Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het jaarlijkse bezoek aan de dierentuin in Best

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Neeltje

Het jaarlijkse bezoek aan de dierentuin in Best

Ongelezen bericht door Neeltje »

Hoe we het voor elkaar krijgen weet ik niet, maar ieder jaar gaan mijn petekind Wendy en haar vriend Johan en ik rond de Kerst naar dierentuin De Vleut, of zoals het tegenwoordig heet Best Zoo en zowat iedere keer is het ijssie koud en ligt er sneeuw. Zo ook dus dit jaar. Voordeel daarvan is wel dat er verder niemand is en we lekker dicht bij de kooien kunnen gaan staan (dat is daar echt mogelijk). Hier een kleine impressie:

De nieuwe alpaca's
Afbeelding

En die was er ook nog steeds alleen nu lekker in de wei en niet meer op het beton
Afbeelding

De oehoe
Afbeelding

De Lapland uil
Afbeelding

De poema
Afbeelding

Tja, en hier kan niets tegenop:
Afbeelding

Afbeelding

Als je op deze foto klikt, krijg je de grote te zien.
Afbeelding

En deze blijven ook altijd heel erg mooi:
Afbeelding

Tot volgende Kerst weer!
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Het jaarlijkse bezoek aan de dierentuin in Best

Ongelezen bericht door Inge »

Nanna schreef:Mooi zeg, eigenlijk ook iets om eens in de lente of zomer heen te gaan.
Waar is het precies?
In Best :mrgreen: :mrgreen:
Ik ben er afgelopen zomer geweest maar ik vond het zwaar tegenvallen. :oeps: Vind Dierenrijk dan heel wat mooier, grotere kooien etc.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Neeltje

Inge schreef:
Nanna schreef:Mooi zeg, eigenlijk ook iets om eens in de lente of zomer heen te gaan.
Waar is het precies?
In Best :mrgreen: :mrgreen:
Ik ben er afgelopen zomer geweest maar ik vond het zwaar tegenvallen. :oeps: Vind Dierenrijk dan heel wat mooier, grotere kooien etc.
Dierenrijk vind ik ook niets aan. Om echt wilde dieren te zien, ga ik alleen nog maar naar het safaripark. Maar De Vleut is gewoon leuk om heen te gaan, tenminste voor ons, want ik en mijn petekinderen komen er al ons hele leven. Ja, inderdaad de dieren zouden in veel grotere hokken/kooien kunnen zitten, maar het is al heel wat verbeterd t.o.v. vroeger en zo te zien, gaat de nieuwe eigenaar het nog meer verbeteren. Je moet het ook niet vergelijken met de grotere dierentuinen. Wat ik er leuk aan vind, is dat je gewoon echt oog aan oog kunt staan met de dieren en sommige niet gevaarlijke wilde dieren gewoon kunt aaien, tenminste dat was met de zebra's, maar die waren er niet meer. De meeste dieren wonen er al heeeeeeeeeeeel lang, zoals de zwarte panter, voor ons is het niet gewoon 'n zwarte panter, maar het is 'onze' zwarte panter.

Nanna, als je bij McDonalds bij best links gaat en dan meteen rechts. Bij de rotonde rechts, einde van de weg weer rechts en meteen de eerste links (echt na 20 meter of zo al). Een stukje tussen de prachtige boerderijen doorrijden en dan ben je er.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Als ik het goed heb hoorde de dierentuin in Best voorheen ook bij zodiac zoos of niet??

De dierentuin in Overloon van Zodiac Zoos vond ik dus wel heel mooi! :ok: (met het werken op een BSO en mijn huidige werk kwam/kom je nog eens ergens :mrgreen: )
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Neeltje

Ja. Overloon is ook heel erg mooi.

Best Zoo hoorde inderdaad heel even bij Zodiac Zoos, maar dat was omdat er plannen waren om de dierentuin te verhuizen naar de andere kant van de weg (nu ja, weggetje) en groter zou worden. Waarom weet ik niet (staat niet op de site) maar dt gaat dus niet door en is Zodiac afgehaakt. De twee broers hebben het nu verkocht. En deze persoon is nu bezig de dierentuin op te knappen. Er zijn wat dieren weg, een paar dieren bij elkaar gezet die in de natuur ook samen leven en er zijn wat nieuwe dieren. Het grasveld in het begin is niet meer, daar staan nu de alpaca's en is een kleine kinderboerderij met schapen en geiten. Waar de kinderboerderij eerst was staan nu in ieder geval reuzenkangaroes (niet gezien).

Maar wat ik heb gezien is het er heel gezellig geworden. Gewoon leuk om even dieren te kijken.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Wauw mooi zeg :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Wat zijn sommige dieren ineens mooi als je ze van dichtbij ziet, hè? Dat vind ik altijd het leuke van dierentuinen, dat je ineens een heel andere kijk krijgt op de dieren. Trouwens, dat beest op de tweede foto, wat is dat? :oeps: Hij heeft zo'n schattig driehoekmondje :mann:
Afbeelding
Neeltje

Hilde schreef:Wat zijn sommige dieren ineens mooi als je ze van dichtbij ziet, hè? Dat vind ik altijd het leuke van dierentuinen, dat je ineens een heel andere kijk krijgt op de dieren. Trouwens, dat beest op de tweede foto, wat is dat? :oeps: Hij heeft zo'n schattig driehoekmondje :mann:
Uhum, da's een kameel........
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

is Best al verkocht??? hoorde idd pas dat het te koop stond en dat er veel achterstallig onderhoud was....

foto's zien er goed uit....
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Neeltje schreef:Uhum, da's een kameel........
Oeps, dat is wel heel erg van me :oeps: :ugh: Ik ga maandag toevallig naar de dierentuin in Amersfoort dus misschien dat dat helpt :F:
Afbeelding
Neeltje

crutz schreef:is Best al verkocht??? hoorde idd pas dat het te koop stond en dat er veel achterstallig onderhoud was....

foto's zien er goed uit....
Het staat op de site dat het is verkocht aan iemand met veel liefde voor exotische dieren. Ik heb geen inside informatie of zo, staat gewoon op de site. Er is/was veel achterstallig onderhoud, maar met wat ik nu al heb gezien, denk ik dat hij in ieder geval er een goede kijk op heeft. Of hij het ook volhoudt, is weer wat anders. Zeker voor kleine kinderen zou het jammer zijn als De Vleut weg gaat.
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”