Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Impressie van een 'huishouden van Jan Steen' kerstdiner

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Marion.

Impressie van een 'huishouden van Jan Steen' kerstdiner

Ongelezen bericht door Marion. »

"Marionnnnnnnnn, mogen we tekenen?"
Zucht. Door het hele huis weer schetsboeken, stiften en kleurpotloden bij elkaar rapen (oja, en gummetjes en puntenslijpers). Maar alles voor de kinderen he
Afbeelding

Dan gourmetten. Als de kinderen klaar zijn gaan ze rauzen (wij gaan nog rustig door met eten). Beetje dubieuze foto, maar hier waren zus/broer en zus/zusje het spelletje aan het doen van iemand ronddraaien, ergens heen lopen met ogen dicht en voelen wie het is
Afbeelding

En nicht en neef (geen zorgen, precies deze bankhoezen waren de ochtend ervoor in de 60 graden was geweest)
Afbeelding

De drie nichtjes. De linker-twee zijn hondenmeisjes, de rechter is het serieuze typje. Maar zij durfde best eerlijk de overgebleven filet-americain te verdelen onder de hondjes. Hapje voor Saar, hapje voor Miep, hapje voor Saar, hapje voor Miep. Nikki en Rosa keken nauwlettend toe of het wel eerlijk ging ("Neeeeeeeeee Iris, nu is Miep aan de beurt hoor!)
Afbeelding

Hondenmeisje zag ineens Miep verloren zitten (ik kan ook nérgens liggen :jank: ) en ging even troosten. Ze had niet in de gaten dat ik deze foto maakte :mrgreen:
Afbeelding

Ineens met een hoop gegiebel kwamen ze terug aan tafel en gingen weer gourmetten, en moesten er ineens alleen nog maar pannekoekjes en omeletten gebakken worden
Afbeelding

En waarom dat gegiebel, werd pas duidelijk toen Roel (17, jongste zoon van mijn zwager) de finishing touch deed
Afbeelding

Intussen gingen de 4 dames Overbeek als 4 juffrouw Mieren de tafel afruimen, terwijl zwager nog gewoon de restantjes wilde opeten. Nou dat mocht hij ook best hoor, zijn bordje hebben we netjes laten staan :pffff:
Maar we hadden wel binnen een kwartier de hele kamer weer aan kant, en alle zooi in de vaatwasser
Afbeelding

Daarna nog even een gezelschapsspelletje (Top 100 ofzo) met favo-nichtje. Waarbij team Roel en ik natuurlijk wonnen :pffff:
Afbeelding

Het contrast kan niet groter zijn tussen 2 kerstdagen (1e kerstdag altijd een super-chiq tig gangen diner), maar ik vind het wel erg leuk zo. Eerste kerstdag hebben we zalig gegeten in ons nette pakkie, en aan tweede kerstdag hebben we zelfs een heuse sneeuwpop in onze tuin overgehouden :mrgreen:
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Re: Impressie van een 'huishouden van Jan Steen' kerstdiner

Ongelezen bericht door Pepie »

ziet er gezellig uit marion,
:ok:
Afbeelding
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Naima »

Het ziet er wel gezellig uit hoor :D
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Je beschrijft zo ongeveer onze kerst, zalige foto's marion :ok:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Je hebt het overleefd, :cheer: :ok: hartstikke goed, en best leuk - achteraf toch :smile:
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Reny »

De dames zijn nu aan het bijtrekken?? :W:
En de groeten van de mannen :zwaai
Marion.

Inge O schreef:het 'bruine' vlechtjesnichtje lijkt heel erg op jou (van wat ik van foto's te zien krijg dan) :ok: .
Ze heeft mijn ogen. Of nou ja, die van mijn moeder dus. Qua gedrag en interesses is ze mijn evenbeeld. Ze belt ook regelmatig op. Wil ze graag bij Marion spelen (grote zus zegt dat ze dan zelf maar moet vragen, en dan belt ze braaf op. En natuurlijk mag ze dan hier komen 'spelen'. Maar wel helpen met de kerst-rollade wandelend kopen met de honden samen :mrgreen: )
Marion.

Reny schreef:De dames zijn nu aan het bijtrekken?? :W:
Ja. Ehhh. Nou. Ik was vanochtend boos op ze omdat ze zo mega aan het buurtkrantjes-lezen waren. En ik moest weg! Maar vanmiddag zijn ze nog niet uit geweest, en ik wacht tot Pieter thuis komt. Niet dat hij moet gaan lopen hoor, maar ik zit inmiddels wel in mijn ochtendjas en steek de haard aan.
Anders kleed ik me straks wel weer om.

Maar ze worden er wel doodmoe van, dat is waar. Gisteren merkte mijn vader op dat ze sneller rustig waren dan eerder. Ja jemig pap, jij bent ook rustiger dan eerder.
Ja. Dat was waar.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Haha en maar roepen dat je een hekel heb aan die mini op twee benen mensen maar het ze ondertussen ontzettend naar de zin maken :smile:
Leuk Marion :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Simone
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Simone »

Heerlijke foto's! Zo houd ik van kerst, dát is voor mij gezelligheid met de kinderen. Goed gevoel Marion, echte rijkdom!
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”