreen:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Wat heb je een border mentaal te bieden? Wil je een sport gaan doen?
Persoonlijk vind ik dat je echt heel veel tijd moet kunnen doorbrengen met de hond,
wil je een border gelukkig maken. Ik ken er helaas teveel die uit frustratie hele vervelende honden zijn geworden, ook al gingen die 2u per dag mee wandelen.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Een (grote) poedel :cheer: , is dat niks voor jullie?
Slim, leergierig. :I:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Cabasja
Actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cabasja »

Een Border is echt voor de juiste mensen,en dan heb je een leuke border.
Maar er zijn vele borders die echt verkeerd zitten en dat wil niet zeggen dat deze mensen niet hun best doen,maar het werkt gewoon niet en dna heb je echt niet zo'n leuke borders meer hoor :denken:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik heb een keer op de bordercollie van mijn zus gepast. Zij was toen 6 maanden en mijn bull terrier ook. Hij was ook een aardig actieve hond maar jeetje die border collie. Ik was vreselijk blij wanneer het lange weekeind voorbij was :mrgreen: Er zat geen rust in het beest. Wij waren eerst met ze naar het bos geweest voor een lange wandeling + balspel. Toen kwam de buurjongen haar halen voor een lange wandeling + balspel. Ze moet zeker 3 uur achter elkaar uit zijn geweest en nog kwam ze thuis en was ze aan het zeuren om te spelen. Zelfs mijn bull terrier was haar zat :mrgreen:
sTefaniA
Zeer actief

Aimee schreef:Wat heb je een border mentaal te bieden? Wil je een sport gaan doen?
Persoonlijk vind ik dat je echt heel veel tijd moet kunnen doorbrengen met de hond,
wil je een border gelukkig maken. Ik ken er helaas teveel die uit frustratie hele vervelende honden zijn geworden, ook al gingen die 2u per dag mee wandelen.
De dichtsbijzijnde hondenschool geeft 1x per week (vrijdag) agility en 1x per week (woensdag) gehoorzaamheid. Enkel de agilitycursus gaat niet genoeg zijn denk ik dus ofwel moet ik de gehoorzaamheid er ook bij nemen ofwel moet ik op mijn eentje gaan frisbeeën ofzo. Het is de enige optie, deze hondenschool. Andere hondenscholen zijn veel te ver of trainen enkel pakwerk. Ik wil best een sport gaan doen maar meer dan 2x per week trainen op een hondenschool gaat er niet inzitten.

Voor de rest is Diesel hier ook niet zo vaak alleen maar het is niet de bedoeling dat ik godganse dagen alleen met de honden bezig ga zijn. Diesel blijft ook weleens een middag alleen thuis, of een uurtje als ik boodschappen ga doen. Soms verschuiven mijn lessenroosters en ben ik onverwacht een uur langer weg, of vroeger terug. Dat moet kunnen vind ik. Een hond die flipt van een halve dag op de week alleen thuis zijn heb ik ook niet nodig.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

sTefaniA schreef:
Aimee schreef:Wat heb je een border mentaal te bieden? Wil je een sport gaan doen?
De dichtsbijzijnde hondenschool geeft 1x per week (vrijdag) agility en 1x per week (woensdag) gehoorzaamheid. Enkel de agilitycursus gaat niet genoeg zijn denk ik dus ofwel moet ik de gehoorzaamheid er ook bij nemen ofwel moet ik op mijn eentje gaan frisbeeën ofzo. Het is de enige optie, deze hondenschool. Andere hondenscholen zijn veel te ver of trainen enkel pakwerk. Ik wil best een sport gaan doen maar meer dan 2x per week trainen op een hondenschool gaat er niet inzitten.

Voor de rest is Diesel hier ook niet zo vaak alleen maar het is niet de bedoeling dat ik godganse dagen alleen met de honden bezig ga zijn. Diesel blijft ook weleens een middag alleen thuis, of een uurtje als ik boodschappen ga doen. Soms verschuiven mijn lessenroosters en ben ik onverwacht een uur langer weg, of vroeger terug. Dat moet kunnen vind ik. Een hond die flipt van een halve dag op de week alleen thuis zijn heb ik ook niet nodig.
Ik denk dat als je een border neemt, je echt de ambitie moet hebben ermee te gaan sporten. Ik zou zelf verder kijken voor een ander leuk ras dat bij jullie past. Poedel is misschien wel een goed idee? Maar zou me zo kunnen voorstellen dat het uiterlijk niet helemaal is wat jullie zoeken :mrgreen:
sTefaniA
Zeer actief

Aimee schreef: Ik denk dat als je een border neemt, je echt de ambitie moet hebben ermee te gaan sporten. Ik zou zelf verder kijken voor een ander leuk ras dat bij jullie past. Poedel is misschien wel een goed idee? Maar zou me zo kunnen voorstellen dat het uiterlijk niet helemaal is wat jullie zoeken :mrgreen:
dit dus:
vachttype maakt niet uit, maar geen ruwhaar of krulhaar
Ik ga me toch nog wat verdiepen in de border want het lijkt me erg overdreven dat borders constant bezig moeten zijn. Natuurlijk zijn het actieve honden en dat snap ik maar het lijkt nu alsof je als border eigenaar niks te doen mag hebben en je enkel moet toewijden aan het sporten met je hond.
Afbeelding
Supernova
Zeer actief

Ik zou als ik jou was ook verder kijken naar een ander ras. Met een BC moet echt een aantal keer per week getraind worden naast genoeg beweging. Daarnaast zijn de bc's die ik ken ook erg gevoelig en je moet echt weten hoe je daarmee om moet gaan.
Een gefrustreerde bc is geen pretje.

Wat vind je van een stabij?
Supernova
Zeer actief

Of misschien een welsh springer spaniel? Ik denk dat dat ook wel kan passen.
Ody
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ody »

Pff, ik zou toch nog eens 3x nadenken over een border collie. Ik ken verschillende mensen die er eentje of meerdere hebben en er trainen er ontzettend veel bij mij op de hondenschool.
Zelfs de honden waar mee gesport wordt zijn echt nog hyperdepiep met nerveuze trekjes. Ook zitten er behoorlijk wat tussen die niet zo vriendelijk zijn naar andere honden toe, ook teefjes.
Persoonlijk vind ik het geen huishonden, maar echte werkhonden die ontzettend bezig gehouden moeten worden, anders gaan ze werk zoeken.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Brindlecardi
Zeer actief

Denise. schreef:Ik zou als ik jou was ook verder kijken naar een ander ras. Met een BC moet echt een aantal keer per week getraind worden naast genoeg beweging. Daarnaast zijn de bc's die ik ken ook erg gevoelig en je moet echt weten hoe je daarmee om moet gaan.

Stabij vind ik ook wel wat. In ieder geval geen BC
Supernova
Zeer actief

Aimee schreef:
Denise. schreef:Ik zou als ik jou was ook verder kijken naar een ander ras. Met een BC moet echt een aantal keer per week getraind worden naast genoeg beweging. Daarnaast zijn de bc's die ik ken ook erg gevoelig en je moet echt weten hoe je daarmee om moet gaan.

Stabij vind ik ook wel wat. In ieder geval geen BC
Ik denk ook dat een stabij goed kan passen als ik naar het eisenlijstje kijk :ok:
Actief maar niet te, vriendelijk tegen mensen, teefjes zijn vaak best sociaal, waaks, baasgericht, geen overdreven jactpassie en een goede vacht :mrgreen: Oh en ook nog van het goede formaat.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Of een wetter?
Supernova
Zeer actief