Zucht. Door het hele huis weer schetsboeken, stiften en kleurpotloden bij elkaar rapen (oja, en gummetjes en puntenslijpers). Maar alles voor de kinderen he

Dan gourmetten. Als de kinderen klaar zijn gaan ze rauzen (wij gaan nog rustig door met eten). Beetje dubieuze foto, maar hier waren zus/broer en zus/zusje het spelletje aan het doen van iemand ronddraaien, ergens heen lopen met ogen dicht en voelen wie het is

En nicht en neef (geen zorgen, precies deze bankhoezen waren de ochtend ervoor in de 60 graden was geweest)

De drie nichtjes. De linker-twee zijn hondenmeisjes, de rechter is het serieuze typje. Maar zij durfde best eerlijk de overgebleven filet-americain te verdelen onder de hondjes. Hapje voor Saar, hapje voor Miep, hapje voor Saar, hapje voor Miep. Nikki en Rosa keken nauwlettend toe of het wel eerlijk ging ("Neeeeeeeeee Iris, nu is Miep aan de beurt hoor!)

Hondenmeisje zag ineens Miep verloren zitten (ik kan ook nérgens liggen

Ineens met een hoop gegiebel kwamen ze terug aan tafel en gingen weer gourmetten, en moesten er ineens alleen nog maar pannekoekjes en omeletten gebakken worden

En waarom dat gegiebel, werd pas duidelijk toen Roel (17, jongste zoon van mijn zwager) de finishing touch deed

Intussen gingen de 4 dames Overbeek als 4 juffrouw Mieren de tafel afruimen, terwijl zwager nog gewoon de restantjes wilde opeten. Nou dat mocht hij ook best hoor, zijn bordje hebben we netjes laten staan
Maar we hadden wel binnen een kwartier de hele kamer weer aan kant, en alle zooi in de vaatwasser

Daarna nog even een gezelschapsspelletje (Top 100 ofzo) met favo-nichtje. Waarbij team Roel en ik natuurlijk wonnen

Het contrast kan niet groter zijn tussen 2 kerstdagen (1e kerstdag altijd een super-chiq tig gangen diner), maar ik vind het wel erg leuk zo. Eerste kerstdag hebben we zalig gegeten in ons nette pakkie, en aan tweede kerstdag hebben we zelfs een heuse sneeuwpop in onze tuin overgehouden