Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gebeten .. en nu? ** let op ; met foto's**

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Caramba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzers
Zwarte Russische Terriër
Riesenschnauzer zwart
Aantal honden: 3
Contacteer:

Gebeten .. en nu? ** let op ; met foto's**

Ongelezen bericht door Caramba »

Zoals ieder ochtend ga ik altijd rond 6 uur werken, altijd neem ik mijn 2 dwergschnauzer reuen Pjotr en Flohr mee.. dit dus ook op afgelopen vrijdag 24/12/2010.

Sinds kort hebben we nieuwe buren Dhr **** .
Deze heeft ook een hond, mooi beest, een reu Rottweiler. Met uitlaten zag ik hem vaker met een muilkorf om.

Eigenaar een hele lieve man, hangt briefjes op als hij onkruidverdelger heeft gesproeid ( we hebben een gemeenschappelijke binnentuin) , want hij wil niet dat iets aan mijn of zijn hond(en) komt.

Ik ga dus naar buiten om kwart voor 6, staat me daar die hond, zijn baas had de deur vannacht open laten staan , maar ja, ik had ook Flohr en Pjotr aan de lijn vast en vliegt op flohr af... Ik begin te schreeuwen en te schoppen op hem en hij laat hem los, maar vliegt naar pjotr...
Eerst zijn nek had hij te pakken , maar na een paar dreunen van mij liet ie los en vloog hij naar zijn achterkant, gelukkig werd mijn vriendin wakker van het geschreeuw en die heeft die rotweiler in zijn nekvel tussen haar benen genomen en zo zijn bek proberen open te trekken, met veel moeite en pijn ging dat...

gevolg, Pjotr naar de dierenarts, heeft een stuk vel uit zijn nek, een gaatje in zijn nek en zijn lies ligt helemaal open...

ben bij hem gebleven tot het hij in diepe slaap was en hij geopereerd kon worden, nu maar wachten...
ik wil niet weten wat er was gebeurt als mijn vriendin er niet was geweest, waarschijnlijk was pjot er dan nu niet meer geweest....

*update 28/12/2010:
pjotr is een nacht en dag bij de dierenarts geweest, was ook nog in shock dus mocht niet naar huis. Zaterdag 25/12/2010 rond 11 uur in de ochtend heb ik hem opgehaald en hij was zwakjes.. Hij is op 3 plaatsen gehecht zoals de foto’s tonen, 1 x in zijn hals, 2x in zijn lies en heeft in totaal 13 gaten.

Ondertussen doet hij het weer goed, moet 2x per dag zijn wonden inspuiten met desinfecterende zalf en hij krijgt ook nog de benodigde medicatie, maar hij is levendig, eet goed en loopt wel nog mank.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Waarom ik aangifte wil doen is omdat ik zaterdagmiddag 25/12/2010 de deur wou uitgaan en zag dat Dhr **** zijn deur weer op een kier stond, ik voel me niet meer veilig in mijn eigen buurt..
Laatst gewijzigd door Caramba op 29 dec 2010 08:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Caramba
Zeer actief
Zwarte Russische Terriër
Riesenschnauzer zwart
Contacteer:

Re: Gebeten .. en nu?

ondertussen heb ik gisteravond aangifte willen doen....
kopieer even de tekst van een mail ..

Zo , vol ergernis en meer angst terug van de politie...

ik had dus op internet opgezocht of ik hier aangifte van kon doen, JA..
Maandag ochtend heb ik met de politie 0900/8844 gebeld om een afspraak te maken voor aangifte te doen van een aanval van een loslopende hond, ja dat kon ook, en wel om 19.00 u vanavond..

nou we waren daar om 18.55 u en ik zeg waar voor ik kom, aangifte doen omdat een loslopende hond mijn honden en ons heeft aangevallen..

kon niet, het is in een gemeenschappelijke tuin gebeurt en ik kan pas aangifte doen als het nog een keer gebeurt of als het in een openbare ruimte gebeurt.. Nu konden ze alleen een mutatie maken van wat ik hun had gezegt, daar kreeg ik geen bewijs van mee ( ivm de verzekerering) en ik moest het met de buurman samen oplossen...

tja maar die doet niet open , nou dan moet degene van de VVE van het complex contact met hem opnemen, ja maar hij doet niet open ..

tja mevr wat wil u dan, dat ik 24 u perdag naast u deur ga staan?? Ja voor mijn part, die hond is gevaarlijk en heb je als eens een woedende rottweiler voor je zien staan.. Nee mevr, maar dat vind mijn vrouw ook niet goed als ik 24u per dag weg beng..

Nou , de mutatie is dus naar de wijk agent gestuurd, deze gaat met mij praten en dan misschien met de eigenaar van de hond...
Ik kon wel een brief maken en handtekeningen verzamelen, deze aan de eigenaar van de hond geven zodat hij de hond binnen moest houden..

tja, waar ben ik dan mee bezig, het buurthuis te redden??

HIJ GEEFT GEEN REACTIE, NIET OP DE DEURBEL, NIET OP POST , OP NIKS!
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Re: Gebeten .. en nu? ** let op ; met foto's**

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Je had misschien eerst even bij de buurman kunnen gaan praten voor je aangifte deed :U: , misschien dat je er uitgekomen was, nu zet je alles gelijk op scherp.
Ik snap je angst, maar als er iemand met een oplossing moet komen is het je buurman, en in samenspraak lijkt met dat toch beter te doen.
Wat hoop je te bereiken.
en ga je dat op deze manier doen.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik weet heel goed hoe je je voelt. Toen wij nog in Amsterdam woonden met Dapper die absoluut rete-agressief was met reuen waren er twee mensen in de straat die ook hun reu loslieten lopen. Deur stond dan open en de honden waren alleen op pad. Erge was dat het om een X-mechelaar en een Bandog ging. De X-mechelaar hadden we al horen knokken en we zagen vanuit huis mensen met hun paraplu op die hond inslaan om hun hond te ontzetten. Niemand deed er wat aan. De bandog was van een Turkse autogarage. Honden horen vrij en los was hun redenatie. Ze zoeken het maar uit. Makkelijk praten met een bandog van 70 cm vind ik.

Dus ik begrijp je onveilig gevoel heel goed. Sterkte en beterschap voor je hond :(:
Afbeelding
Caramba
Zeer actief
Zwarte Russische Terriër
Riesenschnauzer zwart
Contacteer:

S@ndr@ schreef:Je had misschien eerst even bij de buurman kunnen gaan praten voor je aangifte deed :U: , misschien dat je er uitgekomen was, nu zet je alles gelijk op scherp.
Ik snap je angst, maar als er iemand met een oplossing moet komen is het je buurman, en in samenspraak lijkt met dat toch beter te doen.
Wat hoop je te bereiken.
ik ben zaterdag ochtend bij hem aan de deur geweest, heb zijn brief beantwoord waar hij in schrijft dat zijn hond vuilniszakken kapot wil scheuren en ja toevallig had ik een vuilniszak aan mijn deur staan om op het werk in de container te gooien......

ik heb aangebeld en niet 1 x maar tig keer, hij doet niet open, mails beantwoord hij niet ..

de maat was voor mij vol toen ik zaterdag de post wou halen en zag dat die deur weer op een kier stond, toen heb ik besloten dat ik aangifte ging doen...

moet ik dan mijn honden kapot laten bijten en in angst leven omdat hij GEEN antwoord geeft op mails, niet opendoet of bij mij langs komt??
en hij is de hele dag thuis, auto staat er en licht brand!
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roelfien »

Jemig, dat is fiks zeg. Arme Pjotr. edit, lees nu dat je buurman niet te pakken krijgt.
Laatst gewijzigd door Roelfien op 29 dec 2010 08:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
van het Spechthorst
Zeer actief

Ongelezen bericht door van het Spechthorst »

Volgens mij moet je de reactie van de buurman los zien van de aangifte. Aangifte moet je kunnen doen ( dat is een recht) om buurman aansprakelijk te kunnen stellen voor deze schade en bijkomende kosten.
Daar heb jij met al je emoties, verdriet en angst natuurlijk geen boodschap aan. Jij wil gewoon begrepen worden en dat hij je gevoel van veiligheid weer kan herstellen door dat beest a) veilig binnen te houden en b) indien buiten, aan de lijn mèt muilkorf. Feit is dat je hebt gezien dat hij hem vaker gemuilkorfd heeft en dat is niet voor niets,. dat blijkt.
Volgens mij is dit echt een taak voor de wijkagent. En met zulke foto's mogen ze je niet weigeren een aangifte te doen.
Ik zou er in ieder geval iemand van de politie bijhalen die iets meer streepjes op de mouwen heeft.
En van zo'n dooddoener als ik mag niet van m'n vrouw 24 uur naast je deur staan,.. pff wat een loze opmerking. Die nam ik dan gelijk even mee. Trek zo'n aap een pakkie an en ze voelen zich meteen god mag weten wat.
Ik wens jou en je vriendin in ieder geval sterkte. Dit soort dingen hakken er nogal in. Zeker als je minimaal 4 x dgs het risico loopt dat beest weer tegen te komen.
Dikke knuffel voor je hondje, man wat ziet dat beestje er uit!
gr. Sandra
Groeten van het Spechthorst.
A home without a dog isn't a home, it's a house
Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

agossie :( geef je hond maar een hele dikke knuffel van mij, wat ziet hij eruit zeg!
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Caramba
Zeer actief
Zwarte Russische Terriër
Riesenschnauzer zwart
Contacteer:

wat ik hoop te bereiken??

dat hij zijn hond vasthoud, dus godverdomme zijn deur dicht doet, of als die hond de deur open kan krijgen een andere klink erop zet..

dat is ook niet mijn probleem zijn nonchalante gedrag, maar wel dat zijn hond mijn honden aanvalt en eerst bij de strot pakt en dan een poot naar de vernieling helpt..

van mijn kant uit heb ik meer dan genoeg gedaan om contact te krijgen , mijn hond is naar de kl*te, ik ben doodsbang en durf amper gewoon de deur savonds en smorgens open te doen en dat daar heeft lekker rust??
Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

De wijkagent gaat MISSCHIEN met die man praten?????? :80: Ik zou toch min of meer eisen dat hij met die man gaat praten, daar is hij voor.Ik zou me niet meer veilig voelen om met mijn honden naar buiten te stappen. Hij dan ziet maar dat hij die man te pakken krijgt.Het blijft een riskante situatie als hij zijn hond niet binnen houdt zonder toezicht. Gelukkig heb je wel foto's als bewijs. Die meneer zal toch zijn verantwoording moeten nemen als hij trenminste atsoenlijk is. Ik zou ook een brief in zijn brievenbus doen waarop staat dat je een gesprek met hem wil over zijn hond en over de rekening van de dierenarts. (maar dat heb je waarschijnlijk al gedaan).

Wat een nare situatie,zeg! Gelukkig is het nog redelijk goed afgelopen........beterschap met Pjotr.

*edit: Kan je, als je ziet dat zijn deur op een kier staat, niet in de ingang gaan staan en hem roepen dat je NU een gesprek wilt hebben en dan met je mobiel de wijkagant belt? Dan kan is de deur open. Misschien belt hij dan de politie wel voor huisvredebreuk (dan komen ze misschien wel..... :roll: ) ,maar je stapt daar niet zonder wijkagent binnen dus dat lijkt me geen misdaad. Wat een rotvent, zeg :evil:
Laatst gewijzigd door freskin op 29 dec 2010 08:53, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Caramba schreef:
S@ndr@ schreef:Je had misschien eerst even bij de buurman kunnen gaan praten voor je aangifte deed :U: , misschien dat je er uitgekomen was, nu zet je alles gelijk op scherp.
Wat hoop je te bereiken.
ik ben zaterdag ochtend bij hem aan de deur geweest, heb zijn brief beantwoord waar hij in schrijft dat zijn hond vuilniszakken kapot wil scheuren en ja toevallig had ik een vuilniszak aan mijn deur staan om op het werk in de container te gooien......

ik heb aangebeld en niet 1 x maar tig keer, hij doet niet open, mails beantwoord hij niet ..

de maat was voor mij vol toen ik zaterdag de post wou halen en zag dat die deur weer op een kier stond, toen heb ik besloten dat ik aangifte ging doen...

moet ik dan mijn honden kapot laten bijten en in angst leven omdat hij GEEN antwoord geeft op mails, niet opendoet of bij mij langs komt??
dat had ik niet uit je verhaal gehaald ik dacht dat je gelijk aangifte had gedaan, en niet eerst de buurman had ingelicht en even persoonlijk aansprakelijk had gesteld voor je dat deed.
dan had je misschien afspraken kunnen maken, maar ja, als de beste man niet open doet dan houdt het op.

en ik zeg toch niet dat jij je honden kapot moet laten bijten, vroeg me iets, af neem me niet kwalijk :pale:
Caramba
Zeer actief
Zwarte Russische Terriër
Riesenschnauzer zwart
Contacteer:

de hond heb ik altijd tot nu toe op straat zien lopen gemuilkorft..
Afbeelding
Caramba
Zeer actief
Zwarte Russische Terriër
Riesenschnauzer zwart
Contacteer:

S@ndr@ schreef:
Caramba schreef:
Wat hoop je te bereiken.

dat had ik niet uit je verhaal gehaald ik dacht dat je gelijk aangifte had gedaan, en niet eerst de buurman had ingelicht en even persoonlijk aansprakelijk had gesteld voor je dat deed.
dan had je misschien afspraken kunnen maken, maar ja, als de beste man niet open doet dan houdt het op.

en ik zeg toch niet dat jij je honden kapot moet laten bijten, vroeg me iets, af neem me niet kwalijk :pale:
neem het je ook niet kwalijk , alleen ben ik ten einde raad, via deze deur is mijn enige uitgang en ik MOET eruit om de honden uit te laten, nu gaat steeds iemand mee, maar dat kan niet blijven duren...
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Jeezus zeg wat ziet hij eruit... gelukkig dat je vriendin reageeerde.. vreselijk dit wil je niet nog eens mee maken.
Wat raar dat die man helemaal niet reageert zeg, ik hoop dat de wijkagent hem wel kan bereiken.. toch een kleine moeite om tzorgen dat je hond binnen blijft.
Hopelijk kom je snel in contact met de eigenaar en wordt dit in volle tevredenheid opgelost.
Ik hoop dat je hond voorspeodig hersteld en er niets aan over houdt!
Heel veel sterkte...
Afbeelding
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Strega »

Wat naar! En vreemd dat de buurman zijn verantwoordelijkheid niet neemt terwijl jullie voorheen blijkbaar wel een goed contact hadden. Ik denk dat je buurman ook heel erg geschrokken is. Helaas zijn er veel mensen die de confrontatie uit de weg gaan, dat wil niet zeggen dat het hem niets kan schelen. Misschien bereik je dus het meeste als je - wanneer je iets gekalmeerd/in ieder geval niet zo boos meer bent - hem uitlegt dat je het wilt uitpraten en oplossen op een manier die voor jullie allebei werkt. Maak hem duidelijk dat je hem geen proces aan de broek wil hangen en dat je er niet op uit bent om zijn hond in te laten slapen of wat dan ook. Met bood of gefrustreerd raken, ga je met zo iemand niets bereiken.

Sterkte in ieder geval!
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Wijkagent bellen en een afspraak met de wijkagent maken zodat deze bij jou thuis komt.

Via de website van de politie moet je zo kunnen zien wie jouw wijkagent is/zijn.

Hoe is de reactie van de buurman verder geweest over het gebeuren? Is ie geschrokken, heeft ie zijn medeleven geuit of alleen maar gezegd dat de hond graag vuilniszakken aanvalt :ugh:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Caramba
Zeer actief
Zwarte Russische Terriër
Riesenschnauzer zwart
Contacteer:

ik heb de brief thuis liggen..

maar zal kort omschrijven wat er in stond

De hond was verzot op vuilniszakken , die kregen geen rust tot dat ze in 1000den stukken waren gescheurd. Hij had de deur open gekregen en zo dus buiten zijn gang kunnen gaan . Hopelijk is er niets aan de hondjes. zijn auto is stuk, zat een mentaal in de knoop en hij kon geen boodschappen doen , mocht er eventueel schade zijn , zou hij proberen iets aan zijn verzekering op te geven, maar wist niet of dat ging lukken ..

nou ik heb het bevestigd met een brief zaterdag, dat we er samen uitkwamen , alleen dat ik niet bij hem zelf durf binnen te komen dus heb hem uitgenodigt , heb dus (mijn vriendin dan) aangebeld, gemaild , geen antwoord...

wat moet ik hemelsnaam meer doen? zelf maar spullen halen omdat beest uit mijn buurt te houden??

ik weet het niet, echt niet!
Afbeelding
Caramba
Zeer actief
Zwarte Russische Terriër
Riesenschnauzer zwart
Contacteer:

smoekie schreef:Wijkagent bellen en een afspraak met de wijkagent maken zodat deze bij jou thuis komt.

Via de website van de politie moet je zo kunnen zien wie jouw wijkagent is/zijn.

Hoe is de reactie van de buurman verder geweest over het gebeuren? Is ie geschrokken, heeft ie zijn medeleven geuit of alleen maar gezegd dat de hond graag vuilniszakken aanvalt :ugh:

de politie zou een mutatie doorgeven en dan zou ik meer horen ... maar ze konden niets beloven .. ik krijg ook geen bewijs mee dat ik op het bureau ben geweest :ugh:
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Oh bah, wat een afschuwelijke toestand. Ik zou me ook niet meer veilig voelen en verhuizen overwegen, maar daar heb je niets aan. Zolang er niets ondernomen wordt kun je misschien zijn voordeur dichttrekken voordat je met je honden naar buiten gaat?
En in elk geval een busje pepperspray meenemen.
Caramba
Zeer actief
Zwarte Russische Terriër
Riesenschnauzer zwart
Contacteer:

ja daar ben ik dus over aan het nadenken..

ik wil echt geen enkele hond pijn doen, heb zelf regelmatig een bullmastiff, een russische terrier en wat schnauzers ( buiten die van mezelf dan) over de vloer en zou ze allemaal met mijn leven verdedigen...

als ik dat spul bij me heb dan ben ik strafbaar, maar heel eerlijk gezegt, liever een bekeuring , dan dat 1 van de 2 hondjes het dadelijk echt niet overleeft..

pfff wat een gedoe
Afbeelding
Caramba
Zeer actief
Zwarte Russische Terriër
Riesenschnauzer zwart
Contacteer:

Marie-Josée schreef: Zolang er niets ondernomen wordt kun je misschien zijn voordeur dichttrekken voordat je met je honden naar buiten gaat?

echt niet :80: , het is een deur met glas in, als die hond iets ziet heb ik het vermoeden dat hij zo voor me staat :M:

dat is dus geen optie hahaha... durf ik ook echt niet :roll:
Afbeelding
jeanet01
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door jeanet01 »

Als meneer aangeeft mentaal in de problemen te zitten dan zou dat natuurlijk heel goed de reden zijn om niet te reageren .Misschien is zijn hond nog zijn enige houwvast en is hij bang die kwijt te raken ?
In het eerste verhaal omschrijf je hem als best wel sociaal en zacht.

Voor jullie is het rot en kan me goed voorstellen dat je angstig bent, zijn lelijke verwondingen die Flohr heeft en ik hoop van harte dat ze er snel weer bovenop is.
Afbeelding
Caramba
Zeer actief
Zwarte Russische Terriër
Riesenschnauzer zwart
Contacteer:

ja maar die hond hoeft ook echt niet dood, voor mij echt niet, alleen de mijne ook niet... en aangezien hij mooi aan het schudden was volgens mijn vriendin, want ik weet niet meer zo heel veel van het moment zelf..
Afbeelding
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Weet niet of je een rechtsbijstand verzekering hebt? Anders zou ik deze inschakelen. Laat hun de buurman aansprakelijk stellen.

Vind het overigens vreemd dat je geen aangifte kan doen. Volgens de wet is een dier een ding, hoe hard dat ook klinkt. Ik zou proberen om aangifte te doen vsn vernieling van je eigendom.
Weet dat dit ook een keer zo gedaan is toen bij iemand twee honden met kokend water waren overgoten door boze buren. Niet elk politiekorps accepteerd dit, maar je kan het altijd proberen. Ze moeten dan namelijk wel actie ondernemen.
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Caramba schreef:
smoekie schreef:Wijkagent bellen en een afspraak met de wijkagent maken zodat deze bij jou thuis komt.

de politie zou een mutatie doorgeven en dan zou ik meer horen ... maar ze konden niets beloven .. ik krijg ook geen bewijs mee dat ik op het bureau ben geweest :ugh:

Jaja, ze zouden de melding doorgeven :ugh: Meid, gaat er gewoon zelf achteraan. Kijk op internet of bel ze op om te vragen wie je wijkagent is en zorg dat je hem/haar zelf aan de telefoon krijgt en een afspraak met hem/haar maakt. Persoonlijk zou ik gewoon nog een keer teruggaan en op mijn strepen gaan staan en zeggen dat ik aangifte wil doen van artikel 425 in het wetboek van strafrecht :ok:. Hij die een dier op een mens aanhitst of een onder zijn hoede staand dier, wanneer het een mens aanvalt, niet terughoudt / Hij die geen voldoende zorg draagt voor het onschadelijk houden van een onder zijn hoede staand gevaarlijk dier. .

Ze zijn gewoon verplicht jouw aangifte op te nemen alleen zijn ze er vaak te beroerd voor of omdat ze "denken" dat het een civiel iets is. :roll: Mochten ze dat dan nog niet doen, dan zou ik aangifte doen bij de hoofdofficier van justitie.

Vind het sowieso onzin dat ze tegen je zeggen dat ze het door geven en ze niet eens konden "beloven" of je dan meer zou horen :piew:

Bovenstaande zou ik dus doen als het mij zou gebeuren. Sterkte met Flohr en de afloop hiervan. :roos:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Flo'ke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Flo'ke »

Pff wat een rotte situatie...beterschap voor je hondje hoor :roos: ik hoop dat je wat kan veranderen aan de situatie, want zo is idd geen doen :ugh:
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Caramba schreef:ik heb de brief thuis liggen..

maar zal kort omschrijven wat er in stond

De hond was verzot op vuilniszakken , die kregen geen rust tot dat ze in 1000den stukken waren gescheurd. Hij had de deur open gekregen en zo dus buiten zijn gang kunnen gaan . Hopelijk is er niets aan de hondjes. zijn auto is stuk, zat een mentaal in de knoop en hij kon geen boodschappen doen , mocht er eventueel schade zijn , zou hij proberen iets aan zijn verzekering op te geven, maar wist niet of dat ging lukken ..
Je buurman komt over als iemand die op t moment sowieso door de bomen het bos niet meer ziet, ik denk dat hij dit gebeuren (en het aandeel van zijn hond/zijn verantwoordelijkheid daarin) niet onder ogen durft te zien. Daarom doet hij ook niet open lijkt me :wink: Hij wil ook wel iets regelen met de verzekering, dus hij ontkent geen schuld. Ken je niet toevallig een familielid of vriend van deze buurman? Volgens mij heeft hij iemand nodig die hem even bij de hand kan nemen om alles duidelijk te krijgen (maar ik oordeel alleen op basis van wat ik hier lees dus ik weet t ook niet natuurlijk), hij lijkt me op zich niet onwelwillend.

Neem niet weg dat ik het vreselijk vind voor je hond (en voor jou) natuurlijk, het arme beest is echt flink te pakken genomen :ugh:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Is het een idee om die man hulp aan te bieden? Misschien kun je vragen of je iets voor hem kunt doen om hem te helpen de hond in de hand te houden? Kan me ook voorstellen dat je daar helemaal geen zin in hebt, maar het komt op mij over alsof die man echt vast zit. Misschien een heel wild idee, maar misschien kun je eens met die hond lopen om hem te leren kennen, de buurman te helpen en misschien zelfs de hond met jouw honden te leren omgaan?

:N:
Strega
Zeer actief

En kan het niet zien dat die hond instabiel is omdat zijn baas hem op dit moment niet kan leiden? Misschien voelt de hond zich nu verantwoordelijk om de leiding te nemen alleen weet hij niet hoe :ugh: .

(Ik zit ook maar wat te denken hoor... Ik zou in ieder geval blijven proberen om op een positieve manier contact met die man te houden)
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Ariane »

Jeetje, wat ziet dat eruit :ugh:

Beterschap!!
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”