Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Even jullie advies nodig....

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Aantal honden: 1
Contacteer:

Even jullie advies nodig....

Ongelezen bericht door maitestar »

We hebben op het moment de beide dames weer loops, dus dik feest hier met Josh :N:

Ik was altijd beetje tegen onnodig (dus zonder medische noodzaak) steriliseren/castreren. Maar we zitten op het moment er toch sterk aan te denken. Al liggen de medische redenen dan niet zo zeer bij de dames, maar wel bij Josh en Kylie.
Josh wordt toch ook een dagje ouder, hij is nu 8 jaar, en hij maakt zich soms zo druk dat ik wel eens bang ben dat hij er een keertje in blijft :N:
Plus dat we natuurlijk nu in een hele lastige situatie zitten met Kylie. Zoals vandaag moesten we de hele dag naar Groningen voor chemokuren en kwam mijn broer tussen de middag de honden er even uit laten. Maar ik durf het dan niet echt aan om de honden gewoon te scheiden door ze in andere kamers te doen, toch bang dat het dan fout gaat en Josh het toch redt om eentje te dekken. Dus zaten ze helaas de hele dag in hun benches, niet erg fijn voor ze :(
Daarbij heeft Kylie 9 van de 10x dus echt 0,0 weerstand. Waar ik eerst nooit zo'n probleem maakte van een paar bloeddruppels waar ze per ongeluk door heen kroop, zie ik nu in dat dat toch niet zo heel gezond meer is voor haar.... Broekjes hebben we al geprobeerd, maar deze trekken ze bij elkaar uit dus dat was geen succes :roll:

Dus we zitten er nu toch wel een beetje aan te denken om te gaan sparen voor sterilisatie of castratie van de dames. Maar ja, dan komt de vraag.... Wat is verstandiger?
Frencey heeft niet zo'n heel stabiel karakter en ergens ben ik bang dat castratie dit misschien op een negatieve manier beïnvloed.
Heeft sterilisatie ook invloed op het karakter?

En wat zouden jullie doen in deze situatie?
Groetjes,
Wendy
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Re: Even jullie advies nodig....

Ongelezen bericht door alm@ »

Misschien wordt Frencey juist iets stabieler omdat ze dan geen hormoonschommelingen meer heeft. In jullie situatie zou ik overigens voor castreren van de dames gaan :wink:
Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Hmmm lastig. Ik zou zeggen je kinderen gaan sowieso voor dus voor de hygiene is misschien steriliseren wel een optie.
Ik zal nu veel mensen over me heen krijgen maar dat vind ik gewoon...

Wie je dan het beste kunt laten helpen daarover kan ik niks zeggen want ik ken je honden niet :(
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Als je van de loosheid af wilt (heel begrijpelijk en zeker bij jullie) laat je toch castreren?
Bij teven wordt het steriliseren genoemd, maar op zijn minst de eierstokken, dus de hormonen, zijn weg.

Dat kan invloed hebben op het karakter.
Hoe en hoe veel is eigenlijk niet helemaal te voorspellen.

Het is een lastige beslissing, want je kunt het niet terugdraaien als het slecht uitpakt.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

Ik zou in jullie geval ook gewoon kiezen voor het laten helpen van je hondjes.

en welke dat is jullie keus.

maar ik denk dat dit gewoon de beste oplossing is. :ok:
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Reny »

Is er geen prikpil voor teven waarmee je kunt zien hoe hun karakter veranderd??
En de groeten van de mannen :zwaai
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Ik zou de dames ook laten castreren in jullie geval!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
maitestar
Zeer actief
Contacteer:

Het zou dan sowieso om de dames gaan, want dan hebben we 2 vliegen in 1 klap: geen bloed meer over de vloer en geen Josh die over de zeik gaat.

Qua hormoonschommelingen zou het misschien inderdaad kunnen helpen bij Frencey. Ik ben alleen bang dat ze daar nu nieteens zo'n last van heeft... Ze is gewoon verdomd onzeker en gauw angstig.
Vind het zo eng met bijv. castratie dat het niet terug te draaien is als je merkt dat het niet goed voor haar is :ugh:
Groetjes,
Wendy
maitestar
Zeer actief
Contacteer:

Laten ze bij sterilisatie de eierstokken niet zitten zoals bij vrouwen? Dat ze alleen de eileiders afsluiten?
Of zitten ze dan alsnog met hun loopsheid? Weet het even ineens niet meer :ugh:
Groetjes,
Wendy
ranetje
Zeer actief

maitestar schreef:Laten ze bij sterilisatie de eierstokken niet zitten zoals bij vrouwen? Dat ze alleen de eileiders afsluiten?
Of zitten ze dan alsnog met hun loopsheid? Weet het even ineens niet meer :ugh:
Als ze alleen de eierstokken afbinden worden ze nog even hard loops.(eileiders dichtbinden dus)
Net zoals wij nog even hard ongesteld worden :wink:

Dat lijkt me in jullie geval bijna geen winst opleveren (nou geen risico op nestje meer natuurlijk, maar wel loops en een gillend gekke Josh).

Dan zou het een castratie moeten worden.
En in dat geval kan je kiezen tussen alleen eierstokken er uit (als de baarmoeder in orde is).
Of alles er uit.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Ik zou de dames ook castreren :wink: Hoe en of het iets verandert qua karakter weet je nooit van te voren maar bij Bowie heeft het heel veel in positieve zin bijgedragen! Bowie had altijd veel last van stemmingswisselingen en was ook een vrij onzekere hond. Sinds de castratie is ze vele malen stabieler geworden :ok:
maitestar
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef: Als ze alleen de eierstokken afbinden worden ze nog even hard loops.(eileiders dichtbinden dus)

Dat lijkt me in jullie geval bijna geen winst opleveren (nou geen risico op nestje meer natuurlijk, maar wel loops en een gillend gekke Josh).
Dat dacht inderdaad al, maar begon te twijfelen aan mezelf. Maar sterilisatie wordt hem dan inderdaad niet.
Nou ja, dan is het vrij snel bekeken :roll: Nu dan alleen nog uitvissen wat beter is: laparoscopisch of op de ouderwetse manier....
Groetjes,
Wendy
ranetje
Zeer actief

maitestar schreef:
ranetje schreef: Als ze alleen de eierstokken afbinden worden ze nog even hard loops.(eileiders dichtbinden dus)

Dat dacht inderdaad al, maar begon te twijfelen aan mezelf. Maar sterilisatie wordt hem dan inderdaad niet.
Nou ja, dan is het vrij snel bekeken :roll: Nu dan alleen nog uitvissen wat beter is: laparoscopisch of op de ouderwetse manier....
:ok:
Laparoscopie is meestal duurder en het kan niet overal.
De honden herstellen wel heel snel en je hoeft ze ook niet rustig te houden.
Via een gewone buikoperatie kan vrijwel elke dierenarts en is wat goedkoper, soms veel goedkoper :wink:
Ze moeten de eerste dagen dan wel rustig gehouden worden (dacht ik).
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Tyra heb ik laten castreren toen ze 5 was. Ervoor had ze veel meer angstaanvallen en verlatingsangst. Het heeft haar een stuk stabieler gemaakt en ik heb er zeker geen spijt van.
Ik zou eerder oppassen met een felle teef die nóg feller kan worden :wink:
Bij reuen hoor je meer dat ze onzeker worden na een castratie, teven eerder feller. Ik denk dat het komt omdat je bij de mannen het testosteron weghaalt terwijl het bij de dames er eerder bijkomt. Tyra plast ook ineens met haar poot omhoog en markeert sinds haar castratie.
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Wij hebben djenna in augustus laten castreren omdat ze elke keer veel last had van de loopsheid, beet haar huid stuk /meer last van haar allergie.
Ik heb gekozen voor laparoscopisch en dat was bij onze da 90 euro duurder.
Het voordeel daarvan was bij djenna wel dat ze 2 dagen later nergens last meer van had en ze hoefde geen kap om of hemd aan.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Mischien is dit tijdelijk een oplossing? Deze krijgen ze niet zomaar uit en je hebt geen last meer van bloed op de grond;
http://www.medpets.be/medical+pet+shirt/" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Mijn ervaring is dat teven er zekerder van worden. Valerie geeft het ook al aan met Tyra. Ik heb onzekere stafforddames echt zien veranderen in ware diva's zeg maar.

Ik durf niet mijn handen in het vuur te steken maar ik zou het niet gek vinden dat de onzekere dame bij jou in huis, zich na de sterlissatie/castratie zich een stuk beter gaat voelen. Hormonen doen gekke dingen. En dan denken wij alleen aan de periode om de loopsheid heen maar het hele jaar door spelen hormomen uiteraard een rol.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”